Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » wo apr 13, 2016 8:28 am

Hmm ik weet het niet. Volgens mij heeft hij gezegd dat als hij terug keert naar Engeland dat hij dan niet voor een andere club dan Liverpool zal spelen. Wat hij over Ajax zegt klinkt een stuk overtuigender. Ik heb nog wel hoop.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gaizka1985 » wo apr 13, 2016 8:58 am

Zou geweldig zijn om hem weer bij Ajax te zien voetballen, al denk ik dat dat nog wel een paar jaar gaat duren mocht het uberhaupt gebeuren. Heb wel het idee dat Suarez, net als onze Katwijker, nog een aantal jaar meekan, hij is topfit en heeft zelden tot nooit last van blessures.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 1:59 pm

Gaizka1985 schreef:Zou geweldig zijn om hem weer bij Ajax te zien voetballen, al denk ik dat dat nog wel een paar jaar gaat duren mocht het uberhaupt gebeuren. Heb wel het idee dat Suarez, net als onze Katwijker, nog een aantal jaar meekan, hij is topfit en heeft zelden tot nooit last van blessures.
Klopt, Suárez zorgt op en top voor zijn lichaam en hij kan gewoonweg ook een hoop aan. Die jongen heeft zo'n enorme honger naar het spelletje. Als hij ruim een half etmaal in een vliegtuig heeft gezeten na een interland met Uruguay zou je denken dat hij, net als veel spelers, vermoeid is en matig zal presteren.

Martin Jol die altijd goed met Suárez was bood hem dan vaak aan wat rust te nemen, maar aan Suárez is wedstrijden overslaan niet besteed. Die is gewoonweg zo dol op voetbal spelen en zóóó fanatiek dat hij dan 1 dag later gerust alweer een topwedstrijd aflevert.


Wat Sandro al aanstipt, wat Suárez herhaaldelijk zegt over Ajax klinkt een stuk overtuigender dan zijn quotes over Liverpool.
InnerHarbour schreef:Zou me daar niet veel van aantrekken, ik heb hem hetzelfde al een paar keer zien zeggen over Liverpool, een paar weken geleden nog toen hij een dagje op Melwood was. Het is net die Katwijker. :smallgrin.gif:
Hoho even dimmen hè :smile-ajax.gif: IH, Suárez is zeker Dirk Kuijt niet. :smallgrin.gif:

Kuijt wil carrière ooit afsluiten bij grote liefde Fenerbahçe

'Dit is mijn club'

Afbeelding

Ooit sluit Dirk Kuijt zijn carrière af bij Fenerbahçe. Dat heeft de spits beloofd aan de fans van de Turkse club, nadat bekend werd dat hij komend seizoen naar Feyenoord verhuist. “Dit is mijn club”, zo verzekerde hij de supporters.

Kuijt zal zijn carrière ook nog afsluiten bij zijn grote liefdes Quick Boys, FC Utrecht, Feyenoord, Liverpool, het Nederlands elftal en FC Kuala Lumpur.
:biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 2:06 pm

Bron: De Speld.

Sowieso is Dominee Dirk een nogal geliefd onderwerp voor De Speld. :smallgrin.gif:

Dirk Kuyt fluit Nederland-Costa Rica
Van Gaal ziet cruciale rol voor alleskunner

Vrouw van Dirk Kuijt wil niet langer bekend staan als ‘de vrouw van’


Terug naar Suárez. Ik begrijp hem wel. Beroemd zijn en voornamelijk een profvoetballer zijn is in Nederland / Amsterdam zoveel relaxter dan in het hijgerige Spanje en Engeland.

Ook de Belgische voetballers gaven altijd aan dat in Nederland de benadering zoveel relaxter is dan bijvoorbeeld in thuisland België of in de landen waar ze daarna zijn gaan spelen.

Een Nederlandse man of vrouw die Jan Vertonghen of Luis Suárez in de Albert Heijn tegenkomt zal óf in het geheel niets tegen hem zeggen of gewoon 'Hoi Jan, winnen hè zondag' of direct om een foto of handtekening vragen en daarna gewoon weer verder gaan met waar hij of zij mee bezig was.

