John Jaakke

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 1:56 am

Monkey Tonk schreef:Wel noemen dat Blind op 30 maart werd verteld dat er aan het eind van het seizoen geevalueerd zou worden; er niet bijzeggen dat dit, bij een tweejarig contract, op zijn minst een ongebruikelijke handelswijze is.
Hoezo zou dat zo ongebruikelijk zijn?
Monkey Tonk schreef:Deze is ook leuk: wel zeggen dat er over het hele seizoen wordt geevalueerd (NB het evalueren kwam pas aan de orde op 30 maart), maar de resultaten sinds 30 maart niet of nauwelijks mee laten wegen. Maw, de beslissing stond toen ALLANG vast! Als de schijn van loyaliteit nou niet zo krampachtig vast werd gehouden...
Alsof jij of ik dat kunnen weten.

En dan nog. Ook tijdens die behaalde resultaten was het voetbal van een erbarmelijk niveau. De redenen van Blind z'n ontslag (niet mee gedaan om het kampioenschap, geen goed voetbal gespeeld, niet individueel en/of als collectief ontwikkeld) waren ook toen nog zichtbaar (of een feit, zoals het niet meedoen om het kampioenschap).
Monkey Tonk schreef:Voor het late succes had van Geel nog een, niet geheel verloren gegane, verklaring: GELUK... Ooit eerder een bestuurslid hardop horen denken in de trent van 'wat hebben wij een mazzel gehad dat wij die prijzen wonnen"?!
Weet bijna zeker dat hij, net als bijvoorbeeld joey hier, erop gehoopt had dat er naast de beker zou worden gegrepen.
Grappig dat je over zoiets begint. Laatst wist iemand hier nog te melden dat Van Geel juist uitbundig juicht bij doelpunten van Ajax. En dat iemand in de VIP-box hem daar zelfs een keer op aangesproken heeft. Iets in de trent van: dat doet men bij Ajax niet. Het antwoord van Van Geel: Dan heeft men pech gehad.

Jaakke en Van Geel zagen er oprecht blij uit, na de winnende goal van Huntelaar in PSV. Natuurlijk wist Van Geel wel dat het halen van zijn doel (het aanstellen van een in zijn ogen geschikte trainer voor Ajax) er op deze manier niet makkelijker op zou worden, maar Van Geel is vastbesloten.

We moeten niet vergeten dat Ajax onder Van Geel ook gewoon prijzen moet winnen. Anders heeft hij ook gefaald en moet hij ook weg. Er wordt door een aantal mensen gedaan alsof Van Geel er alleen baat bij heeft wanneer Blind faalt. Dat is natuurlijk grote onzin.
Monkey Tonk schreef:Voor de duidelijkheid. Ik hoop dat ten Cate het zeer goed gaat doen. Van mij had hij alleen een jaar laten mogen komen. De boodschap die Ajax dan gestuurd had was dat een contract gehonoreerd wordt, en alleen in het slechtste scenario, bij wijze van uitzondering, voortijdig ontbonden wordt.
Op de lange termijn had Ajax daar meer aan gehad dan aan het opofferen van weer een trainer. Eer(lijkheid) duurt het langst.
Ik ben er heilig van overtuigd dat nog een jaar Blind Ajax meer pijn zou hebben gedaan. Onder hem ging Ajax (een enkele uitzondering daargelaten) zelfs achteruit.
Jesse schreef:
rugnummer9 schreef: Doelstellingen voor dit jaar zijn uiteindelijk gehaald.

Blind heeft voor veel extra inkomsten gezorgd. Dat moet dit bestuur toch aanspreken? De play-offs => extra centjes. Zometeen voorronde champions league => Extra centjes. Dat loop je als landskampioen allemaal mis.

Dus Blind heeft het perfect gedaan. Lul nou niet over Marco van Basten voetbal (attractief, dominant etc) want daar is Koeman ook niet op afgerekend.
Dus eigenlijk kan je maar beter 2e worden dan kampioen?

:drecul2:

Of zou ik nu eigenlijk moeten huilen? Ongelooflijk wat ligt de lat bij sommige mensen laag. :nooo: :redcard:
Ik wilde er eerst ook nog op reageren, maar ik heb het uiteindelijk maar niet gedaan.

Ja jongens, Danny Blind heeft het perfect gedaan. :sad:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do mei 11, 2006 10:15 am

LouisXIV & co schreef:Van Geel zit niet in het bestuur.
San Marco schreef:En jij niet op de tribune, evens out I guess.
Klopt. Ik sta. ;)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do mei 11, 2006 12:13 pm

Is jullie trouwens ook opgevallen hoe slecht John Jaakke er gisteren uit zag? Wallen van hier tot Tokio, vermoeid... het gedoe rond Blind is hem volgens mij niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Ajax!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 11, 2006 1:59 pm

'Frisse, transparante club'
JOP VAN KEMPEN

AMSTERDAM - Ajax-voorzitter John Jaakke voelt zich verantwoordelijk voor het ontslag van trainer Danny Blind. Hij verbindt echter geen conclusies aan het achtste vertrek van een prominent clublid sinds zijn voorzitterschap.

De rij heeft een indrukwekkende lengte, met indrukwekkende namen: Blind, Marco van Basten, John van 't Schip, Louis van Gaal, Ronald Koeman, Klaas Nuninga, Arie van Eijden en Hein Blocks. Allen vertrokken sinds Jaakke op 1 juli 2003 de voorzittershamer overnam van Michael van Praag.

Jaakke ziet geen lijn in hun vertrek. ''Het is niet eens appels met peren vergelijken, het is appels vergelijken met kokosnoten. Van Basten en Van 't Schip hebben een aanbod van de KNVB geaccepteerd. Van Gaal is uit eigen beweging weggegaan, Koeman ook. Je moet elk vertrek op zich bekijken.''

''De positie van het bestuur door het ontslag van Blind niet aan de orde geweest, maar ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid. Ik wil echter alleen verantwoordelijk worden gehouden voor de zaken waarvoor ik verantwoordelijk ben. Daar moet je een onderscheid in aanbrengen.''

De dag waarop Jaakke zelf tegen het licht wordt gehouden, komt dichterbij. Op 1 juli is zijn driejaarlijkse termijn ten einde en buigt de ledenraad zich over zijn herverkiezing. Jaakke, algemeen directeur Maarten Fontein en technisch directeur Martin van Geel proberen bij Ajax een cultuuromslag te bewerkstelligen. Ze willen een 'frisse, transparante en duidelijke club'.

Dat Blind publiekelijk niet werd gesteund door de clubleiding, was goed om het werkklimaat het hele seizoen kalm te houden, betoogden ze. En dat Blind ondanks een klemmend verzoek om duidelijkheid van twee weken geleden, pas gisterochtend vernam dat hij werd ontslagen, diende het clubbelang. Van Geel: ''Misschien hebben we daarom wel de play-offs en de bekerfinale gewonnen.''

De clubleiding beweert dat de beslissing over Blinds ontslag pas dinsdagavond is gevallen. Maar er zijn weinig mensen die geloven dat een proces van veertien maanden op één avond wordt geëvalueerd.

Blind zou al eerder zijn ingelicht dat zijn contract voortijdig zou kunnen worden ontbonden. Van Geel: ''Op 30 maart heb ik hem gezegd dat een einde zou kunnen komen aan onze samenwerking.''

Van Geel blikte al naar de toekomst: ''Ajax moet geweldig grote stappen maken. Dat proces gaat gepaard met veranderingen, dat gaat soms ten koste van individuen en roept weerstand op. Maar het is onze plicht dit te doen, in het belang van Ajax.''
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 3:33 pm

Wat mij betreft wordt hij inderdaad herkozen. Al is het alleen om eindelijk wat consequent beleid te krijgen.

En natuurlijk is het onzin om het vertrek van Ajax-iconen aan Jaakke te wijten.

- Hij stelde Van Gaal zelf aan, maar die bleek nog teveel trainer te zijn en een matige TD. Bovendien zag hij niet eye to eye met Koeman.

- Ronald Koeman is na 3 jaar trainerschap van Ajax ook zelf opgestapt. Dat had naar mijn weten niets met het bestuur te maken, maar met de slechte resultaten en het feit dat Koeman zelf dacht geen grip meer te kunnen krijgen op de groep.

- Marco van Basten en Johnny van het Schip waren trainers van Jong Ajax en kregen de kans om frikkin' bondscoaches te worden. Hoe is het dan in vredesnaam de schuld van de voorzitter dat zij die mooie kans aanpakken?

- Arie van Eijdens vertrek had naar mijn weten ook niets met Jaakke te maken. Veel supporters hadden een hekel aan hem en volgens mij is Arie gewoon met pensioen. Z'n termijn liep toch gewoon af?

- Danny Blind wist heus wel dat wanneer hij als trainer zou falen bij Ajax 1, zijn situatie bij Ajax drastisch zou veranderen. Hij krijgt nog netjes een andere functie aangeboden. Het is begrijpelijk dat hij die niet accepteert, maar hij had vooraf kunnen weten dat doorwerken bij Ajax ingewikkelder zou worden na het tekenen van een contract als hoofdtrainer.

wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Bericht door wizard_w » do mei 11, 2006 9:18 pm

Giacomo Puccini schreef:Is jullie trouwens ook opgevallen hoe slecht John Jaakke er gisteren uit zag? Wallen van hier tot Tokio, vermoeid... het gedoe rond Blind is hem volgens mij niet in de kouwe kleren gaan zitten.

Als hij geen wallen wilt moet hij maar kranten rond gaan brengen in dat bekakte buurtje van hem............

wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Bericht door wizard_w » do mei 11, 2006 9:21 pm

Ik vind de hele gang van zaken maar erg vreemd, blijkbaar maakt het niet uit of je nou 40 jaar bij Ajax rondloopt of drie dagen, respect word er toch nauwelijk verkregen. Maar wel volhouden dat ZE graag oud spelers terug zien.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do mei 11, 2006 9:25 pm

Als de ledenraad Jaakke op straat zet en Blind aanstelt, kan die dan op zijn beurt weer Van Geel de laan uitsturen...??? ;)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do mei 11, 2006 9:27 pm

Maar wiz, heb jij dan dit seizoen op Vak 410 lekker genoten van Ajax?
Ajax!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mei 11, 2006 9:28 pm

LouisXIV & co schreef:Als de ledenraad Jaakke op straat zet en Blind aanstelt, kan die dan op zijn beurt weer Van Geel de laan uitsturen...??? ;)
Hehehe...
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 11, 2006 9:28 pm

wizard_w schreef:Ik vind de hele gang van zaken maar erg vreemd, blijkbaar maakt het niet uit of je nou 40 jaar bij Ajax rondloopt of drie dagen, respect word er toch nauwelijk verkregen. Maar wel volhouden dat ZE graag oud spelers terug zien.
Ex-spelers met capaciteiten graag. Geen ex-spelers die bij gebrek aan hobby's met Ajax geassocieerd willen blijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » vr mei 12, 2006 10:33 am

Giacomo Puccini schreef:Is jullie trouwens ook opgevallen hoe slecht John Jaakke er gisteren uit zag? Wallen van hier tot Tokio, vermoeid... het gedoe rond Blind is hem volgens mij niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Heb je Blind zien veranderen afgelopen seizoen? Bij elke verloren wedstrijd werd de kale plek op zijn hoofd weer wat groter :D

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » za mei 13, 2006 4:26 pm

joey schreef:Het enige waar ik moeite mee heb, is de mededeling dat de beslissing pas gisteravond is genomen. Daar geloof ik geen zak van. Ja, de RvC zal een stempeltje hebben gezet, maar dat was een formaliteit. Het vertrek van Blind stond al langer vast.
Toch kan het heel goed kloppen. Uiteindelijk was een besluit van de RvC nodig welke in een formele vergadering moest worden genomen. Daarvoor was het nog geen formeel besluit, daarna wel. Een RvC besluit is geen show.
Voor hetzelfde geld was de RvC niet meegegaan in het voorstel van MvG. Was hij vertrokken en Blind niet. Mensen gaan te veel mee in de prietpraat waarmee kranten werden gevuld.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 13, 2006 4:40 pm

Maar denk je niet dat Martin van Geel de RvC al eerder gepolst had over het ontslag van Blind?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 5:41 pm

Wim schreef: Toch kan het heel goed kloppen. Uiteindelijk was een besluit van de RvC nodig welke in een formele vergadering moest worden genomen. Daarvoor was het nog geen formeel besluit, daarna wel. Een RvC besluit is geen show.
Voor hetzelfde geld was de RvC niet meegegaan in het voorstel van MvG. Was hij vertrokken en Blind niet. Mensen gaan te veel mee in de prietpraat waarmee kranten werden gevuld.
Wim, wat denk je nou? Dat HTC Psv had afgezegd als hij er niet van verzekerd was dat hij volgend jaar aan de slag kon als hoofdtrainer bij Ajax?

Nee hoor, de RVC heeft alleen dat stempeltje moeten zetten. Een formaliteit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mei 13, 2006 5:51 pm

Jöhnk schreef:Wim, wat denk je nou? Dat HTC Psv had afgezegd als hij er niet van verzekerd was dat hij volgend jaar aan de slag kon als hoofdtrainer bij Ajax?

Nee hoor, de RVC heeft alleen dat stempeltje moeten zetten. Een formaliteit.
De RvC heeft het laatste woord, dus elke overeenkomst met HtC zal onder voorbehoud zijn aangegaan. Een aantal weken geleden geen probleem, maar misschien was MvG niet meer 100% zeker van zijn zaak. Ook commissarissen lezen kranten en kunnen beïnvloed worden door de publieke opinie.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mei 13, 2006 6:15 pm

Sommige elementen in de ledenraad en de "Vijfde colonne" zullen heftig geageerd hebben op het ontslag, dus het was nog absoluut niet zeker.

De rest is (zoals Wim zegt) allemaal mediagepraat en jammergenoeg trappen veel supporters erin omdat Blind zo'n echte Ajacied is en het bestuur "hockeyballen" :nooo:

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » za mei 13, 2006 6:27 pm

Natuurlijk zal MVG z'n gevoelige antenne hebben gebruikt om in te schatten hoe de evaluatie zou vallen. Maar als de aanwezige ajacieden hier denken dat leden van de RvC zich zoet laten houden met een kopje koffie en en gebakje om vervolgens overal ja en amen op te zeggen, vergissen zij zich lelijk.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 6:35 pm

Wim schreef:Natuurlijk zal MVG z'n gevoelige antenne hebben gebruikt om in te schatten hoe de evaluatie zou vallen.
Precies.
Neefkens schreef: De rest is (zoals Wim zegt) allemaal mediagepraat en jammergenoeg trappen veel supporters erin omdat Blind zo'n echte Ajacied is en het bestuur "hockeyballen" :nooo:
Hier word ik zo moe van. Houd het lekker bij je eigen oordeel.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mei 13, 2006 6:37 pm

Dit IS mijn eigen oordeel, dat gebeurt vaker op een forum :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 6:38 pm

Jij hoeft niet voor anderen te beoordelen waar zij hun mening op baseren. Doe normaal zeg. Spreek over jezelf maar niet over anderen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mei 13, 2006 6:43 pm

Ik vind het erg moeilijk om over mezelf te praten, ik ben er nog niet echt klaar voor. :hypocrite:

Misschien ga ik straks eens naar de Cafe-zone :D

Jaakke wordt zo schandalig behandeld in de media, dat ik me geroepen voel om het op te nemen voor de beste man. :yes:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za mei 13, 2006 6:46 pm

Neefkens schreef:Jaakke wordt zo schandalig behandeld in de media, dat ik me geroepen voel om het op te nemen voor de beste man. :yes:
Jaakke zou je ook kunnen vervangen voor Blind en media voor AT. :hypocrite:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mei 13, 2006 6:50 pm

Zou je kunnen doen, alleen het zou slaan als een lul op een drumstel. :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 6:51 pm

Daar gaat het me niet om, Neefkens. Jij schildert 'veel supporters' af als naief (ze 'trappen erin') omdat hun mening jou niet aanstaat. Erg sneu imo.

Plaats reactie