John Jaakke

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 20, 2007 11:16 pm

Als er fundamentele dingen niet kloppen moet Jaakke daar iets aan doen. Daar is hij na vijf jaar eindelijk achter, dat had van mij best wat sneller gemogen.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » za okt 20, 2007 11:17 pm

brigade zuid schreef:Nee het ligt aan niemand heb ik het idee. Het lag niet aan Henkie, niet aan MvG, niet aan Fontein want o wat heeft ie toch een mooie deal gesloten en we gaan de Chineze markt op. :headbang.gif: En het ligt dus ook niet aan Jaake. Die commissie van wijze mannen zal wel tot de conclusie komen dat het aan de kritische supporters ligt.
Wat wil je nou? Jaakke de stad uit jagen.. een opvolger 3 jaar de tijd geven en die ook de stad uit jagen?

Leuk (en vooral) makkelijk om jaakke de zwarte piet te geven.. en misschien stapt hij ook wel op dit jaar.. maar denk je dat het iets verandert? Wanneer jaakke weg is winnen we de CL? Slaap lekker verder...

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za okt 20, 2007 11:18 pm

Precies. Zonder Jaakke gaat dit elftal echt niet beter draaien. Laten we die onrust en onnodige druk buiten de deur houden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 20, 2007 11:19 pm

brigade zuid schreef:Nee het ligt aan niemand heb ik het idee. Het lag niet aan Henkie, niet aan MvG, niet aan Fontein want o wat heeft ie toch een mooie deal gesloten en we gaan de Chineze markt op. :headbang.gif: En het ligt dus ook niet aan Jaake.
Dat is wel geestig inderdaad. Iedereen is de baas maar op het moment dat het slecht gaat is opeens niemand meer de baas.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 20, 2007 11:20 pm

Maarten127 schreef:
brigade zuid schreef:Nee het ligt aan niemand heb ik het idee. Het lag niet aan Henkie, niet aan MvG, niet aan Fontein want o wat heeft ie toch een mooie deal gesloten en we gaan de Chineze markt op. :headbang.gif: En het ligt dus ook niet aan Jaake. Die commissie van wijze mannen zal wel tot de conclusie komen dat het aan de kritische supporters ligt.
Wat wil je nou? Jaakke de stad uit jagen.. een opvolger 3 jaar de tijd geven en die ook de stad uit jagen?

Leuk (en vooral) makkelijk om jaakke de zwarte piet te geven.. en misschien stapt hij ook wel op dit jaar.. maar denk je dat het iets verandert? Wanneer jaakke weg is winnen we de CL? Slaap lekker verder...
Waar denk jij dat het aan ligt Maarten?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » za okt 20, 2007 11:27 pm

Allereerst denk ik dat jaakke niet meer dan een marionet is.. je kan hem weg jagen.. maar onder iemand anders wordt het echt niet beter.. zeker niet op het veld. jaakke stelt die poppetjes niet op en bepaald ook niet wie er wel en niet gehaald wordt.

we hebben sinds de beursgang en de arena al verschillende directeuren en voorzitters gehad.. bij de een hebben we al het contact met Ajax doorgesneden (sites op zwart weet je nog) bij de ander stonden we voor de hoofdingang met steentjes in de hand. heeft het allemaal ene zak geholpen?

Ik denk dat het eerder aan 'ons' ligt dat we denken dat 10 jaar wanbeleid in 3 jaar helemaal teniet gedaan is en Ajax weer een rondvaart door de gracht krijgt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 20, 2007 11:30 pm

Maar Maarten, waarom laat hij Ajax nu pas doorlichten? Ik vind het allemaal wat aan de late kant en volgens mij doet ie het ook alleen maar uit lijfsbehoud.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » za okt 20, 2007 11:31 pm

Ik heb er ook geen moeite mee wanneer hij geslachtofferd wordt.. daar niet van.. alleen, zoals ik zei.. lost het geen zak op.

Waarom hij Ajax nu pas laat door lichten? Geen idee.. zal hem eens bellen om het te vragen...

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Bericht door Mars » za okt 20, 2007 11:42 pm

Maarten127 schreef:En in de 5 jaar vóór jaakke was alles koek en ei?
Nee, zeker niet ... Maar er is wel één groot verschil tussen de periode Jaakke, en de periode voor Jaakke.

Hoewel ik heel vaak behoorlijk van mening verschilde met Van Praag, heb ik 'm wel altijd gerespecteerd als echte clubman, en dat is nu net waar bij Jaakke de schoen wringt. Jaakke had niet zo veel met Ajax toen hij ineens gevraagd werd als voorzitter, volgens mij had hij ook ja gezegt als hij voor dezelfde functie gevraagd was in rotterdam of Eindhoven.

De voorzitter van de A.F.C. Ajax zou in de eerste plaats altijd iemand moeten zijn met een onmiskenbare binding met de club, iemand die net als de supporters zichtbaar doodziek is van een wedstrijd zoals vandaag.

Jaakke is een hulpsinterklaas, een beetje zwaaien in je mooiste pak, en wat handjes schudden in de koninklijke loge, dat kan hij als geen ander, maar ik zie 'm als voorzitter niet met de vuist op tafel slaan bij de directie omdat ZIJN club naar de klote gaat, en laat dat nu net zijn wat ik van een voorzitter verwacht in de huidige situatie.

Jaakke is door o.a. de directie destijds naar voren geschoven als voorzitter, omdat ze iemand wilde hebben die het ze niet lastig zou maken, iemand die vooral geilt op de positie, op het uiterlijk vertoon. Iemand met echte clubliefde konden ze natuurlijk niet gebruiken, want mensen met clubliefde zijn immers alleen maar lastig omdat ze er wel eens een eigen mening op na zouden kunnen houden.

Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 20, 2007 11:45 pm

Maarten127 schreef: Ik denk dat het eerder aan 'ons' ligt dat we denken dat 10 jaar wanbeleid in 3 jaar helemaal teniet gedaan is en Ajax weer een rondvaart door de gracht krijgt.
Als je maar iets zou zien wat op verbetering lijkt, dat je het gevoel hebt dat er stapjes gezet worden in weer de goede richting.. ik zie ze niet, ik heb het idee dat het juist elk jaar een stukje minder wordt in Amsterdam.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo okt 21, 2007 7:58 am

Ik zie hier alleen maar mensen die eigenlijk niet weten hoe het nu precies zit, wie wat doet, wie waar verantwoordelijk voor is. En voor alle duidelijkheid dat is dus inclusief mezelf.

Dus nogmaals: laten we dat goed onderzoeken, kijken wat het goede model is, alles is geoorloofd om van AJAX weer een transparante echte voetbalclub te maken. Als dat duidelijk is, dan ook echt doorpakken.
Mensen nu wegsturen heeft geen enkele zin, als je niet eens weet wat ze doen. Dan maak je de onrust alleen maar erger.

Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat er kritische mensen in de commissie komen, anders is het alleen maar window-dressing.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 21, 2007 10:43 am

Neefkens schreef:Ik zie hier alleen maar mensen die eigenlijk niet weten hoe het nu precies zit, wie wat doet, wie waar verantwoordelijk voor is. En voor alle duidelijkheid dat is dus inclusief mezelf.

Dus nogmaals: laten we dat goed onderzoeken, kijken wat het goede model is, alles is geoorloofd om van AJAX weer een transparante echte voetbalclub te maken. Als dat duidelijk is, dan ook echt doorpakken.
Mensen nu wegsturen heeft geen enkele zin, als je niet eens weet wat ze doen. Dan maak je de onrust alleen maar erger.
Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat er kritische mensen in de commissie komen, anders is het alleen maar window-dressing.
He Neefkens van welke planeet kom jij, ik vraag me weleens af wat voor positivo's zoals jij de club in deze tijd nog steunen. Rot toch op met je gezeik over wegsturen heeft geen zin. Als Jakkes is opgerot wordt het niet beter maar zeker ook niet minder. Ik wil bestuur zien met een Voetbal Ajax hart en geen bedrijfskundige Bobo's die ons Ajax naar de klote helpen.

Dus hou op met dat positieve gelul , want volgende week is er weer een verlies pot thuis tegen Hoerenveen en gaat het dakeraf die Bobo lounge wordt echt gesloopt. De supporters zijn het zat en ik heb geen zin om nog 26 wedstrijden naar deze wanvertoningen te kijken en uitgelachen worden door Pisvee en Kakkerlak supporters :mad17.gif:


Er is rook en waar rook is, is vuur en dit bestuur stapt op geloof me nou maar Supporters zijn machtiger dan WIE dan ook bij deze club. Ben geen voorstander van agressief gedrag, maar aan alles komt een eind, maar niet bij deze club.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo okt 21, 2007 10:59 am

Je reactie maakt precies duidelijk wat ik bedoelde. Dank voor de bevestiging.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 21, 2007 11:09 am

Neefkens schreef:Je reactie maakt precies duidelijk wat ik bedoelde. Dank voor de bevestiging.
De geschiedenis van de laatste 10 jaar is duidelijk , dus hoe cynisch je ook bent de waarheid is hard :eusa_naughty.gif:

Ga lekker verder slapen :sleepy.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo okt 21, 2007 11:31 am

Ik ben juist niet cynisch. Je reactie maakt precies duidelijk hoe sommige AJAX-supporters het nu benaderen. Er moeten koppen rollen, als er één gevallen is en het is niet meteen beter dan roepen we om de volgende. En zo door totdat er geen meer over is..... :1evil.gif:

Zo schiet het niet op. Laten we 4 maanden de tijd nemen om eens goed te kijken hoe het zit, anders blijft het modderen. En dan doorpakken.

Gebruikersavatar
JariRJ
Berichten: 147
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:30 pm

Bericht door JariRJ » zo okt 21, 2007 12:10 pm

Ik ben het volledig met Neefkens eens! Laten we nu voor de verandering eens proberen om niet alleen te vertellen hoe niet moet, maar hoe het volgens ons WEL zou moeten! Niets is makkelijker dan achtereenvolgens de trainer, de voorzitter en desnoods het hele bestuur weg te trappen! Maar er komen uiteindelijk weer nieuwe mensen die vervolgens tegen dezelfde problemen oplopen, ook dat blijkt wel uit de gebeurtenissen van de afgelopen 10 jaar!
Laten we nou eens kijken wat die problemen precies zijn en hoe het precies structureel opgelost moet worden, zonder dat we met vage onduidelijke of onrealistische kreten komen als:
- terug naar de basis
- de jeugd weer een kans geven
- mensen met aan Ajax-hart binnenhalen

Het wegschoppen van mensen is alleen maar het verplaatsen van het probleem naar de volgende verantwoordelijke! Maar een oplossing is het niet!
WE LOVE YOU AJAX, WE DO!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 21, 2007 12:14 pm

Zo, zijn we op korte termijn nog van plan om Ajax aan te moedigen in het stadion? Of gaan we alleen maar zeiken op John Jaakke, een man van wie niemand me kan vertellen wat hij precies doet bij Ajax? Het argument wat ik gisteravond een paar keer hoorde was dat Jaakke geen clubliefde heeft. Flikker toch op. Clubliefde? Who gives a fuck? De leiding van Ajax moet bestaan uit professionals die hun werk goed uitvoeren.

Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met dit deel van Jöhnks post:
Jöhnk schreef:Het zit goed fout, en dat heeft ook een oorzaak of meerdere oorzaken. Die analyse die hij nu gaat laten uitvoeren is prima maar ook een beetje mosterd na de maaltijd. We hadden al vijf jaar verder kunnen zijn als Jaakke eerder in actie was geschoten en niet apathisch was blijven toekijken. Dus eigenlijk heeft ie gewoon gefaald. Van mij hoeft ie niet weg, het is nu toch al te laat

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 21, 2007 12:21 pm

Ik hoorde ergens dat Cruyff ook gevraagd wordt voor die commissie, die heeft net zo'n hoog iq als van Hanegem oftewel net zo veel als een pak melk. Het lijkt me niet dat je daar zo heel veel aan hebt in zo'n commissie.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 21, 2007 12:26 pm

Je kunt zeggen wat je wilt, maar als iemand in de keuken heeft gekeken bij wat succesvolle voetbalverenigingen, dan is het Cruijff wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 21, 2007 12:29 pm

Volgens mij heeft Cruijff best een hoog IQ, hij kan zijn ideeen alleen niet goed formuleren.

Gebruikersavatar
JariRJ
Berichten: 147
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:30 pm

Bericht door JariRJ » zo okt 21, 2007 12:45 pm

De redenering die velen hier volgens is als volgt:

Ajax speelt slecht DUS:
Bestuur en directie zijn klootzakken die op moeten rotten

In mijn ogen is dit iets te simpel....
WE LOVE YOU AJAX, WE DO!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 21, 2007 12:49 pm

Het gaat erom dat Ajax al 10 jaar vrijwel niets laat zien. Er is dus iets structureel mis en iemand moet daar wat aan doen. En als Jaakke dat weigert moet iemand anders dat maar doen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 21, 2007 12:51 pm

JariRJ schreef:De redenering die velen hier volgens is als volgt:

Ajax speelt slecht DUS:
Bestuur en directie zijn klootzakken die op moeten rotten

In mijn ogen is dit iets te simpel....
In mijn ogen is jou redenering iets te simpel.

Gisteren hing er een mooi groot spandoek in het stadion, de precieze tekst weet ik niet meer maar het was iets in de trant van zoveel trainers ontslagen de laatste jaren maar zou het altijd aan die trainers gelegen hebben of heel misschien wel aan de bestuurders.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 21, 2007 1:00 pm

Nederland kent een democratie en een van de rechten van alle inwoners is vrijheid van meningsuiting. Als teksten niet discriminerend, provocerend etc zijn dan mag je je eigen mening verkondigen. Eigenlijk overal en altijd. Behalve bij...behalve bij Ajax. Via diverse supporters begrepen we dat er gisteren weer 'spandoekencensuur' werd toegepast. O.a. doeken met de teksten 'Jaakke en Fontein eruit!' en 'Jaakke rot op!' kwamen er niet in. Een beetje triest want deze teksten zijn duidelijk maar niet over het randje. Maar goed, misschien denken de hoge heren zo hun eigen positie minder in gevaar te brengen? Het interesseerde je toch niet Maarten?
afca-suppclub

Gebruikersavatar
JariRJ
Berichten: 147
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:30 pm

Bericht door JariRJ » zo okt 21, 2007 1:59 pm

brigade zuid schreef:
JariRJ schreef:De redenering die velen hier volgens is als volgt:

Ajax speelt slecht DUS:
Bestuur en directie zijn klootzakken die op moeten rotten

In mijn ogen is dit iets te simpel....
In mijn ogen is jou redenering iets te simpel.

Gisteren hing er een mooi groot spandoek in het stadion, de precieze tekst weet ik niet meer maar het was iets in de trant van zoveel trainers ontslagen de laatste jaren maar zou het altijd aan die trainers gelegen hebben of heel misschien wel aan de bestuurders.
Het wegsturen van mensen zonder de echte problemen op te lossen is geen oplossing! Dat geldt voor bestuurders, maar ook voor trainers! Je moet je eens afvragen waarom alle trainers bij Ajax mislukken. Elke trainer in de laatste 10 jaar begon vol enthousiasme en goede ideeen, maar moest na kortere of langere tijd constateren dat het allemaal niet heeft geholpen. Hetzelfde geldt voor bestuursleden. We hebben er heel wat gehad al in de laatste 10 jaar, allemaal met de beste bedoelingen, maar de niemand heeft de club vooruit kunnen helpen. We kunnen nu wel weer het bestuur wegtrappen, maar als er verder niets verandert, dan zitten we over 3 jaar weer in dezelfde situatie, alleen zijn de namen dan anders.
WE LOVE YOU AJAX, WE DO!

Plaats reactie