Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Neefkens » vr aug 18, 2023 1:43 pm

Helemaal eens.👍

Ik vind het een verademing.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » vr aug 18, 2023 1:49 pm

Lionel schreef:
vr aug 18, 2023 1:01 pm
Mislintat heeft in 2020 een Japanse middenvelder naar VFB gehaald voor 2 miljoen. Die wordt nu gekocht door Liverpool voor 22 miljoen. Best prima.
Als dat het criterium is, heeft Overmars het ook goed gedaan. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » vr aug 18, 2023 2:11 pm

zeux schreef:
vr aug 18, 2023 1:49 pm
Lionel schreef:
vr aug 18, 2023 1:01 pm
Mislintat heeft in 2020 een Japanse middenvelder naar VFB gehaald voor 2 miljoen. Die wordt nu gekocht door Liverpool voor 22 miljoen. Best prima.
Als dat het criterium is, heeft Overmars het ook goed gedaan. :-)
Zeker. Hij had het alleen nog beter moeten doen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » vr aug 18, 2023 2:16 pm

Lionel schreef:
vr aug 18, 2023 2:11 pm
zeux schreef:
vr aug 18, 2023 1:49 pm
Lionel schreef:
vr aug 18, 2023 1:01 pm
Mislintat heeft in 2020 een Japanse middenvelder naar VFB gehaald voor 2 miljoen. Die wordt nu gekocht door Liverpool voor 22 miljoen. Best prima.
Als dat het criterium is, heeft Overmars het ook goed gedaan. :-)
Zeker. Hij had het alleen nog beter moeten doen.
transferplus van 175 miljoen (als Kudus voor 47m gaat) op uitgave van 245m niet voldoende?

Da's bijna 70 procent meer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14579
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 18, 2023 2:16 pm

Ajax Rules schreef:
vr aug 18, 2023 1:40 pm
Nee, okee, je hebt natuurlijk gelijk.

Laat ik het dan afzwakken en zeggen dat ik een heel erg goed gevoel heb bij wat ik tot nu toe zie. Ik zie iemand die keihard werkt, die werkt vanuit een heldere visie, die sociaal en communicatief erg sterk is, die onafhankelijk en stoicijns te werk gaat; die intelligent is; die modern is en gebruik maakt van hulpmiddelen; die niet bang is om beslissingen te nemen en het gezonde verstand laat zegevieren (zie bijvoorbeeld zijn aanpak van Heitinga).

Alle tekenen staan voor mij dus op groen. Maar uiteraard moet het allemaal nog gaan blijken.
Voor de goede orde - daar ben ik het helemaal mee eens. Ik begrijp zijn visie/beleid nog niet helemaal maar het lijkt er inderdaad op dat hij er een heeft. Nu afwachten of het zich vertaalt tot resultaten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 18, 2023 4:23 pm

Ajax Rules schreef:Dan was ons ook een hoop ellende bezwaard gebleven Wimpey! :confused.gif: Het valt niet uit te sluiten dat we er als club sportief en financieel onvergelijkbaar veel beter hadden voorgestaan (en nu als kampioen ons konden voorbereiden op de CL) als we Overmars op non-actief hadden gesteld, een flinke boete hadden gegeven en hem een sexual harassment-training hadden laten volgen.

Daarnaast vind ik het principieel verkeerd door onze koers te laten bepalen door opiniemakers en de me-too beweging.

Dat gezegd hebbend: ik heb Sven hoger zitten dan Overmars, en ik zou ze nu nooit meer willen ruilen.
Dit is wel wat voorbarig. Zullen we eerst een kijken hoe de aankopen renderen? Het is (oprecht) fantastisch dat Mislintat de spelers weet te overtuigen die hij wil binnenhalen, maar…. We moeten de komende maanden wel even kijken of ze kunnen voetballen.

Yopii
Berichten: 19169
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » vr aug 18, 2023 4:59 pm

Daarnaast vind ik het principieel verkeerd door onze koers te laten bepalen door opiniemakers en de me-too beweging.
Dat is onzin, als club heb je te maken met de publieke opinie. Die kun je nooit geheel buitensluiten, zie nu de situatie met Spertsyan. Geelen moet wel wat te verkopen hebben.

