John Jaakke

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma mei 08, 2006 11:50 pm

Ik ben niet vies van complottheorien. Waarom een huldiging aanbieden voor een verrotte Gatorade [spel ik dit goed?] Cup en een P2 tje voor een kampioenschap?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Bericht door Cruijff » di mei 09, 2006 1:33 am

joey schreef:Wat kan Cohen eraan doen? Ajax moet voor die huldiging bedanken.
Ajax moet voor die huldiging bedanken?

Cohen biedt hem ongevraagd aan, de directie van Ajax zat er niet op te wachten maar kan hem ook absoluut niet afslaan onder het mom van "we vinden een bekerwinst onzin". Dan kun je aan je water voelen dat de krantenkoppen erg suggestief zullen zijn in de trant van "Directie Ajax gunt Blind het afscheidsfeestje niet." Zo suggestief zijn de media en het minder nadenkende deel der supporters verandert dan in een op hol geslagen kudde, de onrust is dan niet meer te houden.

Van Geel en consorten hadden geen andere keus dan bescheiden achter het bordes te gaan staan waar Blind zich lekker laat toejuichen, Jaakke krijgt massaal gescheld te horen van leeghoofdig publiek, de politie grijpt weer hard in en je kan op je vingers natellen dat het uit de klauwen gaat lopen.

Wat Cohen er aan kan doen? Niet de politie opdracht geven om direct na de festiviteiten de ME te laten omroepen dat iedereen het Leidseplein moet verlaten om vervolgens het hele plein schoon te vegen.

Als je de mensen die daar rondlopen gewoon bier laat drinken in de kroegen gebeurt er weinig tot niets, wanneer er waterkanonnen etc. verschijnen dan ontstaat er agressie en gaan heetgebakerde figuren inderdaad met blikjes, flessen, stenen etc. gooien.
San Marco schreef:Ik ben niet vies van complottheorien. Waarom een huldiging aanbieden voor een verrotte Gatorade [spel ik dit goed?] Cup en een P2 tje voor een kampioenschap?
Ik ben ook niet vies van complot theorieën. Cohen dacht waarschijnlijk dat op de huldiging van dit limonade bekertje weinig mensen zouden afkomen, helaas heeft Ajax erg veel wannabe supporters dus zelfs voor een huldiging van de Fristi Cup of Kinder Cola Beker zouden wel 10.000 sukkels gekleed in een wit-rood-wit shirt naar het Leidseplein komen.

Cohen geeft opdracht aan de politie hoe te handelen, zijn beleid zorgt ervoor dat er snel rellen komen en volgend jaar krijgen we bij het behalen van een kampioenschap dan inderdaad geen huldiging op het Leidseplein.

Dit is een op het oog vergezochte complot theorie, maar zo spelen burgemeesters het absoluut hoor. Zeker als het flikkers van de Pik van de Aow-ers (PvdA) zijn (om maar even een politiek tintje aan de discussie te geven).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 09, 2006 3:55 am

Volgens mij is het ook wat overdreven om te stellen dat alle supporters die naar die huldiging zijn gegaan wannabe supporters zijn.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di mei 09, 2006 4:44 am

Omdat Ajax vier jaar terug de pech had dat ze op 5 mei kampioen werden en de binnenstad dus even niet beschikbaar was?

Twee jaar later was de huldiging weer gewoon op het Leidseplein, nog geen maand nadat een stelletje idioten het nodig vond bij een wedstrijdje op de Toekomst de tegenstander in elkaar te meppen.

Jammer dat zo'n mooie complottheorie al zo snel door een lelijk feit uit elkaar spat.
San Marco schreef:Ik ben niet vies van complottheorien. Waarom een huldiging aanbieden voor een verrotte Gatorade [spel ik dit goed?] Cup en een P2 tje voor een kampioenschap?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » di mei 09, 2006 7:13 am

joey schreef:
Cruijff schreef:Helaas komen er jaar in jaar uit een hoop pubertjes bij de Ajax wedstrijden die zich enorm laten meeslepen in het supporters gebeuren. Een huldiging op het Leidseplein vinden ze fantastisch, of het nou voor een fucking Gatorade Cup is of de Johan Cruijff Frisbee. Ze zullen er staan. Door dat soort kritiekloos klapvee wordt de lat bij Ajax lager gelegd. Er zitten nog steeds heel wat cynische Amsterdammers op de tribunes bij Ajax en pure voetballiefhebbers, maar ook een boel lompe provincialen of Amsterdamse pummels die geen fuck om voetbal geven, maar het stoer vinden om bij Ajax rond te hangen en zich met de club te identificeren.
:yes:

