Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » za jul 29, 2023 3:47 pm

Kan nog zo’n goed verhaal hebben maar met deze selectie wordt je 5de.

Dus,
Weet niet hoe maar haal die 4 versterkingen anders is iedereen klaar met je. Babbels zijn goed, nu je daden nog
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » za jul 29, 2023 5:09 pm

Mano schreef:
za jul 29, 2023 3:47 pm
Kan nog zo’n goed verhaal hebben maar met deze selectie wordt je 5de.

Dus,
Weet niet hoe maar haal die 4 versterkingen anders is iedereen klaar met je. Babbels zijn goed, nu je daden nog
Mislintat krijgt een opdracht, wil je koppesnellen zoek het boven hem.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » za jul 29, 2023 6:57 pm

De zetten die zichtbaar zijn beoordeel ik voorlopig als goed. Nu is het de grote vraag hoe het staat met de zetten die nog niet zichtbaar zijn inderdaad.

Denk dat iedere supporter nu veel zou geven voor een kijkje in de keuken. Waar zijn ze mee bezig als het gaat om inkomende en uitgaande transfers en hoe ver zijn ze daar mee? Hoe ziet het elftal er over een maand uit?
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » za jul 29, 2023 7:02 pm

Het is vervelend maar blijft afwachten inderdaad.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » za jul 29, 2023 7:53 pm

Helemaal klaar met dat voorzichtige gedoe. Sympathieke vent die Mislintat, maar het is tijd voor actie. Die Ellenderink moet niet zo moeilijk doen. Investeren in een paar toppers anders wordt het echt niks dit seizoen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » za jul 29, 2023 8:36 pm

Ik had gehoopt dat Diamantauge met meer verrassende namen zou komen in een veel lagere prijscategorie. Meer Tahirovic materiaal zeg maar. We mikken nu op 4(?)) spelers die volgens mij verschrikkelijk goed in de markt liggen en wat zo maar nog 2-3 weken gaat duren. En daar kunnen we echt niet meer op wachten, hoor. Als Hato (nota bene een jeugdspeler) morgen zijn enkel blesseert, dan hebben we een achterhoede van het niveau Sparta of erger.

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » za jul 29, 2023 8:38 pm

Same here, Peter. Voor Sutalo, Nuamah etc heb je geen diamant ogen nodig. Spertsyan wellicht.

Ik zou graag zo'n Mbuyamba zien bijvoorbeeld. Die categorie. Martinez en Nico van destijds. Neres.

Tahirovic is er wellicht een.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » za jul 29, 2023 8:52 pm

Hoeveel tijd zat er tussen het uitlekken van de interesse in Tahirovic en de daadwerkelijke transfer?

Oftewel, wie zegt dat er geen verrassende transfers op komst zijn?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » za jul 29, 2023 9:22 pm

Time's running out. Normaal altijd weer zin om naar Ajax te gaan na een zomerstop, maaar nu...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » za jul 29, 2023 9:31 pm

Nog iets meer dan een maand te gaan tot de deadline. Hou er maar rekening mee dat het tot die tijd onrustig is. Kan goed zijn dat er bijvoorbeeld last minute pas wat op gang komt voor iemand als Kudus of Alvarez.

Ik hoop, en verwacht, wel dat er voor die tijd versterkingen binnen zijn. Maar er kan gewoon nog een maand van alles gebeuren.

Misschien ook genoeg tijd om de zoekterm keeper eens door onze database te halen? :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » za jul 29, 2023 9:43 pm

Niet om nou Mr. Positivo uit te hangen maar met 1 CV erbij, Alvarez op het middenveld, Berghuis op 10 en Kudus op rechtsbuiten ziet de wereld er toch al ietsje anders uit?

Ajax hoeft deze zomer ook Alvarez en Kudus niet te verkopen, toch? Hebben een contract tot 2025.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » za jul 29, 2023 9:51 pm

Marillion schreef:
za jul 29, 2023 9:31 pm
Nog iets meer dan een maand te gaan tot de deadline. Hou er maar rekening mee dat het tot die tijd onrustig is. Kan goed zijn dat er bijvoorbeeld last minute pas wat op gang komt voor iemand als Kudus of Alvarez.

Ik hoop, en verwacht, wel dat er voor die tijd versterkingen binnen zijn. Maar er kan gewoon nog een maand van alles gebeuren.

Misschien ook genoeg tijd om de zoekterm keeper eens door onze database te halen? :blush.gif:
Steijn verwachtte iig 2 aa nwinsten voor de start van de competitie, dat is over twee weken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

columbus
Berichten: 5408
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door columbus » za jul 29, 2023 10:37 pm

Lionel schreef:Niet om nou Mr. Positivo uit te hangen maar met 1 CV erbij, Alvarez op het middenveld, Berghuis op 10 en Kudus op rechtsbuiten ziet de wereld er toch al ietsje anders uit?

Ajax hoeft deze zomer ook Alvarez en Kudus niet te verkopen, toch? Hebben een contract tot 2025.
Zo zit ik er ook wel in. Het in de breedte alleen (ook) dunnetjes. Maar dat krijg je als alles en iedereen verkoopt.

Achterin lijkt me het voornaamste probleem. Geloof niet dat ik al die jubel verhalen van Aerts snap. Is toch een soort Veltman met Frank de Boer vibes

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » zo jul 30, 2023 10:09 am

Peter schreef:
za jul 29, 2023 8:36 pm
Ik had gehoopt dat Diamantauge met meer verrassende namen zou komen in een veel lagere prijscategorie. Meer Tahirovic materiaal zeg maar. We mikken nu op 4(?)) spelers die volgens mij verschrikkelijk goed in de markt liggen en wat zo maar nog 2-3 weken gaat duren. En daar kunnen we echt niet meer op wachten, hoor. Als Hato (nota bene een jeugdspeler) morgen zijn enkel blesseert, dan hebben we een achterhoede van het niveau Sparta of erger.
Even een quote , weet niet of meer mensen dat artikel gelezen hebben.

Als je het stuk van Reon Boeringa leest op VI Pro, dan komt de keiharde financiële situatie aan het ligt hoor. Mislintat mocht nog niet handelen nadat de handtekeningen waren gezet van de transfer van Timber. Nee: het mocht pas nadat het geld op de bankrekening stond. En dan nog maar beperkt want na de huidige verkopen is het begrotingstekort voor net over de helft gedicht.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Cruijff » zo jul 30, 2023 10:24 am

Andriy Demchenko schreef:
zo jul 30, 2023 10:09 am
Peter schreef:
za jul 29, 2023 8:36 pm
Ik had gehoopt dat Diamantauge met meer verrassende namen zou komen in een veel lagere prijscategorie. Meer Tahirovic materiaal zeg maar. We mikken nu op 4(?)) spelers die volgens mij verschrikkelijk goed in de markt liggen en wat zo maar nog 2-3 weken gaat duren. En daar kunnen we echt niet meer op wachten, hoor. Als Hato (nota bene een jeugdspeler) morgen zijn enkel blesseert, dan hebben we een achterhoede van het niveau Sparta of erger.
Even een quote , weet niet of meer mensen dat artikel gelezen hebben.

Als je het stuk van Reon Boeringa leest op VI Pro, dan komt de keiharde financiële situatie aan het ligt hoor.

licht
#taalnazi

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » zo jul 30, 2023 10:38 am

Ja die Susan is me er wel eentje. Laat het vorig jaar volledig uit de klauwen lopen als statutair directeur en gaat nu, al dan niet onder toezicht van de RvC, saneren. Zo de wind, waait het jasje van Susan.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » zo jul 30, 2023 11:27 am

