Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 12, 2023 2:00 pm

Als dit waar is, zal Steijn eerst vertrekken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di sep 12, 2023 2:48 pm

De Dominee schreef:
di sep 12, 2023 1:27 pm
Praat al 2 weken niet met Mislintat, lees ik bij de T.?
De T weet toch niks?

Maar het lijkt mij niet gezond allemaal. En dat kwam echt doordat Steijn z’n bek opentrok op tv.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 12, 2023 3:06 pm

Lionel schreef:
di sep 12, 2023 2:48 pm
De Dominee schreef:
di sep 12, 2023 1:27 pm
Praat al 2 weken niet met Mislintat, lees ik bij de T.?
De T weet toch niks?

Maar het lijkt mij niet gezond allemaal. En dat kwam echt doordat Steijn z’n bek opentrok op tv.
Ja en steijn leek ook te lekken naar de T. (mijn aanname)
Plotseling hadden ze weer allerlei info.
Dus in deze kan het wel zo zijn dat Sven en Steijn even geen maatjes meer zijn.

Dan denk ik toch dat Steijn gaat verliezen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Dubbel » di sep 12, 2023 3:12 pm

Lionel schreef:
di sep 12, 2023 2:48 pm
De Dominee schreef:
di sep 12, 2023 1:27 pm
Praat al 2 weken niet met Mislintat, lees ik bij de T.?
De T weet toch niks?

Maar het lijkt mij niet gezond allemaal. En dat kwam echt doordat Steijn z’n bek opentrok op tv.
Bepaald niet gezond nee, ga er echter maar vanuit dat het precies andersom zit. Namelijk dat Steijn korzelig reageerde omdat de relatie al verstoord was nadat Steijn intern twijfels had geuit. Klinkt dat niet logischer? Immers, de uitspraak was 1 week geleden en volgens de berichtgeving spreken ze dus al 2 weken niet met elkaar.

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Neefkens » di sep 12, 2023 3:20 pm

Mano schreef:
di sep 12, 2023 1:46 pm
De Dominee schreef:
di sep 12, 2023 1:27 pm
Praat al 2 weken niet met Mislintat, lees ik bij de T.?
terwijl de laatste wedstrijd 1 week geleden is.
Denk dat de T. het wederom aandikt
Dit staat in de verkeerde topic. We hadden juist een aparte topic gemaakt om dit soort geleuter apart te houden.

viewtopic.php?t=14132&start=325

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 12, 2023 4:36 pm

Ook een scenario idd, dat de relatie al verstoord was voor Fortuna.
Dat Sven gevraagd had: wtf doe jij? Met je 0 kansen tegen ludogorets.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 12, 2023 10:08 pm

Wat een héél terechte vraag zou zijn! Ajax-Ludogorets staat geloof ik wel in mijn top 5 meest afgrijselijke Ajax wedstrijden. Ajax - Napoli van vorig seizoen ook trouwens. Maar zelfs toen scoorden we tenminste nog. Nul uitgespeelde kansen tegen een stel semi-profs komt qua verbijstering in de buurt.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » wo sep 13, 2023 7:55 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di sep 12, 2023 10:08 pm
Wat een héél terechte vraag zou zijn! Ajax-Ludogorets staat geloof ik wel in mijn top 5 meest afgrijselijke Ajax wedstrijden. Ajax - Napoli van vorig seizoen ook trouwens. Maar zelfs toen scoorden we tenminste nog. Nul uitgespeelde kansen tegen een stel semi-profs komt qua verbijstering in de buurt.
Ik vond Ajax - Napoli niet eens zo afgrijselijk, wellicht omdat ik best genoot van Napoli :blush.gif:

Vond dat anders dan toen we geslacht werden door een Red Bull thuis. Napoli was echt goed.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » wo sep 13, 2023 7:57 am

Lees nu weer dat Inan van het AD aangeeft dat ze voorin met vier spelers willen spelen die veel van positie kunnen wisselen. Hij geeft ook aan dat alleen Berghuis en Bergwijn voorin verzekerd zijn van een basisplaats. En dat Bergwijn weleens op 10 kan uitkomen.

Ben benieuwd hoor wat hiervan waar zou kunnen zijn maar hoe gaan we dan spelen?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » wo sep 13, 2023 8:14 am

Ondanks vaak ergenis en zorgen over dit jaar het resultaat, vind ik dit toch wel een mooie tikd hoor. Ben heel nieiwsgierig naar de ontwikkeling en hoe het straks allemaal gaat passen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » wo sep 13, 2023 8:27 am

Dan krijg je dus wat Johnk vaak aangeeft. Een elftal bestaande uit twee blokken. Er is werkelijk waar geen team in Europa dat succesvol is met vier aanvallers die "veel van positie wisselen". Verder beschikken we helemaal niet over spelers die slim van positie kunnen wisselen. Tenminste, ik dicht Forbs, Bergwijn, Brobbey heus kwaliteiten toe, maar niet dat ze slim van positie kunnen wisselen. N=1, maar zo'n Mikautadze had bijvoorbeeld ook geen idee wat te doen in die dubbele 10 rol. Geen idee wanneer hij in de bal moest komen en vanuit die cruciale 10 rol grossierde hij in simpel balverlies. Veel te vrijblijvend allemaal.

Laten we alsjeblieft maar hopen dat dit niet klopt. Ken het gros van de nieuwe spelers niet, maar op basis van wat beelden van Mannswerk, Sosa, Akpom zou ik lekker eens bellen met van Gaal. En dat hij dan uitlegt dat hij waarschijnlijk zou kiezen voor Sutalo, Hato, Avila met Gaaei en Sosa als wingback. Tahirovic en Mannswerk er voor en dan Brobbey of Akpom, Bergwijn en Berghuis.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 13, 2023 8:31 am

Lionel schreef:
wo sep 13, 2023 7:57 am
Lees nu weer dat Inan van het AD aangeeft dat ze voorin met vier spelers willen spelen die veel van positie kunnen wisselen. Hij geeft ook aan dat alleen Berghuis en Bergwijn voorin verzekerd zijn van een basisplaats. En dat Bergwijn weleens op 10 kan uitkomen.

Ben benieuwd hoor wat hiervan waar zou kunnen zijn maar hoe gaan we dan spelen?
Ja want dat werkt geweldig. Als je continue wisselt, pak je echt automatisme op :drecul.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 13, 2023 9:18 am

Peter schreef:
wo sep 13, 2023 8:27 am
Dan krijg je dus wat Johnk vaak aangeeft. Een elftal bestaande uit twee blokken. Er is werkelijk waar geen team in Europa dat succesvol is met vier aanvallers die "veel van positie wisselen". Verder beschikken we helemaal niet over spelers die slim van positie kunnen wisselen. Tenminste, ik dicht Forbs, Bergwijn, Brobbey heus kwaliteiten toe, maar niet dat ze slim van positie kunnen wisselen. N=1, maar zo'n Mikautadze had bijvoorbeeld ook geen idee wat te doen in die dubbele 10 rol. Geen idee wanneer hij in de bal moest komen en vanuit die cruciale 10 rol grossierde hij in simpel balverlies. Veel te vrijblijvend allemaal.

Laten we alsjeblieft maar hopen dat dit niet klopt. Ken het gros van de nieuwe spelers niet, maar op basis van wat beelden van Mannswerk, Sosa, Akpom zou ik lekker eens bellen met van Gaal. En dat hij dan uitlegt dat hij waarschijnlijk zou kiezen voor Sutalo, Hato, Avila met Gaaei en Sosa als wingback. Tahirovic en Mannswerk er voor en dan Brobbey of Akpom, Bergwijn en Berghuis.
Eens!
Weet niet of dit idee van Sven komt en wordt opgelegd op Steijn of dit van Steijn/maduro komt maar dat het niet gaat werken, lijkt me duidelijk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5924
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » wo sep 13, 2023 9:27 am

Opstelling van Peter lijkt me prima. Blijft voorin behelpen maar met Gaaei en Sosa toch 2 variaties erbij. Akpom kan uitstekend koppen heb ik begrepen dus laat die voorzetten van Sosa maar komen! :biggthumpup.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7368
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » wo sep 13, 2023 10:14 am

Peter schreef:Dan krijg je dus wat Johnk vaak aangeeft. Een elftal bestaande uit twee blokken. Er is werkelijk waar geen team in Europa dat succesvol is met vier aanvallers die "veel van positie wisselen". Verder beschikken we helemaal niet over spelers die slim van positie kunnen wisselen. Tenminste, ik dicht Forbs, Bergwijn, Brobbey heus kwaliteiten toe, maar niet dat ze slim van positie kunnen wisselen. N=1, maar zo'n Mikautadze had bijvoorbeeld ook geen idee wat te doen in die dubbele 10 rol. Geen idee wanneer hij in de bal moest komen en vanuit die cruciale 10 rol grossierde hij in simpel balverlies. Veel te vrijblijvend allemaal.

Laten we alsjeblieft maar hopen dat dit niet klopt. Ken het gros van de nieuwe spelers niet, maar op basis van wat beelden van Mannswerk, Sosa, Akpom zou ik lekker eens bellen met van Gaal. En dat hij dan uitlegt dat hij waarschijnlijk zou kiezen voor Sutalo, Hato, Avila met Gaaei en Sosa als wingback. Tahirovic en Mannswerk er voor en dan Brobbey of Akpom, Bergwijn en Berghuis.
Gaaei en Sosa kunnen de Dumfries en Blind van oranje zijn. Nadeel van met 3 achterin spelen hebben we tegen Ierland kunnen zien. Als de tegenstander met 3 man druk zet kom je moeilijk aan opbouwen toe.
Ik verwacht overigens niet dat Steijn zo zal spelen. Ik heb hem in de voorbereiding in interviews horen zeggen dat hij graag met een open kant speelt aan de ene kant en een diepe man met snelheid aan de andere kant.
Tegen Fortuna hebben we er een voorproefje van kunnen zien met het vierkant Tahirovic-Boomen-Hlynsson-Mikaitadze en Rensch die de hele rechterkant moest bestrijken. Mijn verwachting is dat Rensch plaatsmaakt voor Gaaei en Hlynsson voor Berghuis. Boomen wordt misschien geslachtofferd voor die Noor en voorin zal het afhangen van waar Bergwijn gaat spelen. Stelt ie Bergwijn achter de spits op dan kan Mikau banken en wordt het Forbs of Godts op links. Speelt Bergwijn vanaf links dan blijft Mikau staan.
In de spits Brobbey mits fit, anders Akpom.
Overigens hebben we het nu over de komende 3 zware wedstrijden, maar in oktober krijgen we ook nog Utrecht en PSV uit voor de kiezen en AZ thuis. Kunnen zomaar onderaan bungelen eind oktober.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Dominee
Berichten: 5924
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » wo sep 13, 2023 10:25 am

Voordeel is dan wel dat het voor de nieuwe trainer alleen maar beter kan gaan... :666.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » wo sep 13, 2023 11:10 am

Trab schreef:
wo sep 13, 2023 10:14 am
Peter schreef:Dan krijg je dus wat Johnk vaak aangeeft. Een elftal bestaande uit twee blokken. Er is werkelijk waar geen team in Europa dat succesvol is met vier aanvallers die "veel van positie wisselen". Verder beschikken we helemaal niet over spelers die slim van positie kunnen wisselen. Tenminste, ik dicht Forbs, Bergwijn, Brobbey heus kwaliteiten toe, maar niet dat ze slim van positie kunnen wisselen. N=1, maar zo'n Mikautadze had bijvoorbeeld ook geen idee wat te doen in die dubbele 10 rol. Geen idee wanneer hij in de bal moest komen en vanuit die cruciale 10 rol grossierde hij in simpel balverlies. Veel te vrijblijvend allemaal.

Laten we alsjeblieft maar hopen dat dit niet klopt. Ken het gros van de nieuwe spelers niet, maar op basis van wat beelden van Mannswerk, Sosa, Akpom zou ik lekker eens bellen met van Gaal. En dat hij dan uitlegt dat hij waarschijnlijk zou kiezen voor Sutalo, Hato, Avila met Gaaei en Sosa als wingback. Tahirovic en Mannswerk er voor en dan Brobbey of Akpom, Bergwijn en Berghuis.
Gaaei en Sosa kunnen de Dumfries en Blind van oranje zijn. Nadeel van met 3 achterin spelen hebben we tegen Ierland kunnen zien. Als de tegenstander met 3 man druk zet kom je moeilijk aan opbouwen toe.
Ik verwacht overigens niet dat Steijn zo zal spelen. Ik heb hem in de voorbereiding in interviews horen zeggen dat hij graag met een open kant speelt aan de ene kant en een diepe man met snelheid aan de andere kant.
Tegen Fortuna hebben we er een voorproefje van kunnen zien met het vierkant Tahirovic-Boomen-Hlynsson-Mikaitadze en Rensch die de hele rechterkant moest bestrijken. Mijn verwachting is dat Rensch plaatsmaakt voor Gaaei en Hlynsson voor Berghuis. Boomen wordt misschien geslachtofferd voor die Noor en voorin zal het afhangen van waar Bergwijn gaat spelen. Stelt ie Bergwijn achter de spits op dan kan Mikau banken en wordt het Forbs of Godts op links. Speelt Bergwijn vanaf links dan blijft Mikau staan.
In de spits Brobbey mits fit, anders Akpom.
Overigens hebben we het nu over de komende 3 zware wedstrijden, maar in oktober krijgen we ook nog Utrecht en PSV uit voor de kiezen en AZ thuis. Kunnen zomaar onderaan bungelen eind oktober.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelet op de aankoop van Sosa zou ik eerder verwachten dat hij het omdraait. Oftewel, die snelle, diepe man moet dan Sosa zijn. Met Bergwijn als linksbuiten, want Sosa en Forbs zijn, zo ver als ik het nu kan zien, niet complementair. Mikau en Berghuis als dubbele tien? Tot op heden had ik niet het gevoel dat Mikau daar feeling mee heeft. Zou me nog niet eens verbazen dat Hlynsson dan een extra kans krijgt. Tahirovic, Mannswerk, Sosa, Hlynsson, Berghuis.

Moet me wel van het hart dat op het eerste oog er verdomd weinig aankopen zijn gedaan die in samenhang zijn. Sosa-Forbs is geen koppel. Tahirovic-Branco is geen koppel. Akpom-Mikau is geen koppel.

De Dominee
Berichten: 5924
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » wo sep 13, 2023 11:30 am

Avila - Forbs is wel een koppel, net als Sosa - Bergwijn dat is. En Gaaei - Berghuis / Mikautadze.

Tahirovic - Manssverk is een koppel, Sutalo - Hato.

Sosa - Akpom is een koppel (Akpom is kopsterk, Sosa staat bekend om zijn assists) en ik zou denken dat Akpom - Mikautadze ook een goed koppeltje zou moeten zijn. De een is een uitzakkende 9, de andere een diepgaande 10.

Etc.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7368
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » wo sep 13, 2023 11:44 am

Peter schreef:
Trab schreef:
wo sep 13, 2023 10:14 am
Peter schreef:Dan krijg je dus wat Johnk vaak aangeeft. Een elftal bestaande uit twee blokken. Er is werkelijk waar geen team in Europa dat succesvol is met vier aanvallers die "veel van positie wisselen". Verder beschikken we helemaal niet over spelers die slim van positie kunnen wisselen. Tenminste, ik dicht Forbs, Bergwijn, Brobbey heus kwaliteiten toe, maar niet dat ze slim van positie kunnen wisselen. N=1, maar zo'n Mikautadze had bijvoorbeeld ook geen idee wat te doen in die dubbele 10 rol. Geen idee wanneer hij in de bal moest komen en vanuit die cruciale 10 rol grossierde hij in simpel balverlies. Veel te vrijblijvend allemaal.

Laten we alsjeblieft maar hopen dat dit niet klopt. Ken het gros van de nieuwe spelers niet, maar op basis van wat beelden van Mannswerk, Sosa, Akpom zou ik lekker eens bellen met van Gaal. En dat hij dan uitlegt dat hij waarschijnlijk zou kiezen voor Sutalo, Hato, Avila met Gaaei en Sosa als wingback. Tahirovic en Mannswerk er voor en dan Brobbey of Akpom, Bergwijn en Berghuis.
Gaaei en Sosa kunnen de Dumfries en Blind van oranje zijn. Nadeel van met 3 achterin spelen hebben we tegen Ierland kunnen zien. Als de tegenstander met 3 man druk zet kom je moeilijk aan opbouwen toe.
Ik verwacht overigens niet dat Steijn zo zal spelen. Ik heb hem in de voorbereiding in interviews horen zeggen dat hij graag met een open kant speelt aan de ene kant en een diepe man met snelheid aan de andere kant.
Tegen Fortuna hebben we er een voorproefje van kunnen zien met het vierkant Tahirovic-Boomen-Hlynsson-Mikaitadze en Rensch die de hele rechterkant moest bestrijken. Mijn verwachting is dat Rensch plaatsmaakt voor Gaaei en Hlynsson voor Berghuis. Boomen wordt misschien geslachtofferd voor die Noor en voorin zal het afhangen van waar Bergwijn gaat spelen. Stelt ie Bergwijn achter de spits op dan kan Mikau banken en wordt het Forbs of Godts op links. Speelt Bergwijn vanaf links dan blijft Mikau staan.
In de spits Brobbey mits fit, anders Akpom.
Overigens hebben we het nu over de komende 3 zware wedstrijden, maar in oktober krijgen we ook nog Utrecht en PSV uit voor de kiezen en AZ thuis. Kunnen zomaar onderaan bungelen eind oktober.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelet op de aankoop van Sosa zou ik eerder verwachten dat hij het omdraait. Oftewel, die snelle, diepe man moet dan Sosa zijn. Met Bergwijn als linksbuiten, want Sosa en Forbs zijn, zo ver als ik het nu kan zien, niet complementair. Mikau en Berghuis als dubbele tien? Tot op heden had ik niet het gevoel dat Mikau daar feeling mee heeft. Zou me nog niet eens verbazen dat Hlynsson dan een extra kans krijgt. Tahirovic, Mannswerk, Sosa, Hlynsson, Berghuis.

Moet me wel van het hart dat op het eerste oog er verdomd weinig aankopen zijn gedaan die in samenhang zijn. Sosa-Forbs is geen koppel. Tahirovic-Branco is geen koppel. Akpom-Mikau is geen koppel.
Als hij speelt zoals in Sittard (vierkant op middenveld met twee tienen) dan denk ik niet dat Sosa speelt. De verdedigend sterkere Avila lijkt dan meer voor de hand te liggen.
Maar hij kan natuurlijk ook kiezen voor een 4-2-3-1 opstelling. Dan heb je meer aan Sosa.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Dominee
Berichten: 5924
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » wo sep 13, 2023 12:17 pm

Ook in een 4-3-3- is prima plek voor Sosa, hoor.

Bergwijn - Mikautadze - Berghuis
Mannsverk - Akpom (10) - Tahirovic
Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei
Gorter
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » wo sep 13, 2023 1:35 pm

Mikautadze op 9 en Akpom op 10? Het zou mij erg benieuwen of dat gaat werken. Volgens mij gaan die twee elkaar gruwelijk in de weg lopen. Plus dat ik het complete zelfmoord zou vinden om met een Akpom als 10 ook nog eens met Sosa en Gaaei te spelen. Je speelt dan met 4 aanvallers, 2 pure wingers die amper tot niet kunnen verdedigen. Wordt druk voor Hato en Sutalo en Mansswerk. Plus dat Tahirovic ook niet fantastisch lijkt in de omschakeling.

Het gaat mij niet om de koppels met Ajacieden die er al zijn. We tikken stevige sommen neer voor spelers waar ik me van afvraag hoe je ze tegelijkertijd wil gaan inpassen. Tuurlijk is er niet per definitie een vaste 11, maar je mag toch verwachten dat als je pakken met geld betaalt voor spelers je ook verwacht dat ze dan matchen met elkaar. En dat je ze haalt voor de basis. Je kunt nog twisten over Sosa OF Avila, want daar gaat er sowieso wel eentje van banken is mijn verwachting. Maar ik kom zelf alleen maar tot een werkbaar elftal in de Steijn filosofie als het merendeel gaat banken. En dat is wel een beetje raar vind ik. Ik heb dat interview van die open kant niet gezien, maar dat vierkantje was wel duidelijk zichtbaar. Als Steijn dat wil doortrekken over rechts, dan denk ik dat het gros van de aankopen op de bank terecht komt. En dat het dan dus Gorter, vlr: Avila, Hato, Sutalo, Rensch/Gaaei, Tahirovic, Mannsverk, Hlynsson, Berghuis, Brobbey, Bergwijn wordt. Sosa, Forbs, Akpom, Branco, Mikau op het bankje dan.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 13, 2023 1:55 pm

met Bergwijn, Brobbey, en Berghuis voorin heb je 0,0 diepgang in je spel. De diepgang moet dan komen van Rensch/Gaaei.
Avila zal het ook niet doen, die blijft achter hangen.

Dat gaat een stroperige FdB rondo worden...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5924
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » wo sep 13, 2023 2:11 pm

Peter schreef:
wo sep 13, 2023 1:35 pm
Mikautadze op 9 en Akpom op 10? Het zou mij erg benieuwen of dat gaat werken. Volgens mij gaan die twee elkaar gruwelijk in de weg lopen. Plus dat ik het complete zelfmoord zou vinden om met een Akpom als 10 ook nog eens met Sosa en Gaaei te spelen. Je speelt dan met 4 aanvallers, 2 pure wingers die amper tot niet kunnen verdedigen. Wordt druk voor Hato en Sutalo en Mansswerk. Plus dat Tahirovic ook niet fantastisch lijkt in de omschakeling.

Het gaat mij niet om de koppels met Ajacieden die er al zijn. We tikken stevige sommen neer voor spelers waar ik me van afvraag hoe je ze tegelijkertijd wil gaan inpassen. Tuurlijk is er niet per definitie een vaste 11, maar je mag toch verwachten dat als je pakken met geld betaalt voor spelers je ook verwacht dat ze dan matchen met elkaar. En dat je ze haalt voor de basis. Je kunt nog twisten over Sosa OF Avila, want daar gaat er sowieso wel eentje van banken is mijn verwachting. Maar ik kom zelf alleen maar tot een werkbaar elftal in de Steijn filosofie als het merendeel gaat banken. En dat is wel een beetje raar vind ik. Ik heb dat interview van die open kant niet gezien, maar dat vierkantje was wel duidelijk zichtbaar. Als Steijn dat wil doortrekken over rechts, dan denk ik dat het gros van de aankopen op de bank terecht komt. En dat het dan dus Gorter, vlr: Avila, Hato, Sutalo, Rensch/Gaaei, Tahirovic, Mannsverk, Hlynsson, Berghuis, Brobbey, Bergwijn wordt. Sosa, Forbs, Akpom, Branco, Mikau op het bankje dan.
Wellicht gaan ze elkaar in de weg lopen, maar wellicht vullen ze elkaar juist perfect aan. Mikautadze als uitzakkende 9 met Akpom als diepgaande 10 die graag in de spitspositie komt. Akpom schijnt ook defensief vrij sterk te zijn en juist veel (slim) loopwerk te verrichten en ook Mikautadze werd geroemd als 'eerste verdediger' door zijn slimme looplijnen bij druk zetten.

Defensief is het wellicht wat kwetsbaar, maar je kunt het per wedstrijd bekijken. Meestal is Ajax de bovenliggende partij.

De opstelling en tactiek van Steijn in de laatste wedstrijd had naar mijn idee weinig met een strijdplan te maken, maar meer met een middelvinger richting Mislintat. Hij stelt expres aanwinsten niet op en kiest voor NL spelers met wie hij kennelijk kan communiceren. Kortom Steijn < - > Knutsen binnenkort. Wellicht Maduro of Dave Vos als interim.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7368
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » wo sep 13, 2023 2:44 pm

Peter schreef:Mikautadze op 9 en Akpom op 10? Het zou mij erg benieuwen of dat gaat werken. Volgens mij gaan die twee elkaar gruwelijk in de weg lopen. Plus dat ik het complete zelfmoord zou vinden om met een Akpom als 10 ook nog eens met Sosa en Gaaei te spelen. Je speelt dan met 4 aanvallers, 2 pure wingers die amper tot niet kunnen verdedigen. Wordt druk voor Hato en Sutalo en Mansswerk. Plus dat Tahirovic ook niet fantastisch lijkt in de omschakeling.

Het gaat mij niet om de koppels met Ajacieden die er al zijn. We tikken stevige sommen neer voor spelers waar ik me van afvraag hoe je ze tegelijkertijd wil gaan inpassen. Tuurlijk is er niet per definitie een vaste 11, maar je mag toch verwachten dat als je pakken met geld betaalt voor spelers je ook verwacht dat ze dan matchen met elkaar. En dat je ze haalt voor de basis. Je kunt nog twisten over Sosa OF Avila, want daar gaat er sowieso wel eentje van banken is mijn verwachting. Maar ik kom zelf alleen maar tot een werkbaar elftal in de Steijn filosofie als het merendeel gaat banken. En dat is wel een beetje raar vind ik. Ik heb dat interview van die open kant niet gezien, maar dat vierkantje was wel duidelijk zichtbaar. Als Steijn dat wil doortrekken over rechts, dan denk ik dat het gros van de aankopen op de bank terecht komt. En dat het dan dus Gorter, vlr: Avila, Hato, Sutalo, Rensch/Gaaei, Tahirovic, Mannsverk, Hlynsson, Berghuis, Brobbey, Bergwijn wordt. Sosa, Forbs, Akpom, Branco, Mikau op het bankje dan.
Zou best kunnen. Het hangt er ook vanaf hoe je het invult. Tegen Fortuna stonden de 2 tienen er al. Maar dat vierkant op het middenveld kan ook ontstaan door met 1 tien te spelen en een vleugelspeler steeds naar binnen te laten komen. Zoals tot Fortuna vaak gebeurde met Bergwijn of Kudus. Misschien grijpt hij daar wel naar terug. Met Berghuis als vervanger van Kudus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » wo sep 13, 2023 3:30 pm

Denk ook eigenlijk wel dat je gelijk hebt. Zou niet des Steijns zijn om die Hlynsson dan door te schuiven naar de Mikau plaats en op de plek van Hlynsson Berghuis neer te zetten. Verwacht Berghuis wat meer hangend op rechts die naar het vierkant beweegt. En dan Mikau nog maar een keer proberen op die andere plek. Vond jij het wat? Ik vond die Mikau namelijk erg matig op die plek. Vrijblijvend en daarmee grossieren in kansloos balverlies.

Plaats reactie