De opvolger van Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet de opvolger van Farioli worden?

Erik ten Hag
10
48%
John Heitinga
0
Geen stemmen
Marcel Keizer
0
Geen stemmen
Ron Jans
2
10%
Paul Simonis
2
10%
Kjetil Knutsen
6
29%
Pascal Jansen
0
Geen stemmen
Dave Vos
1
5%
Claudio Giráldez
0
Geen stemmen
Frank de Boer
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: De opvolger van Farioli

Bericht door Duke » do mei 29, 2025 9:40 am

Trab schreef:
do mei 29, 2025 8:17 am
Negativiteit allemaal. Het was ook niet mijn eerste keuze, maar geen een trainer geeft garantie op succes. Al helemaal niet als de nodige sterkhouders vertrekken. De meesten wilden meer Ajax voetbal na afgelopen seizoen. Dan kan je maar beter trainers hebben die goed met de jeugd om kunnen gaan en ze kansen geven zich verder te ontwikkelen. Uiteindelijk is dat altijd onze succesformule gebleken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb ernstige twijfels bij het duo Heitinga/Keizer, maar ze krijgen natuurlijk een eerlijke kans. Wat me veel meer verbaast (en irriteert) is hoe de media (eigenlijk zonder uitzondering) ineens gaan beweren dat Heitinga en Keizer de nieuwe Arne Slot zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 29, 2025 9:56 am

Terwijl we het smadelijke ontglippen van de landstitel nog voelen nadreunen voelt het aanstellen van dit duo vooralsnog als een volgende klap op de smoel. Heb verdomd weinig zin in het nieuwe seizoen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do mei 29, 2025 9:58 am

Slot is het nieuwe toverwoord. Het gros van de pundits zitten ook allemaal bij Jansen/Wasserman. Dus die zullen ook niks fouts zeggen. Als her niet loopt dan kan je altijd nog de schuld aan Sven of FF geven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do mei 29, 2025 10:05 am

Trab schreef:
do mei 29, 2025 8:17 am
Negativiteit allemaal. Het was ook niet mijn eerste keuze, maar geen een trainer geeft garantie op succes. Al helemaal niet als de nodige sterkhouders vertrekken. De meesten wilden meer Ajax voetbal na afgelopen seizoen. Dan kan je maar beter trainers hebben die goed met de jeugd om kunnen gaan en ze kansen geven zich verder te ontwikkelen. Uiteindelijk is dat altijd onze succesformule gebleken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ontkenningsfase hoort inderdaad bij een rouwproces, Trab.

Voor de rest vraag ik me af of beide afdankertjes behalve goed bij de spelers liggen (niet een compliment als verder resultaten uitblijven) - ooit aantoonbaar spelers beter hebben gemaakt of laten renderen op het hoogste niveau.

Natuurlijk niet. Maar wel noodzakelijk als we blijkbaar gaan terugvallen op onze hooggeprezen jeugd…
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » do mei 29, 2025 10:06 am

Spaan neemt het op voor Heitinga en Keizer: 'Geef hen maar patat'
Henk Spaan neemt het in zijn column in Het Parool op voor John Heitinga en Marcel Keizer. Het duo lijkt Francesco Farioli op te volgen bij Ajax. Die keuze leidde direct tot veel discussie, maar Spaan looft de oud-spelers van de Amsterdamse club om hun persoonlijkheid. 'Ajax en het DNA hebben gekozen voor Nederlanders. Alle mediterrane fratsen zijn weggebrand als wratten op een hand. Van Heitinga herinner ik me vooral dat hij na een aanval van hooligans op de ouders van Feyenoordspelers O19 de tribune oprende om Dirk Kuyt te helpen. Hart op de goede plaats.'

Ook Keizer krijgt mooie woorden toegeschreven. 'Marcel Keizer reed vrijwel dagelijks expres langs het verpleeghuis in Zuidoost waar Abdelhak Nouri was opgenomen. Hij kon maar niet in het reine komen met diens hartfalen en het erop volgende coma. Het seizoen daarvoor had hij Justin Kluivert, die de bal in zijn voeten wenste te krijgen, ervan kunnen overtuigen dat diepgaan efficiënter was met een speler als Nouri achter hem die de ballen panklaar neerlegde. Dat is coachen. Allebei sympathieke, Hollandse gasten, Keizer en Heitinga. Die hoeven echt geen drie koks in de staf. Geef hen maar patat.'
Hun... maar vooruit. :smallgrin.gif:

Ze zijn sympathiek. Ze zijn Hollands. Goede keuze, die twee. :hypocrite.gif:

Weg met de mediterrane fratsen! :headbang.gif: :hypocrite.gif:
Wat me veel meer verbaast (en irriteert) is hoe de media (eigenlijk zonder uitzondering) ineens gaan beweren dat Heitinga en Keizer de nieuwe Arne Slot zijn.
Ieder op zich al, en samen zijn ze SuperslotARne2. :biggrin.gif:

Het is toch gelul? De een is werkloos, de ander assistent. De een was trainer van modale clubs tot vriendjes hem naar Ajax 1 katapulteerden, de ander was een blauwe maandag interim en heeft ongeveer geen ervaring als hoofdtrainer.

Benaderbaar zijn ze wel, dat is voor de media blijkbaar het belangrijkst. Stelletje patatvreters. :1evil.gif:

Kijk, een keuze voor deze trainers kan theoretisch goed uitpakken, misschien zijn ze inderdaad onderschat, maar doe niet net alsof ze op basis van het verleden een voor de hand liggende keus zijn, dat slaat nergens op.

999

Bericht door 999 » do mei 29, 2025 10:18 am

Nog geen wedstrijd in het aan komende seizoen bij AJAX gecoach en worden volledig net onder hun knieen af gezagen, ergo, ze zijn nog eens officieel AJAX trainer( s)

En maar lullen over de Telegraaf, jullie zijn 3 keer erger
.
Laatst gewijzigd door 999 op do mei 29, 2025 5:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do mei 29, 2025 10:22 am

Nee hoor, kwestie van andere belangen.

Sommigen hier geven veel om het welzijn van de club. Anderen zijn hier vooral om te zeuren, zuigen en trollen Voetske.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do mei 29, 2025 10:25 am

Yopii schreef:
do mei 29, 2025 10:06 am
Spaan neemt het op voor Heitinga en Keizer: 'Geef hen maar patat'
Henk Spaan neemt het in zijn column in Het Parool op voor John Heitinga en Marcel Keizer. Het duo lijkt Francesco Farioli op te volgen bij Ajax. Die keuze leidde direct tot veel discussie, maar Spaan looft de oud-spelers van de Amsterdamse club om hun persoonlijkheid. 'Ajax en het DNA hebben gekozen voor Nederlanders. Alle mediterrane fratsen zijn weggebrand als wratten op een hand. Van Heitinga herinner ik me vooral dat hij na een aanval van hooligans op de ouders van Feyenoordspelers O19 de tribune oprende om Dirk Kuyt te helpen. Hart op de goede plaats.'

Ook Keizer krijgt mooie woorden toegeschreven. 'Marcel Keizer reed vrijwel dagelijks expres langs het verpleeghuis in Zuidoost waar Abdelhak Nouri was opgenomen. Hij kon maar niet in het reine komen met diens hartfalen en het erop volgende coma. Het seizoen daarvoor had hij Justin Kluivert, die de bal in zijn voeten wenste te krijgen, ervan kunnen overtuigen dat diepgaan efficiënter was met een speler als Nouri achter hem die de ballen panklaar neerlegde. Dat is coachen. Allebei sympathieke, Hollandse gasten, Keizer en Heitinga. Die hoeven echt geen drie koks in de staf. Geef hen maar patat.'
Hun... maar vooruit. :smallgrin.gif:

Ze zijn sympathiek. Ze zijn Hollands. Goede keuze, die twee. :hypocrite.gif:

Wat me veel meer verbaast (en irriteert) is hoe de media (eigenlijk zonder uitzondering) ineens gaan beweren dat Heitinga en Keizer de nieuwe Arne Slot zijn.
Ieder op zich al, en samen zijn ze SuperslotARne2. :biggrin.gif:

Het is toch gelul? De een is werkloos, de ander assistent. De een was trainer van modale clubs tot vriendjes hem naar Ajax 1 katapulteerden, de ander was een blauwe maandag interim en heeft ongeveer geen ervaring als hoofdtrainer.

Benaderbaar zijn ze wel, dat is voor de media blijkbaar het belangrijkst. Stelletje patatvreters. :1evil.gif:

Kijk, een keuze voor deze trainers kan theoretisch goed uitpakken, misschien zijn ze inderdaad onderschat, maar doe niet net alsof ze op basis van het verleden een voor de hand liggende keus zijn, dat slaat nergens op.
Ja, hilarisch dit media offensief.
Dit soort leugenalistiek zie je meestal als er mensen op de payrol staan.
En Spaan… tja

zeux

Bericht door zeux » do mei 29, 2025 10:26 am

Yopii schreef:
do mei 29, 2025 10:06 am

Waar je hier in 150+ posts op hebt lopen kankeren...
Laatst gewijzigd door zeux op do mei 29, 2025 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mei 29, 2025 10:27 am

999 schreef:
do mei 29, 2025 10:18 am
Nog geen wedstrijd in het aan komende seizoem bij AJAX gecoach en worden volledig net onder hun knieen af gezagen, ergo, ze zijn nog eens officieel AJAX trainer( s)

En maar lullen over de Telegraaf, jullie zijn 3 keer erger
.
Precies. Met zulke fans heb je geen vijanden nodig. Ik gun Heits en Keizer alle succes.
Farioli was de onbekende buitenlander die de Eredivisie bijna schaakmat zette na 1 seizoen zonder budget.
Het vertrekt van Farioli kwam als een verrassing. Ajax moet schakelen en ik hoop dat ze een lijstje klaar hadden.
Dus Heits en Keizer zijn geen overhaaste keuzes. Ik hoop dat ze succes gaan hebben.
Whitey on the moon.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do mei 29, 2025 10:48 am

Gaat niet over gunnen. Ik gun Heitinga en Keizer een carriere zoals Guardiola. Acht ik die kans nihil op basis van wat ze tot nu toe bereikt hebben, ja. Tja, als makke 'schapen' de Ajax-pers polonaise lopen mag van mij best. Maar dan over een tijdje ook niet gaan klagen over het verdere verval van de club. Spreken we dat af?

Yopii

Bericht door Yopii » do mei 29, 2025 11:02 am

Het vertrekt van Farioli kwam als een verrassing. Ajax moet schakelen en ik hoop dat ze een lijstje klaar hadden.
Hoezo een verrassing? Het vertrek van FF was zo voorspelbaar als wat. Kijk welke krachten er los komen.

Een lijstje was nergens voor nodig. Een stroming binnen Ajax was het niet eens met het vertrek van Keizer en in mindere mate met dat van Heitinga, noem het de Bergkamp-stroming. Blijkbaar zit Kroes in die hoek.

Wat Farioli betreft, ik ben altijd heel kritisch geweest op zijn spelopvatting, dat mag toch? De adoratie van die man snap ik niet zo, hij maakte genoeg fouten, zoals je kunt verwachten van een beginnende trainer. Met name had hij veel moeite om het moment te herkennen waarop je moet doorbijten, omdat hij zich baseerde op data in plaats van op spelinzicht. Uiteindelijk moet een coach de wedstrijd kunnen lezen.
Uiteraard heeft hij zijn best gedaan, en zijn people management is ver boven het gemiddelde. Denk alleen niet dat dat genoeg is. Hij zal zich op speltechnisch gebied nog moeten ontwikkelen, anders gaat hij daarop vastlopen. Je kunt niet alle problemen toeschrijven aan de kwaliteiten (of het gebrek daaraan) van de spelers.

Tegelijkertijd is het niet fair om te laten lekken dat FF allerlei rare dingen wilde, zoals drie koks. Alsof dat het verschil maakt op een begroting als die van Ajax. Natrappen is een vast onderdeel van de Ajax-PR.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 29, 2025 11:04 am

Iedere Ajacied hoopt dat ze succes gaan hebben, dat is vanzelfsprekend. Maar het licht depressieve gevoel komt (bij mij) vooral voort uit hun vorige periode bij Ajax, die op zijn zachtst gezegd niet bepaald tot de verbeelding sprak. Het voelt als een stap of drie terug, in plaats van eentje vooruit. Het is zo godsgruwelijk pijnlijk een-dimensionaal bedacht door onze directie. Het is zo gigantisch oogkleppen op, spruitjes op het vuur en navelstaren maar.

En natuurlijk gaan we wel zien wat er gebeurt en hoe het komende seizoen zich ontwikkelt. Maar dat doet niets af aan het initiële chagrijn dat zich van mij meester heeft gemaakt. Helemaal niets.

Marcel

Bericht door Marcel » do mei 29, 2025 11:10 am

Nou, nachtje over geslapen... heeft niet veel geholpen.

Twee oud trainers, weggestuurd, te licht bevonden. Maar ze zijn zo sympathiek, echt jongens van de club, Ajax hart, DNA... je weet wel. Die verdienen toch een nieuwe kans? En weet je wat, we nemen ze gewoon allebei, want ja... 2 is beter dan 1 toch? Kunnen ze 'elkaar aanvullen'. Geniaal.
Vervolgens laten we alle kranten wat positiefs schrijven, dan zal het wel minder opvallen dat we echt geen idee hebben hoe je een topclub moet managen.

Wat een diep trieste situatie... wat een armoede.
Helemaal geen zin meer in het nieuwe seizoen. Nu maar hopen dat Max en Mathieu er nog wat leuks van maken deze zomer.

zeux

Bericht door zeux » do mei 29, 2025 11:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mei 29, 2025 11:04 am
Iedere Ajacied hoopt dat ze succes gaan hebben, dat is vanzelfsprekend. Maar het licht depressieve gevoel komt (bij mij) vooral voort uit hun vorige periode bij Ajax, die op zijn zachtst gezegd niet bepaald tot de verbeelding sprak. Het voelt als een stap of drie terug, in plaats van eentje vooruit. Het is zo godsgruwelijk pijnlijk een-dimensionaal bedacht door onze directie. Het is zo gigantisch oogkleppen op, spruitjes op het vuur en navelstaren maar.

En natuurlijk gaan we wel zien wat er gebeurt en hoe het komende seizoen zich ontwikkelt. Maar dat doet niets af aan het initiële chagrijn dat zich van mij meester heeft gemaakt. Helemaal niets.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk of Heitinga zich heeft ontwikkeld (bijv bij Liverpool). Het gaat mij te snel om een trainer die feitelijk net begint, volledig af te serveren op basis van een interim klus aan het begin van zijn carrière. Interim-klussen zijn vrijwel nooit te benijden, want je stapt plotseling in een situatie die - zacht gezegd - niet ideaal is (anders is meestal de interim niet nodig) en je hebt het maar te doen met wat er dan is (zonder tijd voor een eigen uitgezette koers).

Wat Keizer betreft: die wordt toch assistent? Geen hoofdcoach? Krijg hierboven het idee dat wordt gedaan dat H&K als olijke twee het hoofdtrainerschap als duobaan gaan invullen. Als ik me niet vergis wordt Heitinga gewoon de hoofdcoach.

Geen garantie op succes, maar ik gun hem wel een neutrale startpositie (en dus het voordeel van de twijfel). Dat vooraf afzagen is dan niet heel vruchtbaar, wat mij betreft.

Ik ben vooral heel benieuwd waarop op alle interne jubelverhalen zijn gebaseerd. Laat het maar zien, met nu wél een zomer om eigen ideeën in een elftal te slijpen.

Met één disclaimer: ook Heitinga gaat in 25/26 (waarschijnlijk) niet de beschikking hebben over een topselectie met de geringe manoeuvreerruimte op transfergebied en een zware zak vol onverkoopbaar brandhout op de rug van de club.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » do mei 29, 2025 11:19 am

Ik gun met name Heitinga alles, sympathieke man, echte Ajacied. Met Keizer heb ik niet veel, die heeft nooit iets voor onze club betekend, maar heeft blijkbaar lijntjes.

Het gaat niet om gunnen, het gaat erom hoe we de achterstand ten opzichte PSV inlopen, hoe F. voor blijven, en AZ. Het gaat erom hoe de club zo gerund wordt dat wij als supporters weer mooie tijden gaan beleven. Bij Ajax lijkt het navelstaren tot kunst verheven, alsof het er alleen toe doet wat insiders vinden van patat of spaghetti. Een principiële kwestie: Ajax is van de supporters, niet van die mensen binnen Ajax met hun probleem-DNA. Hoe kun je meedoen in de harde voetbalwereld als je zo conservatief denkt, zo on-Amsterdams ook?

Waarom schieten we altijd van het ene in het andere uiterste? Een leger mensen bemoeit zich met het beleid, maar er komt niets tot stand. Het is om je dood te schamen. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 29, 2025 12:18 pm

Zit van Gaal nog in een adviserende rol ? Zal die tegen Kroes zeggen, Johnny en Marcel nemen , of niet doen plan D ? :confused.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do mei 29, 2025 2:13 pm

De lat ligt bij sommigen hier echt enorm laag.