Peter schreef:
zo jul 30, 2023 10:38 am
Ja die Susan is me er wel eentje. Laat het vorig jaar volledig uit de klauwen lopen als statutair directeur en gaat nu, al dan niet onder toezicht van de RvC, saneren. Zo de wind, waait het jasje van Susan.
Ook dan zie je het grotere plaatje niet als je het sec bij Lenderink neerlegt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

hoefie07
Berichten: 15
Lid geworden op: di nov 08, 2005 4:55 pm
Locatie: Almere

Re: Sven Mislintat

Bericht door hoefie07 » zo jul 30, 2023 11:44 am

Andriy Demchenko schreef:
Peter schreef:
za jul 29, 2023 8:36 pm
Ik had gehoopt dat Diamantauge met meer verrassende namen zou komen in een veel lagere prijscategorie. Meer Tahirovic materiaal zeg maar. We mikken nu op 4(?)) spelers die volgens mij verschrikkelijk goed in de markt liggen en wat zo maar nog 2-3 weken gaat duren. En daar kunnen we echt niet meer op wachten, hoor. Als Hato (nota bene een jeugdspeler) morgen zijn enkel blesseert, dan hebben we een achterhoede van het niveau Sparta of erger.
Even een quote , weet niet of meer mensen dat artikel gelezen hebben.

Als je het stuk van Reon Boeringa leest op VI Pro, dan komt de keiharde financiële situatie aan het ligt hoor. Mislintat mocht nog niet handelen nadat de handtekeningen waren gezet van de transfer van Timber. Nee: het mocht pas nadat het geld op de bankrekening stond. En dan nog maar beperkt want na de huidige verkopen is het begrotingstekort voor net over de helft gedicht.
Mhh bij dit soort transfers is het gebruikelijk dat er in meerdere termijnen betaald wordt over meerdere jaren. Ajax doet hetzelfde bij transfers, dit is meer dan gebruikelijk. Daarnaast werkt Ajax alleen nog maar met bankgaranties zodat ze ten alle tijden verzekerd zijn van het bedrag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » zo jul 30, 2023 1:52 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo jul 30, 2023 10:09 am
Als je het stuk van Reon Boeringa leest op VI Pro, dan komt de keiharde financiële situatie aan het ligt hoor. Mislintat mocht nog niet handelen nadat de handtekeningen waren gezet van de transfer van Timber. Nee: het mocht pas nadat het geld op de bankrekening stond. En dan nog maar beperkt want na de huidige verkopen is het begrotingstekort voor net over de helft gedicht.
Is dat stuk hier te vinden?

Hoe dan ook: het seizoen 2022/23 met al z'n miskopen trek je niet in één zomer recht. Plus dat je ook nog eens kampt met een dure erfenis (Klaassen, Daramy, Berghuis bijv.) van voor die tijd.

Een duidelijke plus t.o.v. vorig seizoen is m.i. dat er een TD is. Dat er een trainer is. En dat er een plan is, i.p.v. dat een cluppie malloten met blanco cheques rondloopt. Mevr. Lenderink zal vorig jaar leergeld hebben betaald. Dat overkomt 'r niet nog eens.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » zo jul 30, 2023 1:56 pm

'Mislintat probeert vaste lasten Ajax onder controle te brengen'
BRON VOETBAL INTERNATIONAL

Sven Mislintat probeert het uitgavenpatroon van Ajax onder controle te krijgen. Door het mislopen van Champions League-voetbal hebben de Amsterdammers te maken met een enorm begrotingstekort. Om dat tekort weg te werken, draait de directeur voetbalzaken van Ajax aan twee knoppen, zo valt te lezen bij Voetbal International.

Ajax heeft door het mislopen van de Champions League te maken met een begrotingsgat van maar liefst honderd miljoen euro. Met de verkoop van Jurriën Timber en Calvin Bassey heeft Ajax een aanzienlijk deel van dat gat gedicht, maar nog steeds niet alles. Door het ontstane begrotingsgat is het voor Ajax lastig om aankopen te kunnen doen op de transfermarkt.

Een groot probleem is dat de salarissen van de spelers zijn ingericht op deelname aan de Champions League. Om het begrotingsgat verder te dichten, probeert Mislintat de vaste lasten onder controle te brengen. De ontbinding van het contract van Dušan Tadić bespaarde Ajax in dat opzicht al zes miljoen euro aan salarissen. Het is zeer aannemelijk dat de Amsterdammers de komende weken kritisch gaan kijken naar spelers wier plek op de salarislijst niet langer in verhouding staat met hun functie in het team. Een vertrek van Davy Klaassen zou hierdoor bijvoorbeeld een optie kunnen zijn.

Naast het 'sleutelen' aan salarissen probeert Mislintat ook op een andere manier de vaste lasten onder controle te brengen, zo vertellen zaakwaarnemers die met Mislintat in gesprek zijn geweest. De Duitser wil bij het sluiten van nieuwe contracten een soort 'beloningsstructuur' implementeren. Dit houdt in dat salarissen samenhangen met het Europese podium waarop Ajax in actie is en dus automatisch meestijgen en dalen. Dat is op dit moment namelijk niet het geval. Daardoor staat Ajax aankomend seizoen met een Champions League-salarishuis voor een flinke financiële uitdaging.
De spagaat, die al duidelijk was, samengevat.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » zo jul 30, 2023 2:10 pm

Dank wimpey: . De Duitser wil bij het sluiten van nieuwe contracten een soort 'beloningsstructuur' implementeren. Dit houdt in dat salarissen samenhangen met het Europese podium waarop Ajax in actie is en dus automatisch meestijgen en dalen. Dat is op dit moment namelijk niet het geval. Daardoor staat Ajax aankomend seizoen met een Champions League-salarishuis voor een flinke financiële uitdaging. Hele discussie met AR hierover gehad maargoed blij dat het komt. Het hele stuk bevestigt nog maar eens een keer hoe ziek de patiënt is.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » zo jul 30, 2023 2:13 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo jul 30, 2023 11:27 am
Peter schreef:
zo jul 30, 2023 10:38 am
Ja die Susan is me er wel eentje. Laat het vorig jaar volledig uit de klauwen lopen als statutair directeur en gaat nu, al dan niet onder toezicht van de RvC, saneren. Zo de wind, waait het jasje van Susan.
Ook dan zie je het grotere plaatje niet als je het sec bij Lenderink neerlegt.
Ook een snuffelstage voor Susan. :smallgrin.gif:

We kunnen allemaal in allerlei plaatjes gaan redeneren. Feit is dat onze statutair directeur er vorig jaar een ontzettende klerezooi van heeft gemaakt. En ja, allerlei omstandigheden en allerlei andere schuldigen, maar onze financieel directeur heeft er een rampenplan van gemaakt die ze nu moet gaan repareren. Maar goed, we moeten bij jou volgens mij inmiddels iedereen met fluwelen handschoentjes becommentariëren. Behalve Hamstra. Dat was een boef.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » zo jul 30, 2023 2:13 pm

Peter schreef:
zo jul 30, 2023 10:38 am
Ja die Susan is me er wel eentje. Laat het vorig jaar volledig uit de klauwen lopen als statutair directeur en gaat nu, al dan niet onder toezicht van de RvC, saneren. Zo de wind, waait het jasje van Susan.
Onzin. Ajax heeft een risico genomen met die begroting steeds opkrikken. Een gecalculeerd risico. Maar nu er geen CL is moet er gesaneerd worden. Ook dat kan gewoon onderdeel van beleid zijn
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » zo jul 30, 2023 2:22 pm

Schijnt dat Bassey op een dusdanig salaris zat, dat Fulham (Premier League!) even moest slikken. :rules.gif:

Je gaat het ergste vrezen wat een prutser als Wijndal krijgt.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » zo jul 30, 2023 2:23 pm

Peter schreef:
zo jul 30, 2023 2:13 pm
We kunnen allemaal in allerlei plaatjes gaan redeneren. Feit is dat onze statutair directeur er vorig jaar een ontzettende klerezooi van heeft gemaakt. En ja, allerlei omstandigheden en allerlei andere schuldigen, maar onze financieel directeur heeft er een rampenplan van gemaakt die ze nu moet gaan repareren.
Ze zal er niet van uit zijn gegaan dat er een compleet elftal aan over-priced miskopen zou worden vastgelegd. :smallgrin.gif: Maar ze zei natuurlijk wel 'ja' tegen 31M, 23M enzo.

Zal echter vd Sar (als voetbalman) zijn geweest die de regie aan de Meloen en Malenovic gaf. Lenderink zal te naïef zijn geweest en gedacht hebben dat mensen zouden weten wat ze doen.

Plaats reactie