De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Skampie » za jul 04, 2015 10:51 am

Ajax vulde de technische staf onlangs aan met Orlando Trustfull. Hij zal Frank de Boer, de hoofdtrainer, gaan assisteren. Trustfull werd op een opvallende manier 'gevonden' door de oefenmeester.

"Met Orlando zit ik ook in een app-groepje waarin we vaak over voetbal appen. Mijn broer Ronald zit er ook in. Die zei me dat ik iemand als Orlando in de staf moest nemen als nieuw gezicht", laat de Ajax-trainer weten tegenover De Telegraaf.

Inmiddels manifesteert Trustfull zich nadrukkelijk. "Tot mijn genoegen. Evenals in een selectie is het goed om ook in de staf af en toe een nieuw gezicht en stemgeluid te hebben. Dat zet iedereen weer op scherp. Ook de spelers."

De Boer besluit: "Te vaak hoorde ik mezelf herhalen. Wie pikt dat nog op? Vierenhalf jaar is lang en spelers denken snel: daar heb je hem weer... Orlando coacht nadrukkelijk, spreekt spelers aan en ik neem iets meer afstand om het grotere plaatje in de gaten te houden."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » ma jul 06, 2015 1:44 pm


wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma jul 06, 2015 1:52 pm

"Met Orlando zit ik ook in een app-groepje waarin we vaak over voetbal appen. Mijn broer Ronald zit er ook in. Die zei me dat ik iemand als Orlando in de staf moest nemen als nieuw gezicht", laat de Ajax-trainer weten tegenover De Telegraaf.
Dit doet toch denken aan het beleid van een hengelsportvereniging op het platteland? :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 2:02 pm

wimpey schreef:
"Met Orlando zit ik ook in een app-groepje waarin we vaak over voetbal appen. Mijn broer Ronald zit er ook in. Die zei me dat ik iemand als Orlando in de staf moest nemen als nieuw gezicht", laat de Ajax-trainer weten tegenover De Telegraaf.
Dit doet toch denken aan het beleid van een hengelsportvereniging op het platteland? :confused.gif:
Pfff, inderdaad.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma jul 06, 2015 6:16 pm

Haha ik lees dit nu pas. Waar gaat dit over joh?! :confused.gif:

Wie zitten er nog meer in dat app-groepje? Misschien dat die personen ook nog wel nodig zijn om de boel vlot te trekken.

columbus
Berichten: 5488
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » ma jul 06, 2015 7:42 pm

wimpey schreef:
"Met Orlando zit ik ook in een app-groepje waarin we vaak over voetbal appen. Mijn broer Ronald zit er ook in. Die zei me dat ik iemand als Orlando in de staf moest nemen als nieuw gezicht", laat de Ajax-trainer weten tegenover De Telegraaf.
Dit doet toch denken aan het beleid van een hengelsportvereniging op het platteland? :confused.gif:
Ongelooflijk he... Wordt er gewoon stil van, hoe amateuristisch kan je het hebben???

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma jul 06, 2015 8:08 pm

Het is natuurlijk een beetje ongelukkig gebracht, maar er staat nergens dat dit de reden is dat ze voor Trustfull gekozen hebben. Maarja, alles is verkeerd op dit moment.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 8:11 pm

Bert schreef:Het is natuurlijk een beetje ongelukkig gebracht, maar er staat nergens dat dit de reden is dat ze voor Trustfull gekozen hebben. Maarja, alles is verkeerd op dit moment.
Is er bij jou helemaal nooit een spoor van twijfel over handelingen van het TH/leiding Ajax Bert?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma jul 06, 2015 8:56 pm

Nee hoor, er valt voldoende aan te merken op de gebeurtenissen bij Ajax. Ik doe alleen niet mee aan dit tendentieuze gedoe.

En volgens mij heb ik met het bovenstaande gewoon gelijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » ma jul 06, 2015 9:00 pm

Zo gaat het vaak, alleen is niet iedereen zo open en eerlijk als De Boer.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za jul 11, 2015 7:19 am

11 juli 2015 NOS.nl

In gesprek met de NOS gaat Frank de Boer in op zijn wens om nog een spits en een buitenspeler te halen. Terwijl hij in het Algemeen Dagblad ingaat op de stelregel van de club om eerst spelers te verkopen, spreekt hij bij de NOS over de moeite die de club op de transfermarkt heeft om spelers over de streep te trekken. 'We hebben spelers op het oog. Maar dan keer denk je dat je dichtbij bent en dan wordt het toch weer niets. Dat is het lastige. Dat vis je op het laatst toch naast het net.'
Doe eens niet zo piepen. Oud-toppers runnen onze club omdat ze dat beter kunnen en ook nog eens een (verondersteld) beter netwerk hebben. Stop whining en regel dat die selectie op het beloofde europese subtopniveau komt.
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5488
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » za jul 11, 2015 10:25 am

Inderdaad, Lucas. Wat een ongelooflijk jankverhaal. Alvast aan het indekken?

Dat Ajax niet met astronomische bedragen kan slingeren is een feit en dat weten we allemaal. Dat hoeft ook trouwens niet. Ajax is nog steeds een grote club met een prima naam. Wanneer Ajax eens een scoutingsapparaat op gaat zetten dat werkt, de hand iets minder op de knip houdt dan komen er echt wel prima spelers in een Ajaxshirt spelen. Het is echt geen hogere wiskunde allemaal...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za jul 11, 2015 11:21 am

columbus schreef:Inderdaad, Lucas. Wat een ongelooflijk jankverhaal. Alvast aan het indekken?

Dat Ajax niet met astronomische bedragen kan slingeren is een feit en dat weten we allemaal. Dat hoeft ook trouwens niet. Ajax is nog steeds een grote club met een prima naam. Wanneer Ajax eens een scoutingsapparaat op gaat zetten dat werkt, de hand iets minder op de knip houdt dan komen er echt wel prima spelers in een Ajaxshirt spelen. Het is echt geen hogere wiskunde allemaal...
Er wordt ook steeds gedaan of we moeten concurreren met Real en Barcelona, de Manchesters en PSG. Nope. We hebben spelers van dat A-niveau helemaal niet nodig, omdat de NL-competitie op B-niveau (heading to C) zit. We moeten dus op zoek naar spelers die op B-niveau excellent zijn, terwijl ze voor A-niveau tekort schieten. Dààr moeten we concurrerend in worden/zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za jul 11, 2015 12:11 pm

Wie doen er dan alsof we met die clubs moeten concurreren?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za jul 11, 2015 12:18 pm

Bert schreef:Wie doen er dan alsof we met die clubs moeten concurreren?
Jij hebt de afgelopen vijf jaar niet opgelet hier?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za jul 11, 2015 1:01 pm

Het is een serieuze vraag, zeux.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za jul 11, 2015 1:28 pm

Bert schreef:Het is een serieuze vraag, zeux.
Wanneer je in discussies de afgelopen vijf jaar durfde te suggereren dat Ajax op de internationale voetbalmarkt wél iets kan betekenen door middel van 'kopen', werd geroepen 'Engeland', 'Spanje', 'Duitsland'. Discussie gesloten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za jul 11, 2015 1:35 pm

En dit is geen antwoord op m'n vraag. Volgens wie concurreert Ajax met Real en Barca?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za jul 11, 2015 1:44 pm

Bert schreef:En dit is geen antwoord op m'n vraag. Volgens wie concurreert Ajax met Real en Barca?
Ah, je gaat dat spelletje spelen. :headbang.gif:

Mijn vorige antwoord geeft precies aan wat ik bedoel.

Maar niks serieus aan je vraag dus, maar een poging mij 'op mijn nummer' te zetten. Succes ermee!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » za jul 11, 2015 1:45 pm

Doodvermoeiend hoe het bij Ajax toe gaat. Wederom weinig vertrouwen in komend seizoen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za jul 11, 2015 1:56 pm

Ik hoef je niet op je nummer te zetten, zeux. Dat vind ík totaal niet interessant. Ik zou het prettig vinden als de discussies hier wat minder vervuild raken. Maar dat lijkt een utopie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za jul 11, 2015 2:05 pm

Bert schreef:Ik hoef je niet op je nummer te zetten, zeux. Dat vind ík totaal niet interessant.
You sure?

Mijn ervaring in 15 jaar forummen, is dat het extreem nitpicken op details vaak niets met de discussie van doen heeft, maar meestal met sjagrijn over de poster.

Mijn antwoord had genoeg aanleiding kunnen geven om 'serieus' verder te discussiëren, omdat precies duidelijk werd wat ik bedoelde. In plaats daarvan blijf je inzoomen op het detail. Ik weet natuurlijk ook wel dat Real niet zo één op één als concurrent op de spelersmarkt wordt gezien, maar 'Spanje' (Engeland, Duitsland) wel. Door daar dan toch nog een keer op te willen duwen, geef je precies je motief bloot.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za jul 11, 2015 2:12 pm

Laat maar zitten, zeux. Gelukkig weet je veel beter wat ik wil zeggen dan ik zelf.

Wat een kutforum is AT toch geworden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » za jul 11, 2015 5:44 pm

Bert schreef:Laat maar zitten, zeux. Gelukkig weet je veel beter wat ik wil zeggen dan ik zelf.

Wat een kutforum is AT toch geworden.
Misschien iets aan je eigen manier van schrijven doen? Heeeel vervelend namelijk.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » za jul 11, 2015 9:00 pm

Precies, zeker op dit soort warme dagen is het heel vermoeiend om die posts van Bert te volgen.

Plaats reactie