Belgen gaan je als je een bekende kop hebt eerst enorm lang aangapen, een half uur achter je aan lopen in zo'n supermarkt en als je denkt de fanboy bijna te hebben afgeschud, je misschien alsnog benaderen. Hoogst irritant.

In Spanje wil je echt niet meemaken wat voor een hysterisch gekrijs je trommelvliezen te verduren krijgen als je een beroemde voetballer bent. In Nederland zijn en blijven we vrij nuchter.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » wo apr 13, 2016 2:23 pm

Klopt. Ik zelf schaam me altijd een beetje voor mensen die zo hysterisch reageren op beroemdheden. Als tegenreactie reageer ik heel nuchter; één keer kijken, soms twee keer en weer doorlopen.

De vraag is dan nog wel op welke leeftijd Suárez eventueel zou willen terugkeren. Hij zegt ook nog bij Nacional te willen spelen namelijk. In het ideale geval sluit hij daar dan af (dan is de cirkel ook weer mooi rond) en speelt hij daarvoor nog een paar jaartjes bij Ajax.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 2:36 pm

Sandro_Calaaabro schreef:De vraag is dan nog wel op welke leeftijd Suárez eventueel zou willen terugkeren. Hij zegt ook nog bij Nacional te willen spelen namelijk. In het ideale geval sluit hij daar dan af (dan is de cirkel ook weer mooi rond) en speelt hij daarvoor nog een paar jaartjes bij Ajax.
Jep ideaal zou zijn als hij na Barcelona geen trek meer heeft in de hysterie van Engeland en dan eerst in Amsterdam een paar seizoenen speelt, voordat hij terugkeert naar Uruguay.

Een super scenario, het draaiboek waar ik stiekem op hoop is dat wanneer Iniesta en/of Messi straks afzwaaien, Luis dan denkt dat dat een mooi einde van een tijdperk in Barcelona is en tijd voor een volgende uitdaging. Die uitdaging is dan dat hij de toekomstige Davy Klaassen en Siem de Jong (met Siem had Luis altijd een heel goede klik, buiten het veld én op het veld) gaat mentoren en een speler als keeper Onana naar een extreem hoog niveau brengt.

Voor een jonge talentvolle keeper die elke dag beter wil worden is het wel even een verschilletje of je 6 à 7 dagen per week ballen van Luis Suárez te verwerken krijgt op een training of schoten en kopballen van pak hem beet Kolbeinn Sigthórsson. :smallgrin.gif:
Sandro_Calaaabro schreef:Klopt. Ik zelf schaam me altijd een beetje voor mensen die zo hysterisch reageren op beroemdheden. Als tegenreactie reageer ik heel nuchter; één keer kijken, soms twee keer en weer doorlopen.
Tja, door de komst van smartphones en Instagram en een 'selfie generatie' is het 'hier' helaas ook iets hijgeriger geworden dan voorheen in Nederland het geval was.
Voor mij geldt dat een 'beroemdheid' wel echt minimaal van het kaliber Dennis Bergkamp, Marco van Basten of Johan Cruijff moet zijn wil ik een beetje onder de indruk raken.

Rudi Carrell, in Duitsland bewierookt als komiek, Duitsers en humor is en blijft nog steeds een moeizame combinatie :blush.gif: keerde ooit voor korte tijd terug in Nederland. Waar hij in Duitsland dagelijks werd aangeklampt ('Bist du / Sind sie Rudi Carrell??') werd hij in Amsterdam straal voorbij gelopen. :smallgrin.gif:
Dat trok het ego van Rudi niet zo goed :smallgrin.gif: dus toen is hij als de donder weer terug naar Duitsland verhuisd. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » wo apr 13, 2016 2:43 pm

Je bent toch ook zo'n lekkere dromer, :biggrin.gif: Suarez gaat gewoon terug naar huis als die klaar is met topvoetbal, die gaat niet terug naar Liverpool en gaat zeker niet meer in de derderangs competitie spelen. Jongen is gevuld.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » wo apr 13, 2016 3:04 pm

Ik droom graag mee: misschien van Barcelona via Liverpool naar Ajax, net als Litmanen ooit? Dan zijn we allemaal blij :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 6:17 pm

InnerHarbour schreef:Je bent toch ook zo'n lekkere dromer, :biggrin.gif: Suarez gaat gewoon terug naar huis als die klaar is met topvoetbal, die gaat niet terug naar Liverpool en gaat zeker niet meer in de derderangs competitie spelen. Jongen is gevuld.
Ik droom graag hardop en beste IA, geloof me: er bestaan multi miljonairs wiens drijfveer niet in de eerste plaats geld is.

Het is een zeldzame diersoort (maar dat zijn dwazen die 3, 4, 5 of 6 keer iemand bijten ook) maar ze zijn op deze planeet te vinden, hongerige types wiens honger gestoeld is op glorie en niet op meer meer meer meer euro's en dollars. :blush.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 13, 2016 7:00 pm

Ken iemand die redelijk close is met Meneer en Mevrouw Suarez al sinds zijn Ajax tijd en tegen hem heeft hij al een paart jaar geleden gezegd dat hij van plan was ooit nog een keer bij Ajax te spelen. Waarschijnlijk helemaal op het einde van zijn carrière. Toen hij me dat vertelde was ik net zo sceptisch als velen hier, maar hij legde me toen uit dat Suarez er wel een paar redenen voor gaf. Allereerst omdat Amsterdam zo goed bevallen bij zowel Suarez zelf maar ook zijn vrouw. Daarnaast dat ze wel hielden van de Nederlandse benadering rond voetballers in de zin dat we voetballers in Nederland prive nog redelijk met rust laten en ze niet 'leven' zoals in menig mediterraan land wel gebeurd.

Wat altijd een onbelicht dingetje is is dat partners vaak ook een aardige stem hebben in de voetbalbestemming van hun man, zeker als er legio opties zijn. Dan weegt zoiets zwaarder dan menigeen denkt. Om die reden keerde Litmanen na zijn loopbaan ook terug naar Finland, want mevrouw Litmanen (een Estse schone, wilde dichterbij huis zijn en meer tijd voor het gezin etc.)
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 7:15 pm

Andriy Demchenko schreef:Wat altijd een onbelicht dingetje is is dat partners vaak ook een aardige stem hebben in de voetbalbestemming van hun man, zeker als er legio opties zijn. Dan weegt zoiets zwaarder dan menigeen denkt. Om die reden keerde Litmanen na zijn loopbaan ook terug naar Finland, want mevrouw Litmanen (een Estse schone, wilde dichterbij huis zijn en meer tijd voor het gezin etc.)
Zeker bij mevrouw Suárez, inderdaad.
Luis is echt stapeldol op zijn Sofia, toen Suárez nog bij Ajax speelde, was zijn vriendin / verloofde / later echtgenote, tevens zijn jeugdliefde uit Uruguay, studente aan de universiteit in Barcelona. Van Martin Jol mocht Suárez regelmatig heen en weer naar Barcelona vliegen, ook kwam zijn vrouw vaak naar Amsterdam.

Frank de Boer is wat minder dol op privileges uitdelen of überhaupt niet zo van de menselijke interesse in zijn spelers.

Luis Suárez en zijn vrouw vinden Amsterdam en Barcelona beiden geweldige steden. Zuid-Amerikanen hebben in Europa vaak last van heimwee, maar zowel in Amsterdam als in Barcelona voelden zij zich erg thuis. Als veelbesproken topspeler van Barça zal het in Barcelona inmiddels allemaal wat minder relaxt zijn...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » do apr 14, 2016 7:05 am

Ik wil er wel een pint opzetten dat we Suarez nooit meer een contract als voetballer voor Ajax zien tekenen.
YNWA

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » do apr 14, 2016 10:27 am

zozo een hele pint, u durft. :blush.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Demosthenes » do apr 14, 2016 11:02 am

Andriy Demchenko schreef:zozo een hele pint, u durft. :blush.gif:
Schrok er ook van, wie kan daar overheen? :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » do apr 14, 2016 11:50 am

Ik hou dit soort weddenschappen altijd gezellig, je moet een ander niet het vel over zijn oren trekken, zie het meer als een vervolg-pint met de A. Cruijff. :smallgrin.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Demosthenes » do apr 14, 2016 1:38 pm

InnerHarbour schreef:Ik hou dit soort weddenschappen altijd gezellig, je moet een ander niet het vel over zijn oren trekken, zie het meer als een vervolg-pint met de A. Cruijff. :smallgrin.gif:
Oh, dacht even dat je een jaar geleden niet alleen voor het kampioenschap van Liverpool een weddenschap had afgesloten, maar ook een voor Leicester, want het is wel een aanbod, zeg. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » do apr 14, 2016 6:17 pm

InnerHarbour schreef:Ik hou dit soort weddenschappen altijd gezellig, je moet een ander niet het vel over zijn oren trekken, zie het meer als een vervolg-pint met de A. Cruijff. :smallgrin.gif:
Ik wil best met jou en AT-Cruijff een biertje drinken op mijn kosten mocht ik het fout hebben (zal alleen nog even gaan duren voor dat überhaupt kunnen beoordelen).

Rachid Tiberkanine kwam ooit samen met Vertonghen en Vermaelen naar Amsterdam vanuit GBA en werd gezien als erg groot talent. Slaagde niet bij Ajax en ging toen naar Leverkusen. Vervolgens naar Daugavpils (Letland) en een paar clubs in Dubai om te eindigen bij Olympique Khourigba (Marroko). Vecht daar nu als wisselspeler tegen degradatie....
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopi » di apr 19, 2016 7:47 am

Kenneth Perez is een brutale kerel:

http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... fF1C46u.97

Een middenvelder? Híj kwam erin! :1evil.gif:

Liep alleen maar in weg, verdedigde geen meter mee.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 11:59 am

Pfoe, dat is inderdaad nogal brutaal van Kenneth. Je moet het maar durven, kritiek op Ten Cate leveren door zijn wissel te kraken en vervolgens niet alleen over zijn eigen wanprestatie zwijgen, maar er gewoon geheel aan voorbij gaan dat hij die beoogde doelpuntenmaker was die inviel en met afstand de slechtste was van alle 22 spelers op het veld. :blush.gif:
Kenneth Perez en George Ogararu weten precies wat het is om tijdens het slot van de competitie bezig te zijn met het doelsaldo. De twee oud-Ajacieden speelden in 2007 beiden voor Ajax toen de Amsterdammers de titel op één doelpunt misliepen.

Perez herinnert zich in het Algemeen Dagblad nog de laatste twee wedstrijden tegen Sparta en Willem II. Henk ten Cate wilde destijds veel goals maken en bracht tegen Sparta bij 3-0 voor een extra middenvelder. 'Op zich een legitiem plan, maar het mislukte faliekant. De veldbezetting was volledig uit balans. Het werd ineens 3-2. Uiteindelijk wonnen we met 5-2, maar we gingen bij wijze van spreken voor 9-0.'

'Ik was er echt van overtuigd dat we kampioen zouden worden in mijn eerste jaar bij Ajax', vertelt ook Ogararu. 'Met topspelers als Stam, Sneijder, Gabri en Huntelaar. Maar de afloop was dramatisch. Het jaar daarvoor liep ik met Steaua Boekarest door een goal van Middlesbrough in de laatste minuut de finale van de Europa League mis. Maar dat het toen op doelsaldo misging met Ajax was nog erger.'
Echt hondsbrutaal van die Kenneth Perez.
Dat George Ogararu respectievelijk 9 en 10 jaar na dato nog steeds een bitter gevoel heeft als hij aan die ontknopingen terugdenkt geloof ik wel. Dat zal pijn hebben gedaan, zeg!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Demosthenes » di apr 19, 2016 12:33 pm

Zat in de Arena en zag dat de rechterspits/centrumspits, ik meen Bouazan, de linkerkant opzocht en steeds gevaarlijk was. Een verkeerde inschatting van HtC.

Wordt FdB eraan herinnerd dat hij na rust niet doordrukte tegen PEC? Ik hoop 't niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » vr apr 22, 2016 1:29 pm

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » vr apr 22, 2016 1:44 pm

En Theo weegt tegenwoordig 530 kilo. :smile-ajax.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » vr apr 22, 2016 2:26 pm

Cage fight met Andy lijkt me gouden formule.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » vr apr 22, 2016 2:46 pm

Heitinga gaat een tv programma maken met Jan Smit. Nou, ik zit nu al klaar hoor....
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Historicus
Berichten: 3372
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di apr 26, 2016 4:25 pm


Plaats reactie