Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 1:06 pm

LouisXIV & co schreef:Als Van Basten nu naar Ajax wil, dan laat de knvb hem echt wel gaan. De KNVB zit net zo met Bassie in zijn maag als Ajax zat met HTC - neem dat maar van mij aan. Het zou dus voor de knvb ideaal zijn als Bassie naar Ajax wil. Dan kunnen ze zonder gezichtsverlies afscheid nemen en Foppe aanstellen. Zolang dit niet gebeurt, mag je ervan uitgaan dat Bassie niet wil, maar graag het EK wil halen.
Neem je het me kwalijk als ik dat niet van je aanneem? Kom op zeg, Foppe de Haan als bondscoach! :drecul.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 1:07 pm

LouisXIV & co schreef:Als Van Basten nu naar Ajax wil, dan laat de knvb hem echt wel gaan. De KNVB zit net zo met Bassie in zijn maag als Ajax zat met HTC - neem dat maar van mij aan. Het zou dus voor de knvb ideaal zijn als Bassie naar Ajax wil. Dan kunnen ze zonder gezichtsverlies afscheid nemen en Foppe aanstellen. Zolang dit niet gebeurt, mag je ervan uitgaan dat Bassie niet wil, maar graag het EK wil halen.
Het lijkt me logisch dat Van Basten het EK ook daadwerkelijk mee wil maken, nu Oranje onder zijn leiding al zo goed als gekwalificeerd is. Daarnaast is het natuurlijk een vrij ondankbare job om er midden in het seizoen in te stappen bij Ajax. Zeker gezien het feit dat de huidige selectie zijn selectie niet is.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 1:08 pm

Bertje schreef:
LouisXIV & co schreef:Als Van Basten nu naar Ajax wil, dan laat de knvb hem echt wel gaan. De KNVB zit net zo met Bassie in zijn maag als Ajax zat met HTC - neem dat maar van mij aan. Het zou dus voor de knvb ideaal zijn als Bassie naar Ajax wil. Dan kunnen ze zonder gezichtsverlies afscheid nemen en Foppe aanstellen. Zolang dit niet gebeurt, mag je ervan uitgaan dat Bassie niet wil, maar graag het EK wil halen.
Neem je het me kwalijk als ik dat niet van je aanneem? Kom op zeg, Foppe de Haan als bondscoach! :drecul.gif:
Ik neem het je niet kwalijk. Je komt er nog wel achter.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 10, 2007 2:56 pm

LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:AJAX kennende kiezen ze voor het duo Van Basten en van het Schip.
Ben er ook bang voor. Wordt dan de de vierde relatief onervaren trainer in tien jaar tijd. Leuk, als je van gokken houdt. Ik hou meer van professionele oplossingen.
Maar HtC was toch behoorlijk ervaren.Blijf er bij dat het gaat om de keuzes die je als coach maakt.Niet steeds maar doorwisselen van positie als er spelers geblesseerd raken, spelers dat laten doen waar ze goed in zijn, vanuit hun natuurlijke achtergrond-opleiding.Waarom moest Schilder opdraven als back tegen de Graafschap, of is het al zo erg dat er geen back meer te vinden is bij AJAX enz.Enz. enz., positiespel.Zet er die basis neer, ga uit van waar de spelers goed in zijn, verfijn dat, geef waar nodig de patronen aan bij opbouw van achteruit, wie wanneer door moet schuiven en welke speler(s) zich moeten aanbieden op het moment dat op de doorschuivende speler druk wordt gezet ( Stam tegen Zagreb thuis ).Probeer nu eens eens keer niet het wiel opnieuw uit vinden.En als er die basis staat, hoe saai ook, hoe tempoloos enz. enz. ook, dan ga je schaven en nog een schaven.

En nogmaals, ondanks de keiharde kritiek op de spelers van dit elftal, mijn inziens is er meer uit te halen dan wat je nu ziet.Dat wil dan niet zeggen dat er over een tijdje een bv. Barcelona op het veld staat, maar wel een elftal wat ondanks al hun minpunten op elkaar is ingespeeld, weet wat er van elkaar en met elkaar wordt verwacht.En niet zoals nu dat bijna iedereen uit zijn positie gaat lopen.Urby b.v. die op een gegeven moment rechtsbuiten stond te ballen ( tegen Zagreb ) heel de linkerkant lag open.Of zoals tegen Sparta toen Stam aan zijn solo begon.Men vergeet in eerste instantie om het over te nemen van Stam, zich aan te bieden, maar ook het laten terug vallen om de counter er uit te halen vergeet men.Steeds maar weer eerst voor zichzelf de aktie maken, inplaats van de vrije man in 1 ( 2) keer raken te vinden.

En waarom lopen onze spelers toch steeds achteruit als de tegenstander aanvalt, en dan bedoel ik niet noodgewongen, maar ze beginnen al achteruit te lopen op het moment dat de tegenstander de bal heeft.Waar is het naar voren druk zetten gebleven.Afijn, het is toch frappant, en daar reken ik bijna iedereen hier op AT toe, dat wij de fouten zien van deze spelers, dat wij week in week uit met ( simpele ) oplossingen komen, dat wij steeds maar weer wedstrijd na wedstrijd de vinger op de wond kunnen leggen, en dat blijkbaar de Coach en zijn gevolg dat of niet zien, of niet de capaciteiten hebben om dat de spelers duidelijk te maken.En, behalve als we van deze spelers allemaal Ronaldihno's ( als voorbeeld ) zouden willen maken, dat is ook door deze spelers te leren.Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Zo, das er weer uit ...

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » wo okt 10, 2007 4:01 pm

Goed verhaal Voetske, ik ben het met je eens. Al vind ik wel dat er een ervaren coach moet komen. Een ervaren vent kan die vaste patronen er ook inslijpen en moet beter bestand zijn tegen de druk die er altijd is bij Ajax. Druk van het publiek, druk van de pers, druk van het moéten presteren. Een kerel die niet meteen in de verdediging schiet wanneer een journalist hem een kritische vraag stelt. 'Ajax is een slangenkuil' lees ik overal, nou daar moet die nieuwe vent goed tegen kunnen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo okt 10, 2007 4:02 pm

Hiddink langer in Rusland

Guus Hiddink zal zijn contract met de Russische voetbalbond verlengen tot en met 2010. Dat heeft de Nederlandse bondscoach vandaag in Moskou bekendgemaakt. Over de verlenging bereikte hij maandag al overeenstemming met de hoogste baas van de Russische voetbalbond, Vitali Moetko.

Hiddink (60) is sinds het najaar van 2006 actief als bondscoach van Rusland. Volgende week woensdag speelt hij met zijn team het belangrijke EK-kwalificatieduel tegen Engeland.
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 4:05 pm

Voetske schreef:
LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:AJAX kennende kiezen ze voor het duo Van Basten en van het Schip.
Ben er ook bang voor. Wordt dan de de vierde relatief onervaren trainer in tien jaar tijd. Leuk, als je van gokken houdt. Ik hou meer van professionele oplossingen.
Maar HtC was toch behoorlijk ervaren.
Die bedoel ik ook niet. Ik doel op: Wouters, Koeman, Blind en dus eventueel Van Basten.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 10, 2007 4:37 pm

LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:AJAX kennende kiezen ze voor het duo Van Basten en van het Schip.
Ben er ook bang voor. Wordt dan de de vierde relatief onervaren trainer in tien jaar tijd. Leuk, als je van gokken houdt. Ik hou meer van professionele oplossingen.
Ik ook. MvG wil de best denkbare coach voor AJAX, hoe ie dan bij MvB uitkomt is me een raadsel. Kan best wezen dat over een aantal jaar blijkt dat ie wel degelijk een goede trainer is maar vooralsnog kun je dat niet stellen. Past wat mij betreft in het rijtje Blind, Wouters, Koeman.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo okt 10, 2007 5:22 pm

