Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di jul 11, 2006 6:38 pm

Ik vergelijking met T&T is het een hele vooruitgang.

En Polen heeft best wel wat talent. Alleen kon de laatste coach dat er niet uithalen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 11, 2006 11:11 pm

Kiezen tussen een leven op een tropisch eiland of in een grauw oostblok land. Ik had een andere keuze gemaakt ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 6:41 am

Inter presenteert Maxwell en Maicon

12/7/2006 17:43

Internazionale presenteerde woensdag drie nieuwe spelers. Meest opvallende naam is die van Maxwell. De voormalig Ajacied zal net als Olivier Dacourt en Maicon komend seizoen voor de Nerazzurri spelen.
Dat Maxwell bij Inter zou gaan voetballen was al langer duidelijk. Eind januari had de toenmalige linksback van Ajax al getekend bij de Italiaanse club. De 24-jarige verdediger blijft tot medio 2010 bij de Milanese club.

Dacourt is afkomstig van AS Roma. Hij had zijn komst in mei al aangekondigd. De Franse middenvelder tekende een tweejarig contract bij Inter. De 31-jarige speler voetbalde eerder onder meer voor Leeds United, Everton, RC Lens en RC Strasbourg.

Maicon tekende het langstlopende contract. De 24-jarige Braziliaan zette zijn handtekening onder een vijfjarig contract. De centrale verdediger droeg de afgelopen twee seizoenen nog het shirt van AS Monaco.

Donderdag zal het drietal aanwinsten zich melden voor de eerste training op trainingscomplex Angelo Moratti.


vi.nl

Ik dacht dat Maxwell het laatste half jaar verhuurd was aan Ascoli. :blush:

Gebruikersavatar
Joe
Berichten: 98
Lid geworden op: wo mar 08, 2006 5:51 pm

Bericht door Joe » do jul 13, 2006 10:58 am

Thomas schreef:
Inter presenteert Maxwell en Maicon

...


vi.nl

Ik dacht dat Maxwell het laatste half jaar verhuurd was aan Ascoli. :blush:
was toch ook zo? ik zie nergens staan dat het niet zo was
Geniet en drink met je maten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 5:24 pm

Maar het lijkt me toch wel vermeldingswaardig en volgens de statistieken op vi.nl heeft hij er geen wedstrijd gespeeld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 13, 2006 5:40 pm

Empoli was de club.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 5:58 pm

Oh ok, maar ook daar staat niets over op vi.nl (en destijds werd Ascoli ook genoemd).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 13, 2006 6:02 pm

Ik begrijp het volgens mij niet goed.

Maxwell is gestald bij Empoli, maar heeft daar toch ook nooit een wedstrijd meegedaan? VI.nl is gewoon traag (as usual) en heeft dat nog niet op de website staan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 6:11 pm

Je begrijpt het volgens mij wel goed hoor. Ik twijfelde of hij nou wel of niet gestald was aangezien ik niets zag staan in z'n statistieken en er in het bericht van vi.nl niets over te vinden was. Verder werd destijds Ascoli ook genoemd als de club waar hij gestald zou worden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jul 14, 2006 11:26 am

Thomas schreef:Maar het lijkt me toch wel vermeldingswaardig en volgens de statistieken op vi.nl heeft hij er geen wedstrijd gespeeld.
Hij heeft ook nooit een westrijd meegedaan. Hij heeft daar alleen gerevalideerd. Ik weet ook niet waarom hij niet bij Inter zou kunnen revalideren.....

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » za jul 15, 2006 5:54 pm

Thomas schreef:Je begrijpt het volgens mij wel goed hoor. Ik twijfelde of hij nou wel of niet gestald was aangezien ik niets zag staan in z'n statistieken en er in het bericht van vi.nl niets over te vinden was. Verder werd destijds Ascoli ook genoemd als de club waar hij gestald zou worden.
EMpoli is altijd genoemd geweest....... :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za jul 15, 2006 5:55 pm

Empoli, Ascoli, who cares. Het is net als Frank Rijkaard en Sporting Portugal, hij heeft er onder contract gestaan maar geen seconde gespeelt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jul 16, 2006 10:41 pm

Maartoe schreef:
Thomas schreef:Maar het lijkt me toch wel vermeldingswaardig en volgens de statistieken op vi.nl heeft hij er geen wedstrijd gespeeld.
Hij heeft ook nooit een westrijd meegedaan. Hij heeft daar alleen gerevalideerd. Ik weet ook niet waarom hij niet bij Inter zou kunnen revalideren.....
Omdat je in Italie maar 1 speler per seizoen mag aantrekken die niet uit de EU komt. Dacht ik zo. Daarom is hij bij Empoli gestald. Net zoiets wat Chelsea doet met Alex ;)
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 17, 2006 5:19 am

De officiële website van Ajax CT:
Dutch coaches interested in SA job

16/07/06

Highly-experinced Dutch coaches Danny Blind and Gerard van der Lem have expressed an interest in the vacant Bafana Bafana coaching position.

Even though the Technical Committee of the South African Football Association (SAFA) is understood to have already informed the organisation's National Executive Committee (NEC) of its chosen candidate - the duo still remain hopeful that they are the right men to lead Bafana Bafana to the 2008 AFCON and the 2010 World Cup.

The duo have between themselves amassed many years of experience of coaching - at both the junior and senior levels of the game.

Many of these years were spent at Ajax Amsterdam (AFC Ajax), where they led the team to the UEFA Champions League and the UEFA Cup qualification on more than four occasions.

Blind is among the select few to play more than 500 matches in the Dutch league. He played 372 league matches for Ajax, 38 cup matches and 74 European matches.

He scored 36 goals in 493 official matches for AFC Ajax and was capped 42 times for Holland. He scored one goal in those matches.

"It is true that our representatives have made enquiries with the South African authorities, but nothing has been discussed between us and them directly as yet," Van der Lem told the official Ajax Cape Town website.

When asked why he would like to coach in South Africa, the former Saudi Arabia manager cited a number of reasons, including the fact that he had enjoyed working with South African players whilst still at AFC Ajax.

"I worked with Steven Pienaar and Hans Vonk in the last 15 months and also knew Benni McCarthy whilst he was still playing in the Reserve side before he made it into the first-team," revealed Van der Lem.

"All three are not only good tactically and technically, but they are also very good human beings, always willing to have a conversation. I have also followed the progress of Glen Salmon - another great South African player who has been doing very well in the Dutch Premier League."

Van der Lem, himself a former Ajax player, said the most important motivation behind their interest in the Bafana Bafana position was the challenge posed by the prospect of making sure that the host nation does well during the 2010 World Cup.

"It is a major challenge, which many coaches would be interested in undertaking, and we are no exception," concluded the ex-Barcelona FC assistant coach.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 4:15 pm

Nikos Machlas naar Apoel FC
Door Jan Willem Dijk
25 Juli, 2006

Oud-ajacied Nikos Machlas verhuist naar Apoel FC uit Cyprus. Hij tekent een contract voor 1 seizoen.

Afgelopen seizoen kwam Machlas uit voor OFI Kreti uit Griekenland. Daarvoor speelde hij onder andere in Nederland voor Ajax en Vitesse.
voetbalmax
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 4:18 pm

Van den Berg debuteert in MLS met verlies
Door Richard Avontuur
24 Juli, 2006

Dave van den Bergh, de oud-speler van FC Utrecht die naar de Verenigde Staten is vertrokken, heeft zijn debuut gemaakt in de Amerikaanse Major League Soccer(MLS). De linksbuiten speelde voor het eerst mee met zijn team Kansas City Wizards.

Van den Bergh speelde 61 minuten mee tijdens zijn eerste wedstrijd, die met 1-0 verloren ging tegen de New York Red Bulls.
voetbalmax
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 4:36 pm

Henk de Gier schreef:
Nikos Machlas naar Apoel FC
Door Jan Willem Dijk
25 Juli, 2006

Oud-ajacied Nikos Machlas verhuist naar Apoel FC uit Cyprus. Hij tekent een contract voor 1 seizoen.

Afgelopen seizoen kwam Machlas uit voor OFI Kreti uit Griekenland. Daarvoor speelde hij onder andere in Nederland voor Ajax en Vitesse.
voetbalmax
En nog zijn er mensen die dat een goede voetballer vonden. :nooo:

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di jul 25, 2006 4:40 pm

Steef schreef:
Henk de Gier schreef:
Nikos Machlas naar Apoel FC
Door Jan Willem Dijk
25 Juli, 2006

Oud-ajacied Nikos Machlas verhuist naar Apoel FC uit Cyprus. Hij tekent een contract voor 1 seizoen.

Afgelopen seizoen kwam Machlas uit voor OFI Kreti uit Griekenland. Daarvoor speelde hij onder andere in Nederland voor Ajax en Vitesse.
voetbalmax
En nog zijn er mensen die dat een goede voetballer vonden. :nooo:
Jij hebt toch ook een hoge pet op van van Nistelrooij als ik me niet vergis?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 4:42 pm

Er is nogal verschil tussen de twee. Van Nistelrooy is explosief, snel, heeft een uitstekend schot en werkt zich de blubber.

Machlas kan helemaal niks. Langzaam, geen explosiviteit, geen schotkracht, niks.

De een kan naar Bayern of Madrid na 150+ goals voor Man Utd, de ander naar Cyprus.

Nuff said.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di jul 25, 2006 4:45 pm

Steef schreef:Er is nogal verschil tussen de twee. Van Nistelrooy is...

Machlas kan helemaal niks. Langzaam, geen explosiviteit, geen schotkracht, niks.

De een kan naar Bayern of Madrid na 150+ goals voor Man Utd, de ander naar Cyprus.

Nuff said.
Wat bedoel je nou bij van Nistelrooij? Machlas zit je natuurlijk nog steeds een beetje dwars, snap ik wel hoor :aai:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 4:47 pm

Nee hoor. Vond en vind Machlas gewoon een enorme prutser. Is-ie ook.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di jul 25, 2006 4:49 pm

Hoe kan dat nou Steef, hij is wel Europees topscorer geweest :headbang:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 5:03 pm

Topscorer van Nederland. In een geweldig team van HtC. Hij hoefde ze alleen maar erin te blazen.

Pavone is ook topscorer geweest van Argentinie. Palermo meerdere malen.

Ook prutsers.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 25, 2006 5:04 pm

Steef schreef: Ook prutsers.
En PK is tegenwoordig ook een prutser, al wil m.n. San Marco daar nog altijd niet aan.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 5:06 pm

PK was altijd een goede voetballer, maar ook een enorme beroerde spits.

Gesloten