Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » wo mar 07, 2018 12:00 pm

Ajaciedjuh schreef:Zowel de oude kliek, alsook plan Cruijff geven geen oplossing voor ons cluppie. Het is dus 1 grote slangenkuil met veel te veel belangen.
In de huidige situatie kun je er niet eens achter komen of het plan van de één of van de ander werkt, want het is al ruim 20 jaar niet meer voorgekomen dat men eendrachtig met elkaar aan hetzelfde plan werkt.
Ajaciedjuh schreef:Alleen telkens de gevolgen aanpakken (Jonk, Bergkamp en binnenkort vd Sar), is alleen symptoombestrijding. Maar ja, hoe start je!? De slangenkuil zorgt er wel voor dat dat zo blijft.
Wat mij betreft wordt Jonk teruggehaald als hoofdtrainer. Juist belangrijk om een eigenzinnige hoofdtrainer te hebben en niet lieden die alleen maar 'cursus taal' uitbraken als Keizer en Ten Hag.
Van der Sar mag gewoon dingen met de Foundation doen en zowel met Onana en nog veel jeugdiger keepers af en toe op het veld aan de slag. Op keepersgebied ziet men hem immers nog wel als een autoriteit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » wo mar 07, 2018 12:39 pm

Keizer heeft het in competitiewedstrijden niet zo rampzalig gedaan - Europees uiteraard wel - maar de presentatie klopte totaal niet. Blijkbaar zijn Overmars & Van der Sar wel naar Nice afgereisd maar hebben ze niets van de tv beelden teruggekeken waar ze hem toen feedback op hadden kunnen geven.

Want hij werd vaak op AT 'hobbyist' genoemd maar in de wedstrijden tegen Nice (en daarna Rosenborg) was inderdaad geen prof aan het werk.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gezond verstand » wo mar 07, 2018 4:40 pm

Cruijff schreef: Wat mij betreft wordt Jonk teruggehaald als hoofdtrainer. Juist belangrijk om een eigenzinnige hoofdtrainer te hebben en niet lieden die alleen maar 'cursus taal' uitbraken als Keizer en Ten Hag.
Van der Sar mag gewoon dingen met de Foundation doen en zowel met Onana en nog veel jeugdiger keepers af en toe op het veld aan de slag. Op keepersgebied ziet men hem immers nog wel als een autoriteit.
Jonk terug zou sowieso een zegen zijn, als hoofdtrainer of weer terug op de jeugd. En als hij hoofdtrainer wordt dan graag met Jordi als assistent, of trainer van Jong Ajax. Helemaal ideaal zou zijn: Bosz bij Ajax 1, Jordi bij Jong Ajax en Jonk terug bij de jeugd, 3 Cruijff minded mensen op belangrijke plekken binnen Ajax. Maar dan moet Jonk wel iets pragmatischer zijn met het toestaan van aankopen, niet alles willen blokkeren voor zeer jeugdig talent want daarmee red je het ook niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 07, 2018 6:48 pm

Dat is toch ook weer een gok!? Jonk heeft geen ervaring als hoofdtrainer. Daarnaast is het niet echt een teamspeler als je weigert aan te schuiven, ook al heb je geen goede klik.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Rednose » wo mar 07, 2018 9:43 pm

Niet te geloven dat er hier nog over Jonk wordt gepraat. Mert die egotripper viel niet te werken. Met hem begon de ellende.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » do mar 08, 2018 8:19 am

Als ie zo goed was die Jonk, waarom werd hij niet gelijk opgehaald door een andere club.

loopt nu de Cruijff visie elders te orakelen. Waarom hij het buiten Ajax/Barcelona niet gewoon Jonk-visie noemt :confused.gif: Waarschijnlijk omdat Cruijff beter verkoopt.