Daarbij is een TD die dickpics aan personeelsleden stuurt niet te handhaven, dat heeft niets met Me-too te maken. Het is gedrag dat niet past bij een directeur, het is onprofessioneel.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Neefkens » za aug 19, 2023 11:03 am

https://www.parool.nl/sport/ajax-techni ... ~b7d51588/
Ajax’ technisch directeur Sven Mislintat: altijd op zoek naar de perfecte golf

Het bouwwerk van technisch directeur Sven Mislintat krijgt steeds meer gestalte. Of zijn aanpak bij Ajax slaagt, moet nog blijken, maar hij houdt er een Cruijffiaanse zienswijze op na: je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met die van een ander.

Dick Sintenie19 augustus 2023, 03:00
Het was een opvallende keuze van Ajax, om als opvolger van Marc Overmars een in Nederland onbekende Duitser aan te stellen. De opmerking van de nieuwe technisch directeur dat hij zijn best ging doen om het Ajax-dna te begrijpen, zorgde voor gefronste wenkbrauwen.

Vier maanden later is duidelijk geworden dat het Ajax-dna in zijn zoektocht naar nieuwe spelers niet het belangrijkste criterium is voor Mislintat. Anders had hij zich wellicht sterker gemaakt voor de rentree van oud-Ajacieden als Joël Veltman, Hakim Ziyech of Donny van de Beek. Ook Noa Lang en Sergiño Dest keerden niet terug op het oude nest. Zij voetballen straks vermoedelijk samen bij PSV. Er was wel een kleine flirt met Nicolás Tagliafico, maar zonder resultaat.

Terug naar 28 mei, terug naar Enschede, waar Ajax in de laatste wedstrijd van het vorige seizoen door FC Twente volledig werd afgeschminkt. De laatste wedstrijd ook van (interim-)trainer John Heitinga, die een gemankeerde selectie niet naar zijn hand had kunnen zetten. Heitinga, vanaf zijn zevende Ajacied, werd door de nieuwe technische baas zonder pardon opzijgeschoven ten faveure van Maurice Steijn, een trainer die (citaat Mislintat) ‘overpresteerde met Sparta’. Daarmee joeg de Duitse directeur niet alle, maar toch wel veel prominente Ajacieden in de gordijnen.

Geen zoete broodjes
Mislintat is niet naar Amsterdam gekomen om zoete broodjes te bakken of om clubgetrouwen naar de mond te praten. Zonder Champions Leaguegeld begon hij aan de verbouwing van een spelersgroep die door eerder succes was afgestompt en waarvan een snelle renovatie in de zomer van 2022 volkomen was mislukt.

Zijn eerste handelingen op de transfermarkt waren veelzeggend. De gehuurde Florian Grillitsch mocht gaan en hij kocht de jonge Benjamin Tahirovic, een middenvelder met groeipotentie die ook financiële waarde voor de club kan creëren. Mislintat pikte de ervaren Branco van den Boomen (27) op bij FC Toulouse, wetende dat Edson Álvarez zou worden verkocht.

Van den Boomen was transfervrij en had de clubs voor het uitkiezen; er waren in Ligue 1 maar weinig spelers die meer kansen voor hun team creëerden dan de lange Brabander, met zijn fraaie traptechniek.

Dat laatste aspect wekte de interesse van Mislintat. De Duitser ging met Van den Boomen om de tafel. “Sinds corona worden veel zaken digitaal gedaan,” zegt Mislintat. “Dat lukt in grote lijnen uitstekend, maar op enig moment wil ik mensen in de ogen kijken. Ik vind die persoonlijke gesprekken belangrijk.”

Bewijsdrang, honger en revanche
Mislintat toont zich vasthoudend en overtuigend in zijn benadering van voetballers die hij graag ziet komen. Hij gaat analytisch te werk. Van den Boomen was onder de indruk van het verhaal van de directeur van Ajax. “Hij wist meer over mij dan de andere clubs met wie ik had gesproken.” Dat was niet de belangrijkste reden om Mislintat zijn jawoord te geven: boven alles wil Van den Boomen bij Ajax bewijzen dat hij nu wel goed genoeg is voor de club die hem als belofte acht jaar geleden had gewogen en te licht bevonden.

Het is die drive waar Mislintat gevoelig voor is: bewijsdrang, honger, revanche. Mislintat is in zijn vrije tijd een bevlogen windsurfer, maar hij kijkt naar voetbal – en naar voetballers – met de ogen van een boardsurfer. Op zoek naar de perfecte golf, ongebroken, op het hoogste punt.

Van den Boomen is in de bloei van zijn carrière. Datzelfde geldt voor Chuba Akpom, de spits die vorige week door Mislintat naar Ajax is gehaald. Een gewaagde keuze. Hij kostte 12 miljoen euro, exclusief bonussen, terwijl hij in zijn loopbaan nog niet veel heeft bewezen. Akpom, ook 27, schoot afgelopen seizoen bij Middlesbrough, in de Championship, ineens uit zijn slof. Hij kwam eerder niet eens in de buurt van de helft van het aantal goals dat hij in Noord-Oost Engeland opeens maakte: 28.

Keihard werken
De (kop)sterke aanvaller kon die fraaie prestatie op de transfermarkt verzilveren, maar na een gesprek met Mislintat was hij overstag. “Ik zei tegen mijn manager: stop maar met praten met andere clubs. Ik ga naar Ajax.”

Mislintat was Akpom al op 19-jarige leeftijd op het spoor, toen hij nog een talent was bij Arsenal. “Na een hoop huurperiodes zie je nu dat hij zijn potentieel als spits gaat bereiken,” zegt hij over de concurrent van Brian Brobbey.

Bij Akpom moet het beste nog komen en hij lijkt er alles voor over te hebben om dat uit zichzelf te halen. Bij doelman Diant Ramaj (21) van Eintracht Frankfurt ziet Mislintat die ambitie ook. Dat Ramaj in Duitsland tweede keeper was, deerde hem niet. Hij haalde Akpom uit het Championship, vleugelspeler Carlos Forbs (19) uit het tweede van Manchester City en verdediger Jakov Medic (24) bij Sankt Pauli uit de tweede Bundesliga. Medic vertelde na zijn debuut vorige week tegen Heracles dat in hem nooit een talent werd gezien. “En dat is mijn drijfveer, om op mijn eigen manier, door keihard te werken, de top te halen.”

Gogme en leiderschap
Het klinkt Mislintat als muziek in de oren. Zo zocht en vond hij een nieuwe rechtsback in Denemarken, terwijl PSV op datzelfde moment bezig was om Sergiño Dest van Barcelona te huren. De 20-jarige Anton Gaaei, van Viborg FF, is ook ‘op de groei’ gekocht, met Devyne Rensch als eerste keus op de rechtsbackpositie. Saillant detail: Gaaei is van origine een vleugelaanvaller, hij speelt pas een paar jaar als verdediger.

Dat zijn transformaties die Rinus Michels, Johan Cruijff en Louis van Gaal in het verleden ook met succes hebben toegepast. Het Ajax-dna, zeg maar. Mislintat kent de geschiedenis van de club en weet waar Ajax voor staat. Tegen Heracles stelde Steijn vorige week zeven spelers uit de eigen opleiding op. Behalve Devyne Rensch, Jorrel Hato, Anass Salah-Eddine, Kenneth Taylor en Brian Brobbey hebben ook Van den Boomen en Steven Bergwijn een (groot) deel van hun jeugd op sportpark De Toekomst doorgebracht. En op de bank zaten nog Davy Klaassen en jeugdspelers als Silvano Vos, Olivier Aertssen en Mika Godts.

Maar Mislintat is op zoek naar nieuw elan, naar externe invloeden die het vuur in de selectie kunnen aanwakkeren. En naar een betere mix van fysieke, kwalitatieve, karakterologische en statistische componenten: leeftijd, lengte, snelheid, scorend vermogen, duelkracht, mentaliteit, gogme, sociale vaardigheid en leiderschap. Hij doet dat op zijn eigen manier, die sommige Ajacieden tegen de haren instrijkt. Mislintat kan de kritiek die hem ten deel valt het beste pareren met het winnen van belangrijke wedstrijden en prijzen, een niet onbelangrijk aspect in de filosofie van de club waaraan al langer dan een jaar niet wordt voldaan

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41187
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » za aug 19, 2023 11:13 am

Oh haha. Hij is echt een surfer dus. Ik dacht dat het alleen een typering was op basis van zijn uitstraling. :smallgrin.gif:

Wat me opvalt op basis van berichten over verschillende transfers. Wanneer spelers met hem hebben gesproken willen ze daarna echt graag naar Ajax komen omdat ze geloven in de plannen die hij presenteert. De wat ouderwetse aanpak om echt op reis te gaan en ter plaatse met spelers te spreken lijkt zich daarbij ook uit te betalen. Je leest het hier bij Van den Boomen en Akpom. En het lijkt erop dat het ook het verschil heeft gemaakt bij Sutalo (al is dat nog steeds niet definitief uiteraard).
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » za aug 19, 2023 11:34 am

Goed stuk. Wat ik er uit lees is dat Mislintat een 'Billy Beane'-achtige aanpak heeft. Niet een elftal van 'sterren', maar van complementaire spelers die soms vooral scoren in stats die misschien niet sexy zijn, maar die wel van belang zijn om te kunnen winnen.

In het baseball: je kunt winnen door homeruns over de hekken te slaan. Maar uiteindelijk moeten er ook mensen op de honken staan om (veel) te kunnen scoren. Dus 'on base percentage' was één van de stats waar Beane naar keek: dienstbare spelers, die niet per se spectaculair scoren, maar wèl (veel) op de honken komen.

Downside van het stuk: het is wel heel veel 'hit and hope'. Nogal veel spelers waarvan wordt gehoopt dat ze slagen. Veel second tier Engeland, Duitsland, Frankrijk. De ambitie van Ajax zou hoger moeten liggen: niveau poulefase Champions League. Het wordt interessant of dat met deze spelers haalbaar is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » za aug 19, 2023 11:50 am

Marillion schreef:
za aug 19, 2023 11:13 am
Oh haha. Hij is echt een surfer dus. Ik dacht dat het alleen een typering was op basis van zijn uitstraling. :smallgrin.gif:

Wat me opvalt op basis van berichten over verschillende transfers. Wanneer spelers met hem hebben gesproken willen ze daarna echt graag naar Ajax komen omdat ze geloven in de plannen die hij presenteert. De wat ouderwetse aanpak om echt op reis te gaan en ter plaatse met spelers te spreken lijkt zich daarbij ook uit te betalen. Je leest het hier bij Van den Boomen en Akpom. En het lijkt erop dat het ook het verschil heeft gemaakt bij Sutalo (al is dat nog steeds niet definitief uiteraard).
Ben wel benieuwd of dit ook zou lukken met een speler die ook kan kiezen uit Leipzig, Dortmund, Napoli etc.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » za aug 19, 2023 11:51 am

zeux schreef:
za aug 19, 2023 11:34 am
Goed stuk. Wat ik er uit lees is dat Mislintat een 'Billy Beane'-achtige aanpak heeft. Niet een elftal van 'sterren', maar van complementaire spelers die soms vooral scoren in stats die misschien niet sexy zijn, maar die wel van belang zijn om te kunnen winnen.

In het baseball: je kunt winnen door homeruns over de hekken te slaan. Maar uiteindelijk moeten er ook mensen op de honken staan om (veel) te kunnen scoren. Dus 'on base percentage' was één van de stats waar Beane naar keek: dienstbare spelers, die niet per se spectaculair scoren, maar wèl (veel) op de honken komen.

Downside van het stuk: het is wel heel veel 'hit and hope'. Nogal veel spelers waarvan wordt gehoopt dat ze slagen. Veel second tier Engeland, Duitsland, Frankrijk. De ambitie van Ajax zou hoger moeten liggen: niveau poulefase Champions League. Het wordt interessant of dat met deze spelers haalbaar is.
Eens. Alles staat of valt met de prestaties op het veld straks. Nu klinkt alles mooi. Zelfs Bergwijn als aanvoerder.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41187
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » za aug 19, 2023 11:58 am

Het is op dit moment toch ook gewoon afwachten? We kunnen er allerlei gevoelens bij hebben. De één is enthousiast en de ander niet. Maar in welke mate deze verbouwing van de selectie een succes is kunnen we op z'n vroegst pas tijdens de komende winterstop bepalen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » za aug 19, 2023 12:08 pm

zeux schreef:
za aug 19, 2023 11:34 am
Goed stuk. Wat ik er uit lees is dat Mislintat een 'Billy Beane'-achtige aanpak heeft. Niet een elftal van 'sterren', maar van complementaire spelers die soms vooral scoren in stats die misschien niet sexy zijn, maar die wel van belang zijn om te kunnen winnen.

In het baseball: je kunt winnen door homeruns over de hekken te slaan. Maar uiteindelijk moeten er ook mensen op de honken staan om (veel) te kunnen scoren. Dus 'on base percentage' was één van de stats waar Beane naar keek: dienstbare spelers, die niet per se spectaculair scoren, maar wèl (veel) op de honken komen.

Downside van het stuk: het is wel heel veel 'hit and hope'. Nogal veel spelers waarvan wordt gehoopt dat ze slagen. Veel second tier Engeland, Duitsland, Frankrijk. De ambitie van Ajax zou hoger moeten liggen: niveau poulefase Champions League. Het wordt interessant of dat met deze spelers haalbaar is.
Wat ik er vooral uit haal is dat hij op zoek is naar spelers die wat te bewijzen hebben en daardoor een bepaalde mentaliteit meenemen.
Iets wat afgelopen jaar absoluut ontbrak.

Het kan ook dat hij dit jaar kampioen wil worden, dan spelen we CL en hij volgende zomer 1 a 2 aankopen doet die Ajax naar een hoger platform brengen.
Die spelers zijn dit jaar (eigenlijk) niet heel nodig. Je moet vooral kampioen worden en een leuke serie neerzetten in de EL.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » za aug 19, 2023 12:10 pm

Marillion schreef:
za aug 19, 2023 11:58 am
Het is op dit moment toch ook gewoon afwachten? We kunnen er allerlei gevoelens bij hebben. De één is enthousiast en de ander niet. Maar in welke mate deze verbouwing van de selectie een succes is kunnen we op z'n vroegst pas tijdens de komende winterstop bepalen.
Met de kerst kijken we er misschien weer heel anders naar. Maar dat is toch ook voetbal :confused.gif:

Wat me wel bevalt is dat hij zijn eigen pad bewandeld. Als het mislukt, is het wel mislukt met zijn plan.
Zoals JC of LvG het ook zou doen
Het is die drive waar Mislintat gevoelig voor is: bewijsdrang, honger, revanche.
en dat is dus de reden dat Ziyech niet op de ijst stond. Die liet merken (SA, PSG) dat hij een andere drijfveer heeft op dit moment.
En dat is prima maar dat leken een hoop supporters niet te begrijpen
Laatst gewijzigd door Mano op za aug 19, 2023 12:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » za aug 19, 2023 12:12 pm

Mano schreef:
za aug 19, 2023 12:10 pm
Marillion schreef:
za aug 19, 2023 11:58 am
Het is op dit moment toch ook gewoon afwachten? We kunnen er allerlei gevoelens bij hebben. De één is enthousiast en de ander niet. Maar in welke mate deze verbouwing van de selectie een succes is kunnen we op z'n vroegst pas tijdens de komende winterstop bepalen.
Met de kerst kijken we er misschien weer heel anders naar. Maar dat is toch ook voetbal :confused.gif:

Wat me wel bevalt is dat hij zijn eigen pad bewandeld. Als het mislukt, is het wel mislukt met zijn plan.
Zoals JC of LvG het ook zou doen
Als het mislukt bevalt mij dat plan helemaal niet.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » za aug 19, 2023 12:14 pm

Lionel schreef:
za aug 19, 2023 12:12 pm
Mano schreef:
za aug 19, 2023 12:10 pm
Marillion schreef:
za aug 19, 2023 11:58 am
Het is op dit moment toch ook gewoon afwachten? We kunnen er allerlei gevoelens bij hebben. De één is enthousiast en de ander niet. Maar in welke mate deze verbouwing van de selectie een succes is kunnen we op z'n vroegst pas tijdens de komende winterstop bepalen.
Met de kerst kijken we er misschien weer heel anders naar. Maar dat is toch ook voetbal :confused.gif:

Wat me wel bevalt is dat hij zijn eigen pad bewandeld. Als het mislukt, is het wel mislukt met zijn plan.
Zoals JC of LvG het ook zou doen
Als het mislukt bevalt mij dat plan helemaal niet.
niemand niet! maar dan ligt hij eruit (met z'n plan in de vuilnisbak)
zo werkt het al jaren in voetbal
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 19169
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » za aug 19, 2023 12:31 pm

Dat stuk is vooral knippen en plakken van artikelen en interviews die eerder zijn verschenen. Veel nieuws staat er niet in.

Voor Nederland is dit een nieuwe benadering. Elders is het waarschijnlijk normaler. De Nederlandse voetbalprovincie is nu eenmaal ingekakt.

Een TD moet bij Ajax twee dingen met elkaar combineren: een winnend team formeren en transferwaarde scheppen. Het tweede gaat de DD ongetwijfeld lukken. Nu heeft hij nog resultaten nodig.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » za aug 19, 2023 12:48 pm

Mano schreef:
za aug 19, 2023 12:14 pm
Lionel schreef:
za aug 19, 2023 12:12 pm
Mano schreef:
za aug 19, 2023 12:10 pm


Met de kerst kijken we er misschien weer heel anders naar. Maar dat is toch ook voetbal :confused.gif:

Wat me wel bevalt is dat hij zijn eigen pad bewandeld. Als het mislukt, is het wel mislukt met zijn plan.
Zoals JC of LvG het ook zou doen
Als het mislukt bevalt mij dat plan helemaal niet.
niemand niet! maar dan ligt hij eruit (met z'n plan in de vuilnisbak)
zo werkt het al jaren in voetbal
Vooral leuk voor hem dat hij zijn eigen plan trekt. Ik heb liever dat hij het juiste plan trekt. En tijd zal het leren. Al kan hij goede spelers halen maar een kut trainer aanstellen of omgekeerd. Alles moet een beetje kloppen. Gelukkig is de Eredivisie een eitje op 6 potjes na. Genoeg tijd om te wennen en te trainen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » zo aug 20, 2023 8:18 pm

Man levert volgens mij prima werk. Als Brobbey dat ook had gedaan stonden we nu bovenaan.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » zo aug 20, 2023 11:50 pm

Herbouwen kost tijd. Het is haast onmogelijk om dat in 1x keer perfect te doen. Dit jaar moet er een basis staan die bij de eerste 2 (desnoods 3) eindigt, om vervolgens volgend jaar te kunnen doorselecteren en uitbouwen richting weer een topteam. Dat zal er dit jaar echt nog niet staan

Gelukkig zien we aan Bassey, Darami en Sanchez dat veel spelers die het niet maken toch redelijk hun waarde behouden
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2023 10:33 am

LucaS schreef:
zo aug 20, 2023 11:50 pm
Herbouwen kost tijd. Het is haast onmogelijk om dat in 1x keer perfect te doen. Dit jaar moet er een basis staan die bij de eerste 2 (desnoods 3) eindigt, om vervolgens volgend jaar te kunnen doorselecteren en uitbouwen richting weer een topteam. Dat zal er dit jaar echt nog niet staan

Gelukkig zien we aan Bassey, Darami en Sanchez dat veel spelers die het niet maken toch redelijk hun waarde behouden
Ik ben het hier echt deels mee eens. Steijn heeft nu best een prima elftal. Daar moet hij gewoon kampioen mee worden. Betekent niet dat hij ontslagen hoeft te worden als hij dat niet wordt maar een doelstelling dat we bij de eerste drie moeten eindigen vind ik echt te makkelijk.

We hebben gisteren en eind vorige week voor 40? mio aan verdedigers gekocht.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Sven Mislintat

Bericht door WP_Legend » ma aug 21, 2023 11:24 am

Ik denk dat we zeker top 2 moeten eindigen... PSV heeft ook inmiddels al 40m stukgeslagen op nieuwe spelers!

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » ma aug 21, 2023 11:26 am

Doelstelling zal moeten zijn om plaatsing voor de CL zeker te stellen wat mij betreft.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » ma aug 21, 2023 11:38 am

WP_Legend schreef:
ma aug 21, 2023 11:24 am
Ik denk dat we zeker top 2 moeten eindigen... PSV heeft ook inmiddels al 40m stukgeslagen op nieuwe spelers!
Ajax zit - met Avila voor 12.5m meegerekend - op ca 85 miljoen.

Maar geld zegt zeker niet alles. Dat heeft afgelopen seizoen wel bewezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie