Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do okt 04, 2007 2:35 pm

En anders Foppe!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 04, 2007 2:35 pm

Jim schreef: Dus ook de 4-3-3 adepten die nu Mourinho zouden willen, moeten zich wel bedenken dat er dan een gerede mogelijkheid bestaat dat er van spelen met 3 spitsen geen sprake zal zijn.
Dat klopt. Zelfde geldt voor Jol trouwens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do okt 04, 2007 2:36 pm

Natuurlijk is Mourinho niet in beeld bij AJAX.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do okt 04, 2007 2:36 pm

Laten we in ieder geval dankbaar zijn dat LouisXIV & co hier niets over te zeggen heeft binnen Ajax :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do okt 04, 2007 3:35 pm

Arthur schreef:Laten we in ieder geval dankbaar zijn dat LouisXIV & co hier niets over te zeggen heeft binnen Ajax :hypocrite.gif:
Als ik het voor het zeggen had gehad, had Co zijn karwei af kunnen maken en hadden we nu Van Gaal al een tijdje gehad.

:ajaxscarf.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » do okt 04, 2007 4:14 pm

Martin Jol. Hadden ze gelijk moeten nemen ipv die omhooggevallen hulptrainer.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do okt 04, 2007 4:39 pm

Ik vind een tussentijds vertrek van Ten Cate niet acceptabel. Het is al moeilijk genoeg om deze selectie weer een beetje aan het voetballen te krijgen na de afgelopen transferperiode. Laten we het nou niet nog moeilijker gaan maken door ook nog eens van trainer te wisselen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 04, 2007 9:59 pm

Vind ik eigenlijk ook. Hij mag deze puinhoop zelf opruimen.

Volgend seizoen het liefst Van Basten. Of wint die te vaak?

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » do okt 04, 2007 11:07 pm

Ik kies voor Van Gaal, maar die komt never nooit niet natuurlijk. Dan moet ie vrezen voor z'n leven iedere keer als hij naar het stadion gaat omdat Scheringa met een big sniper gun ergens in een hinderlaag klaar ligt.

Wie het wel zou moeten worden weet ik niet. Ik zou alleen pleiten voor een ervaren kracht. Ik ben bang dat toptrainers niet meer naar Ajax willen komen omdat er niets meer te bouwen valt. Iedere speler die z'n kop boven het maaiveld uitsteekt wordt in de eerstvolgende transferperiode weggekocht. Blijft middelmaat over, aangevuld met jeugd. Daar win je de Europacup niet mee. (Sorry, misschien een beetje te negatief na de wedstrijd vanavond)

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » do okt 04, 2007 11:35 pm

uit ad.nl
ROTTERDAM - Formeel heeft niemand het nog toegegeven, maar duidelijk is wel dat het vertrek van Henk ten Cate naar Chelsea aanstaande is. Er is, zo melden Engelse media vandaag, al een akkoord tussen de Londenaren en Ten Cate.

Ajax, dat zich beraadt over een afkoopsom, bereidt zich achter de schermen voor op de vacature en daarbij wordt de naam van Martin Jol het vaakst genoemd. De manager van Tottenham Hotspur staat onder druk bij zijn club, maar was al bij het vertrek van Ronald Koeman een serieuze kandidaat in Amsterdam.

Ten Cate en vertegenwoordigers van Chelsea hebben vorige week met elkaar gesproken, zo is bevestigd door een van de belangrijkste betrokkenen. Ten Cate is de gewenste kandidaat voor de functie van eerste veldtrainer. De Londense club wil de hoofdcoach van Ajax als assistent naast de Israeliër Avram Grant, de man die de vertrokken José Mourinho tijdelijk heeft opgevolgd.

Dat de zaak uitlekte, heeft zowel Chelsea als het ‘kamp Ten Cate’ verbaasd. Het kwam vooral de trainer in kwestie erg slecht uit. Aan de vooravond van de thuiswedstrijd tegen Dinamo Zagreb moest hij het hoofd bij die cruciale wedstrijd zien te houden.

Hij was van plan op zijn vroegst pas na het komende competitieweekeinde opening van zaken te geven. Nu de zaak op straat kwam te liggen, had Ten Cate plotseling een probleem, zo leek het.

Het is echter maar de vraag of hier sprake is van een probleem. Het heeft er veel meer de schijn van dat hier een oplossing voor een heel ander probleem uit de lucht is komen vallen. Opluchting is voelbaar, paniek nergens te bekennen. Precies halverwege zijn tweejarig contract bij Ajax zat het ineens niet meer zo lekker tussen de trainer en zijn club. Ondanks maskerende persconferenties was er een verwijdering ontstaan tussen de technisch directeur, Martin van Geel, en zijn trainer.

Die verwijdering deed zich het hardst voelen in de transfer van Kenneth Perez naar PSV. Van Geel, gesteund door veel meer kader binnen Ajax, wilde de Deen houden. Ten Cate stelde echter geen prijs meer op Perez, ook niet als vervanger van Wesley Sneijder. Van Geel stemde uiteindelijk wel in met een transfer, maar kon zijn frustratie daarover moeilijk verbergen. Toen Ajax óók nog deelname aan de Champions League misliep en Perez voor PSV begon te scoren, nam de irritatie toe in Amsterdam.

In de nationale competitie staat Ajax aan de leiding, maar het spel waarmee die positie bereikt werd, bekoorde geen enkele Ajacied. Ook daarom nam het chagrijn rond de club toe.

Ten Cate moet dat hebben gevoeld. Toen hij vanuit Londen gebeld werd, moet hij teruggedacht hebben aan zijn tijd als assistent van Frank Rijkaard bij Barcelona.

Hij ging op het aanzoek in. Daarmee, zonder dat er al van een akkoord sprake was, gaf hij aan klaar te zijn in Amsterdam. De trainer van een topclub die eind september op de avances van een buitenlandse club ingaat, zegt impliciet dat hij weg gaat.

Aan de andere kant gaf ook Ajax in de afgelopen dagen een signaal af. Niet één keer betreurde een beleidsbepaler in het openbaar een eventueel vertrek van Ten Cate. Het leek erop of men op dit scenario zat te wachten.

Als de trainer/coach bekend maakt dat hij vertrekt, neemt Ajax even de tijd voor een beslissing over zijn opvolging. Die tijd is er enigszins omdat er na Sparta uit twee interlandronden volgen. In de omgeving van Martin Jol is gesuggereerd, dat er al contact met Ajax geweest is. Maar Martin van Geel ontkende dat gisteren nog ten stelligste en tot tweemaal toe.

Co Adriaanse wordt het zeker niet, voorzitter Jaakke zei twee weken geleden in een ander verband nog dat Adriaanse nooit de opvolger van Ten Cate zal zijn. Verder zijn er veel trainers die een binding met Ajax hebben (Rijkaard, Van Basten) of wel eens aangaven in Amsterdam te willen werken (Hiddink, Jol), maar ze liggen op dit moment allemaal vast. Van hen zal Martin Jol het eenvoudigst én goedkoopst los te weken zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do okt 04, 2007 11:43 pm

Hij heeft interesse dat is duidelijk anders ga je niet praten in Londen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do okt 04, 2007 11:56 pm

Henk zei op de persconferentie dat ie het seizoen gewoon ging afmaken, wilde ook niks over Chelsea zeggen.

Maar het zou me niks verbazen als ie over een paar weken weg is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 12:04 am

Nouja als hij zegt dat ie tot het einde van het seizoen blijft dan zal dat wel zo zijn he. Welke persconferentie trouwens? die van na de wedstrijd?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 12:06 am

Jep.

Maar je weet hoe het gaat in het voetbal, er kan veel veranderen in een paar weken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 12:12 am

Ja maar hij zal wel blijven. Laat ie zn eigen rommel ook maar opruimen ook zoals Johnk al zegt.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr okt 05, 2007 12:42 am

Het doel moet zijn om de competitie te winnen, daar kan alles nu op worden gefocused. Dan zit je in de CL groepsfase, heb je meer geld en kan je vanaf het begin van de zomer al beginnen met het antrekken van goede spelers, want die weten dat ze in de CL spelen. Ten Cate gaat de Eredivisie binnenhalen.

Zo'n UEFA groepsfase is alleen maar een onnodige afleiding. Zonder UEFA Cup avontuur had AZ gewoon de competitie gewonnen vorig jaar en zat nu met flinke versterkingen in de Champions Leauge het grote geld te verdienen.

Ik denk dat vanavond nog wel eens goed kan uitpakken, over een hele seizoen gezien.

En verder toch apart dat mensen klagen over verdedigend voetbal en vervolgens op Jose Mourinho stemmen.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr okt 05, 2007 2:44 am

Op een paar uitzonderingen na zijn alle namen die hier voorbijkomen een goede trainer óf een goede coach, maar niet alletwee tegelijk.

Het lijkt mij verstandiger om de Barcelona-constructie te te passen. Daar hadden ze heel goed gezien dat een goede trainer-coach moeilijk te vinden is en deden met het tanden Rijkaard-ten Cate de verstandige zet twee man aan het roer te zetten die elkaar qua coaching en training perfect aanvulden. Chelsea is die strategie nu aan het kopiëren.

De combinatie Rijkaard/ten Cate lijkt mij het beste voor Ajax, maar is waarschijnlijk onhaalbaar. Rijkaard krijg je niet zomaar weg bij Barcelona, en voor ten Cate is een baan als veldtrainer bij Chelsea veel aantrekkelijker dan dezelfde functie bij Ajax.

Plan B: Beenhakker en van Basten of van't Schip weghalen bij hun nationale elftallen. Leo als coach en Marco of Johnny als trainer. Als Martin van Geel zo blijft prutsen als ie nu doet lijkt me iemand als Morten Olsen wel een geschikte opvolger als TD.

LouisXIV & co schreef:En anders Foppe!
Die maakt zich op de eerste dag al onmogelijk door Edgar en Urby naar de kapper te sturen.
Laatst gewijzigd door 666 op vr okt 05, 2007 4:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 05, 2007 4:22 am

Jöhnk schreef:Vind ik eigenlijk ook. Hij mag deze puinhoop zelf opruimen.

Volgend seizoen het liefst Van Basten. Of wint die te vaak?
Jij bent nog steeds dronken van de overwinning vorig jaar op het WK of niet?
IK GELOOF!!!!!!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr okt 05, 2007 8:19 am

Volgens de huidige berichtgeving is dus alleen Martin Jol in de picture voorlopig. Zijn we lekker klaar mee. Dan doe ik het nog liever een jaar met Groenendijk en Spijkerman, om volgend jaar een goede coach aan te stellen.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr okt 05, 2007 8:35 am

Ik zie het wel zitten in Martin Jol, hij heeft bij zowel RKC als Tottenham bewezen dat hij een goed team kan neerzetten. En het belangrijkst, hij heeft verstand van de spelersmarkt. Hij heeft al vele relatief onbekende spelers gehaald die later uitgroeiden tot internationals of voor veeld geld werden verkocht.

Als assistent zat ik te denken aan Sonja Bakker...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 8:38 am

gaizka schreef:En het belangrijkst, hij heeft verstand van de spelersmarkt. Hij heeft al vele relatief onbekende spelers gehaald die later uitgroeiden tot internationals of voor veeld geld werden verkocht.
Niet om je aan te vallen, maar noem eens een paar namen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 05, 2007 8:48 am

Khalid Bouhlarouz toch?

Die gast van AZ. Die Ijslander volgens mij. Weet niet zeker hoor.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 8:52 am

Gudjohnson?

Er spelen bij redelijk wat Nederlandse Eredivisie clubs oud-spelers van RKC in ieder geval
Laatst gewijzigd door LucaS op vr okt 05, 2007 8:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » vr okt 05, 2007 8:52 am

Ik denk niet dat Martin Jol een verbetering is t.o.v. ten Cate. Hij deed het bij RKC goed, maar dat deed Erwin Koeman ook.

Bij Spurs valt hij nu toch wel een beetje door de mand.

Ik zou nu kiezen voor een tussenpaus. Iemand die vrij is en het seizoen kan afmaken met maar één doel : kampioen worden.

Dan heb je uitgebreid de tijd om heel nauwkeurig op zoek te gaan naar een geschikte trainer. Want volgend seizoen komen er misschien weer een paar namen vrij (Hiddink, Rijkaard, van Basten, Adriaanse, van Gaal (?) )

De tussenpaus moet dan dus iemand zijn die er tijd voor heeft. Dus of geen betrekking heeft of (assistent)-bondscoach is... De opties :
- Mourinho (alhoewel ik betwijfel of hij dit doet)
- van het Schip
- Beenhakker
- de Haan
- van Basten
- ...

Ik zou kiezen voor Beenhakker.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 8:52 am

LucaS schreef:Gudjohnson?
Wie? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten