John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 30, 2025 12:44 pm

Nou hoofdlijnen akkoord tot 2027 We gaan het zien voor hoelang :blush.gif: Doelstelling kampioenschap 2026 ?,

Alexander

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Alexander » vr mei 30, 2025 12:55 pm

Het zou mij oprecht verbazen als ze in december 2025 nog in dienst bij Ajax zijn.

Arthur

Bericht door Arthur » vr mei 30, 2025 3:41 pm

En als Kroes dan zijn conclusies trekt ook al is er gebeurd wat de meesten nu al zien aankomen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr mei 30, 2025 8:33 pm

Alexander schreef:
vr mei 30, 2025 12:55 pm
Het zou mij oprecht verbazen als ze in december 2025 nog in dienst bij Ajax zijn.
Dan neem ik aan Kroes ook...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mei 30, 2025 8:47 pm

mattie schreef:
vr mei 30, 2025 8:33 pm
Alexander schreef:
vr mei 30, 2025 12:55 pm
Dan neem ik aan Kroes ook...
Je onderschat de overlevingsdrang van dit soort mannen, die vinden wel een zondebok of sluiten een pact om net buiten schot te blijven.

In ieder geval liggen de excuses voor eventuele tegenvallende resultaten in komend seizoen al klaar (ligt allemaal aan die Italiaan).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mei 31, 2025 12:20 pm

Officieel.

Ik wens John enorm veel succes. Laten we hopen dat we er met z’n allen totaal geen kijk op hebben…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arthur

Bericht door Arthur » za mei 31, 2025 12:44 pm

Op niets gebaseerde hoop is inderdaad het enige wat ons rest.

columbus

Bericht door columbus » za mei 31, 2025 12:46 pm

Arthur schreef:Op niets gebaseerde hoop is inderdaad het enige wat ons rest.
Hoop is toch uitgestelde teleurstelling Afbeelding

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mei 31, 2025 1:43 pm

Mr. Ajax schreef:
za mei 31, 2025 12:20 pm
Officieel.

Ik wens John enorm veel succes. Laten we hopen dat we er met z’n allen totaal geen kijk op hebben…
Ja, en dan te bedenken dat we er collectief best wel kijk op hebben (in meerderheid) gezien de correcte voorspellingen wat betreft eerdere faalhazen. Maar inderdaad niet alles werd correct voorspeld, dus er is altijd hoop dat alle planeten uitlijnen en zowel Kroes als Heit/Keiz de juiste personen op de juiste plek en tijd blijken te zijn.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mei 31, 2025 3:01 pm

Kennelijk was Stam ook in beeld als assistent. Dus we mogen blij zijn dat hij geen interesse had
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 31, 2025 3:35 pm

Jaap Stam? Dit begint echt een koortsdroom te worden.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mei 31, 2025 3:53 pm

Nou, zeg het maar. Tot wanneer hebben Heit & Keiz voordat we ons oordeel mogen vellen (en dan staat het team er nu stukken beter voor dan bij Farioli’s start)

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 31, 2025 5:59 pm

Wanneer oordeel mógen vellen? :drecul.gif:

Ik heb de laatste dagen tot vervelens toe alleen maar vernietigende (voor)oordelen gelezen, maar fijn als het oordeel gewoon op basis van feiten geveld gaat worden. :biggthumpup.gif:

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » za mei 31, 2025 6:17 pm

Neefkens schreef:
za mei 31, 2025 5:59 pm

Ik heb de laatste dagen tot vervelens toe alleen maar vernietigende (voor)oordelen gelezen, maar fijn als het oordeel gewoon op basis van feiten geveld gaat worden. :biggthumpup.gif:
Mensen hebben natuurlijk wel gewoon een mening, die zeker gedeeltelijk ook nog eens op feiten is gebaseerd.
De eerste periode van Heitinga was niet bepaald hoogstaand. De belangrijkste wedstrijden werden b.v. verloren. De periode van Keizer was ook geen briljante tijd. Hij kreeg de ploeg niet echt aan het voetballen.
En beiden hadden in hun tijd een betere ploeg dan er nu voor handen is.
Dus dat vooroordeel is ook gewoon gestoeld op wat we weten uit het verleden.

Uiteraard zullen Heitinga en Keizer de kans krijgen. En ik hoop dat we aan het einde van het volgende seizoen met de dubbel staan en we minstens de volgende ronde van de Champions League hebben gehaald.
Maar die hoop is voor nu nergens op gebaseerd.

Een eerste oordeel kunnen we na zo'n 10 à 15 wedstrijden wel geven. Ik hoop op een positief oordeel. Maar ik houd me hart vast.
Tijd voor iets nieuws.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 31, 2025 6:28 pm

Liberty schreef:
za mei 31, 2025 6:17 pm
Uiteraard zullen Heitinga en Keizer de kans krijgen. En ik hoop dat we aan het einde van het volgende seizoen met de dubbel staan en we minstens de volgende ronde van de Champions League hebben gehaald.
Maar die hoop is voor nu nergens op gebaseerd.

Een eerste oordeel kunnen we na zo'n 10 à 15 wedstrijden wel geven. Ik hoop op een positief oordeel. Maar ik houd me hart vast.
:biggthumpup.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mei 31, 2025 6:40 pm

Neefkens schreef:
za mei 31, 2025 5:59 pm

Zeker, maar als iemand de straat oversteekt zonder te kijken zeg jij er ook meteen wat van zonder met je armen over elkaar af te wachten of het ook ditmaal net goed afloopt of dat die persoon opnieuw aan de beademing moet.

Wel lekker overigens zo’n ‘kan vriezen kan dooien’ houding, ook beter voor de bloeddruk.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 31, 2025 6:47 pm

Wat een belachelijke vergelijking. Als je zo je punt moet maken, zou ik het voortaan maar laten. :aai.gif:

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » za mei 31, 2025 7:41 pm

Ik houd me maar een beetje vast aan het idee dat Heitinga hetzelfde kan presteren als dat Cocu bij PSV heeft gedaan.

Die was voor zijn vaste aanstelling ook een paar maanden op interim basis bezig geweest. En dat was niet echt een succes.
Toen hij uiteindelijk terug kwam zat de club in een hele lastige positie, vooral financieel, en waren ze al een paar jaar geen kampioen geworden.
Cocu is ook niet welbespraakt en je vroeg je ook weleens af waar hij het over had.

Maar in zijn tweede periode haalde hij wel 3 titels in 5 jaar tijd.

Hopelijk kan Heitinga dit ook.
Tijd voor iets nieuws.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mei 31, 2025 9:34 pm

Neefkens schreef:
za mei 31, 2025 6:47 pm
Wat een belachelijke vergelijking. Als je zo je punt moet maken, zou ik het voortaan maar laten. :aai.gif:
Wellicht, er schoot me even niets beter te binnen. Maar als je ziet dat iets dat je liefhebt van binnenuit kapot wordt gemaakt en stelselmatig de meest idiote beslissingen neemt, dan kan je 'hopen' met de armen over elkaar of je uitspreken.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mei 31, 2025 9:36 pm

Liberty schreef:
za mei 31, 2025 7:41 pm
Ik houd me maar een beetje vast aan het idee dat Heitinga hetzelfde kan presteren als dat Cocu bij PSV heeft gedaan.

Die was voor zijn vaste aanstelling ook een paar maanden op interim basis bezig geweest. En dat was niet echt een succes.
Toen hij uiteindelijk terug kwam zat de club in een hele lastige positie, vooral financieel, en waren ze al een paar jaar geen kampioen geworden.
Cocu is ook niet welbespraakt en je vroeg je ook weleens af waar hij het over had.

Ik help het je hopen, want het spreekt voor zich dat ik enorm hoop dat ik ongelijk krijg en Ajax met Heit&Keis de volgende bloeiperiode gaat meemaken, en we Kroes erkennen als een ware visionair.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » za mei 31, 2025 9:39 pm

Cluijffert schreef:
za mei 31, 2025 9:36 pm
Liberty schreef:
za mei 31, 2025 7:41 pm

Ik help het je hopen, want het spreekt voor zich dat ik enorm hoop dat ik ongelijk krijg en Ajax met Heit&Keis de volgende bloeiperiode gaat meemaken, en we Kroes erkennen als een ware visionair.
Ben ik met je eens hoor. Natuurlijk is vrijwel geen enkele trainer een garantie voor succes maar bij H&K moet je echt heel erg gaan hopen dat het wat wordt. Die hoop moet ik echt van diep halen want zeker in eerste instantie overheersen toch de sceptische gevoelens.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 01, 2025 8:14 am

Ik heb ook geen idee waarom Kroes Heitinga een voetbalfreak noemt. Op basis waarvan? En Keizer lijkt mij ook eerder een soort hobbyist.
IK GELOOF!!!!!!

columbus

Bericht door columbus » zo jun 01, 2025 8:38 am

Lionel schreef:Ik heb ook geen idee waarom Kroes Heitinga een voetbalfreak noemt. Op basis waarvan? En Keizer lijkt mij ook eerder een soort hobbyist.
Flinke tijd geleden dat ik zo hoop om er vreselijk naast zit.

Maar ik dacht hetzelfde. Daarnaast ook de gedachte waarom Kroes denkt dat na een seizoentje assistent te zijn geweest nu wel te zijn voor het hoofdtrainerschap? Een tussenstap en op eigen benen staan bij een middenmoter is niet nodig? Blijkbaar zit Kroes een trainers talent dat wij niet zien. En Keizer? 2 jaar lang geen club gehad. Het kan allemaal bij Ajax

Wouter

Bericht door Wouter » zo jun 01, 2025 11:03 am

Het is toch sowieso verbijsterend dat een club als Ajax niet gewoon een trainer aanstelt die zich bij andere clubs al bewezen heeft als hoofdtrainer?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jun 01, 2025 11:24 am

Ik blijf het een rare constructie vinden. Keizer als hoofdtrainer vragen en dat niet willen dus een stroman als Heitinga aanstellen?

Plaats reactie