Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 11:41 am

boa schreef:Stam en Davids zijn natuurlijk niet voor een appel en een ei gekomen.
Maar hij durfde toch wél te investeren in Huntelaar en Suaréz ? Dat haalt je stelling toch onderuit ?
Nee, want hij betaalt voor de prestaties van Huntelaar en Suarez.

Hij durft hetzelfde bedrag niet uit te geven aan Defour en Aissati (of wie dan ook: er is een wereld vol talent), die misschien wel een grotere toekomst hebben.

Let maar op: als Defour kampioen is geworden met Standard durft Ajax wel de hoofdprijs te betalen.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » vr okt 05, 2007 11:54 am

Jöhnk schreef:
boa schreef:Stam en Davids zijn natuurlijk niet voor een appel en een ei gekomen.
Maar hij durfde toch wél te investeren in Huntelaar en Suaréz ? Dat haalt je stelling toch onderuit ?
Nee, want hij betaalt voor de prestaties van Huntelaar en Suarez.

Hij durft hetzelfde bedrag niet uit te geven aan Defour en Aissati (of wie dan ook: er is een wereld vol talent), die misschien wel een grotere toekomst hebben.

Let maar op: als Defour kampioen is geworden met Standard durft Ajax wel de hoofdprijs te betalen.
Ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Je doet net alsof Huntelaar en Suaréz al gigantisch veel gepresteerd hadden voor dat ze naar Ajax gingen. Maar ik blijf erbij dat zowel Huntelaar als Suarez zeer risicovolle aankopen waren.

Suaréz had nl. net zoveel gepresteerd als Defour of Aissati. Eén leuk seizoen gedraaid.

Huntelaar en Suaréz hadden net zo goed kunnen mislukken, maar van Geel heeft het goed gezien en het risico genomen om fors in hun te investeren.

Maar goed...we zijn het niet eens. Dit topic gaat over de nieuwe coach. Ik heb geloof dat MvG het beste wil voor Ajax en dus de in zijn ogen beste coach voor Ajax aanstelt....Ik hoop (net als jij geloof ik) dat dat niet Jol wordt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 05, 2007 11:57 am

Kijk, het probleem is niet dat er met Suárez en Huntelaar te veel op 'safe' gespeeld is, maar juist dat dat bij andere aankopen is gedaan.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr okt 05, 2007 12:05 pm

Net gelezen (AT) dat HtC niet vertrekt!

Mocht Ajax echt Jol willen, dan zal Jol wel eerst ontslagen willen worden, dat scheelt hem toch € 4,5 miljoen? Zoiets was toch afgesproken?

De fluitisten kunnen hun hard weer ophalen, thuis tegen NEC. Blij dat ik met vakantie ben.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 12:07 pm

Jol heeft zich geplaats voor de Uefacup poule wedstrijden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr okt 05, 2007 12:09 pm

Voetske schreef:Joll heeft zich geplaats voor de Uefacup poule wedstrijden.
Zal wel komen omdat de Spurs sterker zijn dan Ajax, ik mag aannemen dat het huidige Ajax wel van een ploeg uit Cyprus (daar kwam de tegenstander van de Spurs vandaan?) kan winnen.

Jol zal wel willen investeren, is al het geld weer weg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 12:11 pm

Dat is weer makkelijk praten. Ajax kan niet winnen van een ploeg uit Tsjechie en ook niet van een ploeg uit Kroatie. Dus waar baseer je op dat dit Ajax wel even van een ploeg uit Cyprus wint?

Ajax gaat Ten Cate aan Chelsea verkopen. Kan niet missen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr okt 05, 2007 12:23 pm

Jöhnk schreef:Dat is weer makkelijk praten. Ajax kan niet winnen van een ploeg uit Tsjechie en ook niet van een ploeg uit Kroatie. Dus waar baseer je op dat dit Ajax wel even van een ploeg uit Cyprus wint?

Ajax gaat Ten Cate aan Chelsea verkopen. Kan niet missen.
Het is een discussie van niks, maar natuurlijk is die club uit Cyprus wel nog even minder dan Sparta Praag en Dinamo Zagreb.

Ben er ook van overtuigd dat ten Cate alsnog vertrekt, Engelse kranten meldden ook dat het waarschijnlijk maandag zou worden al direct.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 12:28 pm

Arwin schreef:Het is een discussie van niks, maar natuurlijk is die club uit Cyprus wel nog even minder dan Sparta Praag en Dinamo Zagreb.
Maar ze zijn wel beter dan Kozakken Boys. :wink.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 06, 2007 9:51 pm

Wijze woorden over MvG, Jöhnk. Het enige wat ik niet helemaal kan rijmen met de play it safe-aanpak, is het aanstellen van Van der Zee.

MvG heeft ongetwijfeld een goede kijk op het spel en kan een strakke organisatie neerzetten, maar in de hoofdlijnen doet hij dingen fout. De duurdere spelers zijn voltreffers, maar juist de spelers die voor weinig werden gehaald hebben het niveau over het algemeen niet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 06, 2007 10:02 pm

Van der Zee is juist een enorm goed voorbeeld van Jöhnks stelling. Safer dan Van der Zee vind je ze niet. Ja, Piet de Visser naar eigen zeggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 06, 2007 10:05 pm

Dat is eigenlijk wel waar. Ook Van der Zee is gehaald op basis van zijn prestaties. MVG moet Steef halen, die heeft nog niets gepresteerd maar heeft wel de potentie. :wink.gif:

Maar zonder gekheid: Ajax moet innovatief zijn. Concreet: toppers halen voordat het toppers zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 06, 2007 10:14 pm

Jöhnk schreef: Maar zonder gekheid: Ajax moet innovatief zijn. Concreet: toppers halen voordat het toppers zijn.
Eens, bijvoorbeeld Modric, nu is het te laat of een Afrikaan of Scandinavier die niemand kent ofzo.

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » za okt 06, 2007 11:22 pm

Wat wilden de meesten op dit AT niet graag Olsen, Wouters, Blind, Koeman, en Ten Cate hebben voor ze kwamen. De meeste zaten er van te kwijlen. Toen ze er eenmaal waren en Ajax nog steeds niet presteerde, waren het opeens sukkels en waardeloos. Dat werd dan gevolgd door vurige wensen v.w.b. de volgende "verlosser".
Nou gaan er weer veel stemmen op voor Jol, v. Basten e.d. Schei toch uit! Je moet beginnen bij scouting, dan aankoop en dan een trainer. Maar a.j.b. een die een ploeg laat spelen naar gelang de spelers die ter beschikking staan. Niet, zoals v. Basten, een arrogant kereltje die nog niets als trainer gepresteerd heeft en die perse een bepaald systeem wil laten spelen of hij er nu de spelers voor heeft of niet (Kom a.j.b. niet met v. Bastens prestaties met Oranje, want dat voetbal is niet om aan te zien).
Als je nou namen als Jol en v. Basten noemt, zou ik veel liever aan Huub Stevens willen denken. Die man heeft keer op keer laten zien dat hij een team kan bouwen en laten presteren. Duur? Zal best zijn, maar denk je dat v. Basten goedkoop zal zijn? Die zat laatst nog op de tribune by Chelsey. Kan je nagaan.
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo okt 07, 2007 1:14 am

Yorlik the Barbarian schreef:Wat wilden de meesten op dit AT niet graag Olsen, Wouters, Blind, Koeman, en Ten Cate hebben voor ze kwamen.
`

Wat een enorm lul-verhaal. In de tijd van Olsen en Wouters bestond AT nog niets eens (nee, ook de voorloper Ajaxmania niet). Je doet alsof iedereen op AT voortdurend van mening verandert, maar je stelling geeft aan dat je zwetst en dat je je voorbeelden volkomen uit je duim hebt gezogen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » zo okt 07, 2007 1:43 am

AM is toch in 1995 begonnen?
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo okt 07, 2007 10:25 am

Volgens SIDN is de URL in 2000 geregistreerd. Ze zullen misschien onder een andere naam al eerder actief zijn geweest. Weet het niet allemaal precies. 1995 lijkt me wel erg lang geleden, maar vooral: de meeste posters hier waren er toen nog niet. Dus de bewering van de Barbaar is sowieso uit de lucht gegrepen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo okt 07, 2007 10:45 am

Ik ben 'hier' ten tijde van de Machlas-transfer gaan posten. Toen bestond AM dus in ieder geval al.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 07, 2007 11:20 am

Ik ten tijde van Hans Werdekker, toen bestonden ze dus ook al.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 07, 2007 2:21 pm

Ik toen Rinus Michels werd aangesteld :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 07, 2007 5:22 pm

Rishi schreef:Ik toen Rinus Michels werd aangesteld :hypocrite.gif:
Ik wilde al bij de (tweede) aanstelling van Vic Buckingham. :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » ma okt 08, 2007 1:21 pm

Mag ik nog een optie aangeven die er nog niet opstond en waarvan ik denk dat het misschien wel de beste nederlandse clubtrainer van dit moment is : Dick Advocaat.

Volgens mij is de competitie daar bijna afgelopen en hij zou het seizoen perfect kunnen afmaken. Met de Boer als assistent is hij in staat om Ajax kampioen te maken. Hij is een prima organisator en is qua ervaring bijna onovertroffen.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma okt 08, 2007 1:39 pm

Wim Jansen is onbezet.

Ik kwam voor het eerst tegen Ajaxmania in 1998 geloof ik. Vroeger was er geen domein, het zat bij Euronet als ik me niet vergis. Maar dit is wel heel erg lang geleden.

edit: Als ik verder mijn geheugen opborrel kan ik herinneren dat ik pro-Olsen was, anti-Wouters (heb zelfs een anti-Wouters grafiek gemaakt die op de site werd gezet), anti-Koeman en anti-Blind (zelfs al bij zijn aanstelling), en nou weer pro-Ten Cate.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 08, 2007 2:33 pm

Wim Jansen werkt toch bij /voor Feyenoord op het moment?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma okt 08, 2007 2:36 pm

Volgens Wikipedia is ie "2005-2007" bij Feyenoord geweest, maar Wikipedia kan het fout hebben natuurlijk.

Gesloten