Met een houding van 'laten we ze - want ajax deejunaah - maar een kans geven en dan kijken we wel of het wat wordt - ben je gewoon een enabler van de huidige ajax cultuur waar het vooral gaat om het kliekje van elkaar dekkende en kansjes toeschuivende opportunisten die angstvallig hun kleine wereldje waarin ze iets doen binnen Ajax en ditto ego/status in stand gehouden wordt. Niks competentie, niks talent - nee - wie je kent, daar gaat het om.

Dat heeft niets te maken met topsport of A(!)jax cultuur en traditie, maar alles met de ondergang van een instituut.

En ik blijf het maar herhalen, want straks weten 'sommigen' helemaal van niets en doen ze alsof nog een verloren seizoen, nog verder afzakken ze als een volslagen verrassing om de oren slaat: dit is het pad naar het 'oude' feyenoord tot aan Slot, dit is het voorland van het huidige Man Utd. Ooit roemrucht, nu afgezakt en een lachertje.
Laatst gewijzigd door Cluijffert op do mei 29, 2025 2:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopii

Bericht door Yopii » do mei 29, 2025 2:25 pm

Zo'n anderhalf jaar later komt Van Gaal te spreken over zijn functie bij de huidige koploper van de Eredivisie. De succescoach vertelt dat hij zich niet volledig thuisvoelt in de huidige job. 'Ik kan het eigenlijk niet zeggen, maar ik ben nu adviseur van Ajax en die rol is nou niet op mijn lijf geschreven.'
Snappen jullie dit? Waarom zou hij dit doen? Anderen verschuilen zich nu achter hem.

zeux

Bericht door zeux » do mei 29, 2025 4:18 pm

Cluijffert schreef:
do mei 29, 2025 2:13 pm
Met een houding van 'laten we ze - want ajax deejunaah - maar een kans geven en dan kijken we wel of het wat wordt - ben je gewoon een enabler van de huidige ajax cultuur waar het vooral gaat om het kliekje van elkaar dekkende en kansjes toeschuivende opportunisten die angstvallig hun kleine wereldje waarin ze iets doen binnen Ajax en ditto ego/status in stand gehouden wordt. Niks competentie, niks talent - nee - wie je kent, daar gaat het om.
:excited.gif:

Dat DNA kan me gestolen worden. Er wordt een jonge trainer aangesteld, waarvan verschillende mensen in het voetbalbedrijf denken dat hij het kan.

Daar ben ik benieuwd naar.

De aanname dat hij het nìèt kan, lijkt gebaseerd op een invalbeurt jaren geleden onder lastige omstandigheden toen hij nog veel minder ervaring had. Dat is voor mij persoonlijk nauwelijks een ijkpunt.

Maar blijkbaar moet Heitinga al 'kapot', voordat hij überhaupt begonnen is. Curieus fenomeen.

Het is al lastig genoeg om bij Ajax - met ook nog eens zo'n selectie - te slagen, maar hij begint ook nog eens in een moeras van negatieve supportersmodder.

Snap ik ook niet van supporters: je doel is toch dat Ajax slaagt? Waarom dan Heitinga kapot maken voordat hij begint? Lijkt me niet de conditie voor een ploeg om binnen te presteren. Het getuigt ook niet van support.

En natuurlijk kan Heitinga een totale failure blijken. Maar ik vrees dat Ajax niet in de positie zit om geheide (bewezen) toptrainers aan te trekken, dus wie het ook zal worden kan een failure zijn. Ik denk dat iedere keuze 50/50 zal zijn binnen de huidige context.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do mei 29, 2025 4:50 pm

zeux schreef:
do mei 29, 2025 4:18 pm
Cluijffert schreef:

Dat DNA kan me gestolen worden. Er wordt een jonge trainer aangesteld, waarvan verschillende mensen in het voetbalbedrijf denken dat hij het kan.

De aanname dat hij het nìèt kan, lijkt gebaseerd op een invalbeurt jaren geleden onder lastige omstandigheden toen hij nog veel minder ervaring had. Dat is voor mij persoonlijk nauwelijks een ijkpunt.

Maar blijkbaar moet Heitinga al 'kapot', voordat hij überhaupt begonnen is. Curieus fenomeen.

Het is al lastig genoeg om bij Ajax - met ook nog eens zo'n selectie - te slagen, maar hij begint ook nog eens in een moeras van negatieve supportersmodder.

Snap ik ook niet van supporters: je doel is toch dat Ajax slaagt? Waarom dan Heitinga kapot maken voordat hij begint? Lijkt me niet de conditie voor een ploeg om binnen te presteren. Het getuigt ook niet van support.

En natuurlijk kan Heitinga een totale failure blijken. Maar ik vrees dat Ajax niet in de positie zit om geheide (bewezen) toptrainers aan te trekken, dus wie het ook zal worden kan een failure zijn. Ik denk dat iedere keuze 50/50 zal zijn binnen de huidige context.
Ajax heeft niet de luxe dat dit experiment faalt. En dan stellen we iemand aan die als coach van JA en als - zo blijkt - tussenpaus in 22 wedstrijden bepaald geen onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Vervolgens twee jaar assistent spelen onder Moyes en Slot. Maar ja, excuses genoeg. Dan koppelen we hem aan Keizer, want zijn falen lag natuurlijk ook niet aan hemzelf, maar aan het drama Nouri dat seizoen.

Echt, als deze CVs van twee kerels zonder Ajax verleden waren geweest, dan waren die nooit kandidaat, nog niet misschien.

Maar goed, fijn dat jij ondanks al die fijne experimenten en "kansen geven" en "benieuwd zijn hoe dit gaat uitpakken" ook bij deze bizare plotwending weer braaf je handjes op elkaar doet. Dat mag. En wat heeft kritiekloos meehossen met de hosanna verhalen over 'kroonprins Steijn', 'voetbal professor Schreuder', 'echte Ajacied en kosmopoliet Schip' of 'tacticus Maduro' Ajax allemaal opgeleverd?

columbus

Bericht door columbus » do mei 29, 2025 6:09 pm

Ben het roerend met je eens, Cruijfert

Nihad

Bericht door Nihad » do mei 29, 2025 6:45 pm

Je voelt aan alles dat dit vreselijk gaat falen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 29, 2025 7:08 pm

Nihad schreef:
do mei 29, 2025 6:45 pm
Je voelt aan alles dat dit vreselijk gaat falen.
Ik ben vooral heel benieuwd wat Kroes en co doen als het niet lekker loopt. Op 18 juni hebben we het programma, maar wat nu als je begint met drie a vier zware potjes waarin je komt tot Steijn resultaten?

We weten van Heitinga dat hij graag zoekt naar excuses. Bij zijn vorige periode lag het aan van alles. VAR, tegenstander die niet leuk mee doet, oneerlijk programma, Kudus die een sitter miste, etc. Ik vond dat misschien nog wel het meest beschamend aan die periode.

zeux

Bericht door zeux » do mei 29, 2025 7:15 pm

Cluijffert schreef:
do mei 29, 2025 4:50 pm
zeux schreef:
do mei 29, 2025 4:18 pm
Cluijffert schreef:

Ajax heeft niet de luxe dat dit experiment faalt. En dan stellen we iemand aan die als coach van JA en als - zo blijkt - tussenpaus in 22 wedstrijden bepaald geen onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Vervolgens twee jaar assistent spelen onder Moyes en Slot. Maar ja, excuses genoeg. Dan koppelen we hem aan Keizer, want zijn falen lag natuurlijk ook niet aan hemzelf, maar aan het drama Nouri dat seizoen.

Echt, als deze CVs van twee kerels zonder Ajax verleden waren geweest, dan waren die nooit kandidaat, nog niet misschien.

Maar goed, fijn dat jij ondanks al die fijne experimenten en "kansen geven" en "benieuwd zijn hoe dit gaat uitpakken" ook bij deze bizare plotwending weer braaf je handjes op elkaar doet. Dat mag. En wat heeft kritiekloos meehossen met de hosanna verhalen over 'kroonprins Steijn', 'voetbal professor Schreuder', 'echte Ajacied en kosmopoliet Schip' of 'tacticus Maduro' Ajax allemaal opgeleverd?
Nogal wat invulling...

Ik had dezelfde neutrale houding bij Farioli. Dat heeft prima uitgepakt.

In de vijver waarin Ajax kan vissen - selectie, marktpositie, 'geld' - is iedere trainer een gok.

Heitinga komt. Dat is een realiteit. Dan ben ik voor support ipv op voorhand afknallen.

Plaats reactie