Dat merk je dus, die kloof is zo groot. On-be-grij-pe-lijk vind ik zo'n huldiging, een blamage, een aanfluiting, welke woorden bestaan er nog meer voor? Kampioenen staat blèren terwijl je geen kampioen bent geworden, oei, ik krijg er oprispingen van. Dat andere supporters (betere, vinden ze zelf) hopsen op het Leidseplein, dat de spelers vinden dat ze zo'n feestje verdiend hebben (blijkbaar), daar kan ik met mijn verstand niet bij. Het zal wel aan mij liggen, ik ben blijkbaar een ouwe *** geworden die nog leeft in de tijd dat wij zulke dingen niet deden omdat we Ajax waren. :blush:

Morgen hopelijk nieuws over het vertrek van Blind! :eusa_pray:
Het is verbijsterend hoe Ajax te grabbel gegegooid wordt door het blerende opportunisten gilde. Blind roepend dat niemand belangrijker is dan Ajax, nee wekenlang het slachtoffer uithangen voor de camera, ongeneerd voor en na de wedstrijd paraderen en tijdens de huldiging de hoofdrol opeisen. Vroeger behoorde dat gewoon de spelers toe. Na demagoog van Gaal is Blind de tweede die dat flikt BAH.
Het had juist op zijn weg gelegen om bescheidenheid uit te stralen en ook dat zijn spelers voor te houden na zo'n afgrijselijk seizoen.


Jaake laat je niet gek maken, laat die tienduizenden maar bleren en besef dat je de rest van de honderduizenden fans niet hoort.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di mei 09, 2006 8:41 am

Ach Wim, de massa heeft het gelukkig zelf verknald. Wie gaat nou luisteren naar een zooitje ongeregeld? Blind was gelukkig al terug in zijn hok gefloten maar dit was in ieder geval de nagel in zijn doodskist. Wijze les: volksmennen keert zich uiteindelijk altijd tegen je. :smartass:

Plus een heerlijke afgang voor alle journalisten die zich tot dat niveau hebben verlaagd. :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 09, 2006 9:02 am

Cruijff schreef:Van mij hoeft hij niet weg, maar als hij opeens het veld ruimt voor pakweg Piet Keizer dan vind ik het ook best.
Maar dan gaat de kritiek rechtstreeks in de richting van de uitvoerenden, de directie. Piet Keizer wordt gespaard.

Nee, ik vind het goed zo. Jaakke is een prima bliksemafleider. Ik hoop dat hij blijft.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 09, 2006 9:33 am

Cruijff schreef:1. Vieze flikker Cohen organiseert zo'n huldiging om zichzelf weer wat populairder te maken.
Want Cohen zit wachten op chaos in de stad.

Denk dat het volgende keer weer P2 zal worden. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 09, 2006 9:50 am

Die gereformeerde Jaakke moet gewoon oprotten en er moet gewoon niet meer zo'n positie worden ingevuld. Er lopen al genoeg zakkenvullers bij de cLub :yes:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 09, 2006 10:17 am

Lees de taakomschrijving van Jaakke als Voorzitter Raad van Commissarissen er eens op na.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 10:18 am

ajaxhome schreef:Die gereformeerde Jaakke moet gewoon oprotten en er moet gewoon niet meer zo'n positie worden ingevuld. Er lopen al genoeg zakkenvullers bij de cLub :yes:
nog zo'n groot licht :nooo: het is een onbezoldigde functie klojo, maar waarschijnlijk weet je de betekenis van dat woord niet eens :nooo:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 10:29 am

Cruijff schreef:1. Vieze flikker Cohen organiseert zo'n huldiging om zichzelf weer wat populairder te maken.
Je bent de naam 'Cruijff' niet waard, beste vriend...

Wat een onzin. Hoe dom kun je zijn? Als Cohen géén huldiging toestaat is hij een klootzak, en als hij Ajax wél een huldiging aanbiedt (waar Ajax dit keer niet eens om had gevraagd), dan doet hij het om zichzelf populairder te maken...

Bij wie dan? Inmiddels denkt het grootste deel van Amsterdam: meneer Cohen, nee... wat maak je me nou? Wéér zo'n klotehuldiging die uiteindelijk tóch uit de hand gaat lopen?

Jezus, wat een domme opmerking, meneer 'Cruijff'. Kon je het zelf typen of moest je het aan iemand dicteren? (Of was het een geintje?)

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di mei 09, 2006 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 10:31 am

666 schreef:
San Marco schreef:Ik ben niet vies van complottheorien. Waarom een huldiging aanbieden voor een verrotte Gatorade [spel ik dit goed?] Cup en een P2 tje voor een kampioenschap?
Omdat Ajax vier jaar terug de pech had dat ze op 5 mei kampioen werden en de binnenstad dus even niet beschikbaar was?

Twee jaar later was de huldiging weer gewoon op het Leidseplein, nog geen maand nadat een stelletje idioten het nodig vond bij een wedstrijdje op de Toekomst de tegenstander in elkaar te meppen.

Jammer dat zo'n mooie complottheorie al zo snel door een lelijk feit uit elkaar spat.
Juist, 666. Bedankt dat je het even uitlegt.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 09, 2006 10:46 am

nog zo'n groot licht het is een onbezoldigde functie klojo, maar waarschijnlijk weet je de betekenis van dat woord niet eens
Nee, jij bent de kenner :rofl: :rofl:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 10:50 am

blijkbaar wel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 09, 2006 11:15 am

Maartoe schreef: Denk dat het volgende keer weer P2 zal worden. :hypocrite:
Dan denk ik dat er 3.000 man komen, gisteren waren er overigens ook maar 6.000. (wat een afgang 6.000, voor een club als AJAX. Als Zwolle de gouden gids cup wint komen er nog meer mensen op af en als Groningen gehuldigd wordt omdat ze alleen nog maar de play-offs gehaald hebben komen er zelfs nog het dubbele aantal op af als gisteren op het Leidse plein.)

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » di mei 09, 2006 11:30 am

Het leken er toch een stuk meer, maar dat zal wel komen omdat het Leidseplein zo klein is.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 09, 2006 11:37 am

Het is natuurlijk ook wel te verklaren waarom er weinig mensen waren.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 11:45 am

brigade zuid schreef:(wat een afgang 6.000, voor een club als AJAX)
Vind ik juist niet, om eerlijk te zijn. Het zou een afgang zijn als het hele Museumplein afgeladen vol stroomt voor de Gatorade Cup... Da's meer iets voor Utrecht of Twente.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di mei 09, 2006 12:15 pm

Ik kan er met mijn pet nog steeds niet bij. Een huldiging voor de KNVB beker. Dat deed alleen feyenoord vroeger, omdat ze jaren niks hadden gewonnen. :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 09, 2006 12:53 pm

Waar ik nog steeds niet bij kan is dat er kennelijk een aanzienlijk aantal Ajacied anti-Jaakke is, en niet in staat is om onder woorden te brengen waarom dat het geval is. Veel verder dan een opportunistisch "Jaakke rot op" komt men niet. Ik begrijp er eerlijk gezegd geen zak van.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 1:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waar ik nog steeds niet bij kan is dat er kennelijk een aanzienlijk aantal Ajacied anti-Jaakke is, en niet in staat is om onder woorden te brengen waarom dat het geval is. Veel verder dan een opportunistisch "Jaakke rot op" komt men niet. Ik begrijp er eerlijk gezegd geen zak van.
Het is heel makkelijk hoor. Je neemt een stel niet-zo-slimme mensen, je bespeeld ze een beetje en je laat ze los op het bestuur.

Daarom ben ik heel erg benieuwd hoe datzelfde stelletje reageert als blijkt dat Blind de rotte appel is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 09, 2006 1:00 pm

Die advocaten zijn niet te vertrouwen... :hypocrite:


Serieus, schoppen tegen de schenen van de Hoge Heren is fijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mei 09, 2006 1:18 pm

Dat vraag ik mijzelf ook de hele tijd af, wat heeft Jaakke precies fout gedaan?

Volgens mij is dat maar 2 dingen dat ze Blind zo lang hebben aangelaten en dat Koeman niet eerder is weggeschopt.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mei 09, 2006 1:36 pm

Kowalczyk schreef:
666 schreef:
San Marco schreef:Ik ben niet vies van complottheorien. Waarom een huldiging aanbieden voor een verrotte Gatorade [spel ik dit goed?] Cup en een P2 tje voor een kampioenschap?
Omdat Ajax vier jaar terug de pech had dat ze op 5 mei kampioen werden en de binnenstad dus even niet beschikbaar was?

Twee jaar later was de huldiging weer gewoon op het Leidseplein, nog geen maand nadat een stelletje idioten het nodig vond bij een wedstrijdje op de Toekomst de tegenstander in elkaar te meppen.

Jammer dat zo'n mooie complottheorie al zo snel door een lelijk feit uit elkaar spat.
Juist, 666. Bedankt dat je het even uitlegt.

K.
Maar hadden ze die huldiging toen niet een weekje uit kunnen stellen?

Plaats reactie