Ex-trainer Francesco Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Nihad

Re: Francesco Farioli

Bericht door Nihad » di mei 20, 2025 9:49 am

Ik heb nooit gedacht dat Farioli langer dan een seizoen zou blijven. Jammer dat Kroes de opvolger moet aanstellen, dan komen we weer bij een Nederlander uit, en liefst een kennis. Het lijstje van Kroes wijst daar tenminste op.
Frank de Boer ofzo. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 10:15 am

999 schreef:
di mei 20, 2025 9:35 am
Precies , degene die nu vreemd opkijken dat Farioli vertrekt , en de schuld bij Kroes leggen, hebben zand in hun ogen .. :smallgrin.gif:

Of dat Kroes blij is dat Farioli vertrekt is een andere vraag .. ik ben wel blij .. en verder is het afwachten wat wie er gaat komen ..
Je blijft een bron van vreugde met al je onnavolgbare hersenspinsels. Dank daarvoor, dat helpt wel in deze donkere dagen.

Maar... we moeten wel opletten dat - met dank aan het geweldige Ajax beleid van die kanjer Kroes - straks niet twee van jouw clubs in de Jupiler League spelen. :excited.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Nihad

Bericht door Nihad » di mei 20, 2025 10:18 am

Tja, ik hou niet zo van trainers die zeuren om aankopen. Niemand zal ontkennen dat deze selectie niet barst van de kwaliteit, maar Farioli gaat mij echt niet wijsmaken dat hij niet met negen punten voorsprong kampioen had kunnen worden. We hebben het verleden vaker gezien dat je in eredivisie prima kampioen kan worden met een matige selectie. Ik bedoel het is niet alsof Feyenoord zo’n wereld selectie had onder slot dat ze daarmee de titel pakte of in het verleden PSV onder Cocu. Zelfs Frank de Boer had een zeer matige selectie ter beschikking en is vier keer kampioen geworden. Dus ik hou niet zoveel van dat geklaag gemekker van trainers dat ze altijd meer spelers willen en betere spelers. Je bent trainer van Ajax niet van Real Madrid kom bij mij over als een beetje je straatje schoonvegen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2025 10:38 am

Cluijffert schreef:
di mei 20, 2025 10:15 am
999 schreef:
di mei 20, 2025 9:35 am
Precies , degene die nu vreemd opkijken dat Farioli vertrekt , en de schuld bij Kroes leggen, hebben zand in hun ogen .. :smallgrin.gif:

Of dat Kroes blij is dat Farioli vertrekt is een andere vraag .. ik ben wel blij .. en verder is het afwachten wat wie er gaat komen ..
Je blijft een bron van vreugde met al je onnavolgbare hersenspinsels. Dank daarvoor, dat helpt wel in deze donkere dagen.

Maar... we moeten wel opletten dat - met dank aan het geweldige Ajax beleid van die kanjer Kroes - straks niet twee van jouw clubs in de Jupiler League spelen. :excited.gif:

Kun je nu niet eens een keer stoppen met dit gezeik Makker . Om de een of andere reden heb je er blijkbaar plezier in .. Als je andere meningen niet bevalt of gewoon mensen die hier posten niet bevalt, flikker dan op , of zet ze op je ignore lijst ..
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 10:45 am

Nihad schreef:
di mei 20, 2025 10:18 am
Tja, ik hou niet zo van trainers die zeuren om aankopen. Niemand zal ontkennen dat deze selectie niet barst van de kwaliteit, maar Farioli gaat mij echt niet wijsmaken dat hij niet met negen punten voorsprong kampioen had kunnen worden. We hebben het verleden vaker gezien dat je in eredivisie prima kampioen kan worden met een matige selectie. Ik bedoel het is niet alsof Feyenoord zo’n wereld selectie had onder slot dat ze daarmee de titel pakte of in het verleden PSV onder Cocu. Zelfs Frank de Boer had een zeer matige selectie ter beschikking en is vier keer kampioen geworden. Dus ik hou niet zoveel van dat geklaag gemekker van trainers dat ze altijd meer spelers willen en betere spelers. Je bent trainer van Ajax niet van Real Madrid kom bij mij over als een beetje je straatje schoonvegen.
Ben je nou serieus het huidige brandhout dat in de afgelopen seizoenen tussen degradatieplek en subtop pendelden vergelijken met selecties die een Europese finale speelde dan wel een selectie met spelers als Depay, Wijnaldum, Bergwijn, Guardado en De Jong?

Tja, dan snap ik je wel.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 11:00 am

Nou ja, brandhout... Er lopen bij Ajax toch internationals en ex-internationals rond, onze selectie is die van Sparta of NEC niet. Dat Calimero-gedoe komt me de strot uit. :excited.gif:

Als Ajax met een middenveld Henderson-Klaassen-Taylor speelt, dan kun je niet volhouden dat de spelers onaanzienlijk zijn. Dat ze niet complementair zijn, is een ander verhaal. Dat is de keuze die TD en trainer hebben gemaakt door Klaassen te halen en niet een ander.

Hoe lang gaan we nog lopen zeuren over het verleden? Wat geweest is, is geweest. Ajax (Kroes) moet presteren in plaats van zich te verschuilen achter zijn voorgangers. Kijk naar PSV, dat goede spelers (Tillman, Xavi Simons) huurt die bij topclubs net buiten de boot vallen. Dat zijn jongens die zich nog willen bewijzen. Waarom zou Ajax dat niet kunnen? In plaats daarvan haalt Kroes spelers op leeftijd die al jaren weinig hebben gepresteerd. Dab krijg je dus spelers die weinig presteren. Hoe kun je Traoré halen, die nooit zo goed is geweest en bovendien zowat een heel seizoen opgetraind moet worden? Daar zit toch niets in? :confused.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 11:25 am

Yopii schreef:
di mei 20, 2025 11:00 am
Nou ja, brandhout... Er lopen bij Ajax toch internationals en ex-internationals rond, onze selectie is die van Sparta of NEC niet. Dat Calimero-gedoe komt me de strot uit. :excited.gif:

Als Ajax met een middenveld Henderson-Klaassen-Taylor speelt, dan kun je niet volhouden dat de spelers onaanzienlijk zijn. Dat ze niet complementair zijn, is een ander verhaal. Dat is de keuze die TD en trainer hebben gemaakt door Klaassen te halen en niet een ander.

Hoe lang gaan we nog lopen zeuren over het verleden? Wat geweest is, is geweest. Ajax (Kroes) moet presteren in plaats van zich te verschuilen achter zijn voorgangers. Kijk naar PSV, dat goede spelers (Tillman, Xavi Simons) huurt die bij topclubs net buiten de boot vallen. Dat zijn jongens die zich nog willen bewijzen. Waarom zou Ajax dat niet kunnen? In plaats daarvan haalt Kroes spelers op leeftijd die al jaren weinig hebben gepresteerd. Dab krijg je dus spelers die weinig presteren. Hoe kun je Traoré halen, die nooit zo goed is geweest en bovendien zowat een heel seizoen opgetraind moet worden? Daar zit toch niets in? :confused.gif:
Da's blijkbaar erg afhankelijk van wie en wanneer bovengenoemde spelers beoordeelt. Want de zaken die ik over Klaassen, Henderson heb gelezen van sommigen... en Taylor is nog erg inconsistent. Maar prima, we can agree to disagree over de staat van de huidige selectie en de impact (positief of negatief) van Farioli.

Vooruitkijkend zijn we het zowaar wel met elkaar eens. Kroes moet nu eindelijk eens leveren. Dat heeft ie bepaald niet overtuigend gedaan in het afgelopen seizoen. En inderdaad, Psv laat zien dat je echt wel aan puntenpakkende kwaliteit kan komen op een beperkt budget of leen constructies. Zie Perisic, zie Tillman.

En nogmaals, hoe kan het zijn dat ze in Eindhoven een investeringsfonds voor elkaar kunnen regelen wat ze de speelruimte gaf om een voorsprong (en CL) te geven en in Amsterdam is zoiets blijkbaar niet mogelijk.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 11:48 am

Overigens leken de spelers onder Steijn en Schip slechter dan ze waren omdat ze geen conditie hadden. Fitheid is een keiharde vereiste.

Farioli heeft twee problemen (fitheid en cohesie binnen de selectie) overtuigend opgelost. Van de voetbaltechnische kant ben ik minder onder de indruk. Met name in aanvallend opzicht hield het niet over, het was vaak de lange bal spelen en dan maar zien wat ervan komt. Wat ervan kwam was tegen de mindere teams dan vaak onvoldoende.

Nihad

Bericht door Nihad » di mei 20, 2025 1:26 pm

Cluijffert schreef:
di mei 20, 2025 10:45 am
Nihad schreef:
Ben je nou serieus het huidige brandhout dat in de afgelopen seizoenen tussen degradatieplek en subtop pendelden vergelijken met selecties die een Europese finale speelde dan wel een selectie met spelers als Depay, Wijnaldum, Bergwijn, Guardado en De Jong?

Tja, dan snap ik je wel.
Ja, met Sutalo, Klaassen, Berghuis, Taylor, Hato, Henderson, Weghorst, Brobbey etc had je gewoon MOETEN winnen van Sparta en NEC. We hebben nog NOOIT thuis verloren van NEC en opeens gaan we er met 0-3 er af. :excited.gif:
Helemaal mee eens. FF heeft gewoon keihard gefaald als trainer, maar dat mogen we blijkbaar niet zeggen wat de selectie is brandhout blablablabla. Als deze selectie brandhout is, wat zijn de selecties van Groningen, Sparta en NEC dan? WC papier?

Toppie

Bericht door Toppie » di mei 20, 2025 2:20 pm

FF heeft het fantastico gedaan tot wedstrijd 30, daar heeft dit het elftal niet laten renderen tot minuut 90. Brobbey heeft gefaald en Pasveer stond voor zijn blessure als een huis. Mss hadden we 90 minuut meer focus verwacht Berghuis en Godts hebben gefaald Sutalo was 1000% beter dan vorig seizoen. Sparta echt pech gehad en Groningen uit helemaal 99 minuut terwijl Noa Lang scoort in de 99 minuut tegen Feyenooit. Allemaal achteraf maar eerlijk dit losse zand elftal is met een 2de plek een utopie voor dit seizoen begon, maar toch gered als uitgangspunt CL halen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 2:37 pm

Nihad schreef:
di mei 20, 2025 1:26 pm
Cluijffert schreef:
Nihad schreef:

Tja, dan snap ik je wel.
Ja, met Sutalo, Klaassen, Berghuis, Taylor, Hato, Henderson, Weghorst, Brobbey etc had je gewoon MOETEN winnen van Sparta en NEC. We hebben nog NOOIT thuis verloren van NEC en opeens gaan we er met 0-3 er af. :excited.gif:
Helemaal mee eens. FF heeft gewoon keihard gefaald als trainer, maar dat mogen we blijkbaar niet zeggen wat de selectie is brandhout blablablabla. Als deze selectie brandhout is, wat zijn de selecties van Groningen, Sparta en NEC dan? WC papier?
Da's wel lekker discussiëren. Zo'n blunder van Sutalo ligt aan FF. Of de hier zo bewierookte topper Berghuis. Dat ie wordt opgesteld was natuurlijk de verantwoordelijkheid van FF - lijkt me duidelijk. Maar dat ie wedstrijd na wedstrijd loopt te falen, dat ligt niet aan zijn kwaliteit? Dat het onze mentale muisjes dun door de broek loopt, is dat volledig de schuld van FF - of is dat niet ook het ontbreken van die kwaliteit. En nogmaals, lees maar eens terug - al deze spelers zijn vorig seizoen met grote regelmaat afgefakkeld (en dit seizoen hendersson en weghorst hetzelfde).

En Brobbey, echt? Die heeft 4 goals gemaakt in een heel seizoen. De armzalige topscorers van NEC/Sparta/Groningen hebben 9 (Van Crooij), 10 (Lauritsen) en 5 (Van Bergen) gemaakt.

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2025 3:36 pm

Yopii schreef:
di mei 20, 2025 11:00 am
Eens, Sparta, Nec ( en ook Groningen ) zouden zowiezo zich in hun handen wrijven met zo'n selectie als die van ons.
Farioli maakt die keuzen, en ook de keuze om Taylor op linksbuiten te laten starten, en na 1 uur of zo mag ik opdraven op het middenveld. Tenminste , als ie nog wat lucht dan in zijn lijf heeft .. lol ..
Je zou als trainer ook , net als in de achterhoede kunnen kiezen voor meer continuïteit, in plaats van gehussel in de voorhoede, Brobbey ging/gaat er bijna elke keer af na 55 minuten met de pest in zijn lijf.Zonne Yamal b.v. is 18 jaar , speelt alles.Maar gisteren bij Rondo ook weer, tis niks als data data en nog een data, verblind door data ..
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » di mei 20, 2025 3:43 pm

Ik ken geen enkele trainer die er op dit moment meer uit zou hebben geperst dan FF.
Dat dit team 2de is geworden en ook nog kans had op de titel is eigenlijk bizar.
De middelmaat is enorm!

het enige dat Kroes goed heeft gedaan, is hem aanstellen (dat moet je dan ook wel weer erkennen)
Maar, of FF de trainer voor Ajax is om Ajax sprankelend te laten voetballen? :confused.gif: Geen idee.
Ga ik ook niet over speculeren. Hij is weg!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Nihad

Bericht door Nihad » di mei 20, 2025 3:43 pm

Cluijffert schreef:
di mei 20, 2025 2:37 pm
Nihad schreef:
di mei 20, 2025 1:26 pm
Cluijffert schreef:

Tja, dan snap ik je wel.
Da's wel lekker discussiëren. Zo'n blunder van Sutalo ligt aan FF. Of de hier zo bewierookte topper Berghuis. Dat ie wordt opgesteld was natuurlijk de verantwoordelijkheid van FF - lijkt me duidelijk. Maar dat ie wedstrijd na wedstrijd loopt te falen, dat ligt niet aan zijn kwaliteit? Dat het onze mentale muisjes dun door de broek loopt, is dat volledig de schuld van FF - of is dat niet ook het ontbreken van die kwaliteit. En nogmaals, lees maar eens terug - al deze spelers zijn vorig seizoen met grote regelmaat afgefakkeld (en dit seizoen hendersson en weghorst hetzelfde).

En Brobbey, echt? Die heeft 4 goals gemaakt in een heel seizoen. De armzalige topscorers van NEC/Sparta/Groningen hebben 9 (Van Crooij), 10 (Lauritsen) en 5 (Van Bergen) gemaakt.
Ja en daar is de trainer voor verantwoordelijk. Hij kwam tegen Sparta met die absurde opstelling met Berghuis op het middenveld en Rugani achterin en dat werkte voor geen meter.

zeux

Bericht door zeux » di mei 20, 2025 3:44 pm

Mano schreef:
di mei 20, 2025 3:43 pm
Ik ken geen enkele trainer die er op dit moment meer uit zou hebben geperst dan FF.
Dat dit team 2de is geworden en ook nog kans had op de titel is eigenlijk bizar.
De middelmaat is enorm!
En we hebben zo'n fantastische topselectie!!!!

B-i-z-a-r dat we daar geen kampioen mee zijn geworden. Een totale, enorme faal!!!!!!!

In september was dat ook dé target: kampioen worden, met minder kon geen genoegen genomen worden.

:neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2025 3:49 pm

Het is inderdaad bizar dat we met 9 punten voorsprong met nog 5 wedstrijden te gaan, waarvan 3 thuiswedstrijden tegen o.a. Sparta en Nec, dat we geen kampioen zijn geworden .. Nog nooit vertoont .. lol ..
Laatst gewijzigd door 999 op di mei 20, 2025 3:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » di mei 20, 2025 3:53 pm

999 schreef:
di mei 20, 2025 3:49 pm
Het is inderdaad bizar dat we met 9 punten voorsprong met nog 5 wedstrijden te gaan, waarvan 3 thuiswedstrijden tegen o.a. Sparta en Nec, dat we geen kampioen zijn geworden .. Nog nooit vertoont ..
Snap je?

En dat ligt vooral niet aan de trainer. :excited.gif:

Mano

Bericht door Mano » di mei 20, 2025 4:04 pm

als je naar de eerste seizoenshelft kijkt, zie je ook wedstrijden die we hadden moeten winnen.
Die 3 punten waren minimaal net zo belangrijk om een titel wel/niet te behalen als de missers in de laatste laatste 5.
Toen stond de druk (kampioen worden) er nog niet op.

Je zag overduidelijk dat dit team zo ondermaats is dat de druk van MOETEN ze meteen in de benen schoot.

dat FF het zinkende schip verlaat, snap ik wel.
Denk dat hij het liefst 20 man verkocht en zelf 22 nieuwe haalde.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2025 4:10 pm

Nihad schreef:
di mei 20, 2025 3:53 pm
999 schreef:
di mei 20, 2025 3:49 pm
Het is inderdaad bizar dat we met 9 punten voorsprong met nog 5 wedstrijden te gaan, waarvan 3 thuiswedstrijden tegen o.a. Sparta en Nec, dat we geen kampioen zijn geworden .. Nog nooit vertoont ..
Snap je?

En dat ligt vooral niet aan de trainer. :excited.gif:
Dat dikgedrukte wordt, om mij onbegrijpelijke reden, steeds vergeten/weggelaten. Lees de de commentaren , van velen hier , voor Utrecht was het een kwestie van tijd zijn dat we kampioen zouden worden. Utrecht zou moeilijk worden, maar Sparta en Nec zouden geen problemen opleveren ( ja zelfs Groningen ), er schreven er hier dat we tegen Nec kampioen zouden worden .. Vervolgens waren er commentaren en kritiek op de opstellingen tegen Sparta en Nec.Speler(s) op verkeerde posities, verkeerde tactiek enz. Te veel de kat uit de boom kijken .. tja, dat is toch de trainert die daar in heeft gefaald voor mij ..
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » di mei 20, 2025 4:36 pm

Maar niemand hier had toch die tactische strapatzen van Farioli verwacht met de opstellingen in de laatste wedstrijden? En niemand had toch ook verwacht dat de ploeg zo enorm ging choken aan het eind?

Klein detail overigens, maar niet onbelangrijk volgens mij: Lang knalt ver in blessuretijd de 2-3 binnen. Een half uur later start Ajax-NEC. Je maakt mij niet wijs dat die 2-3 zo vlak voor de eigen wedstrijd een ploeg onberoerd laat. De sterkhouders geven op dat moment ook niet thuis om de boel op de rails te houden en Ajax wankelt uiteindelijk naar een afschuwelijke 0-3.

Wat mij betreft is het dan ook een en-en qua kwaliteit. Farioli was niet berekend op het jagen op een titel. En de selectie inclusief sterkhouders ook niet. Beiden schoten kwalitatief ernstig tekort toen het erop aankwam.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mei 20, 2025 4:37 pm

Nihad schreef:
Tja, Bosz was ook bijna met 9 punten voorsprong geen kampioen geworden. Bijna telt natuurlijk niet maar als Sutalo niet die fout maakt tegen Groningen, dan had je gewoon kampioen kunnen worden. Dan was Bosz de schlemiel en Farioli de held, maar nu is het andersom. Er is weinig objectiviteit te vinden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2025 5:06 pm

Zuidema schreef:
di mei 20, 2025 4:36 pm
Maar niemand hier had toch die tactische strapatzen van Farioli verwacht met de opstellingen in de laatste wedstrijden? En niemand had toch ook verwacht dat de ploeg zo enorm ging choken aan het eind?

Klein detail overigens, maar niet onbelangrijk volgens mij: Lang knalt ver in blessuretijd de 2-3 binnen. Een half uur later start Ajax-NEC. Je maakt mij niet wijs dat die 2-3 zo vlak voor de eigen wedstrijd een ploeg onberoerd laat. De sterkhouders geven op dat moment ook niet thuis om de boel op de rails te houden en Ajax wankelt uiteindelijk naar een afschuwelijke 0-3.

Wat mij betreft is het dan ook een en-en qua kwaliteit. Farioli was niet berekend op het jagen op een titel. En de selectie inclusief sterkhouders ook niet. Beiden schoten kwalitatief ernstig tekort toen het erop aankwam.

Nou dan is het toch duidelijk dat Farioli w.b. kampioenschaps race heeft gefaald ( dat choken ook weer zoiets, zou dan niet met de fratsen van Farioli te maken kunnen hebben ( al heb ik dat choken ook niet echt gezien ))

Blij met de punten, de wedstrijd tegen Psv blij met het vertoonde spel ( ook al zat er wat geluk bij, maar afijn ) , en bijna iedereen hier vond dat dat doorgetrokken kon worden, zeker tegen de mindere tegenstander, maar het ging weer terug naar af.Naar dat ene kunstje , laat EL lopen .. Werd boos dat men riep dat het AJAX-B was, maar het was AJAX-B en dan dat dikgedrukte ...

Maar goed nog even over dat choken, als ex-voetballer kan is begrijpen dat je gaat choken, maar dat heeft niks te maken met geen initiatief mogen nemen tegen Sparta of tegen Nec , maar mocht niet, schuiffie schuif in de achterhoede het oude liedje, over zijn wissels zullen we het maar niet hebben, zelfs Trab viel van zijn stoel toen Henderson als verdediger moest gaan functioneren , Berghuis op links, het geswitcht met Klaassen/Henderson waardoor weggegooide 1e helften. Tegen Groningen krijg je natuurlijk weer een heel ander verhaal maar dat heeft weer te maken met het punten verlies tegen Sparta en Nec .. ( en over dat sommige spelers steeds maar 55 minuten mochten/konden spelen zal ik mijn mond maar houden :) )

En iedereen mag er tegenaan kijken hoe ze dat willen, niks mis mee, maar ik kijk er zo tegenaan ..
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » di mei 20, 2025 5:14 pm

Een landstitel verspil je niet op een wedstrijd. Dat denken we nog wel eens als we in Groningen uitdenken of een paar jaar geleden aan de Graafschap uit, maar een landstitel verspil je over 34 wedstrijden. Als Ajax gewoon van Sparta had gewonnen en van NEC had gewonnen dat was er niks aan de hand geweest. En natuurlijk kan je her en der nog een uitglijder maken en natuurlijk kan je uit Bij FC Utrecht verliezen en kan je gelijk spelen bij FC Groningen uit. Maar je had die twee thuiswedstrijden gewoon moeten winnen en dan was er niks aan de hand. Het feit dat wij negen punten correctie 11 punten en vier wedstrijden weggeven verspillen eigenlijk zegt genoeg. En kom dan niet aanzetten met dat onze selectie matig is, want we hebben nog steeds over het algemeen betere spelers dan pak een beet NEC en Sparta en FC Groningen dat nota bene het weekend daarvoor gewoon kansloos had verloren.

Heeft Farioli over het seizoen gezien goede dingen gedaan? Zeker. Maar als je het hele seizoen bekijkt met riante voorsprong van negen punten voor het einde, dan heeft hij in mijn ogen gewoon gefaald. En ik ben ervan overtuigd geraakt dat ook al geef je een betere spelers dan gaat hij en niet beter voetballen en hij gaat ook opeens niet beter presteren. We moeten ook reëel zijn over seizoen gezien heeft Ajax regelmatig gespeeld. Hoe bepaalde momenten heeft prima gespeeld zoals tegen PSV Feyenoord, maar het heeft ook heel veel wedstrijden met een hoop mazzel en penalty’s en noem het maar op gewonnen. En het spel werd er over de weken gezien gewoon echt niet beter op. Ook dat mag je Farioli aanrekenen.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 5:22 pm

Farioli was niet berekend op het jagen op een titel. En de selectie inclusief sterkhouders ook niet. Beiden schoten kwalitatief ernstig tekort toen het erop aankwam.
Ik blijf zitten met die thuiswedstrijden tegen Sparta en NEC. Helemaal niets straalde Ajax uit. Dat was merkwaardig voor een team dat het volgens zo ongeveer alle volgers moest hebben van eensgezindheid en strijdlust. Ongeveer even apart was het dat Farioli erbij zat en ernaar keek. Net alsof het hem niet interesseerde, zo passief was hij. Hij kon toch íets doen?

Ik snap het nog steeds niet. :confused.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » di mei 20, 2025 5:30 pm

Yopii schreef:
di mei 20, 2025 5:22 pm
Farioli was niet berekend op het jagen op een titel. En de selectie inclusief sterkhouders ook niet. Beiden schoten kwalitatief ernstig tekort toen het erop aankwam.
Ik blijf zitten met die thuiswedstrijden tegen Sparta en NEC. Helemaal niets straalde Ajax uit. Dat was merkwaardig voor een team dat het volgens zo ongeveer alle volgers moest hebben van eensgezindheid en strijdlust. Ongeveer even apart was het dat Farioli erbij zat en ernaar keek. Net alsof het hem niet interesseerde, zo passief was hij. Hij kon toch íets doen?

Ik snap het nog steeds niet. :confused.gif:
Misschien interesseerde hem helemaal niet? Weten wij veel wat er op dat moment op de achtergrond allemaal speelde? Ik denk dat ie al lang bezig was met zijn vertrek en dat ie al lang niet meer de behoefte had om me alles aan te doen om de titel te behalen.

Plaats reactie