De opvolger van Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet de opvolger van Farioli worden?

Erik ten Hag
10
48%
John Heitinga
0
Geen stemmen
Marcel Keizer
0
Geen stemmen
Ron Jans
2
10%
Paul Simonis
2
10%
Kjetil Knutsen
6
29%
Pascal Jansen
0
Geen stemmen
Dave Vos
1
5%
Claudio Giráldez
0
Geen stemmen
Frank de Boer
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

999

Re: De opvolger van Farioli

Bericht door 999 » ma mei 19, 2025 5:10 pm

zeux schreef:
ma mei 19, 2025 4:41 pm
999 schreef:
ma mei 19, 2025 4:40 pm
zeux schreef:
ma mei 19, 2025 4:16 pm

Voor mij begint de competitie niet pas zes wedstrijden geleden, maar in augustus. Totaalplaatje. Perspectief. Context.

Alles louter reduceren tot de wedstrijden die uitkomen om Farioli te bashen, vind ik dus veel te simplistisch.
Tja, dan staat er bij jou op je CV steeds : Geplaats voor CL .. ( Maar kampioenschap verklooit ) :
Wow. Je bent echt een simpleton als dit je 'reductie' is....
Ik zou ook niet zo geleerd als jij/jullie willen zijn, dat verhevene, dat dood lullen tot je gelijk hebt, geen ruimte voor een andere mening .. Dadelijk ben ik ook nog racistisch .... bweee ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » ma mei 19, 2025 5:14 pm

999 schreef:
ma mei 19, 2025 5:10 pm
zeux schreef:
999 schreef:
ma mei 19, 2025 4:40 pm

Tja, dan staat er bij jou op je CV steeds : Geplaats voor CL .. ( Maar kampioenschap verklooit ) :
Ik zou ook niet zo geleerd als jij/jullie willen zijn, dat verhevene, dat dood lullen tot je gelijk hebt, geen ruimte voor een andere mening .. Dadelijk ben ik ook nog racistisch .... bweee ..
Ok, ik dacht: ik probeer weer eens een keer of een beetje inhoudelijk gesprek mogelijk is. :blush.gif:

Hup. Terug op ignore.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma mei 19, 2025 5:22 pm

zeux schreef:
ma mei 19, 2025 5:14 pm
999 schreef:
ma mei 19, 2025 5:10 pm
zeux schreef:

Ok, ik dacht: ik probeer weer eens een keer of een beetje inhoudelijk gesprek mogelijk is. :blush.gif:

Hup. Terug op ignore.
Nee jou gelul als je een andere mening hebt dat je meteen een Farioli hater bent. .

Lol, ignore denk je dat ik daar iets om geef :biggrin.gif:
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2025 6:15 pm

Mano schreef:
ma mei 19, 2025 3:56 pm
dat soort lofuitingen heb ik ook gelezen van Steijn :smallgrin.gif:
Precies wat door mijn hoofd ging toen ik het las.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marcel

Bericht door Marcel » ma mei 19, 2025 6:39 pm

Ik sta er echt van te kijken hoeveel er hier voor ten Hag pleiten... :confused.gif:
Ok, heeft het naar behoren gedaan, maar had ook wel een gouden generatie tot zijn beschikking.
Met deze selectie heb ik er 0 vertrouwen in dat hij er iets van gaat bakken. Neem daarbij dat het terughalen van oude glorie vaak op niets uitdraait...
Ik snap het niet, allemaal wishful thinking.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2025 6:57 pm

Marcel schreef:
ma mei 19, 2025 6:39 pm
Ik sta er echt van te kijken hoeveel er hier voor ten Hag pleiten... :confused.gif:
Ok, heeft het naar behoren gedaan, maar had ook wel een gouden generatie tot zijn beschikking.
Met deze selectie heb ik er 0 vertrouwen in dat hij er iets van gaat bakken. Neem daarbij dat het terughalen van oude glorie vaak op niets uitdraait...
Ik snap het niet, allemaal wishful thinking.
Eens hoor, maar als je de alternatieven hoort kan ik prima begrijpen waarom men dan liever Ten Hag wil zien.

En hij had zeker goede spelers tot zijn beschikking (al heeft hij in 5 jaar tijd wel 3 verschillende (kampioens)ploegen opgebouwd), maar hij is ook gewoon een vakman die een ploeg fit kan krijgen en gedisciplineerd kan laten spelen.

Voor de goede orde - ik zie persoonlijk liever zo’n Knutsen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 19, 2025 7:43 pm

Mr. Ajax schreef:
ma mei 19, 2025 6:15 pm
Mano schreef:
ma mei 19, 2025 3:56 pm
dat soort lofuitingen heb ik ook gelezen van Steijn :smallgrin.gif:
Precies wat door mijn hoofd ging toen ik het las.
Ik denk ook dat Simonis op dit moment een veel te groot risico is, net als (in iets mindere mate) Reiziger. Als bewezen ervaring een punt is, zou ik voor Jans gaan (maximaal 2 jaar, meer wil hij toch niet meer), en tegen die tijd eens kijken hoe het met Reiziger of Simons staat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 19, 2025 8:46 pm

Wat me niet bevalt aan Vos of Reiziger is dat zij me geen eigenwijze vakidioten lijken. En hoe je het wendt of keert, die heb je nodig. Zeker bij Ajax waaraan een trainer ten onder kan gaan als hij naar de 50 stromingen binnen de club gaat luisteren.

Dus de karakterschets moet in ieder geval zijn dat iemand een rotsvast vertrouwen in z’n eigen visie heeft (zie LvG, ETH en FF). ETH en FF kwamen van buiten de club, dus iemand uit de boezem van de club kan ook de prullenbak in.

Jans had ik al jaren geleden genoemd, maar dat is nu een gepasseerd station.
Simonis is echt een interessante optie. GAE presteert ver boven hun kunnen. Maar is hij op dit moment ver genoeg in zijn ontwikkeling. Kampioenschap wordt een vereiste, zeker nu we er dit seizoen zo dichtbij waren.

Andere namen, zoals een Knutsen ken ik niet goed genoeg. Die zie je alleen in de Europa League.

Of toch weer een up and coming buitenlander… de manier waarop de media geen grip op FF kreeg vond ik wel vermakelijk.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » ma mei 19, 2025 9:13 pm

Dus Simonis is een overperformer , mmmh, wanneer heb ik dat meer gehoord
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 19, 2025 9:19 pm

Van het woord ovahpuhfomah krijg ik nog steeds spontaan rodehond.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 9:46 pm

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma mei 19, 2025 10:03 pm

Yopii schreef:https://seginternational.com/news/micha ... -joins-seg

Ah, vandaar dat zijn naam valt
Dat zou echt een afgang zijn als ze die gaan aanstellen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 20, 2025 4:46 am

Trab schreef:
ma mei 19, 2025 10:03 pm

Deed het niet slecht met Jong Ajax en doet het goed met Jong Oranje, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 7:47 am

elliquido schreef:
ma mei 19, 2025 11:38 am
waarom? cl geld komt binnen. Er staan een hoop talenten op de drempel of al binnen. Wellicht met eriksen erbij en een paar verrassingen als neres / martinez / alvarez kun je een prima team bouwen.
Ja, wensdenken - dat gaat altijd zo lekker bij Ajax.

Aangezien De Telegraaf heeft verordend dat Ajax DNA noodzakelijk is, gaat het geen buitenstaander worden - behoudens iemand die voldoende lekt naar dit NSB vodje of uit Kroes zijn SEG netwerkje komt.

De namen die nu genoemd worden zijn of van een enorme treurnis (Keizer, Heitinga - dan verdien je als Ajax gewoon degradatie), waarschijnlijk nog veel te licht (Reiziger, Vos, Simonis) of erg voorspelbaar (Ten Hag). En in het laatste geval zijn mensen overduidelijk de laatste seizoenen onder Ten Hag vergeten (en dat was tov de afgelopen seizoenen echt een CL niveau selectie zogezegd). Naast dat opnieuw een succesverhaal proberen te herhalen zelden goed afloopt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di mei 20, 2025 7:59 am

Lionel schreef:
Trab schreef:

Ja klopt. Maar dat zegt niet zoveel. Keizer deed het ook goed bij Jong Ajax. Zou weer een keuze zijn voor Ajax dna. Dat pakt bijna altijd slecht uit. Bovendien is hij al eerder gepasseerd voor Heitinga. Ik zie liever Simonis komen. Weinig ervaring maar gaat om kwaliteit. Heb dit seizoen geweldige wedstrijden gezien van go ahead. Hopelijk kan hij dat ook bij Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 20, 2025 8:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma mei 19, 2025 9:19 pm
Maar in iedere branche komen overperformers bovendrijven. Alleen in het conservatieve voetbalwereldje geven ze elkaar baantjes op basis van een reputatie van 20 jaar terug (Van Basten).

Slot doet het fantastisch bij Liverpool. Hij begon als assistent bij Cambuur. Deed 1 jaar Cambuur en viel gelijk op. Daarna naar AZ en was op koers om het met Ajax uit te vechten om het kampioenschap toen de competitie werd afgesloten vanwege Covid (en Ajax handig de eerste plaats claimde). Daarna naar Feyenoord en we weten hoe het verder ging.

Je kunt dus al vrij vroeg een getalenteerde trainer spotten. Ik hoop dat Ajax de voelsprieten uit heeft.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » di mei 20, 2025 8:48 am

GangstaRiB schreef:
di mei 20, 2025 8:04 am
Maar in iedere branche komen overperformers bovendrijven. Alleen in het conservatieve voetbalwereldje geven ze elkaar baantjes op basis van een reputatie van 20 jaar terug (Van Basten).
Van Basten is nu net een verkeerd voorbeeld volgens mij, omdat dit een (zeldzaam) voorbeeld is van iemand met genoeg zelfreflectie en realiteitszin om te zien dat het trainersvak niets voor hem is. En hij dus juist nìèt gemakzuchtig op basis van zijn reputatie van trainersbaantje naar trainersbaantje hobbelde.

Verder eens. Overperformers zijn mensen die niet bang zijn boven hun macht te werken. Die de lat steeds net wat hoger leggen dan volgens de 'feiten' (vaak de conservatieve, negatieve pundits) kan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 20, 2025 9:08 am

Hoorde Kroes overigens vertellen dat het halen van een Nederlandse trainer voordelen heeft ten opzichte van een buitenlandse. Word ik gek van.

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2025 9:24 am

Wel allemaal heel makkelijk dit, 1e moet een coach ook willen, dus kunnen we gaan gokken op een buitenlandse coach van naam, zoals velen dat ook al deden hier voordat Farioli kwam ( het werd er eentje zonder naam ), 2e veel coaches van naam hebben de NLD competitie niet bovenaan hun lijstje staan.3e willen die meestal bakken met geld kunnen spenderen ( maar we zitten nog in de Mislintat financiële bubbel, daardoor is er veel geld verloren ). 4e , de visie van de coach, want nog een jaar droeftoeter voetbal zitten velen ook niet op te wachten ...

Ik hoop dat er eentje komt die in ieder geval ons weer een AJAX smoel geeft en niet weer een Italiaanse-kont-in-de-zestien-hier-komt-die-lange bal-smoel ..
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di mei 20, 2025 10:57 am

Ik hoop wel dat we iets verder kijken dan Reiziger.... Dan krijg je weer zon Schippie, Wiges of Heitinga periode...

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 20, 2025 11:44 am

Trab schreef:
di mei 20, 2025 7:59 am
Lionel schreef:
Trab schreef:

Ja klopt. Maar dat zegt niet zoveel. Keizer deed het ook goed bij Jong Ajax. Zou weer een keuze zijn voor Ajax dna. Dat pakt bijna altijd slecht uit. Bovendien is hij al eerder gepasseerd voor Heitinga. Ik zie liever Simonis komen. Weinig ervaring maar gaat om kwaliteit. Heb dit seizoen geweldige wedstrijden gezien van go ahead. Hopelijk kan hij dat ook bij Ajax.

Dat hij gepasseerd werd voor Heitinga zegt toch weinig? We weten allemaal wie toen de verantwoordelijke was. Diegene stelde later ook Steijn aan ;-)
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di mei 20, 2025 1:34 pm

Mwah en trainer die al 10 jaar vooral assistent is of Jong coach... Dat is niet echt een geweldig CV voor iemand van 52...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 1:38 pm

Mr. Ajax schreef:
di mei 20, 2025 9:08 am
Hoorde Kroes overigens vertellen dat het halen van een Nederlandse trainer voordelen heeft ten opzichte van een buitenlandse. Word ik gek van.
Natuurlijk. Bij zo'n buitenlandse gast moet Valentijn eerst alles dat lekt vertalen.

Maar goed, duidelijk welke kant dit opgaat hoor + het wensdenken bij sommigen dat eindelijk zo'n assistent-coach, door de pers gekroonde kroonprins trainersgilde of jeugdtrainer toch de nieuwe Van Gaal blijkt.

[spoiler]dat is gedoemd te mislukken, opnieuw.[/spoiler]
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 1:45 pm

GangstaRiB schreef:
di mei 20, 2025 8:04 am

Slot doet het fantastisch bij Liverpool. Hij begon als assistent bij Cambuur. Deed 1 jaar Cambuur en viel gelijk op. Daarna naar AZ en was op koers om het met Ajax uit te vechten om het kampioenschap toen de competitie werd afgesloten vanwege Covid (en Ajax handig de eerste plaats claimde). Daarna naar Feyenoord en we weten hoe het verder ging.

Je kunt dus al vrij vroeg een getalenteerde trainer spotten. Ik hoop dat Ajax de voelsprieten uit heeft.
Tja, zo is er een enkeling die doorgroeit, wat weinig zegt over de rest. Gemiddeld genomen is het niveau van de trainers in Nederland vrij laag.

Alexander

Bericht door Alexander » di mei 20, 2025 1:49 pm

WP_Legend schreef:
di mei 20, 2025 1:34 pm
Mwah en trainer die al 10 jaar vooral assistent is of Jong coach... Dat is niet echt een geweldig CV voor iemand van 52...
Exact. Dat is wel een heel mager CV voor iemand van zijn leeftijd. Zullen alle clubs het dan verkeerd gezien hebben? Zelfs de Heracles Almelo's van deze wereld?

Plaats reactie