Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Onze nieuwe technisch directeur

Jordi Cruijff
1
3%
Frank Arnesen
1
3%
Peter Bosz
2
6%
Louis Van Gaal
2
6%
Danny Blind
1
3%
Max Huiberts
0
Geen stemmen
Henk Veldmate
1
3%
Ronald Koeman
0
Geen stemmen
Grads Fuhler
3
10%
Tsjeu La Ling
1
3%
Garry Hamstra
2
6%
Marcel 'de Tovenaar' Brands
0
Geen stemmen
Maxwell
2
6%
Soren Lerby
0
Geen stemmen
Demy De Zeeuw
0
Geen stemmen
Patrick Kluivert
0
Geen stemmen
Christian Poulsen
0
Geen stemmen
Jari Litmanen
1
3%
Julien Escude
0
Geen stemmen
Martin Van Geel
0
Geen stemmen
Hans Vonk
0
Geen stemmen
Morten Olsen
1
3%
Klaas-Jan Huntelaar
2
6%
Campos
0
Geen stemmen
Thomas Schaling
1
3%
Wimpey 'de antithesis van Overmars'
3
10%
Marko Pantelic
1
3%
Een andere oud-Ajacied
2
6%
Iemand bij een andere eredivisieclub niet in de lijst
1
3%
Een andere buitenlandse optie
3
10%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » do mar 23, 2023 10:44 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mar 23, 2023 10:13 am
zeux schreef:
Yopii schreef:
wo mar 22, 2023 1:47 pm


Dat valt toch wel mee? Van de jurist tot Daramy, hij heeft nogal wat missers gehad. Valt een leuk lijstje van te maken.
Van iedere TD - bij iedere club - is een lijstje met miskopen te maken. Dat is jouw hobby.

Ik heb eerder in dit topic al eens de opsomming gemaakt waarom hij wèl geslaagd is. Sportief én zakelijk.
Eens. Een 100% track record is eenvoudigweg onmogelijk en iedereen maakt missers. Maar het aantal voltreffers dat hij had is, op zijn zachtst gezegd, bovengemiddeld. Dat wordt helaas vaak uit het oog verloren. De man heeft vrijwel eigenhandig Ajax vanuit een gevaarlijke schuldpositie naar een van de meest financieel gezonde clubs in Europa gedirigeerd. Is een feit.
Pfoe over geschiedvervalsing gesproken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » do mar 23, 2023 10:51 am

Yopii schreef:
do mar 23, 2023 10:34 am
Dat heeft natuurlijk ook met de vier titels van Frank de Boer te maken.

AS heeft eens op een rijtje gezet welke spelers Overmars in het begin haalde:
Zomer 2012
Tobias Sana
Niklas Moisander
Danny Hoesen
Ilan Boccara
Christian Poulsen
Ryan Babel
Lucas Andersen

Winter 2012/2013
Riechedly Bazoer
Dejan Meleg
Isaac Cuenca

Zomer 2013
Nathan Leyder
Anwar El Ghazi
Marvin Honer
Mike van der Hoorn
Ottar Magnus Karlsson
Markus Bay
Lerin Duarte
Chengkuai Wang
Sam Hendriks
Bojan Krkic
Stanislav Lobotka

Winter 2013/2014
Vaclav Cerny

Zomer 2014
Richaïro Zivkovic
Nick Viergever
Robert Muric
Diederik Boer
Niki Zimling
Arkadiusz Milik

Winter 2014/2015
Daley Sinkgraven
Andre Onana

Zomer 2015
Mitchell Dijks
John Heitinga
Franco Antonucci
Kasper Dolberg
Nemanja Gudelj
Amin Younes
Yaya Sanogo
Frenkie de Jong
Toen was er dus amper geld. Gelukkig wist Frank de Boer, weliswaar met belabberd voetbal, vier keer achter elkaar de CL te halen. Daardoor veranderde de financiële situatie van Ajax.

Daarbij, zonder geluk vaart niemand wel, dat blijkt wel uit de voorgeschiedenis van de grote transfers die Ajax heeft gedaan: De Jong bijna naar PSV, toen met een rare deal naar Ajax gekomen (kostte nog flink wat geld, achteraf), Ziyech eerst niet nodig, Tadic min of meer bij toeval naar Ajax door connectie met Veltmate, enz. Die mazzel heb je natuurlijk ook nodig, want Ajax kan zich geen toptransfers permitteren.

In mijn ogen is het misgegaan op het moment dat Ajax (Overmars) geforceerd wilde 'aanhaken bij de Europese top'. Zo'n geslaagde campagne smaakt natuurlijk naar meer. De bedragen schoten omhoog: Daramy halen voor ongeveer evenveel als voor Tadic en voor veel meer dan Ziyech, bijvoorbeeld. Dan wordt het linke soep en met een beetje pech is de bankrekening zo weer leeg.
Het was belangrijk om te realiseren waarom we zo ziek waren bij aanvang van Overmars. De reden daarvoor was een hele sloot miskopen met dure contracten waardoor we een te groot jasje aanhadden. Denk aan Oleguer, Sulejmani, Wielaert, Sno,... etc. De tweede reden was dat bepaalde andere projecten gesaneerd moesten worden, denk aan de Ajax Experience met een verlies van meer dan tien miljoen.

Een van de belangrijkste klappers onder Overmars die veel in gang zette was de verkoop van Milik, die gaf mogelijkheden tot herinvesteren. Maar laten we niet vergeten dat we onder Overmars meer mgelijkheden lagen, denk aan Leon Bailey die we bijna gratis konden vastleggen, denk aan Stanislav Lobotka waarvoor hetzelfde gold. Ook daar had hij klappers mee kunnen maken die de zaak in gang hadden kunnen zetten. Want kijk naar de De Boer aankopen en je zal zien dat Overmars niet zo bijzonder was in vier jaar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Nihad » do mar 23, 2023 10:57 am

Dat laatste ben ik met je eens. Ajax moet inderdaad gezond financiele beleid voeren of je gaat PSV en 010 achteraan.

Maargoed, over 010 gesproken. Waren bijna failliet een jaar geleden en staan op het punt misschien wel de dubbel te winnen. Tja, zeg het maar. Goed beleid? Mazzel? Toeval?

Nu is bij Ajax alles kommer en kwel. Was het 5 jaar geleden met het begin van ten Hag ook. Jaar later rond deze tijd wonnen we met 1-4 in Madrid.
Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar joh. Je ziet nu ook dat mensen in hun handen wrijven dat het minder gaat met Ajax en het wishfull thinking dat Ajax mindere jaren tegemoet gaat is niet van de lucht. Ik denk dan: Doe dat nou niet. Voor hetzelfde geld stelt die Ward een fatsoenlijke trainer aan en doen we 2 a 3 goede aankopen en staan we volgend jaar ook opeens in de halve finale van de CL....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » do mar 23, 2023 11:30 am

Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar joh.
Dat klopt, daardoor kun je heel wat bereiken met een scherp, zelfkritisch beleid, zelfs als je niet zwemt in het geld.

Ik ben het dan ook niet eens met het verhaal dat Ajax nooit meer... omdat andere clubs... de financiële kloof en zo. Het kan wel degelijk, maar dan moet je slimmer en alerter zijn dan die andere clubs. Zelfgenoegzaamheid is de dood in de pot.

Met een falend scoutingsbeleid en een gemankeerde jeugdopleiding gaat het natuurlijk niet lukken. Je moet jezelf blijven uitvinden.

Ik vind Overmars geen genie en deel niet de mening dat we een onoverkomelijk verlies hebben geleden door zijn vertrek. Hij had sterke en zwakke punten, maar het uitgangspunt is dat Ajax wel degelijk mogelijkheden heeft en dat een ander met een beetje wijsheid die mogelijkheden ook kan benutten.

Nog een laatste punt dat me te binnen schoot: Overmars heeft hard zijn best gedaan om Justin Kluivert te behouden. Had het aan Pa gelegen, dan was Justin een jaar later voor nop vertrokken. Nu kon Ajax die zeventien miljoen investeren in... Tadic. :smallgrin.gif:

Ik bedoel maar, van de sterkhouders kwamen er een paar uit de jeugd (De Ligt, Frenkie, die dus bijna naar PSV...), een hadden weeerst niet nodig (Ziyech) en een was er een opvolger van een speler die Overmars per se wilde behouden (Tadic). Terugkomend op wat jij zei: het ligt allemaal zo dicht bij elkaar, het had net zo goed anders kunnen lopen.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » do mar 23, 2023 12:05 pm

Het is flinterdun tussen succes en faal.

Ward wordt waarschijnlijk technisch directeur. De schrijvende (doorgaans chagerijnige) pers (en talkshows) hebben hem al afgeschreven.
Hij is 3de keus,
Engels, snapt onze cultuur niet,
Nog geen 40, wat weet hij nou
2 jaar met de portemonnee mogen zwaaien bij Liverpool
etc etc

Als men gelijk krijgt, is het helemaal hommeles binnen Ajax dan zijn we van de Bayern van NL naar de FC Knudde van NL gedoken in 3 jaar. Met 0 euro op de bank.
Het verval was al ingezet onder Overmars. De laatste jaren was hij waarschijnlijk te veel bezig met randzaken ipv Ajax. Een deel van het lijstje van H2 kwam gewoon van het bureau van Overmars.
(Bergwijn/Wijndal)

Aan de andere kant, als deze Ward 3 aanwinsten haalt (waaronder een goede coach), ziet de wereld er weer heel anders uit en draaien de schrijvende/huilende pers weer 180graden in hun verhaal.
Dan willen ze diepte interviews met Ward en nog meer van dat soort geneuzel...

opportunistische bende is voetbal eigenlijk :blush.gif:


Sar en kornuiten hebben niet op de winkel gepast. Dat kan je ze echt kwalijk nemen.
Hamstra gaat, nu er nog iets van een reputatie over is. Denk dat hij eieren voor zijn geld kiest.
Dat kan ook een heel slecht signaal zijn voor het pad dat Ajax is ingeslagen.

Hoe dan ook, hij was ook verantwoordelijk voor het uitlenen van de pinpas aan een spelersmakelaar.
Hierdoor zijn we met middelmaat opgescheept. Zoals Grillitch, Ocampos en Bassey.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » do mar 23, 2023 12:33 pm

LucaS schreef:
wo mar 22, 2023 9:08 pm
Wat ik vooral lees is dat Overmars met zijn sologedoe en niets vastleggen vooral de hele structuur in het technische deel van onze club om zeep heeft geholpen
Dat hij afspraken niet noteerde is absoluut verkeerd. Waardoor zijn 'geheugen' de databank op transfergebied werd, wat absoluut niet kan. En al helemaal niet bij een bedrijf waar veel belangen op het spel staan, dat ook nog eens beursgenoteerd is.

Dat gedrag deed hij echter wel 'in commissie'. Blijkbaar ontbrak er in de top bij Ajax een structuur om dit soort dingen goed te noteren/volgen/administreren (niet inschrijven Haller voor 'Europa'). Daar is de AD bij, daar is de RvC bij. Eens te meer duidelijk dat het op managementniveau in brede niet altijd goed zit bij Ajax.

Fout van Overmars, maar ook fout dus van de interne organisatorische opzet. Waar ook aan gewerkt werd toch?

Kijk je puur naar wat hij aan keuzes heeft gemaakt, dan kan ik niet anders dan blij zijn.

En ik krijg de indruk dat hij rond 2016 echt ingreep: salarisplafond loslaten en serieus in spelers investeren. Niet meer het kruimelwerk. Heel belangrijke beslissingen. En dat heeft zich uitbetaald. Geholpen door high level transfers - De Ligt, De Jong - maar het gaat er om hóé je met dat geld dan om gaat (zoals we nu pijnlijk duidelijk hebben gezien bij de afgelopen transferzomer).

Had Overmars het acht maanden geleden anders/beter gedaan? Dat weten we niet, dus het heeft ook geen zin om daarover te speculeren. Als/dan is geen argument. De trackrecord van 16-22 - post zijn ingreep in de mentaliteit rond transfers - is dat wel. Wat mij betreft dan, hé. :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » do mar 23, 2023 12:38 pm

Mano schreef:
do mar 23, 2023 12:05 pm
Sar en kornuiten hebben niet op de winkel gepast. Dat kan je ze echt kwalijk nemen.
Ik denk zomaar dat als de rust wat is weergekeerd en de nieuwe mensen er zijn (Eringa, Hendriks, Ward en komt er niet ook nog commissaris techniek?), dat Sar dan zegt: jongens, het is tijd voor mij om te stoppen.

Het kan toch bijna niet anders dan dat hij ergens in huis een spiegel heeft?

Dan heeft het wel meer dan een jààr geduurd voordat de Ajax NV het Overmars-echec organisatorisch heeft verwerkt en een nieuwe start kan maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door mattie » do mar 23, 2023 3:25 pm

zeux schreef:
do mar 23, 2023 12:38 pm
Mano schreef:
do mar 23, 2023 12:05 pm
Sar en kornuiten hebben niet op de winkel gepast. Dat kan je ze echt kwalijk nemen.
Ik denk zomaar dat als de rust wat is weergekeerd en de nieuwe mensen er zijn (Eringa, Hendriks, Ward en komt er niet ook nog commissaris techniek?), dat Sar dan zegt: jongens, het is tijd voor mij om te stoppen.

Het kan toch bijna niet anders dan dat hij ergens in huis een spiegel heeft?

Ik denk dat er thuis geen spiegel hangt , of hij moet in een midlife crisis zitten , qua gezicht / uiterlijk :drecul.gif: :neutral.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door wimpey » za mar 25, 2023 10:13 am

Profielschets Ward in Parool klinkt goed. Hopelijk verkloten directie en RvC dit niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » za mar 25, 2023 11:06 am

Ben je niet bang dat hij helemaal los gaat met uitgeven van geld? Bij Liverpool is het budget toch nog even wat anders dan bij ons.

Misschien onterecht hoor, deze twijfel. Maar de PL is wel echt een andere wereld. Ik hoop echt dat hij snapt waar hij aan begint als hij bij Ajax start. En dat hij vooral met jonge spelers aan de slag wil. Het is weer eens tijd om terug te gaan naar de basis.

Iemand van buitenaf die wel die insteek heeft maar ook nieuwe inbreng heeft kan wel verfrissend werken.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » za mar 25, 2023 11:31 am

Ik vind het dapper van Sar, om eens iets positiefs over hem te zeggen. Hij zou ook kunnen kiezen voor iemand die beter ligt bij belanghebbenden als media en insiders.

Ik hoop dat het Ward lukt om de stal uit te mesten, maar het lijkt mij een hels karwei. De leiding moet hem dus volop steunen, net zoals dat bij Ten Hag is gebeurd. Anders zit hij er niet lang.

Hij weet vast dat Ajax niet onbeperkt geld heeft. Dat is misschien juist een uitdaging voor hem.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » za mar 25, 2023 11:43 am

Als ik zijn profiel lees is hij vooral gericht op wereldwijde scouting. Dat is op zich interessant maar bij Ajax zien we momenteel natuurlijk ook wel de keerzijde daarvan. Ladingen met buitenlandse jeugdspelers halen terwijl er vrijwel nooit een speler daadwerkelijk in het eerste elftal terechtkomt.

Wanneer de kwaliteit van die spelers beter is dan zou het misschien wel werken. Maar we moeten niet vergeten dat het voor jonge spelers gewoon echt heel erg lastig is om zo'n stap te maken vanuit een ander land. Mijn zorg is dus dat de regionale talenten het misschien nog wel lastiger krijgen. Terwijl ik denk dat we de balans eerder wat meer moeten herstellen. Prima om eens jonge talenten van buitenaf binnen te halen. Maar sla er niet in door. Waar die grens dan precies ligt is tegelijkertijd lastig. Punt is dat je gewoon niet weet hoe een speler zich ontwikkelt tussen pak 'm beet 14 en 18 jaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » za mar 25, 2023 11:47 am

Marillion schreef:
za mar 25, 2023 11:43 am
Als ik zijn profiel lees is hij vooral gericht op wereldwijde scouting. Dat is op zich interessant maar bij Ajax zien we momenteel natuurlijk ook wel de keerzijde daarvan. Ladingen met buitenlandse jeugdspelers halen terwijl er vrijwel nooit een speler daadwerkelijk in het eerste elftal terechtkomt.
Wat ook iets kan zeggen over de kwaliteit van het jeugdprogramma.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » za mar 25, 2023 12:04 pm

Lijkt me ook, volgens mij is de jeugdscouting achterhaald. Zo komen er keer op keer Deense spelers naar Ajax, maar het is niet meer 1980. Denemarken heeft weinig talent. Het niveau van het Deense elftal is nog minder dan dat van Oranje. Eriksen is nog steeds de grote vedette.

Een land als Portugal, waar Ward goed ingevoerd is, levert wel de ene na de andere topspeler.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » za mar 25, 2023 5:06 pm

Portugal is ook het land van de connecties met allerlei zaakwaarnemers. Die goede Zuid Amerikaanse spelers in die competitie komen niet alleen voor het klimaat.

Ik schrijf 'm overigens beslist niet af hoor. Ik ken Ward simpelweg niet. Kan zomaar zijn dat het een uitstekende keuze is maar enigszins argwanend ben ik wel. Al was het alleen al omdat ik me afvraag hoe Ajax nu in hemelsnaam bij hem is terechtgekomen. Wie of wat zit daar achter?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Lionel » za mar 25, 2023 5:45 pm

En wat zou het als we Enzo Fernandez hadden kunnen krijgen via 4 zaakwaarnemers?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » za mar 25, 2023 6:02 pm

Met het ene succesverhaal zal nooit iemand een probleem hebben. Maar er zijn voorbeelden genoeg waar toenemende invloed van zaakwaarnemers, direct of indirect, niet goed is voor een club.

Afgelopen zomer nog hebben we gezien dat Ajax zich liet leiden door een zaakwaarnemer. Nu komt deze meneer ineens binnenlopen vanuit Liverpool. Dit terwijl er in het bestuur en de RvC nauwelijks voetbalkennis aanwezig is. Ok, Van der Sar is uiteraard een oud speler. Maar die heeft buiten het veld nog nooit ergens in uitgeblonken.

Ik heb dus vooral wat vraagtekens bij hoe dit tot stand komt en wat de intenties zijn. Hopelijk is die man gewoon heel competent, ziet hij in Ajax een geweldige uitdaging en staan we er straks ineens heel goed voor. Maar ik zou graag wat meer beeld hebben bij deze aanstelling.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Lionel » za mar 25, 2023 8:00 pm

Ik zeg ook nergens dat je een speler niet moet scouten.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door LucaS » zo mar 26, 2023 6:11 pm

Oorspronkelijke stuk in het parool zit achter betaalmuur
Parool rakelt in lovende analyse oude streek op van beoogd directeur Ajax
Zaterdag, 25 maart 2023 om 13:55


Julian Ward lijkt spoedig de nieuwe directeur voetbalzaken van Ajax te worden. De 41-jarige Engelsman, die jarenlang successen boekte bij Liverpool in de Premier League, moet de opvolger van Marc Overmars gaan worden in de Johan Cruijff ArenA. Ward is volgens een lovende analyse van Het Parool 'een man met tentakels tot in de verste uithoeken van de wereld', al kleeft 'Spygate' aan hem.




"Indien de onderhandelingen succesvol worden afgerond krijgt Ajax met de Engelsman geen afdanker van Liverpool, maar een doorgewinterde professional", aldus Het Parool. The Reds zouden verbaasd zijn geweest nadat duidelijk werd dat Ward in gesprek was met Ajax. De Engelsen dachten namelijk dat hij een clausule in zijn contract had staan waardoor hij de eerste twaalf maanden na zijn vertrek niet bij een andere club aan de slag mocht. Dat verbod gold echter alleen voor clubs in Engeland en niet in de rest van Europa.

Voordat Ward ruim tien jaar geleden bij Liverpool tekende, was hij twee seizoenen scout bij Manchester City. Nadat hij de overstap maakte naar the Reds, 'sloeg de IT-afdeling alarm'. "Scout7, een gesloten softwaresysteem, bleek stelselmatig bespioneerd te worden", gaat Het Parool verder. "Onderzoek door specialisten leidde naar drie voormalige werknemers die naar Liverpool waren vertrokken. Ward, Michael Edwards en Dave Fallows zouden honderden malen hebben ingebroken in Scout7 door de inloggegevens van een andere scout te gebruiken. Liverpool schikte uiteindelijk voor een bedrag van één miljoen pond, zonder schuld te erkennen."

"'Spygate', zoals de computervredebreuk in de Britse media werd genoemd, kleeft aan Ward, ook al bekende geen van de betrokkenen schuld. Zijn naam staat in de schikking." Verder is de krant louter positief over Ward. Hij spreekt vloeiend Portugees, zaakwaarnemers, topbestuurders en bondscoaches kennen hem persoonlijk en hij heeft een bachelor en master in sportwetenschap en talentontwikkeling. Ward werd gedurende zijn tijd bij Liverpool met name bewierookt wegens zijn oog voor talent. Zo kwamen onder anderen Andrew Robertson en Stefan Bajcetic op zijn voorspraak naar Anfield.

"Ward werkt bij Liverpool met een team waarin iedereen complementair aan elkaar is. Ongetwijfeld zal hij in de Johan Cruijff ArenA een drijvende kracht vormen bij de reorganisatie van de scouting met Chief Sports Officer Maurits Hendriks als compagnon." Op de laptop van de Engelsman 'staan vrijwel alle talenten in de hoogste en tweede divisie van clubs in Europa en Zuid-Amerika'. "Zijn relaties en capaciteit om een heldere visie te overleggen aan spelers, geven Ajax slagkracht op de internationale markt. Andersom helpen zijn bekendheid en kennis om uitgaande transfers te stroomlijnen.

Bron: voetbalzone
Het Parool velt kraakhelder oordeel over Ajax-target Julian Ward
author image
SN Redactie
14:35
25 mrt 2023
Ajax
Liverpool
Foto: Het Parool velt kraakhelder oordeel over Ajax-target Julian Ward
Foto: © Pro Shots
De kans is groot dat Julian Ward de nieuwe technische man bij Ajax gaat worden. De Brit moet over gaan komen vanuit Liverpool, maar hoe goed is hij eigenlijk? In Het Parool vandaag een uitgebreide analyse.

Heeft Ajax ondanks ‘de spygate’ goud in handen met Julian Ward?
De krant noemt Ward ‘in Europa en Zuid-Amerika één van de meest kundige en veelzijdige mensen in het topvoetbal, een doorgewinterde prof bovendien’. Bij Liverpool zou men dan ook teleurgesteld en verbaasd zijn geweest toen Ward aangaf na tien jaar weg te zullen gaan bij de club.

Wat wel aan Ward kleeft, is de ‘spygate’. Onder zijn aanvoering zou Liverpool met spy-software informatie hebben losgeweekt bij concurrent Manchester City. Liverpool wilde geen schuld erkennen, maar betaalde wel een schikkingsbedrag van één miljoen pond destijds.

Uitgebreid netwerk
Het Parool acht het verder niet problematisch dat Ward – in tegenstelling tot voorganger Marc Overmars – geen oud-topvoetballer is. Ook een minder puissant budget dan bij Liverpool zal voor de Brit geen probleem vormen. “Op zijn laptop staan vrijwel alle talenten in de hoogste en tweede divisie van clubs in Europa en Zuid-Amerika. Zijn relaties en capaciteit om een heldere visie te overleggen aan spelers, geven Ajax slagkracht op de internationale markt. Andersom helpen zijn bekendheid en kennis om uitgaande transfers te stroomlijnen.”

Dat Liverpool momenteel worstelt, kleeft niet aan hem. Na zeven vette jaren zit de club in een overgangsperiode, vertraagd door een blessuregolf. Met Ward kan Ajax structuur en, wellicht nog belangrijker, rust verwachten. Een ideale schoonzoon is hij echter niet. Spygate en zijn plotselinge vertrek op Anfield vragen om enige reserves. Eén ding scheelt: in Amsterdam kijken de mensen niet meer op van een controverse meer of minder.”

Bron: soccernews
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » di mar 28, 2023 8:34 am

Is het nu al rond met die Ward?

Of is hij zijn eigen contract dik aan het uit onderhandelen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » di mar 28, 2023 10:40 am

LucaS schreef:
zo mar 26, 2023 6:11 pm
Oorspronkelijke stuk in het parool zit achter betaalmuur
Parool rakelt in lovende analyse oude streek op van beoogd directeur Ajax
Zaterdag, 25 maart 2023 om 13:55


Julian Ward lijkt spoedig de nieuwe directeur voetbalzaken van Ajax te worden. De 41-jarige Engelsman, die jarenlang successen boekte bij Liverpool in de Premier League, moet de opvolger van Marc Overmars gaan worden in de Johan Cruijff ArenA. Ward is volgens een lovende analyse van Het Parool 'een man met tentakels tot in de verste uithoeken van de wereld', al kleeft 'Spygate' aan hem.




"Indien de onderhandelingen succesvol worden afgerond krijgt Ajax met de Engelsman geen afdanker van Liverpool, maar een doorgewinterde professional", aldus Het Parool. The Reds zouden verbaasd zijn geweest nadat duidelijk werd dat Ward in gesprek was met Ajax. De Engelsen dachten namelijk dat hij een clausule in zijn contract had staan waardoor hij de eerste twaalf maanden na zijn vertrek niet bij een andere club aan de slag mocht. Dat verbod gold echter alleen voor clubs in Engeland en niet in de rest van Europa.

Voordat Ward ruim tien jaar geleden bij Liverpool tekende, was hij twee seizoenen scout bij Manchester City. Nadat hij de overstap maakte naar the Reds, 'sloeg de IT-afdeling alarm'. "Scout7, een gesloten softwaresysteem, bleek stelselmatig bespioneerd te worden", gaat Het Parool verder. "Onderzoek door specialisten leidde naar drie voormalige werknemers die naar Liverpool waren vertrokken. Ward, Michael Edwards en Dave Fallows zouden honderden malen hebben ingebroken in Scout7 door de inloggegevens van een andere scout te gebruiken. Liverpool schikte uiteindelijk voor een bedrag van één miljoen pond, zonder schuld te erkennen."

"'Spygate', zoals de computervredebreuk in de Britse media werd genoemd, kleeft aan Ward, ook al bekende geen van de betrokkenen schuld. Zijn naam staat in de schikking." Verder is de krant louter positief over Ward. Hij spreekt vloeiend Portugees, zaakwaarnemers, topbestuurders en bondscoaches kennen hem persoonlijk en hij heeft een bachelor en master in sportwetenschap en talentontwikkeling. Ward werd gedurende zijn tijd bij Liverpool met name bewierookt wegens zijn oog voor talent. Zo kwamen onder anderen Andrew Robertson en Stefan Bajcetic op zijn voorspraak naar Anfield.

"Ward werkt bij Liverpool met een team waarin iedereen complementair aan elkaar is. Ongetwijfeld zal hij in de Johan Cruijff ArenA een drijvende kracht vormen bij de reorganisatie van de scouting met Chief Sports Officer Maurits Hendriks als compagnon." Op de laptop van de Engelsman 'staan vrijwel alle talenten in de hoogste en tweede divisie van clubs in Europa en Zuid-Amerika'. "Zijn relaties en capaciteit om een heldere visie te overleggen aan spelers, geven Ajax slagkracht op de internationale markt. Andersom helpen zijn bekendheid en kennis om uitgaande transfers te stroomlijnen.

Bron: voetbalzone
Het Parool velt kraakhelder oordeel over Ajax-target Julian Ward
author image
SN Redactie
14:35
25 mrt 2023
Ajax
Liverpool
Foto: Het Parool velt kraakhelder oordeel over Ajax-target Julian Ward
Foto: © Pro Shots
De kans is groot dat Julian Ward de nieuwe technische man bij Ajax gaat worden. De Brit moet over gaan komen vanuit Liverpool, maar hoe goed is hij eigenlijk? In Het Parool vandaag een uitgebreide analyse.

Heeft Ajax ondanks ‘de spygate’ goud in handen met Julian Ward?
De krant noemt Ward ‘in Europa en Zuid-Amerika één van de meest kundige en veelzijdige mensen in het topvoetbal, een doorgewinterde prof bovendien’. Bij Liverpool zou men dan ook teleurgesteld en verbaasd zijn geweest toen Ward aangaf na tien jaar weg te zullen gaan bij de club.

Wat wel aan Ward kleeft, is de ‘spygate’. Onder zijn aanvoering zou Liverpool met spy-software informatie hebben losgeweekt bij concurrent Manchester City. Liverpool wilde geen schuld erkennen, maar betaalde wel een schikkingsbedrag van één miljoen pond destijds.

Uitgebreid netwerk
Het Parool acht het verder niet problematisch dat Ward – in tegenstelling tot voorganger Marc Overmars – geen oud-topvoetballer is. Ook een minder puissant budget dan bij Liverpool zal voor de Brit geen probleem vormen. “Op zijn laptop staan vrijwel alle talenten in de hoogste en tweede divisie van clubs in Europa en Zuid-Amerika. Zijn relaties en capaciteit om een heldere visie te overleggen aan spelers, geven Ajax slagkracht op de internationale markt. Andersom helpen zijn bekendheid en kennis om uitgaande transfers te stroomlijnen.”

Dat Liverpool momenteel worstelt, kleeft niet aan hem. Na zeven vette jaren zit de club in een overgangsperiode, vertraagd door een blessuregolf. Met Ward kan Ajax structuur en, wellicht nog belangrijker, rust verwachten. Een ideale schoonzoon is hij echter niet. Spygate en zijn plotselinge vertrek op Anfield vragen om enige reserves. Eén ding scheelt: in Amsterdam kijken de mensen niet meer op van een controverse meer of minder.”

Bron: soccernews
Gelukkig hebben de journalisten van het Parool alle relevante kennis in huis om te kunnen beoordelen of Ward geschikt is voor de baan bij Ajax. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Cluijffert » di mar 28, 2023 2:15 pm

Precies, terwijl iedereen weet dat de echte experts hier op AT zitten :headbang.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » wo mar 29, 2023 11:01 am

Ik ken die man niet, laat staan dat ik weet welke rol hij precies speelde binnen Liverpool.



Waar wachten ze trouwens op? Het was toch bijna rond? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jinne » wo mar 29, 2023 12:19 pm

In het Parool was het gewoon een profiel. Soccernews gooit er nu zijn eigen sausje overheen voor de clicks.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » wo mar 29, 2023 1:22 pm

Hij is nog niet binnen, he?
kan gewoon nog stuk lopen..,

Sowieso weet ik niet of ik moet juichen met Ward als aanwinst.
Bij een TD kan je dat eigenlijk pas achteraf
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie