De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:02 am

Yopi schreef:Hoezo? Is heel normaal in de topsport dat de invloed van één buitengewoon begaafde sporter of trainer of TD of opleider immens is. :confused.gif:

Het is inderdaad hoe het gaat, Zeux. De aanstelling van Ling, die -wat je ook van hem vindt - een sterke persoonlijkheid is, werd met alle middelen tegengewerkt. Zo iemand is een bedreiging voor heel wat mensen.

Voor Jonk geldt hetzelfde: vervelende kerel die zeurt dat ......

Je kunt zeux denk ik, 't best even quoten Yopi.

Anders weten degenen die 't topic volgen denk ik niet exact op welke woorden je met jouw reactie een weerwoord geeft. :smile-ajax.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo nov 11, 2015 12:07 am

Je bent ook zo snel, Cruijffie. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 11, 2015 12:14 am

Yopi schreef:Hoezo? Is heel normaal in de topsport dat de invloed van één buitengewoon begaafde sporter of trainer of TD of opleider immens is. :confused.gif:

Het is inderdaad hoe het gaat, Zeux. De aanstelling van Ling, die -wat je ook van hem vindt - een sterke persoonlijkheid is, werd met alle middelen tegengewerkt. Zo iemand is een bedreiging voor heel wat mensen.
Het is niet voor niks dat jij Jonk en Ling zo hoog prijst. De laatste stromannen van Cruijff, waar je je aan vast klampt. Dus ik begrijp jouw diepe rouw wel.

Ik heb alleen een minder goede indruk van Ling. Dus ik vind het niet erg dat hij niet de sleutel van de club in handen heeft gekregen. My bad waarschijnlijk.

Natuurlijk is het fijn om een sterke 'hoofd opleidingen' te hebben. Maar als ik jou lees is de club nu vol-le-dig in elkaar gestort. Het is bizar als een club in elkaar stort als iemand uit het middle management vertrekt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:16 am

Yopi schreef:Je bent ook zo snel, Cruijffie. :smallgrin.gif:
Haha. :smile-ajax.gif:

Ik beloof je, een heel stuk sneller dan Sanogo.

Op sommige momenten ben ik vrijwel net zo snel als mijn naamgever... :666.gif:

Wat dat betreft jammer dat Frank mij nooit speelminuten in Ajax 1 gunt, al ben ik bang dat als ik daadwerkelijk mee zou mogen doen ik er helaas helemaal niets van zou bakken. :smallgrin.gif:


Maarrr toch... als je voetbal ziet of zelf in de wat hogere amateurklasses weer fraai gescoord hebt denk je weleens: "Laat mij verdomme tegen Jan-Arie van der Heijden, Mike vd Hoorn of Joris Mathijsen spelen en ik ben niet 90 minuten anoniem, maar fop hen plus doelman Vermeer al binnen 5 minuten". :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo nov 11, 2015 12:18 am

Jonk is dan ook niet 'iemand uit het middle management'. Hoofd Opleiding is zowat de belangrijkste post binnen de club. Haast belangrijker nog dan die van hoofdtrainer.

De Boer kunnen we gemakkelijk vervangen door een trainer die ook geen tactisch inzicht heeft. Maar goede opleiders zijn dun gezaaid, zoals Jöhnk terecht aangeeft.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 11, 2015 12:21 am

Yopi schreef:Jonk is dan ook niet 'iemand uit het middle management'. Hoofd Opleiding is zowat de belangrijkste post binnen de club. Haast belangrijker nog dan die van hoofdtrainer.
Als de opleider belangrijker is dan de hoofdtrainer, dan gaat het nog veel slechter met de club.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:29 am

Tuurlijk niet, zeux.

Je wilt het gewoon echt niet snappen hè of je hebt.... net als Lucas.... echt een gigantische plaat voor je kop.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo nov 11, 2015 12:32 am

zeux schreef:
Yopi schreef:Jonk is dan ook niet 'iemand uit het middle management'. Hoofd Opleiding is zowat de belangrijkste post binnen de club. Haast belangrijker nog dan die van hoofdtrainer.
Als de opleider belangrijker is dan de hoofdtrainer, dan gaat het nog veel slechter met de club.
Nee hoor.

Ajax is altijd afhankelijk geweest van de opleiding. Zonder goede jeugdspelers geen succes. Geen enkele hoofdtrainer kan van een ezel een renpaard maken. Alle trainers die met Ajax grote prijzen hebben gewonnen hebben dat vooral gedaan omdat ze het geluk hadden een toplichting te treffen.

Je bent helaas geen uitzondering, als je met dedain spreekt over voetbalmensen als Jonk.

Managers winnen geen prijzen. Voetbalmensen winnen prijzen. Managers zijn er voor de randvoorwaarden.

Morgen overigens een 'exclusief en spraakmakend interview' met Jonk in de T. :666.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 11, 2015 12:42 am

Als ik niet mee ga in het tot de belangrijkste man van de club maken van Jonk, spreek ik met dedain over hem?

Wowie. Jij hebt het écht te pakken...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:52 am

Nogmaals zeux, je snapt het gewoon niet. Wie de belangrijkste man van de club was, dat wisselt per moment.

In de jaren '60 tot en met '73 dacht ene Sjakie misschien dat ben ik, Sjaak Swart.
Michels dacht in 1971 dat hij de belangrijkste was, Piet Keizer dacht het ook, Cruijff dacht niet altijd erg veel na die maakte vooral de beslissende acties en veel fraaie doelpunten.

Eind 2010, maar ook nog steeds in 2012 was Frank de Boer de belangrijkste man. De club stond zwaar in de fik en hij hield het rustig, won meteen uit van Milan en bij Vitesse en kon ondanks een verloren bekerfinale nog een kans op een titel aangrijpen op 15 mei 2011 tegen FC Twente.

Op 15 mei 2011 was Siem de Jong de belangrijkste man, hij was als een beest tegen die verdediger Douglas en scoorde tweemaal, Ajax won episch met 3-1.

Idealiter is de belangrijkste man binnen de club je absolute sterspeler, zoals bijvoorbeeld Messi bij Barcelona of vroeger bijvoorbeeld Paolo Rossi in het nationale team van Italië.

Op dit moment is de belangrijkste man helaas geen selectiespeler, wie the ..... blinkt er uit? :confused.gif:

Frank de Boer is ook niet de belangrijkste man. Niet meer, samen met Overmars is hij juist bij uitstek de man die maar het beste zo snel mogelijk kan vertrekken.


De belangrijkste man is dus...... degene die het voor elkaar krijgt spelers van minimaal het niveau Bazoer, Riedewald, Tete aan je 1e elftal af te leveren wat tot gevolg heeft dat je straks

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:53 am

.....wat het gevolg heeft dat Ajax straks met het opstellingen formulier tegenstanders eindelijk weer eens angst inboezemt inplaats van een kleine aanslag op de lachspieren wanneer ze namen als Viergever, Heitinga, Hoorn of Sanogo als mogelijke invallers tijdens een Europacup wedstrijd zien staan. :blush.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 11, 2015 12:56 am

Als ik het allemaal zo lees, heeft Ajax vooral ook last van hysterische supporters...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 1:07 am

zeux schreef:Als ik het allemaal zo lees, heeft Ajax vooral ook last van hysterische supporters...
Neehoor dat valt wel mee.

Een significant deel hebben ze recent weer een stadionverbod verstrekt en/of in de gevangenis laten opsluiten.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 11, 2015 1:49 am

Het is afgelopen met 'Ajax', denk ik. De burgermannetjes hebben gewonnen. De Fluwelen Revolutie is morsdood.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 1:51 am

Monkey Tonk schreef:Het is afgelopen met 'Ajax', denk ik. De burgermannetjes hebben gewonnen. De Fluwelen Revolutie is morsdood.
Oh?

Waarom dan?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 11, 2015 1:54 am

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef:Het is afgelopen met 'Ajax', denk ik. De burgermannetjes hebben gewonnen. De Fluwelen Revolutie is morsdood.
Oh?

Waarom dan?
Echt?

Zie de ramp die tegenwoordig voor het eerste doorgaat, en de ventjes die nu de macht in handen hebben.

Ling moeten ze niet, dus die wordt viesgemaakt via de pers, en dwarsligger Jonk is nu ook weg. De weg is vrij. Naar een ongehinderde uitvoering van het kutvoetbal waar FdB en kornuiten voor staan.

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door roelf » wo nov 11, 2015 2:14 am

En miljoenen uitgaven aan derde rangs voetballers waar commissies voor kunnen worden opgestreken.

Sent from my SM-P601 using Tapatalk

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 2:29 am

Monkey Tonk schreef:Ling moeten ze niet, dus die wordt viesgemaakt via de pers, en dwarsligger Jonk is nu ook weg. De weg is vrij. Naar een ongehinderde uitvoering van het kutvoetbal waar FdB en kornuiten voor staan.
Wat het kutvoetbal betreft... mee eens. Hoe ze Ling geflikt hebben was inderdaad smerig, als één iemand valse beschuldigingen voor zijn kiezen kreeg die achteraf niet waar bleken en daardoor dus op zakelijk vlak schade heeft opgelopen, dan is het Ling wel.

Waar een aantal miskopen van Overmars Ajax flink wat geld hebben gekost, heeft één advies van Ling ons in ieder geval een miljoen bespaard. Heitinga geen 2-jarig contract geven.
Monkey Tonk schreef:
Cruijff schreef:
Oh?

Waarom dan?
Echt?

Zie de ramp die tegenwoordig voor het eerste doorgaat, en de ventjes die nu de macht in handen hebben.

Het is afgelopen met 'Ajax', denk ik. De burgermannetjes hebben gewonnen. De Fluwelen Revolutie is morsdood.
Nee, de burgermannetjes hebben Jonk naar buiten gewerkt maar hebben geen macht. Indien je nog ongeveer 3 uur wakker blijft kun je straks de krant gaan halen en uitgebreid het interview lezen wat Wim Jonk geeft.

De publieke opinie zal vervolgens op de hand van Jonk zijn. Zijn uitleg is namelijk erg duidelijk en de werken die hij de laatste tijd heeft verricht, waren succesvol.

Uiteindelijk bepalen de (boze) fans wat er gebeurt, als die een directeur of een bestuurder niet pruimen, dan is die over een tijdje weg.

Zeer binnenkort is de aandeelhoudersvergadering van Ajax. Je kunt op me rekenen dat ik daarbij ben en dat ik Dolf Collee (één van de veroorzakers van ABN AMRO's ondergang) het vuur aan de schenen ga leggen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 11, 2015 5:45 am

Telesport
RESOLUTE JONK WIL BLIJVEN ZITTEN
’Ik vroeg de directie van Ajax alleen om het naleven van het Plan Cruijff’

Volendam
Wim Jonk (49) is niet van plan bij Ajax te vertrekken. Het hoofd opleidingen vecht zijn door de club aangekondigde vertrek aan. „Plan Cruijff is door iedereen omarmd. Daar was een revolutie voor nodig. Nu trekken ze hun handen er vanaf, maar ik blijf strijden voor deze visie.”

Desnoods via de rechter, zegt de ex-international in zijn huis in Volendam. „Als Ajax echt van mening is dat ik ben ontslagen, dan verzet ik me daartegen”, aldus Jonk, die maandag naar eigen zeggen een vreemd onderhoud had met Dolf Collee (algemeen directeur, red.) en directeur externe relaties Edwin van der Sar.

„Het was in mijn optiek niet eens een gesprek. Dolf deed een mededeling. Dat was om 14.00 uur in de Amsterdam ArenA. Edwin van der Sar zat erbij. Ik kreeg een brief met hun zienswijze en een persbericht onder mijn neus geschoven. Met die verklaring ging ik niet akkoord, omdat de indruk werd gewekt dat het een gezamenlijk standpunt was.”

Jonk heeft nog vele vragen. „Op de website van Ajax staat geschreven dat er gesprekken worden gestart die ertoe moeten leiden dat Ajax en ik uit elkaar gaan. Maar ik heb de brief die ik van Dolf kreeg nog eens gelezen en weet niet waar ik aan toe ben. Ik heb ze die vraag gesteld en hoop daar snel antwoord op te krijgen”, zegt het verbijsterde hoofd opleidingen.

„De teleurstelling en boosheid heb ik al veel langer. Dit is niet van vandaag of gisteren. Ik vraag al twee jaar lang om duidelijkheid aan alle bestuurders. Dat ze nu van me af willen, is in elk geval duidelijk…”, lacht hij als een boer met kiespijn. „Ik denk al maandenlang: wat is hier aan de hand? Maar ik heb ondanks alle tegenwerking nooit overwogen om de handdoek in de ring te gooien. Het vertaalde zich eerder in strijdvaardigheid. Het publiek heeft ook recht op de waarheid.”

De beeldvorming was: Wim Jonk schoof niet aan, dus Jonk was fout. „Er is bewust een frame gelegd van Wim weigert mee te doen en doet moeilijk. Maar natuurlijk waren er redenen waarom ik niet meer aan het overleg deelnam. Ik luid hierover intern al heel lang de noodklok, mondeling en schriftelijk en bij alle betrokkenen. Uiteindelijk draaide het om het uitvoeren van het Plan Cruijff en dat is niet gebeurd”, aldus Jonk.

„We kwamen met de directie en het technisch hart in elkaars domein. Dus zei ik: we moeten het beter afkaderen. Ik was verantwoordelijk voor de jeugd, maar later bleek dat anderen daar de zeggenschap over hadden en steeds meer hun wil oplegden aan de opleiding. Ook mensen die twee jaar niet bij een jeugdwedstrijd waren geweest. Achteraf kun je zeggen dat het een fout was om niet vanaf het begin veel duidelijkere piketpaaltjes te slaan.”

Toch oogt de huidige malaise bij Ajax knullig. „Ik snap de vraag wel hoe vijf volwassenen, ook nog eens oud-ploeggenoten die voor de implementatie van het Plan Cruijff samen voor de rechter hebben gestaan, niet volwassen genoeg zijn om te kunnen samenwerken. Maar in elke organisatie heb je spelregels nodig. Als die niet goed zijn, krijg je problemen. Dus ik heb gezegd: kom nou met een omschrijving van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Niet alleen die van mij, maar van iedereen”, verduidelijkt hij.

„Zo weet je waar je alleen en gezamenlijk verantwoordelijk voor bent. Als je dat goed hebt afgetimmerd, dan kan het niet onduidelijk zijn. Via Johan Cruijff kreeg ik het advies van Tscheu La Ling, met een concrete oplossing, onder ogen. Als dat wordt gevolgd, schuif ik direct weer aan. Maar de oplossing van Dolf en Edwin bleek zo in strijd met het Plan Cruijff en het advies van Ling dat ik die niet kon accepteren”, aldus Jonk.

„Het was het oude liedje, waarin een drie-tegen-één-situatie werd gecreëerd. En er kwam ineens een technisch directeur bij, wat volgens het Plan Cruijff juist niét kon. Daar hebben we nota bene tegen gevochten in de rechtszaal. Andere mensen (Frank de Boer, Marc Overmars, Dennis Bergkamp en Van der Sar, red.) die niet of nauwelijks betrokken zijn bij de jeugd, zouden weer over mijn toko kunnen beslissen. Nu wordt er door Dolf (Collee, red.) aangegeven dat ik aanvullende eisen zou hebben gesteld. Maar ik vroeg alleen om het naleven van het Plan Cruijff. Niets meer en niets minder.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 11, 2015 7:44 am

Cruijff schreef:Nee, de burgermannetjes hebben Jonk naar buiten gewerkt maar hebben geen macht. Indien je nog ongeveer 3 uur wakker blijft kun je straks de krant gaan halen en uitgebreid het interview lezen wat Wim Jonk geeft.

De publieke opinie zal vervolgens op de hand van Jonk zijn. Zijn uitleg is namelijk erg duidelijk en de werken die hij de laatste tijd heeft verricht, waren succesvol.

Uiteindelijk bepalen de (boze) fans wat er gebeurt, als die een directeur of een bestuurder niet pruimen, dan is die over een tijdje weg.
Waar is de popcorn?

Jonk is duidelijk, maar zegt niets dat we, tussen de regels doorlezend, al niet wisten. Het andere kamp zal hier niet wakker van liggen. We zullen zien wie deze strijd om de macht gaat winnen. Ik hoop de kant van het echte voetbal, maar heb er een hard hoofd in.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 11, 2015 7:51 am

'Andere mensen bleken over mijn toko te kunnen beslissen'. Pardon? Mijn toko?
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 11, 2015 8:04 am

LucaS schreef:'Andere mensen bleken over mijn toko te kunnen beslissen'. Pardon? Mijn toko?
Vind ik erg vreemd, het ging toch om de "voetballers", het TH, het zou toch gezamenlijk, in goede harmonie tot de uitvoering van het plan komen?
Ook mensen die twee jaar niet bij een jeugdwedstrijd waren geweest.
Ben benieuwd wie hij bedoelt, FdB, EvdS en MO kunnen het niet zijn, bedoelt hij DB of JC?

Verder "oude wijn in nieuwe zakken", weer een rechtszaak? Het was alweer een tijdje geleden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 11, 2015 8:15 am

Via Johan Cruijff kreeg ik het advies van Tscheu La Ling, met een concrete oplossing, onder ogen.
Dat plan krijgt een haast mythische status en is dus blijkbaar ook niet binnen het TH gedeeld als Jonk het via Cruijff moest lezen. Of kwam dat omdat hij niet bij de vergadering was?

Het scenario wordt wel duidelijk: er gaat campagne gevoerd worden om een tweede zuivering door te voeren, zodat het tweemanschap Jonk-Ling de volledige macht in handen krijgt, als de twee laatste frontsoldaten van generaal Cruijff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 11, 2015 8:28 am

Het scenario wordt wel duidelijk: er gaat campagne gevoerd worden om een tweede zuivering door te voeren, zodat het tweemanschap Jonk-Ling de volledige macht in handen krijgt, als de twee laatste frontsoldaten van generaal Cruijff.
Dat scenario zal er zijn, maar ik geloof in een ander scenario.

De revolutie was bedoeld om Ajax in 5 tot 7 jaar terug te brengen aan de Europese top. Het feit dat Ajax daar na 4 1/2 à 5 jaar verder van verwijderd is dan toen de revolutie begon, mag niet aan het plan liggen. Het scenario lijkt mij is de terugtrekkende beweging. Ajax is niet terug aan de top, juist door het niet-volgen van de JC-revolutie, "de handen wassen in onschuld". Zoals voorspeld toen de JC-revolutie begon.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 11, 2015 8:28 am

zeux schreef: Het scenario wordt wel duidelijk: er gaat campagne gevoerd worden om een tweede zuivering door te voeren, zodat het tweemanschap Jonk-Ling de volledige macht in handen krijgt, als de twee laatste frontsoldaten van generaal Cruijff.
Dat lijkt me niet. Jonk is in de verdediging gedrukt en Ling is alweer weg en heeft bovendien zijn handen al vol. Het spel is zo goed als gespeeld. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar sprankelend aanvallend voetbal lijkt me heel ver weg voor Ajax.

Plaats reactie