brigade zuid schreef:
LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:AJAX kennende kiezen ze voor het duo Van Basten en van het Schip.
Ben er ook bang voor. Wordt dan de de vierde relatief onervaren trainer in tien jaar tijd. Leuk, als je van gokken houdt. Ik hou meer van professionele oplossingen.
Ik ook. MvG wil de best denkbare coach voor AJAX, hoe ie dan bij MvB uitkomt is me een raadsel. Kan best wezen dat over een aantal jaar blijkt dat ie wel degelijk een goede trainer is maar vooralsnog kun je dat niet stellen. Past wat mij betreft in het rijtje Blind, Wouters, Koeman.
De enige andere kandidaat naast Van Basten lijkt me Rijkaard, maar het is afwachten waar die volgend jaar allemaal heen kan, mits hij vertrekt hij Barcelona.

eb
Berichten: 295
Lid geworden op: vr jul 16, 2004 4:15 am

Bericht door eb » wo okt 10, 2007 5:29 pm

Het is onbegrijpelijk dat men Co Adriaanse geen kans geeft op rehabilitatie en weer gaat voor die zogenaamde 'echte ajacieden' zoals Marco van Basten of Frank Rijkaard. Mijns inziens is de achterliggende gedachte dat men gewoon weer de aanhang vreest. We hebben toch gezien hoe goed die 'echte ajacieden' waren? Zonder de steun van Cruijff is Rijkaard ook maar een amateur op coach-niveau. Dat debacle bij Sparta staat me nog vers in het geheugen. EURO 2000? Dankzij Cruijff en de Telegraaf werden eventuele relletjes en fouten weggemoffeld en met de mantel der liefde bedekt. Nu bij Barcelona kan Rijkaard met een onbeperkt budget,de zegen van Cruijff en topspelers naar wens vanzelfsprekend prijzen pakken. RMarco van Basten zou je zeggen,(wederom een kind van De Meer) nou kijk maar naar het Nederlands elftal en het afgelopen WK in Duitsland. Elke andere coach was allang begraven en aangevallen in de media maar omdat het Cruijf adepten zijn wordt het door het Cruijff-kamp weggepraat. Henk ten Cate bij Ajax? Dankzij de zegen van Cruijff mocht hij komen met zijn bravoure. Piet Keizer heeft bij Ajax een soortgelijke functie als TD Martin van Geel. Dat is natuurlijk van de gekke. Wat voor zakelijke achtergrond heeft Piet Keizer dan alleen zijn voetbalverleden? Heeft Keizer iets op zakelijke niveau betekent? Van wat ik hoorde is het aan media-schuwe en soms zeer sjagarijnige man in de omgang die eerder als een knorrende ouwe knar overkomt dan een gezellige clubman van Ajax.

Als je alles zo overziet dan is niet alleen de denkwijze helemaal fout bij Ajax maar ook de structuur.Wie zitten er in de RvC? Juist het voormalige Ajax-bestuur onder leiding van Michael van Praag. Dus het oud-bestuur controleert het huidige bestuur. :( Voetbalmensen zijn zelden goeie zakenmensen dus moet je zakelijke beslissingen overlaten aan mensen die daarvoor gestudeeerd hebben en ervaring voor hebben opgedaan. Top voetballers zijn goeie PR stukken voor de club vanwege hun verdiensten op voetbalgebied. Dus a.u.b geen Rijkaard als trainer want die ondergaat hetzelfde lot als dat van Danny Blind,Jan Wouters etc. Ook geen Marco van Basten omdat van Basten toch meer een Milanista is dan een echte ajacied. Louis van Gaal is natuurlijk de beste optie maar die lacht zich natuurlijk te pletter daar in Alkmaar met zo een suikeroom achter zich en een vrijheid die te vergelijken is met de vrijheid die hij kreeg van Ajax in 1991/92 om de club te professionaliseren tot wat het nu is geworden. van Gaal heeft natuurlijk Ajax nog steeds in zijn hart maar weet natuurlijk ook dat een herhaling van het verleden voor hem geen uitdaging is,zeker niet met de welbekende 5de colonne op de achtergrond. Wie dan wel? Nou...zijn secondant Co Adriaanse. Kortom laat Co maar komen!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » wo okt 10, 2007 5:59 pm

Ik heb nog wat doeken van 5 jaar terug op zolder liggen.. denk dat ik ze maar moet gaan afstoffen. Ik geef nieuwe trainers normaal altijd de kans zich te bewijzen.. co krijgt nog geen seconde van me

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » wo okt 10, 2007 6:39 pm

Maarten127 schreef:Ik heb nog wat doeken van 5 jaar terug op zolder liggen.. denk dat ik ze maar moet gaan afstoffen. Ik geef nieuwe trainers normaal altijd de kans zich te bewijzen.. co krijgt nog geen seconde van me

Waarom dan? :confused.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo okt 10, 2007 6:56 pm

eb schreef:We hebben toch gezien hoe goed die 'echte ajacieden' waren?
We hebben toch ook al gezien hoe goed Co was?.
eb schreef: Louis van Gaal is natuurlijk de beste optie maar die lacht zich natuurlijk te pletter daar in Alkmaar met zo een suikeroom achter zich en een vrijheid die te vergelijken is met de vrijheid die hij kreeg van Ajax in 1991/92 om de club te professionaliseren tot wat het nu is geworden.
Die professionalisering draait daar in Alkmaar inmiddels op volle toeren. En zie wat het nu is geworden. AZ staat intussen bijna bovenaan. Weliswaar in het rechterrijtje, maar Louis lacht zich inderdaad vast en zeker te pletter met al die vrijheid. Of de suikeroom nog steeds met hem meelacht valt te betwijfelen, maar dat mag Louis' pret niet drukken.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » wo okt 10, 2007 7:49 pm

allebatje schreef:
Maarten127 schreef:Ik heb nog wat doeken van 5 jaar terug op zolder liggen.. denk dat ik ze maar moet gaan afstoffen. Ik geef nieuwe trainers normaal altijd de kans zich te bewijzen.. co krijgt nog geen seconde van me

Waarom dan? :confused.gif:
Omdat ik nog steeds blij ben dat hij weg is... heb me dood lopen ergeren toen hij nog bij Ajax was. Co aanstellen en je bent 6 maanden later weer randstad aan het bellen voor een nieuwe trainer

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » wo okt 10, 2007 8:43 pm

Mij lijkt het duo Louis van Gaal / Co Adriaanse ideaal. Zelfde type trainers en volgens kunnen ze prima samenwerken. Eventueel 1 van de 2 als technisch directeur.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo okt 10, 2007 8:52 pm

Jim schreef:
eb schreef: Louis van Gaal is natuurlijk de beste optie maar die lacht zich natuurlijk te pletter daar in Alkmaar met zo een suikeroom achter zich en een vrijheid die te vergelijken is met de vrijheid die hij kreeg van Ajax in 1991/92 om de club te professionaliseren tot wat het nu is geworden.
Die professionalisering draait daar in Alkmaar inmiddels op volle toeren. En zie wat het nu is geworden. AZ staat intussen bijna bovenaan. Weliswaar in het rechterrijtje, maar Louis lacht zich inderdaad vast en zeker te pletter met al die vrijheid. Of de suikeroom nog steeds met hem meelacht valt te betwijfelen, maar dat mag Louis' pret niet drukken.
Mee eens... Ik vind Louis ook niet de beste optie. Ook zijn aankoopbeleid zijn nl. zeer twijfelachtig. Volgend jaar moeten er toch een paar zeer belangrijke vacatures worden ingevuld.

Het is overigens wel makkelijk om bij Rijkaard de mislukkingen (Sparta) in zijn schoenen te schuiven en de successen (Barcelona) te gunnen aan het onbeperkt aankopen van spelers. Ik vind dat Frank Rijkaard het goed ziet bij Barca. Hij weet fantastisch voetbal door zijn ploeg te laten spelen en hij zet toch elk jaar een team neer dat dat kan. Kopen is geen kunst (zie Madrid, Spurs, Chelsea, enz..), maar dat is geen garantie voor succes.

Ik zie Rijkaard of van Basten graag komen. Denk dat ze beiden in staat zijn om Ajax beter te laten voetballen.

Ik heb overigens eerder in dit onderwerp een pleidooi gehouden om Dick Advocaat naar Ajax te halen. Hij voldoet volgens mij aan álle eisen voor een Ajax-coach en is als geen ander in staat om de organisatie goed neer te zetten. Bovendien is hij over 4 wedstrijden beschikbaar (nadat hij Zenit kampioen heeft gemaakt) !!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 9:18 pm

gaizka schreef:Mij lijkt het duo Louis van Gaal / Co Adriaanse ideaal. Zelfde type trainers en volgens kunnen ze prima samenwerken. Eventueel 1 van de 2 als technisch directeur.
Haha, dat zou een stunt zijn. Cruijff zou zich meteen verhangen en daarna omdraaien in zijn graf. :neutral.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 9:22 pm

boa schreef:Ik heb overigens eerder in dit onderwerp een pleidooi gehouden om Dick Advocaat naar Ajax te halen. Hij voldoet volgens mij aan álle eisen voor een Ajax-coach en is als geen ander in staat om de organisatie goed neer te zetten. Bovendien is hij over 4 wedstrijden beschikbaar (nadat hij Zenit kampioen heeft gemaakt) !!
:smallgrin.gif: :drecul.gif: :biggrin.gif: :eusa_naughty.gif: :sneaky1.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo okt 10, 2007 9:30 pm

Over 4 competitiewedstrijden beschikbaar? En zijn Uefa Cup avontuur dan?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 11, 2007 7:35 am

Duke schreef:
Hiddink zei afgelopen zomer al nee tegen Ajax
10/10/2007 08:00

Ajax blijkt Guus Hiddink afgelopen zomer te hebben gepolst voor een functie bij Ajax, valt te lezen in de nieuwe Voetbal International. Voorzitter John Jaakke heeft de huidige bondscoach van Rusland destijds benaderd om te weten welke ambities Hiddink heeft na afloop van zijn Russische contract in 2008, maar kreeg een nee als antwoord.

Hiddink ging niet op het aanbod in omdat hij het goed naar zijn zin heeft in Rusland. De voormalige trainer van PSV kwam onlangs ook tot een principeakkoord over een contractverlenging tot en met het WK 2010 in Zuid-Afrika.

De timing van Jaakke is opmerkelijk, want op dat moment was er nog helemaal geen sprake van een vertrek van Henk ten Cate naar Chelsea en moest er nog worden gesproken over een eventuele contractverlenging van de trainer na de zomer van 2008.

De gang van zaken geeft aan dat Ajax op de achtergrond al langer bezig is zich te oriënteren op een nieuwe sterke man, die de club uit het slop kan trekken. Hiddink is iemand die bewezen heeft een club succesvol naar zijn hand te kunnen zetten.
www.vi.nl
radio 548 interview met Hiddink schreef:Hiddink nooit echt gevraagd door Jaakke!

donderdag 11 oktober, door valentino88, Amsterdan, 08:28u, radio 538
Op radio 538 om 08:24uur Sprak Edwin Evers met Guus Hiddink vanuit Rusland en hadden ze het over het trainersschap voor het Nederlands Elftal voor als Van Basten weg gaat. Maar ook over het feit dat Jaakke hem zou hebben gevraagd naar Ajax te gaan. Hij zegt: ''Er is nooit echt over gesproken, hoewel ik hem wel eens tegen kwam en we gewoon gesprekjes hadden. Maar niet of ik trainer van Ajax wilde worden.''

Best raar dat het dan wel zo in het nieuws komt.
Zo zie je maar weer wat de VI probeert te doen: stoken!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 11, 2007 7:37 am

Of Hiddink is gewoon een gentleman. En waarom zou Jaakke Hiddink niet kunnen vragen? Regeren is vooruitzien.
IK GELOOF!!!!!!

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do okt 11, 2007 8:25 am

LouisXIV & co schreef:
boa schreef:Ik heb overigens eerder in dit onderwerp een pleidooi gehouden om Dick Advocaat naar Ajax te halen. Hij voldoet volgens mij aan álle eisen voor een Ajax-coach en is als geen ander in staat om de organisatie goed neer te zetten. Bovendien is hij over 4 wedstrijden beschikbaar (nadat hij Zenit kampioen heeft gemaakt) !!
:smallgrin.gif: :drecul.gif: :biggrin.gif: :eusa_naughty.gif: :sneaky1.gif:
Goeie reactie....Kun je me uitleggen waarom jij hem géén geschikte kandidaat zou zijn ? Vanwege de Robben-wissel ?
Hij is een fantastische (club)trainer die (als je hem redelijke voetballers geeft) echt pérfect in staat is om het team georganiseerd te laten voetballen. Voetballen met een idee erachter, patronen in te slijten, etc..
Beloki schreef:Over 4 competitiewedstrijden beschikbaar? En zijn Uefa Cup avontuur dan?

Het lijkt mij dat een UEFA-cup avontuur geen al te groot obstakel moet zijn voor Ajax (en voor Zenit).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 8:54 am

Had je Advocaat in gedachte als trainer op de lange termijn, Boa? Ik denk namelijk niet dat hij z'n topsalaris bij Zenit op zal geven voor een paar maanden Ajax.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do okt 11, 2007 10:02 am

'Het ligt aan Ajax wat ze willen'

Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 11 oktober om 09:22

Adrie Koster heeft nog maar één keer voor selectie van Ajax gestaan, maar de carrousel over een definitieve opvolger is inmiddels van start gegaan. Co Adriaanse liet vanuit Qatar tegenover de NOS al weten open te staan voor een terugkeer, maar wel onder bepaalde voorwaarden.

“Wij volgen het nieuws hier ook en zien de polls wie er kandidaat is om trainer te worden”, reageert de coach van Al-Sadd. “Bij elke poll mag ik toch wel meedoen, ondanks het feit dat ik al twee jaar uit Nederland weg ben. Ik vind het een grote eer dat men mij nog niet vergeten is. Maar het ligt aan Ajax wat ze willen. Ajax moet zelf een keuze maken.”

De 60-jarige Amsterdammer werd medio 2000 gepresenteerd als coach van de Ajax, maar moest eind november van het jaar daarop alweer het veld ruimen. De hoofdstedelingen gingen destijds aan kop in de vaderlandse competitie, maar een hetze tegen zijn tegenstanders en media waren de oorzaak van zijn ontslag.

“Als Ajax mij zou willen hebben, dan zou ik daar goed over moeten nadenken en goed over moeten praten”, vervolgt de oud-coach van onder meer AZ en FC Porto. “Met Martin van Geel kan ik sowieso goed praten. Met hem heb ik altijd zowel een goede werk- als vriendschappelijk relatie gehad."

"Maar ik moet wel steun krijgen vanuit de club. Die steun heb ik mijn vorige periode niet gekregen van het bestuur en de toenmalige technisch directeur. Als ik bij een club wel die steun krijg en ze laten mij mijn gang gaan, dan komt het altijd wel goed.”

Adriaanse zat sinds zijn vertrek bij Metalurg Donetsk zonder club. De Amsterdammer, die zelf opstapte bij de Oekraïense club, liet onder meer aanbiedingen van Feyenoord en FC Utrecht lopen en koos vervolgens voor een avontuur bij het Qatarese Al-Sadd.
Ik zou em wel weer een kans willen geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do okt 11, 2007 10:20 am

Ik geloof wel in zijn capaciteiten maar zou het geen verstandige keuze vinden. Zijn eventuele terugkeer roept hoe dan ook weerstand op. Zowel binnen de club als daarbuiten. En ik zou nu wel eens willen zien dat er bij Ajax gewoon eens een tijdje rust heerst.
Nil volentibus arduum

Gesloten