Frank de Boer ofzo.Ik heb nooit gedacht dat Farioli langer dan een seizoen zou blijven. Jammer dat Kroes de opvolger moet aanstellen, dan komen we weer bij een Nederlander uit, en liefst een kennis. Het lijstje van Kroes wijst daar tenminste op.

Moderator: mods
Frank de Boer ofzo.Ik heb nooit gedacht dat Farioli langer dan een seizoen zou blijven. Jammer dat Kroes de opvolger moet aanstellen, dan komen we weer bij een Nederlander uit, en liefst een kennis. Het lijstje van Kroes wijst daar tenminste op.
Je blijft een bron van vreugde met al je onnavolgbare hersenspinsels. Dank daarvoor, dat helpt wel in deze donkere dagen.
Cluijffert schreef: ↑di mei 20, 2025 10:15 amJe blijft een bron van vreugde met al je onnavolgbare hersenspinsels. Dank daarvoor, dat helpt wel in deze donkere dagen.
Maar... we moeten wel opletten dat - met dank aan het geweldige Ajax beleid van die kanjer Kroes - straks niet twee van jouw clubs in de Jupiler League spelen.![]()
Ben je nou serieus het huidige brandhout dat in de afgelopen seizoenen tussen degradatieplek en subtop pendelden vergelijken met selecties die een Europese finale speelde dan wel een selectie met spelers als Depay, Wijnaldum, Bergwijn, Guardado en De Jong?Nihad schreef: ↑di mei 20, 2025 10:18 amTja, ik hou niet zo van trainers die zeuren om aankopen. Niemand zal ontkennen dat deze selectie niet barst van de kwaliteit, maar Farioli gaat mij echt niet wijsmaken dat hij niet met negen punten voorsprong kampioen had kunnen worden. We hebben het verleden vaker gezien dat je in eredivisie prima kampioen kan worden met een matige selectie. Ik bedoel het is niet alsof Feyenoord zo’n wereld selectie had onder slot dat ze daarmee de titel pakte of in het verleden PSV onder Cocu. Zelfs Frank de Boer had een zeer matige selectie ter beschikking en is vier keer kampioen geworden. Dus ik hou niet zoveel van dat geklaag gemekker van trainers dat ze altijd meer spelers willen en betere spelers. Je bent trainer van Ajax niet van Real Madrid kom bij mij over als een beetje je straatje schoonvegen.
Da's blijkbaar erg afhankelijk van wie en wanneer bovengenoemde spelers beoordeelt. Want de zaken die ik over Klaassen, Henderson heb gelezen van sommigen... en Taylor is nog erg inconsistent. Maar prima, we can agree to disagree over de staat van de huidige selectie en de impact (positief of negatief) van Farioli.Yopii schreef: ↑di mei 20, 2025 11:00 amNou ja, brandhout... Er lopen bij Ajax toch internationals en ex-internationals rond, onze selectie is die van Sparta of NEC niet. Dat Calimero-gedoe komt me de strot uit.![]()
Als Ajax met een middenveld Henderson-Klaassen-Taylor speelt, dan kun je niet volhouden dat de spelers onaanzienlijk zijn. Dat ze niet complementair zijn, is een ander verhaal. Dat is de keuze die TD en trainer hebben gemaakt door Klaassen te halen en niet een ander.
Hoe lang gaan we nog lopen zeuren over het verleden? Wat geweest is, is geweest. Ajax (Kroes) moet presteren in plaats van zich te verschuilen achter zijn voorgangers. Kijk naar PSV, dat goede spelers (Tillman, Xavi Simons) huurt die bij topclubs net buiten de boot vallen. Dat zijn jongens die zich nog willen bewijzen. Waarom zou Ajax dat niet kunnen? In plaats daarvan haalt Kroes spelers op leeftijd die al jaren weinig hebben gepresteerd. Dab krijg je dus spelers die weinig presteren. Hoe kun je Traoré halen, die nooit zo goed is geweest en bovendien zowat een heel seizoen opgetraind moet worden? Daar zit toch niets in?![]()
Ja, met Sutalo, Klaassen, Berghuis, Taylor, Hato, Henderson, Weghorst, Brobbey etc had je gewoon MOETEN winnen van Sparta en NEC. We hebben nog NOOIT thuis verloren van NEC en opeens gaan we er met 0-3 er af.Cluijffert schreef: ↑di mei 20, 2025 10:45 amBen je nou serieus het huidige brandhout dat in de afgelopen seizoenen tussen degradatieplek en subtop pendelden vergelijken met selecties die een Europese finale speelde dan wel een selectie met spelers als Depay, Wijnaldum, Bergwijn, Guardado en De Jong?Nihad schreef: ↑di mei 20, 2025 10:18 amTja, ik hou niet zo van trainers die zeuren om aankopen. Niemand zal ontkennen dat deze selectie niet barst van de kwaliteit, maar Farioli gaat mij echt niet wijsmaken dat hij niet met negen punten voorsprong kampioen had kunnen worden. We hebben het verleden vaker gezien dat je in eredivisie prima kampioen kan worden met een matige selectie. Ik bedoel het is niet alsof Feyenoord zo’n wereld selectie had onder slot dat ze daarmee de titel pakte of in het verleden PSV onder Cocu. Zelfs Frank de Boer had een zeer matige selectie ter beschikking en is vier keer kampioen geworden. Dus ik hou niet zoveel van dat geklaag gemekker van trainers dat ze altijd meer spelers willen en betere spelers. Je bent trainer van Ajax niet van Real Madrid kom bij mij over als een beetje je straatje schoonvegen.
Tja, dan snap ik je wel.
Helemaal mee eens. FF heeft gewoon keihard gefaald als trainer, maar dat mogen we blijkbaar niet zeggen wat de selectie is brandhout blablablabla. Als deze selectie brandhout is, wat zijn de selecties van Groningen, Sparta en NEC dan? WC papier?Nou ja, brandhout... Er lopen bij Ajax toch internationals en ex-internationals rond, onze selectie is die van Sparta of NEC niet. Dat Calimero-gedoe komt me de strot uit.![]()
Da's wel lekker discussiëren. Zo'n blunder van Sutalo ligt aan FF. Of de hier zo bewierookte topper Berghuis. Dat ie wordt opgesteld was natuurlijk de verantwoordelijkheid van FF - lijkt me duidelijk. Maar dat ie wedstrijd na wedstrijd loopt te falen, dat ligt niet aan zijn kwaliteit? Dat het onze mentale muisjes dun door de broek loopt, is dat volledig de schuld van FF - of is dat niet ook het ontbreken van die kwaliteit. En nogmaals, lees maar eens terug - al deze spelers zijn vorig seizoen met grote regelmaat afgefakkeld (en dit seizoen hendersson en weghorst hetzelfde).Nihad schreef: ↑di mei 20, 2025 1:26 pmJa, met Sutalo, Klaassen, Berghuis, Taylor, Hato, Henderson, Weghorst, Brobbey etc had je gewoon MOETEN winnen van Sparta en NEC. We hebben nog NOOIT thuis verloren van NEC en opeens gaan we er met 0-3 er af.Cluijffert schreef: ↑di mei 20, 2025 10:45 amBen je nou serieus het huidige brandhout dat in de afgelopen seizoenen tussen degradatieplek en subtop pendelden vergelijken met selecties die een Europese finale speelde dan wel een selectie met spelers als Depay, Wijnaldum, Bergwijn, Guardado en De Jong?Nihad schreef: ↑di mei 20, 2025 10:18 amTja, ik hou niet zo van trainers die zeuren om aankopen. Niemand zal ontkennen dat deze selectie niet barst van de kwaliteit, maar Farioli gaat mij echt niet wijsmaken dat hij niet met negen punten voorsprong kampioen had kunnen worden. We hebben het verleden vaker gezien dat je in eredivisie prima kampioen kan worden met een matige selectie. Ik bedoel het is niet alsof Feyenoord zo’n wereld selectie had onder slot dat ze daarmee de titel pakte of in het verleden PSV onder Cocu. Zelfs Frank de Boer had een zeer matige selectie ter beschikking en is vier keer kampioen geworden. Dus ik hou niet zoveel van dat geklaag gemekker van trainers dat ze altijd meer spelers willen en betere spelers. Je bent trainer van Ajax niet van Real Madrid kom bij mij over als een beetje je straatje schoonvegen.
Tja, dan snap ik je wel.![]()
Helemaal mee eens. FF heeft gewoon keihard gefaald als trainer, maar dat mogen we blijkbaar niet zeggen wat de selectie is brandhout blablablabla. Als deze selectie brandhout is, wat zijn de selecties van Groningen, Sparta en NEC dan? WC papier?Nou ja, brandhout... Er lopen bij Ajax toch internationals en ex-internationals rond, onze selectie is die van Sparta of NEC niet. Dat Calimero-gedoe komt me de strot uit.![]()
Eens, Sparta, Nec ( en ook Groningen ) zouden zowiezo zich in hun handen wrijven met zo'n selectie als die van ons.
Farioli maakt die keuzen, en ook de keuze om Taylor op linksbuiten te laten starten, en na 1 uur of zo mag ik opdraven op het middenveld. Tenminste , als ie nog wat lucht dan in zijn lijf heeft .. lol ..Als Ajax met een middenveld Henderson-Klaassen-Taylor speelt, dan kun je niet volhouden dat de spelers onaanzienlijk zijn. Dat ze niet complementair zijn, is een ander verhaal. Dat is de keuze die TD en trainer hebben gemaakt door Klaassen te halen en niet een ander.
Je zou als trainer ook , net als in de achterhoede kunnen kiezen voor meer continuïteit, in plaats van gehussel in de voorhoede, Brobbey ging/gaat er bijna elke keer af na 55 minuten met de pest in zijn lijf.Zonne Yamal b.v. is 18 jaar , speelt alles.Maar gisteren bij Rondo ook weer, tis niks als data data en nog een data, verblind door data ..Hoe lang gaan we nog lopen zeuren over het verleden? Wat geweest is, is geweest. Ajax (Kroes) moet presteren in plaats van zich te verschuilen achter zijn voorgangers. Kijk naar PSV, dat goede spelers (Tillman, Xavi Simons) huurt die bij topclubs net buiten de boot vallen. Dat zijn jongens die zich nog willen bewijzen. Waarom zou Ajax dat niet kunnen? In plaats daarvan haalt Kroes spelers op leeftijd die al jaren weinig hebben gepresteerd. Dab krijg je dus spelers die weinig presteren. Hoe kun je Traoré halen, die nooit zo goed is geweest en bovendien zowat een heel seizoen opgetraind moet worden? Daar zit toch niets in?![]()
Ja en daar is de trainer voor verantwoordelijk. Hij kwam tegen Sparta met die absurde opstelling met Berghuis op het middenveld en Rugani achterin en dat werkte voor geen meter.Cluijffert schreef: ↑di mei 20, 2025 2:37 pmDa's wel lekker discussiëren. Zo'n blunder van Sutalo ligt aan FF. Of de hier zo bewierookte topper Berghuis. Dat ie wordt opgesteld was natuurlijk de verantwoordelijkheid van FF - lijkt me duidelijk. Maar dat ie wedstrijd na wedstrijd loopt te falen, dat ligt niet aan zijn kwaliteit? Dat het onze mentale muisjes dun door de broek loopt, is dat volledig de schuld van FF - of is dat niet ook het ontbreken van die kwaliteit. En nogmaals, lees maar eens terug - al deze spelers zijn vorig seizoen met grote regelmaat afgefakkeld (en dit seizoen hendersson en weghorst hetzelfde).Nihad schreef: ↑di mei 20, 2025 1:26 pmJa, met Sutalo, Klaassen, Berghuis, Taylor, Hato, Henderson, Weghorst, Brobbey etc had je gewoon MOETEN winnen van Sparta en NEC. We hebben nog NOOIT thuis verloren van NEC en opeens gaan we er met 0-3 er af.Cluijffert schreef: ↑di mei 20, 2025 10:45 am
Ben je nou serieus het huidige brandhout dat in de afgelopen seizoenen tussen degradatieplek en subtop pendelden vergelijken met selecties die een Europese finale speelde dan wel een selectie met spelers als Depay, Wijnaldum, Bergwijn, Guardado en De Jong?
Tja, dan snap ik je wel.![]()
En Brobbey, echt? Die heeft 4 goals gemaakt in een heel seizoen. De armzalige topscorers van NEC/Sparta/Groningen hebben 9 (Van Crooij), 10 (Lauritsen) en 5 (Van Bergen) gemaakt.
En we hebben zo'n fantastische topselectie!!!!
Snap je?
Dat dikgedrukte wordt, om mij onbegrijpelijke reden, steeds vergeten/weggelaten. Lees de de commentaren , van velen hier , voor Utrecht was het een kwestie van tijd zijn dat we kampioen zouden worden. Utrecht zou moeilijk worden, maar Sparta en Nec zouden geen problemen opleveren ( ja zelfs Groningen ), er schreven er hier dat we tegen Nec kampioen zouden worden .. Vervolgens waren er commentaren en kritiek op de opstellingen tegen Sparta en Nec.Speler(s) op verkeerde posities, verkeerde tactiek enz. Te veel de kat uit de boom kijken .. tja, dat is toch de trainert die daar in heeft gefaald voor mij ..
Tja, Bosz was ook bijna met 9 punten voorsprong geen kampioen geworden. Bijna telt natuurlijk niet maar als Sutalo niet die fout maakt tegen Groningen, dan had je gewoon kampioen kunnen worden. Dan was Bosz de schlemiel en Farioli de held, maar nu is het andersom. Er is weinig objectiviteit te vinden.Nihad schreef: ↑di mei 20, 2025 10:18 amTja, ik hou niet zo van trainers die zeuren om aankopen. Niemand zal ontkennen dat deze selectie niet barst van de kwaliteit, maar Farioli gaat mij echt niet wijsmaken dat hij niet met negen punten voorsprong kampioen had kunnen worden. We hebben het verleden vaker gezien dat je in eredivisie prima kampioen kan worden met een matige selectie. Ik bedoel het is niet alsof Feyenoord zo’n wereld selectie had onder slot dat ze daarmee de titel pakte of in het verleden PSV onder Cocu. Zelfs Frank de Boer had een zeer matige selectie ter beschikking en is vier keer kampioen geworden. Dus ik hou niet zoveel van dat geklaag gemekker van trainers dat ze altijd meer spelers willen en betere spelers. Je bent trainer van Ajax niet van Real Madrid kom bij mij over als een beetje je straatje schoonvegen.
Zuidema schreef: ↑di mei 20, 2025 4:36 pmMaar niemand hier had toch die tactische strapatzen van Farioli verwacht met de opstellingen in de laatste wedstrijden? En niemand had toch ook verwacht dat de ploeg zo enorm ging choken aan het eind?
Klein detail overigens, maar niet onbelangrijk volgens mij: Lang knalt ver in blessuretijd de 2-3 binnen. Een half uur later start Ajax-NEC. Je maakt mij niet wijs dat die 2-3 zo vlak voor de eigen wedstrijd een ploeg onberoerd laat. De sterkhouders geven op dat moment ook niet thuis om de boel op de rails te houden en Ajax wankelt uiteindelijk naar een afschuwelijke 0-3.
Wat mij betreft is het dan ook een en-en qua kwaliteit. Farioli was niet berekend op het jagen op een titel. En de selectie inclusief sterkhouders ook niet. Beiden schoten kwalitatief ernstig tekort toen het erop aankwam.
Ik blijf zitten met die thuiswedstrijden tegen Sparta en NEC. Helemaal niets straalde Ajax uit. Dat was merkwaardig voor een team dat het volgens zo ongeveer alle volgers moest hebben van eensgezindheid en strijdlust. Ongeveer even apart was het dat Farioli erbij zat en ernaar keek. Net alsof het hem niet interesseerde, zo passief was hij. Hij kon toch íets doen?Farioli was niet berekend op het jagen op een titel. En de selectie inclusief sterkhouders ook niet. Beiden schoten kwalitatief ernstig tekort toen het erop aankwam.
Misschien interesseerde hem helemaal niet? Weten wij veel wat er op dat moment op de achtergrond allemaal speelde? Ik denk dat ie al lang bezig was met zijn vertrek en dat ie al lang niet meer de behoefte had om me alles aan te doen om de titel te behalen.Yopii schreef: ↑di mei 20, 2025 5:22 pmIk blijf zitten met die thuiswedstrijden tegen Sparta en NEC. Helemaal niets straalde Ajax uit. Dat was merkwaardig voor een team dat het volgens zo ongeveer alle volgers moest hebben van eensgezindheid en strijdlust. Ongeveer even apart was het dat Farioli erbij zat en ernaar keek. Net alsof het hem niet interesseerde, zo passief was hij. Hij kon toch íets doen?Farioli was niet berekend op het jagen op een titel. En de selectie inclusief sterkhouders ook niet. Beiden schoten kwalitatief ernstig tekort toen het erop aankwam.
Ik snap het nog steeds niet.![]()