Hem als hoofdcoach is net zo'n gok als Keizer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 10:13 am

Rednose schreef:Niet te geloven dat er hier nog over Jonk wordt gepraat. Mert die egotripper viel niet te werken. Met hem begon de ellende.
Ajaciedjuh schreef:Dat is toch ook weer een gok!? Jonk heeft geen ervaring als hoofdtrainer. Daarnaast is het niet echt een teamspeler als je weigert aan te schuiven, ook al heb je geen goede klik.
Jullie kennen Jonk zo te lezen helemaal niet.
Nu wordt weer als waarheid verkocht dat hij bij geen enkele vergadering wilde aanschuiven, de zoveelste leugen vanuit de mensen die wel overleefd hebben op hun zetel.

Het is pertinent niet zo dat hij bij elk overleg wegbleef, dan had ie het sowieso niet jaren in de opleiding uit gehouden.
Jonk vond dat het niveau van het (jeugd)voetbal bij bepaalde beslissingen schade zou ondervinden en dat door een aantal lieden onzin werd gepraat en eindeloos gekletst werd. Een deel van dat tijd verspillende geklets skipte ie dus maar.
Mano schreef:Als ie zo goed was die Jonk, waarom werd hij niet gelijk opgehaald door een andere club.
Waarom is Bergkamp niet naar Arsenal, waar hij voor onbepaalde tijd mag tekenen?
Waarom wipt Jonk niet binnen bij een andere club en doet ie alleen onbetaald een paar dingetjes voor Volendam?
En betaald dingen waar men in China zich blauw voor betaalt ten bate van World of Johan Cruyff.

Beiden vinden dat ze bij Ajax behoren te werken, Bergkamp vindt dat hij het recht heeft om terug te keren in zijn job.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » do mar 08, 2018 11:31 am

Ik zie een hoop beweringen van jouw kant AC en nul bewijzen.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 11:46 am

InnerHarbour schreef:Ik zie een hoop beweringen van jouw kant AC en nul bewijzen.
Je mag ook zelf weleens wat uitzoekwerk doen, IH.
Bel Arsenal op en vraag of de persvoorlichter wil bevestigen of ze Dennis Bergkamp benaderd hebben.

Reis naar Mexico, naar China of andere Aziatische gebieden af bekijk daar de projecten onder de vleugels van Cruyff Institute.

Lees en beluister wat ze op 24 maart 2017 hebben opgenomen:
https://www.youtube.com/watch?v=B8y_L-XNc7c


Of de simpele opmerking Van Jonk "Cruijff durfde fouten te maken". Voetbal is een spel van fouten. Nu wordt men volgestopt met opdrachten van wat niet mag en wat wel goed moet, maar juist dan zie je juist dat een heleboel dingen niet meer goed gaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 11:53 am

InnerHarbour schreef:een hoop beweringen en nul bewijzen.
Wil je bewijzen?
Bergkamp accepteert zijn ontslag niet.

Deze zaak gaat niet over munten (want zowel Keizer, Spijkerman en Bergkamp zijn op non-actief gezet en krijgen hun salaris gewoon) maar om Van der Sar's uitleg 'Keuze voor nieuwe koers', wat gevaarlijke kletskoek is.

http://www.soccernews.nl/news/423729/de ... tegen-ajax

https://www.parool.nl/sport/dennis-berg ... ~a4558428/

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 12:14 pm

Mano schreef:Als Jonk zo goed is, waarom heeft hij dan niet allang getekend bij een andere club?
Het gaat hem niet om een dik contract. De basis van een opleiding die er al wat decennia was verder uitbouwen doe je het liefst vanuit Amsterdam.

Bij onze Zuiderburen begrijpen ze wel dat de manier van trainen die nu weer semi afgeschaft lijkt wat toevoegt, zoals hier in Genk:

https://www.youtube.com/watch?v=2PWGmxNHo2g

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 12:27 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » do mar 08, 2018 12:29 pm

Waarom zou ik wat gaan uitzoeken, jij beweert dingen en ik wil daar bewijzen van zien, dan ga ik de boel niet uitzoeken dat is aan jou om die beweringen te staven met bewijs als iemand daar om vraagt. Of niet dat is ook goed hoor maar dan schaar ik het gewoon onder de duim van AC zoals wij die kennen. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 12:44 pm

InnerHarbour schreef:Waarom zou ik wat gaan uitzoeken, jij beweert dingen en ik wil daar bewijzen van zien, dan ga ik de boel niet uitzoeken dat is aan jou om die beweringen te staven met bewijs als iemand daar om vraagt.
Jij kunt ook absoluut niet het tegendeel bewijzen en doet daar ook geen enkele moeite hoor.
Iedereen moet zijn tijd lekker besteden aan waar ie zelf zin in heeft.

En dus zelf bepalen of ie ergens veel of weinig tijd in steekt.
Je kunt dus of kijken wat die Jonk allemaal doet, of gewoon terugroepen 'dit geloof ik allemaal niet'. Beiden is prima.
Bewijzen of niet dat is ook goed hoor maar dan schaar ik het gewoon onder de duim van AC zoals wij die kennen. :smallgrin.gif:
Mag je altijd doen, natuurlijk.
In een vrij land is elke mening prima.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » do mar 08, 2018 12:58 pm

Ik concludeer nu dus maar dat je heel veel over Jonk beweerd maar dat het eigenlijk niet meer dan jouw mening is. :biggthumpup.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 1:03 pm

InnerHarbour schreef:Ik concludeer nu dus maar dat je heel veel over Jonk beweerd maar dat het eigenlijk niet meer dan jouw mening is. :biggthumpup.gif:
beweert. :blush.gif:
Jij mag vinden dat het louter mijn mening is.

InnerHarbour schreef:eigenlijk niet meer dan jouw mening is.
Ik kan het staven met activiteiten die Jonk ontplooit in het buitenland, waar ze in andere landen grif voor betalen en weet dat Jonk niet voor het vullen van zijn portemonnee die dingen doet die hij uitkiest.


Er zullen altijd mensen zijn die tegen zullen spreken wat ik beweer.
Die dat zelfs stellig tegenspreken. Jou hoef ik niet te overtuigen, IH.

Jullie weten: als ik zou willen dat ook IH het zou begrijpen, dan had ik 't wel beter uitgelegd. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » do mar 08, 2018 1:17 pm

Je beweerdt zo veel, je luldt zoveel, je praadt zoveel en je tikdt zoveel. Leer toch gewoon eens je mondt dichdt te houden, ik ken een berg Engelsen die het daar volkomen mee eens zijn. :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 1:29 pm

InnerHarbour schreef:Je beweerdt zo veel, je luldt zoveel, je praadt zoveel en je tikdt zoveel. Leer toch gewoon eens je mondt dichdt te houden, ik ken een berg Engelsen die het daar volkomen mee eens zijn. :hypocrite.gif:
Jep ik heb een hele berg energie, noem het gerust trekjes van een ADHD-er. :smile-ajax.gif:
Over Liverpool wordt ook een heleboel gesproken, geluld, gefilmd en geschreven. Dat valt alleen maar bij te houden dan wel te produceren voor lieden die erg druk zijn ipv een suffe lul zonder energie.

Kan me wel voorstellen dat die Engelsen me erg drukke stuiterbal :smallgrin.gif: vonden, grappig is wel dat ze me, in mijn nette work outfit en met m'n klep meestal dicht, niet hebben kunnen ontmaskeren de laatste twee keer in de OC. :smallgrin.gif: Jij ook niet.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » do mar 08, 2018 1:39 pm

Al zou ik over je struikelen. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 2:06 pm

InnerHarbour schreef:Al zou ik over je struikelen. :smallgrin.gif:
Exact diezelfde woorden PM'de Rishi me laatst. :smallgrin.gif:
Zal kijken welke andere grote overeenkomsten :biggrin.gif: tussen jullie ik kan vinden.

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Van der Sar boos ... heeft weinig humor...
Ik zie weer een hoop beweringen. :hypocrite.gif:
Deze dingen stonden ook gewoon in de krant, vriendelijke meneer. :smile-ajax.gif:
Een klein uitstapje, enerzijds niet voetbalgerelateerd, anderzijds wél aangezien de voetballerij vol graaiers zit en dit topic onder meer Scouting, financiële zaken heet.

Vandaag zijn velen boos over de ING topman die een salarisverhoging aan zichzelf uitdeelt, of toch niet? Ook hier zie je een lastige scheidslijn tussen wat nu nog de feiten zijn of louter iemands mening.

Publicaties in de media werken nu eenmaal zo dat lang niet alles wat je leest en waar commentaar op wordt gegeven ook klopt: ((Behalve bij Jurgen Klopp, uiteraard) :smile-ajax.gif:


https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... gt-594017/

http://925.nl/archief/2016/10/03/ing-ga ... en-ze-dat/

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 3:59 pm

Kritiek is prima, maar Bergkamp kon juist niet tegen kritiek op zijn functioneren en tegen een weerwoord, dan ging hij dwars doen zoals niet mee naar uitwedstrijden etc en z'n voormalig vriend Jonk wegwerken. Wat jij dikgedrukt over de directie zegt gaat eigenlijk keihard over Bergkamp zelf.
Je moet juist regelmatig een conflict met elkaar hebben, anders kun je nooit de top bereiken.

Sommige jongens hebben weleens een elleboogje nodig of iets anders waar ze hard van worden:

https://www.youtube.com/watch?v=C3pc7hPMobQ

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » do mar 08, 2018 7:53 pm

Cruijff schreef:Een klein uitstapje, enerzijds niet voetbalgerelateerd, anderzijds wél aangezien de voetballerij vol graaiers zit en dit topic onder meer Scouting, financiële zaken heet.

Vandaag zijn velen boos over de ING topman die een salarisverhoging aan zichzelf uitdeelt, of toch niet? Ook hier zie je een lastige scheidslijn tussen wat nu nog de feiten zijn of louter iemands mening.

Publicaties in de media werken nu eenmaal zo dat lang niet alles wat je leest en waar commentaar op wordt gegeven ook klopt: ((Behalve bij Jurgen Klopp, uiteraard) :smile-ajax.gif:


https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... gt-594017/

http://925.nl/archief/2016/10/03/ing-ga ... en-ze-dat/
Iedereen die de term graaier nog gebruikt in 2018 moeten ze gewoon afschieten. :1evil.gif:

Verder boeit het mij voor geen meter wat het salaris is van voetballers, ING directeuren, Rabobank medewerkers of wie dan ook die bij een commercieel bedrijft werkt niet, wees er gelukkig mee.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 8:15 pm

InnerHarbour schreef: Iedereen die de term graaier nog gebruikt in 2018 moeten ze gewoon afschieten. :1evil.gif:
In de huidige conjunctuur is het weer volop mogelijk om te graaien wanneer je bij een bank zit.
En er redelijk dicht op zittend kan ik je zeggen, dat wordt ook gedaan.
InnerHarbour schreef:Verder boeit het mij voor geen meter wat het salaris is van voetballers, ING directeuren, Rabobank medewerkers of wie dan ook die bij een commercieel bedrijft werkt niet, wees er gelukkig mee.
Tja, de hoogte van het salaris van die lieden komt voort uit wat de markt ervoor geeft.
Mij bezorgt het ook geen afgunst en ik stoor me er verder niet aan de beloning die sommigen wel opstrijkt. Soms echter wel aan de beleving, het gebrek aan beleving waarmee het vak wordt uitgeoefend.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 8:17 pm

Overigens.
Rijkman Groenink bij zijn vertrek bij ABN AMRO vond ik wel een aanfluiting.

Miralem Sulejmani die biljetten van 50 en 100 euro in brand steekt terwijl hij zit te roken op het toilet, tja. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 9:11 pm

Wim Jonk en Rubin Jongkind zijn anno 2017 namelijk nog steeds een koppeltje. Zoals hier in het Olympisch Stadion:

https://www.youtube.com/watch?v=UKpt2GWlcv8

Plaats reactie