Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 26, 2023 11:19 am

Ik zie net z’n interview bij de NOS. Wat een horror.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » di sep 26, 2023 11:20 am

LucaS schreef:
di sep 26, 2023 11:08 am
https://www.vi.nl/nieuws/veelbesproken- ... bij-debuut

Maar het mag wat kosten hè, zo'n prive oorlogje
Ik had zoiets ook al gepost in het Jong Ajax topic, inderdaad. Ramaj is gewoon een prima keeper en nu al (veel) beter dan Gorter en wellicht zelfs Rulli. Die gaat ons nog veel plezier bezorgen.

Maar inderdaad....je zal maar een oorlogje uit willen vechten met de TD. Ten kosten van Ajax en de resultaten. Ontslag op staande voet is het enige passende antwoord op Steijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Paul1985 » di sep 26, 2023 11:27 am

De Dominee schreef:
di sep 26, 2023 10:51 am
LucaS schreef:
di sep 26, 2023 10:36 am
De Dominee schreef:
di sep 26, 2023 10:21 am


Oke. Dus wat zijn die argumenten dan volgens jou voor een ontslag op staande voet van Mislintat? Daar is op dit moment namelijk ogenschijnlijk geen sprake van. Bijvoorbeeld het NRC heeft alleen bericht dat Mislintat voorafgaand aan De Klassieker op De Toekomst was om de staf en spelers van het belang van deze wedstrijd te doordringen.

Al het andere is speculatie van Kraai JR (billenmaat van Steijn) en de T (notoire leugenaars op het gebied van Mislintat).
Met kwade wil kan je daar wel een reden van maken. Tegen de nadrukkelijke afspraken in heeft Mislintat zich toch in de arena laten zien. Zoiets
Mwoah, dat is juridisch gezien alsnog geen reden voor een ontslag op staande voet hoor. Daarnaast was het volgens mij de afspraak dat Mislintat minder zichtbaar zou zijn .

https://www.telegraaf.nl/sport/10294395 ... op-tribune
Mea Culpa, was ten onrechte uitgegaan van een ontslag op staande voet. Hier zijn inderdaad dringende redenen voor nodig. Samenwerking per direct beëindigen zit wel een nuance verschil in met ontslag op staande voet, bij ontslag op staande voet hoeft het je mogelijk geen eens geld te kosten.


Blijft wel staan dat er een onwerkbare situatie is ontstaan door die partijen, RvC, TD en trainer en dat je het alleen oplost door ze alledrie weg te sturen. Alleen de TD wegsturen lost je niks op. Trainer die zich als een stampvoetende kleuter gedraagt en zijn rol misbruikt om machtsstrijd uit te vechten en dat boven teambelang plaatst moet je ook gelijk wegsturen.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » di sep 26, 2023 11:28 am

Had ook prima op te lossen geweest door een sterke AD die achter de TD gaat staan (lange termijn enzo) en vervolgens de trainer eruit te knikkeren. He wegsturen van de TD creëert juist nieuwe problemen. Nog even afgezien van het feit dat die TD de enige was die wél functioneerde.

De onwerkbare situatie is vooral ontstaan doordat mensen zenuwachtig werden en vreesden hun baantje te verliezen (scouting, jeugdopleiding) of hun scoops / invloed / bijverdiensten (makelaars, media als de T).
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 26, 2023 5:44 pm

Wanneer is deze engerd weg? Ik denk pas na de volgende wedstrijd. En wie denken jullie dat hem gaat vervangen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 26, 2023 6:36 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 26, 2023 5:44 pm
Wanneer is deze engerd weg? Ik denk pas na de volgende wedstrijd. En wie denken jullie dat hem gaat vervangen?
Ik vrees dat het langer gaat duren, vanwege een paar redenen. De eerste is dat er nu geen TD is om hem te ontslaan.

