Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 08, 2007 8:57 pm

Adje blijft ook alleen tot er een echte gevonden is, denk ik.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 08, 2007 9:11 pm

Ik ben van de [] vandaag.

[heeeelkleinbeetjeMvGbashen]Gezien de slagvaardigheid van Van Geel de afgelopen zomer moeten we op een middelmatige trainer rekenen. Eigenlijk best triest dat nu HtC weggaat, terwijl hij niet door een deur kon met Perez. Nu zijn we ze allebéi kwijt... Lekker beleid.[/heeeelkleinbeetje MvGbashen]

[wishfulthinking]Van mij mag Mourinho komen, en waarom zou hij het niet doen? Alsof Porto Europese top was toen hij daar als trainer begon... En hij zal van Van Gaal in de Barcelonatijd wel wat over Ajax-filosofie gehoord hebben...[/wishfulthinking]
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 08, 2007 9:45 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Wat moeten wij met de zegen van Piet de Visser?
Kijk en luister vanavond zelf maar:

Zou jullie aanraden om 23.00 uur te kijken naar Fc Het Gesprek.Met Keje Molenaar, Peter R., Frits B. en Ton Boot.Bijna een uur over het vertrek van HtC, het falen van de beleidsbepalers en de structuur binnen AJAX,

http://www.hetgesprek.nl/
Is het een herhaling? Heb je het al gezien. Ik wil wel gaan kijken maar als jij het al gezien hebt kun je misschien ff een samenvatting geven.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 08, 2007 9:49 pm

LouisXIV & co schreef:Maar dan nu wel meteen een opvolger graag. Een heel jaar aanmodderen met een Ad(rie) Interim is onprofessioneel en een belediging voor alle supporters (with all due respect voor Koster of wie dan ook).
Ik ben er ook niet echt blij mee eerlijk gezegd, zie liever gewoon nu een sterke man komen. Denk ook niet met een Adje Interim dat je in de winterstop aankopen mag verwachten, ze zullen wachten tot de nieuwe trainer is aangesteld.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 08, 2007 10:03 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Wat moeten wij met de zegen van Piet de Visser?
Kijk en luister vanavond zelf maar:

Zou jullie aanraden om 23.00 uur te kijken naar Fc Het Gesprek.Met Keje Molenaar, Peter R., Frits B. en Ton Boot.Bijna een uur over het vertrek van HtC, het falen van de beleidsbepalers en de structuur binnen AJAX,

http://www.hetgesprek.nl/
Ik zie een interview met Andries Knevel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 10:07 pm

FC Het Gesprek (nooit van gehoord) was om acht uur. Jij kijkt nu naar Spraakmakers. :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 10:20 pm

Als het goed is wordt het om 00.00 uur herhaald.Op de website staat/stond 23.00.Ik zal proberen, indien die website corerct is, het programma op te nemen ... ik had de recorder al aangezet, maar die is dus nu die slijmbal van een Knevel aan het opnemen.Stop, Delete.

Sorry
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 08, 2007 10:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 08, 2007 10:21 pm

Ik kan Het Gesprek ook op tv ontvangen, kijk om 00.00 uur wel ff.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 10:26 pm

Nou, ik zou maar gaan slapen, want op die onduidelijk website geeft men nu weer aan dat FC Het Gesprek pas om 0.2:00 komt, afijn niet bij mij komen piepen :ajaxsmiley.gif: , anders kijk eens bij de EPG op je TV.

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » di okt 09, 2007 8:21 am

LouisXIV & co schreef:
Yorlik the Barbarian schreef:Wat wilden de meesten op dit AT niet graag Olsen, Wouters, Blind, Koeman, en Ten Cate hebben voor ze kwamen.
`

Wat een enorm lul-verhaal. In de tijd van Olsen en Wouters bestond AT nog niets eens (nee, ook de voorloper Ajaxmania niet). Je doet alsof iedereen op AT voortdurend van mening verandert, maar je stelling geeft aan dat je zwetst en dat je je voorbeelden volkomen uit je duim hebt gezogen.
Je probeert je aan een stroohalm op te trekken.
Voor de AT was er een overeenkomstig site maar ik kan me echt de naam niet meer herinneren. Doet er toch niet toe. Als je postings van die tijd las was mijn stelling juist. Jij was waarschijnlijk nog to jong of je bent een van die "zoals de wind waait waait mijn jasje" types.

Ik zie wel dat je volkomen zonder repliek bent v.w.b. v. Basten of Stevens. Typisch!
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 09, 2007 8:51 am

Koster als tijdelijke vervanger?
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Ajax en Chelsea zijn eruit, Henk ten Cate wordt de nieuwe veldtrainer van de Engelse grootmacht. Maar wie wordt zijn opvolger in Amsterdam? Voor de korte termijn wordt in Amsterdam de oplossing intern gezocht, voor de lange termijn wil Ajax het beste van het beste.

Veel eerder dan gedacht moet Ajax op zoek naar een alternatief voor Henk ten Cate. De ploegleiding van de Amsterdammers had zich tussen kerst en nieuwjaar willen beraden over een opvolger voor het nieuwe voetbalseizoen, maar nu Ten Cate sinds gisteren zijn biezen heeft gepakt, is de zoektocht in stroomversnelling gekomen.

Maar, maakte technisch directeur Martin van Geel gisteren duidelijk, Ajax heeft geen haast. Daarom wordt het lopende voetbaljaar afgemaakt door iemand die momenteel op de loonlijst van de veelvoudige kampioen staat.

Meest waarschijnlijke persoon daarvoor is Adrie Koster, voormalig oefenmeester van onder meer RKC en Helmond Sport. Koster staat momenteel aan het roer bij Ajax 2. Een andere optie, de favoriete van de spelersgroep, is de tandem Alfons Groenendijk/Hennie Spijkerman. Die twee zijn al assistent-trainer bij Ajax 1.

,,Maar,’’ waarschuwde Van Geel gisteren alvast de selectie, ,,ik ga niet naar spelers toe om te vragen wie ze willen. Spelers hebben namelijk een eigen belang. Ik weet dat maar al te goed, ik ben zelf ook achttien jaar speler geweest. Het gaat nu om het algemene belang, het belang van Ajax dus.’’

Koster wilde gisteravond niet reageren. Vlak voor het duel Ajax 2- AZ 2 op jeugdcomplex De Toekomst – op steenworpafstand van de Arena – antwoordde Koster op de vraag of hij benaderd is Ten Cate voorlopig op te volgen: ,,Daarvoor moet je bij Ajax zijn.’’

Maar daar zijn we hier toch?

Koster: ,,Ik bedoel bij het management. Ik mag er niets over zeggen. Goeienavond.’’

Spijkerman en Groenendijk onthielden zich ook van commentaar, maar het duo houdt er rekening mee dat Van Geel de oud speler van PSV voor de A-selectie zet.

Van Geel: ,,Ik ga op geen enkele naam in. Ik wil alleen zeggen dat we er de komende dagen over gaan nadenken.

,,We zitten in een interlandperiode, dat is in dit geval gunstig. We zullen hoogst waarschijnlijk een interne oplossing zoeken. Op de langere termijn willen we de best mogelijke coach voor Ajax. Dat is nu niet realiseerbaar omdat de meeste bij andere clubs werkzaam zijn. Dus nemen we daar de tijd voor.’’

Van Geel liet weten verre van blij te zijn met de plotse verhuizing van Ten Cate van Amsterdam naar Londen. ,,We zijn door hem met de rug tegen de muur gezet. Dit komt voor ons op een slecht moment. We zijn net aan het seizoen begonnen. Henk is exact een week voor het thuisduel tegen Dinamo Zagreb (vorige week donderdag, red.) naar Londen geweest om met Chelsea te praten. Hij heeft ons de dinsdag voor Zagreb aangegeven dat hij open staat voor een vertrek naar een grote club met grote spelers.

,,Henk is de belangrijkste werknemer op de werkvloer, de spin in het web, het visitekaartje van de club. Hij moet mensen enthousiast maken. Als zo’n iemand aangeeft dat hij die stap wil maken is dat aan de ene kant een moeilijke beslissing, maar aan de andere kant een makkelijke. Er is dan maar een beslissing mogelijk.

,,Bovendien stonden we met de rug tegen de muur. Henk heeft ons in korte tijd aangegeven niet een keer, maar een paar keer aangegeven op deze trein te willen springen. Die komt maar eens in je leven voorbij, vond hij. Wij zijn overvallen door Chelsea en Ten Cate.’’

Maar netjes vond Van Geel het niet, liet hij gisteren blijken. ,,Wij konden niets tegen Chelsea zeggen omdat Chelsea achter onze rug om Henk heeft benaderd. Henk is zonder ons medeweten naar Londen geweest. Ik denk dat het niet zo hoort. Ik probeer al jaren netjes en correct te zijn, maar daarin word je bijna een uitzondering in de voetballerij.’’

Ten Cate is dus na anderhalf jaar weg bij Ajax. Van Geel; ,,Hij heeft Ajax beter laten voetballen. We hebben nationaal behoorlijk gepresteerd en hebben meer doelpunten gemaakt. Alleen internationaal zijn we ontevreden. Nationaal was Henk goed, internationaal niet.’’

Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat Ten Cate bij Chelsea wordt gepresenteerd. De club wil eerst de volledige staf rond de nieuwe manager Avram Grant rond hebben.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di okt 09, 2007 9:46 am

Ten Cate boos op Ajax

dinsdag 09 oktober, door Cruijff4ever, Amsterdam, 09:24u, radio538

Zojuist heeft Edwin Evers live telefonisch contact opgenomen met Henk ten Cate om het wat vragen te stellen rondom zijn vertrek.

Ten Cate maakte van dit gesprek gebruik om zijn ongenoegen te uiten omtrent de handelswijze van Ajax en hetgeen gisteren op de persconferentie naar buiten is gebracht.

"Ik heb Ajax niet tegen de muur gezet. Ik heb uitdrukkelijk tegen alle bestuursleden en de technisch directeur gezegd dat ik het zou begrijpen als ze geen medewerking verlenen en dan dien ik gewoon mijn contract uit en maak ik het seizoen af. Volgens mij is dat niet iemand tegen de muur zetten", aldus Ten Cate.

Ten Cate vervolgde: "Ik begrijp niet waarom ze dit zo naar buiten brengen en ik ben hier erg boos over. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Misschien komt het ze allemaal wel makkelijk uit".

Het lijkt er dus op in navolging van de persconferentie rondom het aanblijven van Sneijder, het aanblijven van Ten Cate, ook de persconferentie van gisteren een wassen neus is. Zo heeft Ajax in korte tijd 3 persconferenties gegeven waarvan de inhoud achteraf niet blijkt te kloppen.

Ajax showtime

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 09, 2007 9:54 am

Wat een gelul van HtC, of moet ik zeggen van Edwin Evers.HtC had toch tegen Chelsea kunnen zeggen, WEG Jullie, nee ik wil geen gesprek, ik maak het seizoen af bij AJAX.Trouwens als jullie een gesprek met mij willen zul je eerst toestemming aan AJAX moeten vragen.

Ik vertrouw dieje HtC voor geen meter ...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di okt 09, 2007 9:56 am

Inderdaad. Aangeven dat je persoonlijk rond bent, graag wil etc. Maar als jullie écht willen dat ik blijf dan blijf ik wel hoor... Yeah right.

Oprotten Henk. En met je poten van KJH en Suarez afblijven. (en onze andere toppers) Colin en Urzaiz mag je hebben.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 09, 2007 9:57 am

Hij heeft Drogba, Sheva, Malouda, Kalou....wat moet je dan met KJH en Suarez?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di okt 09, 2007 11:16 am

Rishi schreef:Hij heeft Drogba, Sheva, Malouda, Kalou....wat moet je dan met KJH en Suarez?
nou ik schat Suarez hoger in dan in ieder geval Kalou.

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » di okt 09, 2007 12:09 pm

Volgens NOS tt, neemt Adri Koster het over tot het eind van het seizoen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 09, 2007 12:12 pm

We worden kampioen, worden kampioen :tifoajax.gif: :frank.gif: :wink.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di okt 09, 2007 12:47 pm

:au.gif:
Sympathieke vent hoor, die Koster. En zoveel mogelijkheden zijn er verder op dit moment niet. Vrolijk word ik er echter niet van.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 09, 2007 1:27 pm

Nou is het wishfull thinking van mijn kant en behoorlijk vooruit lopen op de feiten, maar stel eens dat Adri Koster Ajax wel aan het voetballen krijgt en een prachtige scenario de dubbel pakt (ja, ik droom). Dan kan je moeilijk eind van het seizoen de beste man aan de kant zetten?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di okt 09, 2007 1:36 pm

Ajax heeft overigens nog niks bevestigd over Koster op ajax.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 09, 2007 1:41 pm

Tja, en dan kijk je zodadelijk tegen een andere trainer aan dan degene die je +- 2 maanden geleden heeft binnen gehaald.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 09, 2007 1:53 pm

Zo gaat dat nu eenmaal in de voetbalwereld, Voetske. Hadden ze maar beter hun best moeten doen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di okt 09, 2007 2:20 pm

Nihad schreef:Nou is het wishfull thinking van mijn kant en behoorlijk vooruit lopen op de feiten, maar stel eens dat Adri Koster Ajax wel aan het voetballen krijgt en een prachtige scenario de dubbel pakt (ja, ik droom). Dan kan je moeilijk eind van het seizoen de beste man aan de kant zetten?
Krol deed het ook prima toen hij even hoofdcoach werd. Toch werd hij vervangen. Zo gaat dat, en dat zal nu wel weer gebeuren. Het gaat altijd even beter als de assistent het overneemt. Even opluchting, even een schokeffect. Maar ik waag te betwijfelen of iemand als Krol of Koster voor de lange termijn goed zijn. Dat schokeffect duurt nooit zo lang.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 09, 2007 2:24 pm

Duke schreef:Zo gaat dat nu eenmaal in de voetbalwereld, Voetske. Hadden ze maar beter hun best moeten doen. :smallgrin.gif:
Zo als dit nu gaat het meestal niet Duke ...

Gesloten