Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jan 23, 2005 5:52 pm

Waar slaat dat op?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jan 23, 2005 6:39 pm

Nou?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jan 23, 2005 6:44 pm

Dat je positief discrimineert richting donkere spelers.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jan 23, 2005 6:52 pm

Slaat nergens op, maar ja jij wil ook gewoon wat ze zeggen hebben.

Zijn genoeg spelers geel, zwart rood, bruin of welke klleur dan ook die ik dramatisch vind, maar ook geneog die ik wel goed vind, het zelfde geldt voor blanke spelers.

Dus hoe jij er op komt om dit te zeggen, blijft voor mij nog steeds de vraag.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jan 23, 2005 11:48 pm

Steef is goed geintergreerd in de States :X :
Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 24, 2005 12:08 am

Pienaar10 schreef:maar ook geneog die ik wel goed vind, het zelfde geldt voor blanke spelers.
Wellenberg :yes:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jan 24, 2005 12:16 am

Jöhnk schreef:
Pienaar10 schreef:maar ook geneog die ik wel goed vind, het zelfde geldt voor blanke spelers.
Wellenberg :yes:
Ja klopt ja, niet een man van 10 schaars, maar wel eentje die nooit opgeeft, 20 keer tegenkomt, een teamspeler is en de groep op sleeptouw neemt. En dat al op 22 jarige leeftijd!

En dit zeg ik niet alleen omdat hij een vriend van me is, maar puur uit bewondering voor zijn speelstijl.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 24, 2005 12:37 am

Pienaar10 schreef:Ja klopt ja, niet een man van 10 schaars.
:D Stijn Schaars? Of Mido? 1 schaar, 10.....schaars. ;)

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jan 24, 2005 12:40 am

Mido :D

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 24, 2005 9:11 pm

En onze held wil maar doorgaan....

Bergkamp seeks contract extension

Arsenal's Dennis Bergkamp wants to stay at the club until 2006 and then retire.
The Dutchman, who scored the winner against Newcastle on Sunday, is out of contract at the end of the year and was thought to be ready to end his career.

But the 35-year-old said: "It would be nice to have another year, to experience the last year at Highbury.

"My decision would be to have another year, but I don't know what will happen. Everything will be sorted out at the end of the season."

He added: "Sometimes it is difficult to know what the boss and the club are thinking.

"I am in my 10th year at the club and as for a testimonial, we are thinking about it.

"But I am still focusing on my playing career and we will have to see what happens.

"A testimonial, as I see it, is the last game of your career."

Thierry Henry would like to see Bergkamp at Highbury for the club's final season before moving to the new Emirates stadium.

The Frenchman said: "He fancies playing another year I also fancy him playing for another year.

"I have played with a lot of great players and he is amazing. He always has a great desire when he is on the pitch and you can never complain about him.

"At his age, to be doing what he is doing, it is unbelievable. I don't know if I will still be playing at his age. He is a great guy."

www.bbc.co.uk/sport
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 24, 2005 9:57 pm

Een jaartje AJAX zal ook niemand kwaad doen... :eusa_liar:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » di jan 25, 2005 1:39 pm

Gisteren bij AT5 een teken van leven van Ole Tobiasen, vandaag die andere langdurige geblesseerde in z'n Ajaxtijd.
www.vi.nl

Nieuwenburg na bijna drie jaar terug op veld

25/1/2005 12:24

Bijna drie jaar was John Nieuwenburg veroordeeld tot revalideren. Met een optreden in het bekerduel met FC Den Bosch zet hij een punt achter zijn blessureleed.

Nieuwenburg (26) speelde op 4 april 2002 zijn laatste officiële wedstrijd. Na 23 minuten was het gedaan met de oud-Spartaan, die opnieuw werd geveld door een knieblessure. Door blessures aan beide knieën had hij al sinds de zomer van 2000 de nodige wedstrijden moeten missen.

Na twee zware operaties en de daaropvolgende revalidaties is de middenvelder nu klaar voor een terugkeer op de velden. Dat doet hij in het shirt van FC Dordrecht. De club uit de Gouden Gids Divisie zag heil in de Hagenaar, die eind november een contract voor anderhalf jaar tekende aan de Krommedijk.

Gewend aan de individuele revalidatietraining in Zeist was het voor Nieuwenburg aanpassen toen hij zich meldde voor de groepstraining. 'Ik moest bijvoorbeeld wennen aan het feit dat ik weer duels moest aangaan. Gelukkig heb ik me snel aangepast en voetbal ik lekker mee', zei Nieuwenburg begin januari in VI. 'Wat dat betreft verheug ik me op het Amstel Cup-treffen met FC Den Bosch.'

FC Dordrecht strijdt vanavond met FC Den Bosch voor een plaats in de kwartfinale van de Amstel Cup.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di feb 01, 2005 1:44 pm

Stanley Menzo misschien naar AGOVV

Stanley Menzo vertrekt wellicht bij AFC. De oud-doelman praat woensdag met AGOVV over een meerjarige verbintenis.
Menzo was eerder trainer bij AGOVV, toen dit nog een amateurclub was. Menzo is vereerd door de belangstelling, maar er moet nog wel over het een en ander worden gesproken met AGOVV.
AFC wacht de besprekingen voorlopig af. "Stanley heeft vrijdag in een evaluatie aangegeven dat hij naar AGOVV kan, " zegt bestuurslid Cees Gehring tegen Het Parool. "Wij moeten dus even wachten. Onze intentie is wel om met Menzo door te gaan, als hij niet het betaald voetbal in gaat. Hij past goed bij AFC. "
http://www.at5.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di feb 01, 2005 4:12 pm

En nog een leuke oude bekende:
'VfB Stuttgart wil Didulica als opvolger Hildebrand'

VfB Stuttgart heeft een oog laten vallen op keeper Joey Didulica, zo meldt Der Kicker. De oud-Ajacied speelt tegenwoordig voor Austria Wien en heeft nog een contract tot medio 2006.

Aan het einde van dit seizoen vertrekt keeper Timo Hildebrand transfervrij bij de Duitse club. Eerder werd Arsenal's Jens Lehmann al in verbang gebracht met Stuttgart.

Naast Didulica zou de Stuttgart ook interesse hebben in Thomas Hitzlsperger. De 22-jarige jeugdinternational staat momenteel bij Aston Villa onder contract, maar heeft daar nog geen basisplaats veroverd. Ook Bremen zou achter Hitzlsperger aan zitten, maar dit ontkent de speler.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 05, 2005 2:10 pm

Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar Hersi haalt vandaag bbc.co.uk/sport:

Hersi keen on Ethiopia

Nicolas White
Football Correspondent

Youssouf Hersi insists he would jump at the chance to represent Ethiopia after conceding he has little hope of breaking into the Holland side.

The 22-year-old was born in Ethiopia but grew up in the Netherlands after his parents fled the African state during the civil war almost two decades ago.

The Vitesse Arnhem striker has represented Holland at under-21 level but he admits trying to dislodge the likes of Newcastle's Patrick Kluivert and Ruud van Nistelrooy of Manchester United in the Dutch top team is a virtually impossible task.

He will now consider taking advantage of a Fifa ruling which allows players to switch allegiances if they have not represented a country a senior level.

"If the chance came for me to play for Ethiopia I would take it," he told BBC Sport.

"There are some big stars in the Holland side and it's very difficult for me to get into the team.

"Most of the players in the Ethiopia side play for teams based in the country."

Hersi arrived in Holland as a five-year-old and has not been back to his homeland since.

But he insists he will return one day either as a player for the national side or to accompany his parents on their annual holiday to Ethiopia.

"I've not had time to go back because I've been too busy with my career but, of course, I'd like to go back one day."

"My parents go back every year and they show me videos of the country. They talk about the country all the time."

Hersi joined Arnhem on a two-and-a-half year deal during the January transfer window after an unhappy spell at fellow Eredivisie side Heereveen, who he joined from Ajax last summer.

He now hopes the move will help him get his career back on track.

He said: "I was on loan at NEC Nijmegen last season and did well. Heereveen made a bid for me and I decided to join them.

"But it was a mistake because the manager never played me. The manager here plays me on the right side but he also gives me freedom to move around.

"I'm happy at Arnhem. I want to stay here until I'm 25 and then move to another league in Europe."
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di feb 22, 2005 6:59 pm

Jerold Promes komt dit seizoen niet meer in actie.De centrale verdediger van RKC Waalwijk blijkt in het duel met FC Twente vorige week zijn kruisband te hebben afgescheurd.
http://teletekst.nos.nl

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di feb 22, 2005 8:06 pm

Sneu voor hem, maar of RKC hem gaat missen :nooo:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » di mar 01, 2005 12:45 am

Waar gaat die 13 uur nou over?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 01, 2005 12:58 am

AvE zei dat Ajax 24 uur nodig zou hebben om tot een besluit te komen over de toekomst van Ronald Koeman. Niettemin lag-ie er 13 uur na die uitspraak al uit.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » di mar 01, 2005 2:08 am

Pienaar10 schreef:
Sneu voor hem, maar of RKC hem gaat missen :nooo:
_________________
ZLATAN SON OF GOD

AJAX had maar 13 uur nodig

Voor de annalen ff volledig, want bij een nieuwe sig zijn we 'm kwijt natuurlijk. :D

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo mar 09, 2005 7:18 pm

Babangida beëindigt loopbaan

Bron: ELF

Tijani Babangida zet een punt achter zijn voetballoopbaan. Ajax' voormalige rechtsbuiten had de afgelopen twee jaar te veel last van spierblessures.

De Nigeriaan won in 1998 met Ajax de dubbel. De laatste club waar Babangida onder contract stond was Ittihad Khémisset uit Marokko.

In 102 officiële wedstrijden scoorde hij 22 doelpunten. Het seizoen 97-98 was zijn beste. Hij scoorde maar liefst 13 doelpunten en had daarmee een belangrijk aandeel in de winst van de dubbel van Ajax.

Babangida bevindt zich op dit moment in het Afrikaanse land Benin en is inmiddels een nieuwe carrière als zakenman begonnen.

Gebruikersavatar
Juan
Berichten: 187
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:17 pm

Bericht door Juan » wo mar 09, 2005 8:28 pm

Ik vond die vent altijd lachuh, WAS snel , goeie voorzetten, kon goed op de achterlijn spelen en schieten richting goal.
Afbeelding
Vond het wel shit dat hij weg moest/ging.
MY LOVE TO AJAX IS DANNY BLIND

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 09, 2005 8:37 pm

Juan schreef:goeie voorzetten,

:drecul2:

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo mar 09, 2005 9:33 pm

Op een goede voorzet kon ik hem inderdaad weinig betrappen. Hele sympathieke jongen was het wel, zeker!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 09, 2005 10:23 pm

Ach ja, onze Baba... best snel, maar als winger vrij pover. Als ik het mij goed herinner wist hij in de Europese wedstrijden nog wel eens aardige dingen te doen (zoals scoren tegen Atletico in de bizarre 2-3, maart 1997).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gesloten