Daarnaast hebben we de angsthazenarij gezien binnen de organisatie door iemand eruit te gooien die ingedekt is in een bepaald kamp. Schreuder vloog er vorig jaar pas uit toen de T. Hem niet meer verdedigde, die heeft objectief bekeken veel te veel krediet gehad en had er maanden eerder móeten uitvliegen. Heitinfa durfde ook niemand eruit te gooien (totdat Mislintat het varkentje waste).
Wie gaat Steijn eruit gooien terwijl hij als een slechtzittende Tena Lady loopt te lekken naar De T. ? Niemand heeft de ballen en dan komt het op de harde kern asn, maarja die hebben zich laten opstoken dat Muslintat het probleem was en we allemaal kutspelers hebben die niks kunnen. Steijn zit er nog wel even hoor, hoezeer ik ook vsn die gedachte gruwel.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Marillion » di sep 26, 2023 6:37 pm

Hoe eerder hoe beter. Ik hou er niet van om te vragen om een ontslag van iemand maar het lijstje pijnpunten is echt te veel. Meerdere keren publiekelijk zijn spelers en zijn TD afgevallen en daarmee actief bijgedragen aan de crisis. En ik heb ook sterk de indruk dat een aantal keuzes in de opstelling niet als doel hadden om een zo sterk mogelijk Ajax in het veld te krijgen maar om een statement te maken over de samenstelling van de selectie.

Oftewel: zelf overleven staat op de eerste plaats en het belang van Ajax niet.

Er zal wel een interim trainer komen? Die Noor is straks wel beschikbaar omdat het seizoen daar dan is afgelopen maar mijn indruk is dat die voornamelijk uit de koker van Mislintat kwam. Daar kloppen ze niet meer aan. Op het moment wijst alles op een behoudende keuze.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » di sep 26, 2023 6:43 pm

De wedstrijd tegen F. is soort van verloren - hoe leuk het ook is te dromen van een ander scenario, maar dat is irreëel zo kort op zondag - en dan hoop ik eigenlijk dat de Rotterdammers er nog kinderlijk eenvoudig drie bij schieten.

Dan kan Mislintat niet meer de schuld krijgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 26, 2023 7:03 pm

zeux schreef:
di sep 26, 2023 6:43 pm
De wedstrijd tegen F. is soort van verloren - hoe leuk het ook is te dromen van een ander scenario, maar dat is irreëel zo kort op zondag - en dan hoop ik eigenlijk dat de Rotterdammers er nog kinderlijk eenvoudig drie bij schieten.

Dan kan Mislintat niet meer de schuld krijgen.
Dat gaat dan alsnog niet gebeuren, dan wordt het verhaal zo gespind dat er gezegd wordt "ja met al die aankopen van Mislintat die niet deugen kan Steijn onmogelijk een goed elftal bouwen"
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di sep 26, 2023 7:45 pm

zeux schreef:
di sep 26, 2023 6:43 pm
De wedstrijd tegen F. is soort van verloren - hoe leuk het ook is te dromen van een ander scenario, maar dat is irreëel zo kort op zondag - en dan hoop ik eigenlijk dat de Rotterdammers er nog kinderlijk eenvoudig drie bij schieten.

Dan kan Mislintat niet meer de schuld krijgen.
Dit is zijn selectie en zijn trainer.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 8:02 am

Stukje van Pieter waarin hij de tactiek van Steijn kraakt, geen speld tussen te krijgen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 8:04 am

Mano schreef:
wo sep 27, 2023 8:02 am
Stukje van Pieter waarin hij de tactiek van Steijn kraakt, geen speld tussen te krijgen
Kijk nou eens de goals terug en de ballen van Gaaei en Sosa. Dit heeft werkelijk waar niks met tactiek te maken.

En Steijn is waardeloos ja.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 8:05 am

Heb jij het stukje van Pieter gehoord?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 8:09 am

Mano schreef:
wo sep 27, 2023 8:05 am
Heb jij het stukje van Pieter gehoord?
Zeker. Maar Pieter neem ik allang al niet meer heel serieus. Lees zijn analyse anders even over Gaaei. Dan denk je ook dat we de nieuwe Dani Alves gekocht hebben.

De tactiek van Steijn klopte de eerste minuten wel totdat Gaaei besloot zich omver te laten duwen door Timber en daarna de bal in te leveren bij Gimenez.

Sosa gaf een boogbal door het centrum vanaf links en daarna besloot hij te schieten terwijl hij de restverdediging was.

Tegen zoveel onkunde is geen tactiek bestand hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Valerius
Berichten: 170
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Valerius » wo sep 27, 2023 8:22 am


Lionel schreef:
Mano schreef:
wo sep 27, 2023 8:05 am
Heb jij het stukje van Pieter gehoord?
Zeker. Maar Pieter neem ik allang al niet meer heel serieus. Lees zijn analyse anders even over Gaaei. Dan denk je ook dat we de nieuwe Dani Alves gekocht hebben.
Die analyse was van Sam Planting, niet Pieter Zwart.
Naar mijn mening slaat Zwart (en ook Suleyman Ozturk in zijn column bij VI) de spijker op zijn kop. Er klopt tactisch heel weinig bij Ajax.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 8:33 am

Ik praat Gaaei niet goed maar je komt totaal niet aan het voetballen omdat je verkeerd staat.
elke fout wordt door Steijn voor de camera benoemd. (lamlul)

als je die eerste goal bekijkt. https://www.youtube.com/watch?v=T_l4WSDiEpE

Ajax verliest makkelijk de bal dus omschakeling.
vd Boomen dekt Timber (op de helft van de tegenstander)
Timber draait weg en gaat diep, vd Boomen laat hem lopen. :confused.gif:
het effect - 3 feyenoorders vs 2 ajacieden

De bal wordt via gimenez diep gespeeld Timber, Sutalo en Gaaei rennen erheen.
Gaaei komt van de buiten positie dus staat tov Timber aan de verkeerde kant van de bal.
Sutalo stapt uit het duel --- had hij niet moeten doen, hij stond er beter voor. Had timber in zijn rug en de bal voor zich
Nu heb je Gaaei/Timber waarbij Timber aan de binnenkant staat. Timber geeft een schouderduw. Gaaei is weg.
Ook al was Gaaei sterk en viel hij niet om, hij stond nog steeds aan de verkeerde kant. Het was Sutalo die het duel aan had moeten gaan maar die ging voor de rugdekking. (welke hij ook niet gaf, want bal kon gewoon makkelijk worden voor gegeven)
Vervolgens ging Gimenez diep waarbij Hato weg was. Die liep er 2 meter achter. Stond te slapen.

En Gaaei is de gebeten hond. :confused.gif:
kijk bij 0:06 en zeg me wie het duel had moeten aangaan :confused.gif:
https://www.youtube.com/watch?v=T_l4WSDiEpE

Kijk nu naar 1:53
Gaaei heeft de bal, 0,0 aanspeelpunten. Geen middenvelder te bekennen en de weg naar Sutalo is gedekt
Logisch want een back vastzetten is makkelijk want de zijlijn is dan ook je vriend.
Gaaei zijn enige optie is terug op Gorter.
Gaaei -----error----- raakt hem hondsberoerd en de bal krult voor.
Gimenze kapt Hato uit en Gorter heeft em niet.
Ja een dikke fout van Gaaei maar waar is die tijd gebleven dat als iemand de bal had, hij minimaal 2 mensen om zich had die de bal wilde?
iedereen verstopt zich omdat je door Steijn geslacht wordt voor de camera
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 8:56 am

Je benoemt allemaal individuele fouten van spelers. Mijn punt dus.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 9:01 am

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 8:56 am
Je benoemt allemaal individuele fouten van spelers. Mijn punt dus.
Precies NIET jouw punt.
1 persoonlijke fout is een fout.

meerdere spelers die fouten maken is tactiek.
Bij de eerste goal doen 4 spelers het niet goed. :excited.gif:
als dat geen tactiek is, weet ik het niet meer

Als spelers geen fouten maken wordt er nooit gescoord en werkt elk tactiek :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » wo sep 27, 2023 9:06 am

Met jouw redenatie lost goede tactiek dus elke individuele fout op ... Die 1e goal is gewoon een fout van die Gaaei, laat zich in een duelletje wegzetten als een puber ( nadat ie gewoon staat te pitten ) ... over zijn 2e fout kun je tactisch kuklen tot je een obs weegt :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op wo sep 27, 2023 9:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 9:10 am

Mano schreef:
wo sep 27, 2023 9:01 am
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 8:56 am
Je benoemt allemaal individuele fouten van spelers. Mijn punt dus.
Precies NIET jouw punt.
1 persoonlijke fout is een fout.

meerdere spelers die fouten maken is tactiek.
Bij de eerste goal doen 4 spelers het niet goed. :excited.gif:
als dat geen tactiek is, weet ik het niet meer

Als spelers geen fouten maken wordt er nooit gescoord en werkt elk tactiek :biggrin.gif:
Hier gaan we niet uitkomen! Behalve dat we Steijn allebei een prutser vinden volgens mij.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 9:10 am

999 schreef:
wo sep 27, 2023 9:06 am
Met jouw redenatie lost goede tactiek dus elke individuele fout op ... Die 1e goal is gewoon een fout van die
nee dat zeg ik nergens. ik zeg zonder fouten werkt alles goed.
alleen als iets niet goed werkt, worden er meer fouten gemaakt.

nogmaals,
kijk eerste goal terug en zeg me bij 0:06 of Gaaei of Sutalo voor die bal moet gaan.
en dan heb ik het niet over het feit dat vd Boomen Timber liet lopen en Hato te laat start waardoor Gimenez 2 meter voorsprong heeft.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 9:14 am

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 9:10 am

Hier gaan we niet uitkomen! Behalve dat we Steijn allebei een prutser vinden volgens mij.
Daar ben ik het graag mee eens.


maar kijk naar 0:06 sec in de link die ik stuur, zet hem stil en vertel me waarom Gaaei hier de betere positie heeft om duel aan te gaan.
en dan kan jij zeggen: ja, klopt, een fout van Sutalo (jouw punt) en ik zeg: defensie klopt niet. 0 communicatie = tactiek/afspraken
en als het 1x gebeurd is het misschien weer jouw punt, maar het gebeurd 3x in 1 pot + nog een paar wedstrijden. Dan is het echt tactiek (vind ik)

Gaaei werd dus in minuut 30 geslachtofferd doordat hij verantwoordelijk wordt gehouden voor 2 goals.
Ik ben van mening dat hij 1 dikke fout heeft gemaakt en niet 2.
Steijn slachtoffert gelijk. Denk dat hij dit helemaal niet ziet, terwijl het zijn vak is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » wo sep 27, 2023 9:20 am

Mano schreef:
wo sep 27, 2023 9:10 am
999 schreef:
wo sep 27, 2023 9:06 am
Met jouw redenatie lost goede tactiek dus elke individuele fout op ... Die 1e goal is gewoon een fout van die
nee dat zeg ik nergens. ik zeg zonder fouten werkt alles goed.
alleen als iets niet goed werkt, worden er meer fouten gemaakt.

nogmaals,
kijk eerste goal terug en zeg me bij 0:06 of Gaaei of Sutalo voor die bal moet gaan.
en dan heb ik het niet over het feit dat vd Boomen Timber liet lopen en Hato te laat start waardoor Gimenez 2 meter voorsprong heeft.
Gaaei kon toch nog steeds de boel " redden " , als hij dat duel gewoon goed ingaat ( wat een beetje verdediger zou doen ) dan is er niks aan de hand, dan wordt het in de hoek gewoon 2 tegen 1 ..

En tactiek is papier Mano, op het veld ben ook nog eens afhankelijk van de tegenstander.

De commentator zegt het ook" wat laat in beweging " , en " laat zich kinderlijk wegzetten "

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » wo sep 27, 2023 9:37 am

Voor mij zijn de eerste 2 goals meer " verkeerde " keuzes, en bij de 1e goal slap verdedigen. De 3e goal is er sprake van " tactisch " niet goed staan. Bijna bij elke club staan er in zulke situatie 3 achterop ( bij een enkele club soms 2 ) .. Maar goed, ieder zijn mening hoor !!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 9:43 am

Mano schreef:
wo sep 27, 2023 9:14 am
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 9:10 am

Hier gaan we niet uitkomen! Behalve dat we Steijn allebei een prutser vinden volgens mij.
Daar ben ik het graag mee eens.


maar kijk naar 0:06 sec in de link die ik stuur, zet hem stil en vertel me waarom Gaaei hier de betere positie heeft om duel aan te gaan.
en dan kan jij zeggen: ja, klopt, een fout van Sutalo (jouw punt) en ik zeg: defensie klopt niet. 0 communicatie = tactiek/afspraken
en als het 1x gebeurd is het misschien weer jouw punt, maar het gebeurd 3x in 1 pot + nog een paar wedstrijden. Dan is het echt tactiek (vind ik)

Gaaei werd dus in minuut 30 geslachtofferd doordat hij verantwoordelijk wordt gehouden voor 2 goals.
Ik ben van mening dat hij 1 dikke fout heeft gemaakt en niet 2.
Steijn slachtoffert gelijk. Denk dat hij dit helemaal niet ziet, terwijl het zijn vak is.
Communicatie is toch ook iets wat niet zomaar ingeslepen kan worden? Sutalo is er drie weken ofzo?

Ik wil best Steijn van alle ellende de schuld geven hoor maar aan een aantal zaken kan hij niks doen.

Dat Gaaei kortsluiting krijgt omdat hij geen afspeel mogelijkheden heeft betekent niet dat hij de bal aan Gimenez moet geven.

Steijn had zijn ploeg goed voorbereid. Slot gebruikte de blessure van Hancko niet voor niks om zaken te wijzigen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie