Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 21, 2023 12:34 pm

WP_Legend schreef:Ik denk dat we zeker top 2 moeten eindigen... PSV heeft ook inmiddels al 40m stukgeslagen op nieuwe spelers!
Moeten in de zin van het is financiële noodzaak, of moeten in de zin van de concurrentie is niet goed genoeg?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Sven Mislintat

Bericht door WP_Legend » ma aug 21, 2023 12:39 pm

Beiden, ik denk niet dat Feyenoord nog zo'n jaar zal hebben en lijken kwaliteit ingeboet te hebben.

PSV is hun absolute sterkhouder kwijtgeraakt, maar hebben op andere posities extra kwaliteit ingekocht met Schouten, Dest, Lang en Pepi.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » ma aug 21, 2023 1:13 pm

Onverstandig dat Mislintat nu uithaalt naar de Telegraaf. Maak die knuppels nou niet belangrijk en negeer die onzin maar gewoon.

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2023 1:18 pm

Peter schreef:
ma aug 21, 2023 1:13 pm
Onverstandig dat Mislintat nu uithaalt naar de Telegraaf. Maak die knuppels nou niet belangrijk en negeer die onzin maar gewoon.
Ik kan er wel van genieten. Hij had alleen met meer feiten moeten komen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18841
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » ma aug 21, 2023 1:31 pm

Peter schreef:
ma aug 21, 2023 1:13 pm
Onverstandig dat Mislintat nu uithaalt naar de Telegraaf. Maak die knuppels nou niet belangrijk en negeer die onzin maar gewoon.
Hij heeft maanden zijn mond gehouden, ondanks talloze persoonlijke aanvallen van de kant van de T.
Ehemaliger Bundesliga-Manager ist jetzt in Amsterdam
Mislintat: "Ajax ist für mich einer der ikonischsten Klubs der Welt"

In Dortmund begann er 1998 als Spieleanalyst, acht Jahre und zwei Co-Trainer-Stationen später kehrte er zum BVB zurück - und machte sich als Talenteentdecker einen internationalen Namen. Im kicker-Interview (Montagsausgabe) spricht Sven Mislintat über seine neue Aufgabe bei Ajax Amsterdam und warum er mit seinem Image als Surferboy nicht unzufrieden ist.

Jadon Sancho, Pierre-Emerick Aubameyang, Sasa Kalajdzic - die Liste der Stars, die Sven Mislintat früh entdeckt hat, ist lang. Seinen ausgezeichneten Ruf erarbeitete sich der 50-Jährige dank seines Auges für Talente, die in zahlreichen Fällen auch zu Stars wurden. In Dortmund wurde er Chefscout und wechselte anschließend in einer ähnlichen Rolle als Head of Recruitment zum FC Arsenal nach England.

Von dort ging es 2019 wieder zurück in die Bundesliga zum VfB Stuttgart. Vor der Saison entschied sich Mislintat erneut zum Schritt ins Ausland und will Ajax Amsterdam nun wieder dort hinführen, wo der Rekordmeister der Niederlande nach Ansicht der Fans hingehört: in die Champions League.

"Ajax ist für mich einer der ikonischsten, faszinierendsten Klubs der Welt. Das merkt man im Stadion, in jedem Raum, an jeder Wand", sagt Mislintat, der sich der großen Tradition und der Erwartungshaltung im Umfeld bewusst ist. Wie er den Neuaufbau angeht? "Systematisch. Und in der richtigen Reihenfolge." Konkret bedeute das: "Die wichtigen Dinge kommen zuerst. Bis zum 31.August haben wir Zeit, den Kader zu bauen. Danach gibt es nichts, was man daran korrigieren könnte. Gleichzeitig müssen wir aufgrund der fehlenden Champions-League-Quali Einnahmen generieren. Bevor wir einkaufen, müssen wir verkaufen."

Auch in diesem Sommer musste der Sportvorstand seine Kontakte nutzen, um in Amsterdam eine schlagkräftige Mannschaft aufzubauen. Dazu gehört mit Diant Ramaj auch ein ehemaliger Frankfurter: "Ich glaube, dass er das Potenzial eines ter Stegen hat. Er spielt mit beiden Füßen richtig gut Fußball, schaltet schnell um, ist sehr gut im Eins-gegen-eins und mutig im antizipativ-offensiven Stellungsspiel. Diant muss nicht, kann aber morgen spielen. Er ist ein Investment in die Zukunft und die Euros wert", sagt Mislintat über den Keeper, der bei der Eintracht allerdings nicht an Kevin Trapp vorbeigekommen war.
Dit stukje vis ik van AS. Ik zou de rest ook wel willen lezen, maar helaas...
Laatst gewijzigd door Yopii op ma aug 21, 2023 1:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2023 1:35 pm

Yopii schreef:
ma aug 21, 2023 1:31 pm
Peter schreef:
ma aug 21, 2023 1:13 pm
Onverstandig dat Mislintat nu uithaalt naar de Telegraaf. Maak die knuppels nou niet belangrijk en negeer die onzin maar gewoon.
Hij heeft maanden zijn mond gehouden, ondanks talloze persoonlijke aanvallen van de kant van de T.
Precies. Lekker aanpakken die rioolratten.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2023 2:31 pm

Vind je dat uithalen?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » ma aug 21, 2023 2:35 pm

Verkeerde woordkeuze. Ik vind het niet slim dat hij zich in de media uitlaat over die kneuzen. Voor je het weet krijg je zo'n 'vete' als met Pi-Air. Het leidt allemaal af, leidt tot een reactie en daarmee tot niets. Alle energie die je er in steekt is overbodig. Laat die kneuzen lekker hun broddelversjes schrijven en maak je er niet druk om. Ze vinden het natuurlijk heerlijk dat ze nu wat aandacht krijgen.

wimpey
Berichten: 51979
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » ma aug 21, 2023 2:43 pm

Hij zal er geen gewoonte van maken, lijkt me. En boulevardblad is een mooie vondst. :biggthumpup.gif:

Hij noemt ze niet eens bij naam. Stront onder z'n schoen. Effe vermelden, daarna door.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2023 2:49 pm

Dat is het mooie, hij noemt geen naam. Kijken of iemand zich herkent in zijn woorden 😇
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 21, 2023 3:31 pm

Ah, DD heeft het over een BB!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » ma aug 21, 2023 4:48 pm

Ga eerst nou maar eens prijzen pakken voordat je bijdehand gaat doen. De oude selectie saneren is gelukt. Opbouw van de nieuwe heeft ontzettend veel geld gekost en vooralsnog geen denderend resultaat gegeven. Misschien even wat krediet opbouwen alvorens sneren uit te delen.

wimpey
Berichten: 51979
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » ma aug 21, 2023 5:16 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » ma aug 21, 2023 6:51 pm

Beetje dubbel gevoel over de vraag of je nou de confrontatie moet opzoeken of niet. Alle energie moet zitten in het verbeteren van de selectie en het elftal. Maar de praktijk is dat je er nu eenmaal mee te maken hebt en niet reageren kost niet per definitie minder energie.

Vanuit die gedachte was ik er in eerste instantie geen voorstander van dat Steijn werk ging maken van de uitspraken van Van Hooydonck. Daar ben ik toch wel van teruggekomen toen ik zag hoe dat uitpakte. Die uitspraken zijn van tafel en blijven niet boven zijn hoofd hangen. De publieke opinie is nu ook vooral dat Van Hooydonck zich idioot heeft gedragen.

Bij Mislintat zijn de vele aanvallen vanuit de Telegraaf ook echt niet professioneel maar lijken ze het doel te hebben om hem te beschadigen. Niet voor niets hebben we er hier een speciaal topic voor aangemaakt. Lijkt onbenullig maar toch zegt het wel degelijk iets. Hij heeft nu op nette wijze duidelijk gemaakt hoe hij erover denkt. En daarnaast geeft hij tot op heden ook steeds duidelijke toelichting op beslissingen die hij heeft genomen. Het is dus niet zo dat er geen informatie op te halen is. Zou een journalist daar dan inhoudelijk kritisch op reageren met een fatsoenlijke onderbouwing dan is er niets aan de hand.

Dus ik ben er uiteindelijk in beide gevallen wel voor dat er op fatsoenlijke wijze is gereageerd. Hopelijk krijgt de kritiek op de Telegraaf bredere steun. Dan gaan ze daar misschien ook nog eens inzien dat dit niet de weg is.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2023 9:31 pm

Ik geloof niet dat onze DD de confrontatie gaat opzoeken. Ik denk dat het hierbij blijft, en dat het min of meer spontaan agv een vraag kwam
I think I lost my fucking headache

Valerius
Berichten: 163
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Valerius » ma aug 21, 2023 9:49 pm

LucaS schreef:Ik geloof niet dat onze DD de confrontatie gaat opzoeken. Ik denk dat het hierbij blijft, en dat het min of meer spontaan agv een vraag kwam
Inderdaad, zo gaat dat meestal bij interviews. Waarschijnlijk werd een vraag gesteld over kritiek in de media en Sven reageerde daarop. Hij had vast niet van tevoren bedacht dat hij eens lekker de confrontatie met de Telegraaf ging opzoeken.

Yopii
Berichten: 18841
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » ma aug 21, 2023 9:59 pm

Hij zegt alleen dat hij 'dat boulevardblad' niet serieus neemt. Wat precies zou de T. daarop moeten antwoorden? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » ma aug 21, 2023 10:04 pm

Laat dat maar aan de T. over. Die komen toch al tijden met niets anders dan onzin?

Hij heeft het wat mij betreft netjes aangegeven. Al dan niet met voorbedachte rade. Nu weer lekker door met het verbouwen van de selectie. Er is al veel gebeurd maar het project is nog lang niet klaar.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 8:12 am

Sven heeft zijn lot verbonden met zijn visie. Legt zijn oor niet te luister aan 3den

Van de buitenwacht komt er wel kritiek. De T. (dag 1) en nu hoorde ik van Basten bij Rondo.
Ik neem de inhoud van het kritiek niet zo serieus want het is niet zo dat we Martinez of Sanchez (de eerste) wel kende.
Het is niet zo dat Overmars alleen maar voltreffers had. De eerste 2 jaar van Overmars is ook doorspekt van middelmaat.

dus de kritiek is helemaal niet terecht. Wat men wilt is dat Ajax aan de top meedraait en dat is bijna onmogelijk.
Neem seizoen 18/19, die zomer werd er bijna aan ELKE speler getrokken door clubs en zaakwaarnemers. Dat gebeurd niet bij Man City
Je probeert goed met goed te vervangen alleen dat is in het segment waar Ajax het moet zoeken geen garantie.

Sven heeft dus 2 a 3 voltreffers nodig en Ajax succes (kampioenschap) dan krijgt hij (sven) lucht en meer vertrouwen
Ik gun hem en Ajax het succes. Hij lijkt me een integere vent die oprecht Ajax beter probeert te maken met een doordacht plan.

eidit:
twiter (X) gelijk doorspekt met dit soort berichten :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Mano op di aug 22, 2023 8:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » di aug 22, 2023 8:13 am

Mano schreef:
di aug 22, 2023 8:12 am
Sven heeft zijn lot verbonden met zijn visie. Legt zijn oor niet te luister aan 3den

Van de buitenwacht komt er wel kritiek. De T. (dag 1) en nu hoorde ik van Basten bij Rondo.
Ik neem de inhoud van het kritiek niet zo serieus want het is niet zo dat we Martinez of Sanchez (de eerste) wel kende.
Het is niet zo dat Overmars alleen maar voltreffers had. De eerste 2 jaar van Overmars is ook doorspekt van middelmaat.

dus de kritiek is helemaal niet terecht. Wat men wilt is dat Ajax aan de top meedraait en dat is bijna onmogelijk.
Neem seizoen 18/19, die zomer werd er bijna aan ELKE speler getrokken door clubs en zaakwaarnemers. Dat gebeurd niet bij Man City
Je probeert goed met goed te vervangen alleen dat is in het segment waar Ajax het moet zoeken geen garantie.

Sven heeft dus 2 a 3 voltreffers nodig en Ajax succes (kampioenschap) dan krijgt hij (sven) lucht en meer vertrouwen
Ik gun hem en Ajax het succes. Hij lijkt me een integere vent die oprecht Ajax beter probeert te maken met een doordacht plan.
Marco van Basten is toch de laatste persoon die we serieus moeten nemen? Sno, Cvitanich, Wielaert, Sulejmani....
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 8:23 am

Lionel schreef:
di aug 22, 2023 8:13 am

Marco van Basten is toch de laatste persoon die we serieus moeten nemen? Sno, Cvitanich, Wielaert, Sulejmani....
Eens!
al waardeer ik zijn voetbal mening wel. Over spelers of teams.
Maar dus niet over aankopen :biggrin.gif:


en ik was deze zomer in Pescara (zuid Italie) en met mijn zoon bij een basketbal veldje aan het basketballen.
Daarna een drankje bij de kiosk. begon de eigenaar (jaar of 40) samen met een vriend van hem met mij te praten.
Nadat ze wisten dat ik uit Nederland kwam, kwam er een hele lofzang over van Basten. Met alle Italiaanse gebaartjes erbij
Hij heeft daar wel een serieuze indruk achter gelaten. vind dat altijd wel heel bijzonder om te zien. Deze mannen hebben hem amper zien spelen.
dus misschien daardoor blijf ik Van Basten waarderen. ook uit nostalgie :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » di aug 22, 2023 8:28 am

Mano schreef:
di aug 22, 2023 8:23 am
Lionel schreef:
di aug 22, 2023 8:13 am

Marco van Basten is toch de laatste persoon die we serieus moeten nemen? Sno, Cvitanich, Wielaert, Sulejmani....
Eens!
al waardeer ik zijn voetbal mening wel. Over spelers of teams.
Maar dus niet over aankopen :biggrin.gif:


en ik was deze zomer in Pescara (zuid Italie) en met mijn zoon bij een basketbal veldje aan het basketballen.
Daarna een drankje bij de kiosk. begon de eigenaar (jaar of 40) samen met een vriend van hem met mij te praten.
Nadat ze wisten dat ik uit Nederland kwam, kwam er een hele lofzang over van Basten. Met alle Italiaanse gebaartjes erbij
Hij heeft daar wel een serieuze indruk achter gelaten. vind dat altijd wel heel bijzonder om te zien. Deze mannen hebben hem amper zien spelen.
dus misschien daardoor blijf ik Van Basten waarderen. ook uit nostalgie :blush.gif:
Eens hoor. Ik vind het altijd zo bijzonder dat niemand hem durft tegen te spreken. Hey Marco, je zegt dit nu wel maar je hebt er zelf ook een behoorlijke bende van gemaakt. Misschien moet je de huidige trainer + TD even de tijd geven...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Sven Mislintat

Bericht door Nihad » di aug 22, 2023 8:47 am

Tja, het blijft van Basten he. Wie ben je dan als presentatortje om even een levende legende tegen te spreken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » di aug 22, 2023 11:18 am

Nihad schreef:
di aug 22, 2023 8:47 am
Tja, het blijft van Basten he. Wie ben je dan als presentatortje om even een levende legende tegen te spreken.
Op basis van de feiten. Daar zit je toch ook voor?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18841
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » di aug 22, 2023 11:57 am

Marco van Basten is toch de laatste persoon die we serieus moeten nemen? Sno, Cvitanich, Wielaert, Sulejmani....
Zeg dat wel. Erg knap, echt ál zijn aankopen zijn mislukt. Dat doet de DD hem vast niet na.
'Wat we nu zien is geen Ajax het FC Amsterdam, niveau FC Amsterdam. Wie is Ajax?' 🤔
Een persoon? :confused.gif:

In elk geval niet het nieuwe FC Amsterdam. Dat bestond vrijwel geheel uit Amsterdamse spelers. De amateurclub van nu zal hij niet bedoelen, neem ik aan.

Van Basten zegt soms wat zinnigs, maar meestal kletst hij uit zijn nek. Zijn probleem is dat hij dat zelf niet in de gaten heeft.

Plaats reactie