Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » zo aug 27, 2023 10:23 am

Yopii schreef:
zo aug 27, 2023 9:48 am
Ik ben niet heel erg onder de indruk, maar vooruit, wat niet is, kan nog komen. Ik zou Steijn niet durven afrekenen op de prestaties en het spel tot nu toe.
Oh, ik reken hem nergens op af nog hoor. Volgens mij doen we het best prima. Met Avila en Sutalo achterin wordt het nog een stukje beter. En met Akpom en Gaaei kan het bijna niet slechter gaan.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16891
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door GangstaRiB » do aug 31, 2023 9:27 pm

Gedurfde keuze als coach. Overachiever volgens de DD. In Nederland is er nooit op die manier over Steijn gedacht.

Lijkt me een geschikte kerel bij een borrel en kan denk ik goed relativeren.

Enige manier voor hem om te overleven dit jaar is om een team te gaan bouwen dat weinig goals gaat maken, maar er nog minder tegen moet krijgen.

De duurst betaalden in de selectie zijn degenen die het het hardst laten afweten. Alles met Wijn en Berg in de naam. Ik zou hem willen adviseren om deze puin nu te ruimen en hopen dat een paar aankopen van DD het lijf redden.

Het wordt een hell of a job, maar ik gun het Steijn. Lijkt me oprecht een aardige vent.

wimpey
Berichten: 52090
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » do aug 31, 2023 9:31 pm

GangstaRiB schreef:
do aug 31, 2023 9:27 pm
De duurst betaalden in de selectie zijn degenen die het het hardst laten afweten. Alles met Wijn en Berg in de naam. Ik zou hem willen adviseren om deze puin nu te ruimen en hopen dat een paar aankopen van DD het lijf redden.
Ik zie er zoveel die er geen klote van kunnen. Die er vorig seizoen ook al rondhingen. Die hadden er allemaal uit gemikt moeten worden. Want halen nog steeds het niveau op trainingen en in wedstrijden omlaag.

Raffie erg duidelijk: 100M eruit en weggespeeld door Ludogorets. Aankopen als Tahirovic, terwijl je betere spelers in de jeugd hebt. Kan niet wachten tot Kroes begint, om orde op zaken te stellen.

En ook nog een lulverhaal van Mislintat, dat er zo goed gewerkt wordt met directie en RvC.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Arthur » do aug 31, 2023 9:55 pm

Het is in deze fase lastig te beoordelen of het aan de kwaliteiten van de nieuwe spelers ligt of aan de trainer. We zullen het zien als straks degenen die nog niet mee mochten doen een paar wedstrijden hebben gespeeld.

Mijn eerste gevoel (wat niet zoveel waard is) bestaat vooral uit twijfel over de kunde van Steijn. Ik zie in niks dat er ergens op getraind wordt.

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2023 12:00 am

wimpey schreef:
do aug 31, 2023 9:31 pm
GangstaRiB schreef:
do aug 31, 2023 9:27 pm
De duurst betaalden in de selectie zijn degenen die het het hardst laten afweten. Alles met Wijn en Berg in de naam. Ik zou hem willen adviseren om deze puin nu te ruimen en hopen dat een paar aankopen van DD het lijf redden.
Ik zie er zoveel die er geen klote van kunnen. Die er vorig seizoen ook al rondhingen. Die hadden er allemaal uit gemikt moeten worden. Want halen nog steeds het niveau op trainingen en in wedstrijden omlaag.

Raffie erg duidelijk: 100M eruit en weggespeeld door Ludogorets. Aankopen als Tahirovic, terwijl je betere spelers in de jeugd hebt. Kan niet wachten tot Kroes begint, om orde op zaken te stellen.

En ook nog een lulverhaal van Mislintat, dat er zo goed gewerkt wordt met directie en RvC.
Wie is beter dan Tahirovic in/uit de jeugd?

Mislintat zal een Taylor, Wijndal of Rensch echt wel willen verkopen maar wie wil ze hebben? Ga je het Mislintat kwalijk nemen dat hij spelers met langlopende contracten niet heeft weten te verkopen in zijn eerste window?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2023 12:01 am

Arthur schreef:
do aug 31, 2023 9:55 pm
Het is in deze fase lastig te beoordelen of het aan de kwaliteiten van de nieuwe spelers ligt of aan de trainer. We zullen het zien als straks degenen die nog niet mee mochten doen een paar wedstrijden hebben gespeeld.

Mijn eerste gevoel (wat niet zoveel waard is) bestaat vooral uit twijfel over de kunde van Steijn. Ik zie in niks dat er ergens op getraind wordt.
Dit heb ik ook. Het drukzetten was zo zwak vandaag. Ik zie wel wat patronen in de opbouw maar dat is echt in de eerste fase alleen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 348
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door roelf » vr sep 01, 2023 2:40 am

Steijn is toch de "people manager", en Maduro is toch het "tactisch wonder"?

Beetje vreemd trouwens dat Forbs is opgenomen in Football Manager als een rechtsbuiten (waarschijnlijk een fout in de database), en hij bij Ajax voor de rechtsbuiten positie gehaald is.
https://twitter.com/RoelfTds37238/statu ... 2690713958

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » vr sep 01, 2023 7:09 am

We vallen alle spelers nu af, omdat ze door alle ondergrenzen heen zakken. Maar na 4 echte potjes en evenzoveel oefenduels heb ik nog niets gezien van een tactisch plan of een speelwijze. Ten Hag en van Gaal lieten een Berghuis prima renderen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Steijn heeft nu een selectie van pak ‘m beet 25-28 man. We kunnen iedereen afschilderen als complete misser, maar zelfs met deze selectie moet je in staat zijn om iets beters op de mat te leggen dan dit. En ja, ook mét Rensch, Taylor en Brobbey.

Kan ik ergens dat interview van Steijn terugkijken?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » vr sep 01, 2023 7:50 am

Peter schreef:
vr sep 01, 2023 7:09 am

Kan ik ergens dat interview van Steijn terugkijken?
Transcriptie van het interview met een reactie van Youri Mulder en een link naar het interview zelf.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... adliner.nl

Het zou hierom gaan?
Steijn schreef: "We hebben in ieder geval de posities ingevuld die zijn opengevallen, dat is het belangrijkste. Ik ben zeker blij met de spelers, maar het moet blijken of ze de kwaliteiten bezitten die we ze toedichten. Dat is altijd afwachten. Dat is bij sommige spelers geen vraagteken, bij andere wel."
Reactie Youri:
"Je zou toch hopen dat ze van tevoren beter weten dat de spelers die ze halen ook de kwaliteiten hebben. Het is een dure gok. Het kan natuurlijk zijn dat je als coach een andere mening hebt over bepaalde spelers dan de technisch directeur. Hij uit hier wel een beetje zijn twijfels dat hij bij sommige spelers niet overtuigd is dat ze de kwaliteiten hebben om voor Ajax te spelen."
Volgens mij is het toch altijd afwachten of een aankoop goed uitpakt? :confused.gif:

Ik zou het trouwens wel erg kwalijk vinden als Mislintat puur solo de selectie samenstelt zonder overleg met Steijn.
Success will tear us apart.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 01, 2023 8:30 am

Lionel schreef:
vr sep 01, 2023 12:00 am
wimpey schreef:
do aug 31, 2023 9:31 pm
GangstaRiB schreef:
do aug 31, 2023 9:27 pm
De duurst betaalden in de selectie zijn degenen die het het hardst laten afweten. Alles met Wijn en Berg in de naam. Ik zou hem willen adviseren om deze puin nu te ruimen en hopen dat een paar aankopen van DD het lijf redden.
Ik zie er zoveel die er geen klote van kunnen. Die er vorig seizoen ook al rondhingen. Die hadden er allemaal uit gemikt moeten worden. Want halen nog steeds het niveau op trainingen en in wedstrijden omlaag.

Raffie erg duidelijk: 100M eruit en weggespeeld door Ludogorets. Aankopen als Tahirovic, terwijl je betere spelers in de jeugd hebt. Kan niet wachten tot Kroes begint, om orde op zaken te stellen.

En ook nog een lulverhaal van Mislintat, dat er zo goed gewerkt wordt met directie en RvC.
Wie is beter dan Tahirovic in/uit de jeugd?

Mislintat zal een Taylor, Wijndal of Rensch echt wel willen verkopen maar wie wil ze hebben? Ga je het Mislintat kwalijk nemen dat hij spelers met langlopende contracten niet heeft weten te verkopen in zijn eerste window?
Wimpey is de eerste die na een verlies altijd iedereen voor rotte vis uitmaakt. Verliest bij verlies elke realiteitszin en stapt gelijk op de T. wagen.

Er zijn 11 nieuwe spelers gehaald en 10 verkocht. Hadden we er 20 moeten halen en 19 verkopen?
Misschien gelijk het stadion en stad inruilen. Ajax marseille, klinkt ook wel leuk en beter weer. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 01, 2023 8:31 am

Lionel schreef:
vr sep 01, 2023 12:01 am
Arthur schreef:
do aug 31, 2023 9:55 pm
Het is in deze fase lastig te beoordelen of het aan de kwaliteiten van de nieuwe spelers ligt of aan de trainer. We zullen het zien als straks degenen die nog niet mee mochten doen een paar wedstrijden hebben gespeeld.

Mijn eerste gevoel (wat niet zoveel waard is) bestaat vooral uit twijfel over de kunde van Steijn. Ik zie in niks dat er ergens op getraind wordt.
Dit heb ik ook. Het drukzetten was zo zwak vandaag. Ik zie wel wat patronen in de opbouw maar dat is echt in de eerste fase alleen.
ik heb Steijn horen zeggen dat spelers vrijheid krijgen in 'the last third'
dat betekent dat Brobbey, Bergwijn etc het uitmogen zoeken? Geen looplijnen of opkomende backs :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 01, 2023 8:34 am

Peter schreef:
vr sep 01, 2023 7:09 am
We vallen alle spelers nu af, omdat ze door alle ondergrenzen heen zakken. Maar na 4 echte potjes en evenzoveel oefenduels heb ik nog niets gezien van een tactisch plan of een speelwijze. Ten Hag en van Gaal lieten een Berghuis prima renderen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Steijn heeft nu een selectie van pak ‘m beet 25-28 man. We kunnen iedereen afschilderen als complete misser, maar zelfs met deze selectie moet je in staat zijn om iets beters op de mat te leggen dan dit. En ja, ook mét Rensch, Taylor en Brobbey.

Kan ik ergens dat interview van Steijn terugkijken?
Eens!
Waar hebben ze op getraind? :confused.gif:
Maduro werd gezien als een tactisch wonder maar ten tijde van zijn analisten werk heb ik hem nooit betrapt op inzichten die een gemiddelde kijker niet had.
In het land der blinden (analisten-land) ben je al snel koning één oog.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 01, 2023 8:38 am

Zuidema schreef:
vr sep 01, 2023 7:50 am
Peter schreef:
vr sep 01, 2023 7:09 am

Kan ik ergens dat interview van Steijn terugkijken?
Transcriptie van het interview met een reactie van Youri Mulder en een link naar het interview zelf.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... adliner.nl

Het zou hierom gaan?
Steijn schreef: "We hebben in ieder geval de posities ingevuld die zijn opengevallen, dat is het belangrijkste. Ik ben zeker blij met de spelers, maar het moet blijken of ze de kwaliteiten bezitten die we ze toedichten. Dat is altijd afwachten. Dat is bij sommige spelers geen vraagteken, bij andere wel."
Reactie Youri:
"Je zou toch hopen dat ze van tevoren beter weten dat de spelers die ze halen ook de kwaliteiten hebben. Het is een dure gok. Het kan natuurlijk zijn dat je als coach een andere mening hebt over bepaalde spelers dan de technisch directeur. Hij uit hier wel een beetje zijn twijfels dat hij bij sommige spelers niet overtuigd is dat ze de kwaliteiten hebben om voor Ajax te spelen."
Volgens mij is het toch altijd afwachten of een aankoop goed uitpakt? :confused.gif:

Ik zou het trouwens wel erg kwalijk vinden als Mislintat puur solo de selectie samenstelt zonder overleg met Steijn.
ik vond het een merkwaardige uitspraak. We zijn 4 potjes onderweg, De meeste jongens moeten nog aansluiten.
Lodugorets moet je gewoon kunnen oprollen met Jong Ajax (bij wijze van), daar heb je geen enkele kwaliteit-impuls voor nodig.
en dan roep je dit? :confused.gif:

Dan ben ik wel een beetje bang dat je misschien de druk niet aankan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 01, 2023 8:48 am

Hier trouwens het hele interview.

bij nader inzien denk ik dat hij vooral chagrijnig was over het vertoonde spel en dat zijn antwoord in die chagrijnige modus bleef.

Denk dat hij zich verbaasd heeft hoe makkelijk dit team, teamorders los laat.
De aanwezige, misplaatste arrogantie van sommige spelers om structureel 75% te geven

Laatst gewijzigd door Mano op vr sep 01, 2023 8:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52090
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » vr sep 01, 2023 8:50 am

Mano schreef:
vr sep 01, 2023 8:30 am

Wimpey is de eerste die na een verlies altijd iedereen voor rotte vis uitmaakt. Verliest bij verlies elke realiteitszin en stapt gelijk op de T. wagen.

Er zijn 11 nieuwe spelers gehaald en 10 verkocht. Hadden we er 20 moeten halen en 19 verkopen?
Misschien gelijk het stadion en stad inruilen. Ajax marseille, klinkt ook wel leuk en beter weer. :hypocrite.gif:
Ik heb toch echt meermaals en duidelijk gepost dat er imo van meer spelers afscheid had moeten worden genomen. Er is geen clean cut gemaakt. Zodat menig speler van wie al duidelijk was dat ze kwaliteit en personality missen ook nu mag falen.

Wat mij betreft was de hele selectie op wat jonkies en Tadic na op de transferlijst geplaatst. En je had kleedkamer 2 kunnen boeken voor onze backies, Taylor cs.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 01, 2023 8:53 am

wimpey schreef:
vr sep 01, 2023 8:50 am
Mano schreef:
vr sep 01, 2023 8:30 am

Wimpey is de eerste die na een verlies altijd iedereen voor rotte vis uitmaakt. Verliest bij verlies elke realiteitszin en stapt gelijk op de T. wagen.

Er zijn 11 nieuwe spelers gehaald en 10 verkocht. Hadden we er 20 moeten halen en 19 verkopen?
Misschien gelijk het stadion en stad inruilen. Ajax marseille, klinkt ook wel leuk en beter weer. :hypocrite.gif:
Ik heb toch echt meermaals en duidelijk gepost dat er imo van meer spelers afscheid had moeten worden genomen. Er is geen clean cut gemaakt. Zodat menig speler van wie al duidelijk was dat ze kwaliteit en personality missen ook nu mag falen.

Wat mij betreft was de hele selectie op wat jonkies en Tadic na op de transferlijst geplaatst. En je had kleedkamer 2 kunnen boeken voor onze backies, Taylor cs.
zeg ik: 20 weg in 1 window :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 01, 2023 9:32 am

wimpey schreef:
vr sep 01, 2023 8:50 am
Mano schreef:
vr sep 01, 2023 8:30 am

Wimpey is de eerste die na een verlies altijd iedereen voor rotte vis uitmaakt. Verliest bij verlies elke realiteitszin en stapt gelijk op de T. wagen.

Er zijn 11 nieuwe spelers gehaald en 10 verkocht. Hadden we er 20 moeten halen en 19 verkopen?
Misschien gelijk het stadion en stad inruilen. Ajax marseille, klinkt ook wel leuk en beter weer. :hypocrite.gif:
Ik heb toch echt meermaals en duidelijk gepost dat er imo van meer spelers afscheid had moeten worden genomen. Er is geen clean cut gemaakt. Zodat menig speler van wie al duidelijk was dat ze kwaliteit en personality missen ook nu mag falen.

Wat mij betreft was de hele selectie op wat jonkies en Tadic na op de transferlijst geplaatst. En je had kleedkamer 2 kunnen boeken voor onze backies, Taylor cs.
Moeten er ook clubs zijn die de hoge salarissen van bv Wijndal of Bergwijn willen ophoesten. Als je gewoon de zaak realistisch bekijkt dan is er al heel veel weg, maar je krijgt nooit alles in een keer weg. In mijn ogen hadden Bergwijn, Rensch, Taylor en Brobbey, Berghuis mogen gaan bij een redelijk bod, Wijndal tegen elk bod. Rulli was weg geweest zinder blessure. CCC kon naar Porto en Kaplan is als injury prone niet te verkopen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 19073
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » vr sep 01, 2023 9:40 am

Raffie erg duidelijk: 100M eruit en weggespeeld door Ludogorets. Aankopen als Tahirovic, terwijl je betere spelers in de jeugd hebt.
Ach, Raffie... Die staat daar met zijn plofkop te oreren alsof de wereld vergaat. :excited.gif:

Waar zijn dan die geweldige spelers uit de jeugd? Beter dan Tahirovic? Dacht het niet. In de voorbereiding zagen we spelers als Taylor, Rensch, Brobbey, ASE, Gorter, Aertssen aan het werk. Wat een feest. :hypocrite.gif: :blush.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 01, 2023 9:52 am

Yopii schreef:
vr sep 01, 2023 9:40 am
Raffie erg duidelijk: 100M eruit en weggespeeld door Ludogorets. Aankopen als Tahirovic, terwijl je betere spelers in de jeugd hebt.
Ach, Raffie... Die staat daar met zijn plofkop te oreren alsof de wereld vergaat. :excited.gif:

Waar zijn dan die geweldige spelers uit de jeugd? Beter dan Tahirovic? Dacht het niet. In de voorbereiding zagen we spelers als Taylor, Rensch, Brobbey, ASE, Gorter, Aertssen aan het werk. Wat een feest. :hypocrite.gif: :blush.gif:
Hij zal het vast over Vos, Fitz Jim enzo hebben. Maar persoonlijk vind ik juist Tahirovic een goede indruk maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus
Berichten: 5433
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door columbus » vr sep 01, 2023 10:13 am

Inderdaad, als er 1 speler is van de nieuwkomer is die vanaf minuut 1 een goede speler te zijn is hij het wel. En vd Vaart sloeg toch ook de plank mis? "Ik hoor allemaal goede verhalen over Vos", m.a.w. hij heeft die jongen nog nooit een wedstrijd zien spelen. En wat een gelul, twee dagen terug wel Steijn nog geprezen om zijn eerlijkheid, Ajax vindt Vos op dit moment nog niet volwassen genoeg als speler van Ajax 1. Dat hebben ze hem netjes uitgelegd en is het aan hem om te starten met keihard werken om eventueel het ongelijk te bewijzen. Maar nogmaals Tahirovic is gewoon een goede speler.

Heb nog eens naar het interview gekeken maar blijf er bij dat Steijn echt niets geks zegt. Zie de uitspraak meer als "'ik heb een nieuwe baan, waren leuke gesprekken, nu ben ik aangenomen en hoop dat alles aansluit bij de verwachtingen uit de gesprekken".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 01, 2023 10:40 am

Ik denk dat hij harde keuzes moet gaan maken.

achterin:
Gorter
rensch/Gaaei Sutalo Hato Avila (hier zijn we het allemaal mee eens

middenveld is op meerdere manieren in te vullen. Je kan met 2 VCM's gaan spelen of met 1
persoonlijk zou ik gaan voor:

Tahirovic vd Boomen/Mannsverk

Akpom
Berghuis

Mikautadze Forbs

Berghuis hangend op rechts. Forbs stijf op links voor de diepte.
de andere twee de ruimte bespelen. Waarbij Akpom (schijnbaar) bekend staat op hard meeverdedigen.

Als blijkt dat dit niet werkt, Berghuis centraler (niet mijn voorkeur) en Akpom als 9 en Mikautadze vanaf rechts (naar binnen trekkend)
Hoe dan ook, de rechstback (Gaaei of Rensch zal hoog moeten komen en regelmatig er overheen)
Forbs moet je vooral wegschieten de diepte in.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » vr sep 01, 2023 10:41 am

Joh we speelden gisteren met het elftal van vorig rampseizoen zonder de paar spelers die destijds voldeden (Rulli, Timber, Alvarez, Kudus). Niet gek dat het dramatisch slecht was. De slechtsten waren de usual suspects Rensch, Wijndal, Taylor, Brobbey en Bergwijn.

Van hen speelt (helaas) alleen Bergwijn in de beoogde basis dit seizoen. Er zaten 5 a 6 basisspelers op de tribune gisteren. Half elftal.

Edit: volledig eens met de opstelling van Mano hierboven :biggthumpup.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 19073
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » vr sep 01, 2023 11:02 am

Die Rensch, wat zien ze in die jongen? Ik zag hem zelfs voorbijkomen in een lijst van de beste jonge spelers van Europa, en dat terwijl hij zelden een voldoende haalt.

Gisteren ook, snapte niet hoe hij Forbs moest aanspelen. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13427
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Nihad » vr sep 01, 2023 11:41 am

Sorry heren, maar vrees toch echt dat Steijn maar een matige trainer is.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

De Dominee
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » vr sep 01, 2023 11:51 am

Niet om op de zaken vooruit te lopen, maar hoeveel krediet zou Steijn hebben? Bij Mislintat wel veel, denk ik. Maar of hij ook van de directie / RVC veel krediet krijgt...? Vermoed van niet.

Alsnog Knutsen incoming in de winterstop wellicht?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie