Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer
Moderator: mods
Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer
Ach, als je dan zo graag een " naam " wilt als AJAX trainer hoeft het toch niet zo lang te duren omdat je als club weet wat voor prijskaartje ( maar ook hoe die " naam " te werk wil gaan )daar aan hangt .
Blij met de punten ...
Waar haal je de hele tijd vandaan dat Ajax een 'naam' wil en dat het maar allemaal zo makkelijk zal gaan?
Ajax wil een trainer die een bepaalde filosofie kan overbrengen op een groep. Die trainer wil vervolgens weten wat er allemaal gaat gebeuren deze zomer. Alleen trainers van het niveau Maurice Steijn tekenen eerst een contract en gaan achteraf janken dat ze geen inspraak hebben.
IK GELOOF!!!!!!
Aan Ivic heeft Ajax veel te danken. Hij zette in op jeugd en jonge spelers van buiten, zoals Ling, Lerby en Arnesen. Daarvoor keek Ajax niet om naar de jeugd, er werd alleen gekocht. Zaten we met Dick Helling en zo opgescheept.Kovacs en Ivic heb ik niet bewust meegemaakt.
Eigenlijk is dat hele verhaal van Ajax als opleidingsinstituut begonnen met Ivic. In de zestiger/begin zeventiger jaren speelden er natuurlijk ook veel jongens uit de regio bij Ajax, maar dat was toen bij alle clubs het geval.Dat was toen ook gemakkelijk doordat spelers niet werden weggekocht.
Mijn eerste herinneringen aan Ajax zijn net na de periode Ivic. Halve finale Europa cup I tegen Nottingham staat me nog voor de geest. Dat was idd met spelers als Lerby en Arnesen.Yopii schreef:Aan Ivic heeft Ajax veel te danken. Hij zette in op jeugd en jonge spelers van buiten, zoals Ling, Lerby en Arnesen. Daarvoor keek Ajax niet om naar de jeugd, er werd alleen gekocht. Zaten we met Dick Helling en zo opgescheept.Kovacs en Ivic heb ik niet bewust meegemaakt.
Eigenlijk is dat hele verhaal van Ajax als opleidingsinstituut begonnen met Ivic. In de zestiger/begin zeventiger jaren speelden er natuurlijk ook veel jongens uit de regio bij Ajax, maar dat was toen bij alle clubs het geval.Dat was toen ook gemakkelijk doordat spelers niet werden weggekocht.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Liberty
- Contacteer:
Het enige wat je kan zeggen is dat de buitenlandse trainers nooit lang blijven. Twee jaar is blijkbaar het langst (Kovac en Ivic). Dat is wel negatief.
En laten we wel zijn. Sinds het vertrek van Olsen (25 jaar geleden) heeft Ajax alleen maar Nederlandse trainers gehad. Daar zaten wat voltreffers tussen (Koeman, De Boer en Ten Hag) maar vooral heel veel missers (Wouters, Blind, Van Basten, Keizer, Schreuder, Heitinga, Steijn, Van ´t Schip). Dan heb je nog wat bleh trainers gehad (Adriaanse, Ten Cate, Jol).
Volgens mij kan het inderdaad geen kwaad om eens over de grens te kijken. De Nederlandse trainers bij Ajax zijn geen recept voor succes geweest.
En laten we wel zijn. Sinds het vertrek van Olsen (25 jaar geleden) heeft Ajax alleen maar Nederlandse trainers gehad. Daar zaten wat voltreffers tussen (Koeman, De Boer en Ten Hag) maar vooral heel veel missers (Wouters, Blind, Van Basten, Keizer, Schreuder, Heitinga, Steijn, Van ´t Schip). Dan heb je nog wat bleh trainers gehad (Adriaanse, Ten Cate, Jol).
Volgens mij kan het inderdaad geen kwaad om eens over de grens te kijken. De Nederlandse trainers bij Ajax zijn geen recept voor succes geweest.
Laatst gewijzigd door Liberty op do mei 09, 2024 10:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.
Kleine Yopii keek met open mond naar de spelers van Ajax. Ik herinner me dat Ajax toen geen clubkostuums had. Sören Lerby droeg een wijde, grijze trui.
Ivic kreeg het verwijt dat hij Ajax te verdedigend liet spelen. Het was niet genoeg dat hij kampioen werd. Dus moest hij weg na een jaar. Die man heeft elders nog mooie successen geboekt.

Ivic kreeg het verwijt dat hij Ajax te verdedigend liet spelen. Het was niet genoeg dat hij kampioen werd. Dus moest hij weg na een jaar. Die man heeft elders nog mooie successen geboekt.
Ivic zou je nu kunnen vergelijken met F. de Boer voetballuhhhh .. 

Blij met de punten ...
De Boer is overal elders mislukt, dat kun je niet van Ivic zeggen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tomislav_Ivi%C4%87
Ivic speelde met twee spitsen, dat was vloeken in de kerk. Ivic wilde kampioen worden en dat kon het beste met dit systeem, vond hij.
Gelukkig had Ajax daarna weer een Nederlandse trainer, Cor Brom. Die had alleen in zijn tweede seizoen een probleempje met een paard.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tomislav_Ivi%C4%87
Ivic speelde met twee spitsen, dat was vloeken in de kerk. Ivic wilde kampioen worden en dat kon het beste met dit systeem, vond hij.
Gelukkig had Ajax daarna weer een Nederlandse trainer, Cor Brom. Die had alleen in zijn tweede seizoen een probleempje met een paard.
Cor Brom kreeg ruzie met Ton Harmsen. Dat was normaal, iedereen kreeg ruzie met Ton Harmsen. Ton Harmsen werkte wel iedereen eruit met wie hij ruzie kreeg. Dat deed hij door zijn tegenstanders off-the-record zwart te maken. 'Je hebt het niet van mij', zei hij dan altijd.Oud-Ajaxtrainer Cor Brom overleden
30 oktober 2008, 12:04
AMSTERDAM - Als trainer van Ajax blijft zijn naam verbonden aan het incident met een half varken en vijfduizend gulden. De affaire kostte hem uiteindelijk zijn baan in De Meer. Maar Cor Brom gaat de geschiedenis in als de trainer die bij Ajax zijn grootste successen vierde. Met de club won hij in het seizoen 1978-1979 de beker en het landskampioenschap.
Brom is gisteren overleden. Hij is 76 jaar geworden. Twintig jaar geleden werd de ziekte van Parkinson bij hem ontdekt. Hij leefde sinds zes jaar in een rolstoel en kon steeds moeilijker bewegen. Brom woonde in een bejaardenhuis in Valkenburg en verbleef vrijwel dagelijks in een activiteitencentrum in Maastricht. Daar kwam hij graag om te schilderen, voor zover zijn gezondheid dat toe liet.
In zijn jonge jaren speelde Brom onder meer bij de Zwarte Schapen, VSV, Telstar en Limburgia. Hij begon in 1969 als coach bij Vitesse. Daarna volgde een periode bij Sparta. Bij Ajax was hij assistent van Rinus Michels. In 1978 keerde hij als hoofdtrainer terug in Amsterdam. Hij volgde er Tomislav Ivic op.
Brom zou daar een jaar blijven en leidde de Amsterdammers naar de dubbel - landstitel en beker. Maar de verstandhouding met voorzitter Ton Harmsen was niet al te best. Een maand nadat hij aan zijn tweede seizoen was begonnen, werd zijn contract beëindigd.
In september 1979 was een paard de inzet van een vertrouwenskwestie tussen Ajax en Brom. Brom had het paard voor zijn dochter gekocht; bij Ajax dacht men dat hij het paard had bedongen.
Brom zou zich in de voorbereidingscampagne van het seizoen 1979-1980, in ruil voor het spelen van een aantal oefenwedstrijden tegen amateurclubs, hebben laten uitbetalen in geld (vijfduizend gulden), een paard en een half varken (in karbonades en schnitzels). Hij moest zich daarvoor verantwoorden bij het bestuur van Ajax.
Het geld was voor de spelers bestemd. Brom wilde het daarom niet aan de penningmeester geven. Het paard was een prívéaankoop. Het varkensvlees had hij persoonlijk gekregen. Het geld kwam uiteindelijk toch bij de penningmeester terecht.
''Eigenlijk was het voorval niet meer dan een stok om me mee te slaan. Er was een nieuw bestuur gekomen. Jaap van Praag was vervangen door Ton Harmsen en die wilde van me af'', zei Brom later over de affaire die breed werd uitgemeten in de media.
Twee jaar later kreeg Brom een nieuwe kans: in België, bij RWDM. Maar ook daar hield hij het slechts een seizoen uit. Daarna was Brom nog twee jaar coach bij FC Zwolle. (HET PAROOL)
-
Eerlijk gezegd hebben afgelopen twee seizoenen mij murw gebeukt. Waar ik gewoonlijk 50x per dag de media zou bekijken of we al een nieuwe trainer hebben, interesseert het weinig meer. Zondagmiddag even iedereen die ik ken een goeie zomer wensen (je kunt van Ajaxsupporters zeggen wat je wilt, maar iedereen heeft wel weer zijn seizoenskaart verlengd) en tot augustus. Wie er dan voor de groep staat en hoe die groep eruit ziet, of we überhaupt Europees gaan spelen, fok it.
Als volgend seizoen Ajax in ieder geval maar weer eens leuk gaat voetballen en de zin en de verwachting terugkomt om te kijken naar mooi voetbal, dan maakt het mij niet uit welke trainer we hebben.
Als volgend seizoen Ajax in ieder geval maar weer eens leuk gaat voetballen en de zin en de verwachting terugkomt om te kijken naar mooi voetbal, dan maakt het mij niet uit welke trainer we hebben.
We krijgen vast een trainer.
Potter was weken geleden al bijna binnen, dus waar is het wachten op?

Potter was weken geleden al bijna binnen, dus waar is het wachten op?

Zeker was Ivic belangrijk. Hij kreeg veel.kritiek omdat ie te verdedigend zou zijn
I think I lost my fucking headache
Ik kan hem eigenlijk niet goed beoordelen maar gevoelsmatig is het jammer als dit niet doorgaat. Die opmars in Zweden sprak me wel aan en hij heeft in Engeland daarna succes gehad en ook meegemaakt wat het is als het tegenzit. Dat kan voor je werken.
Maar door naar Farioli dus?
Maar door naar Farioli dus?
Nil volentibus arduum
Ja, lachen als trainers niet willen komen.
Als je naar de berichtgeving uit verschillende kanten kijkt is er echt wel serieus gesproken. We kunnen ook heel laag mikken in de categorie die meteen ja zegt. Wellicht kunnen we dan dit jaar nog overtreffen.

Als je naar de berichtgeving uit verschillende kanten kijkt is er echt wel serieus gesproken. We kunnen ook heel laag mikken in de categorie die meteen ja zegt. Wellicht kunnen we dan dit jaar nog overtreffen.
Nil volentibus arduum
Ik geloof er geen zak van. Die vent heeft Kroes gepiepeld. En Kroes op zijn beurt heeft ons gepiepeld.
Creating options he. Potter’s agent zal diens CV her en der gedropt hebben. Die schaakt op tal van borden, lijkt me.
- Liberty
- Contacteer:
Wordt toch gewoon Pascal Jansen? Die heeft inmiddels meerdere keren op de tribune gezeten en als je de geruchten moet geloven dan heeft hij verschillende opties (gehad) maar lijkt nergens in geïnteresseerd te zijn.
Tijd voor iets nieuws.
Dat is wel hoe het zal werken ja. Clubs kijken naar verschillende trainers en trainers kijken naar verschillende clubs.
Het lijkt me prima om te kijken wat er haalbaar is. Zolang we maar niet van de ene optie naar de andere blijven schakelen. Want spelers zullen ook willen weten wie komend seizoen de trainer is.
Dit weten we, er vanuitgaande dat het klopt, in ieder geval op tijd. Ik zou wel graag zien dat we tegen het einde van de competitie weten wie het gaat worden. Dus ergens rondom Vitesse uit. Optimistisch als ik ben ga ik er vanuit dat we geen play offs moeten spelen.
Nil volentibus arduum
Mark van Bommel gaat weg bij Antwerp en zit bij SEG. Just saying…
Beide partijen zullen verstandig genoeg zijn om daar niet aan te beginnen. Je wil wel starten met een trainer die niet met een negatieve score begint.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zat er aan te komen met de berichtgeving van het AD van twee dagen terug. En nu dan Fariola? Dat zou ik wel een heel spannende keuze vinden. Ben benieuwd of Kroes en co dat aandurven. Sowieso moeten ze nu wel iets, want langzaamaan brokkelt de status wel af. De bestuursraad was aardig onder de indruk als je de media mag geloven, maar tot op heden is het nog altijd niet heel goed duidelijk wat er zo speciaal is aan Kroes. We wachten rustig verder af.
Hier wat informatie over Farioli:
https://www.coachesvoice.com/cv/frances ... tics-nice/
Ik weet het niet hoor. Zou toch best een enorme gok zijn om zo'n jonge trainer aan te stellen. Bovendien lees ik dat Nice dit seizoen in ieder geval vooral defensief is ingericht.
Ik weet het niet hoor. Zou toch best een enorme gok zijn om zo'n jonge trainer aan te stellen. Bovendien lees ik dat Nice dit seizoen in ieder geval vooral defensief is ingericht.
Nil volentibus arduum
En saai resultaat-gericht voetbal speelt, wat na de winterstop ook geen resultaten meer opleverde.Marillion schreef: ↑do mei 09, 2024 10:30 pmHier wat informatie over Farioli:
Ik ben in principe echt niet tegen een keer een gok nemen met een jong (trainers)talent, maar op dit moment en onder de huidige omstandigheden ben ik er wel absoluut tegen. Garanties heb je niet, maar we zijn nu wel in een positie waarin we de kans op een mispeer zo veel mogelijk moeten verminderen. Dat doe je niet met zo’n Farioli.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -