Marc Overmars

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kassa voor Overmars

Bericht door Jöhnk » wo feb 18, 2015 12:57 pm

DelToro schreef:Ja, dat kan zo zijn, maar kennelijk brengen meerdere scouts advies uit over een speler (zoals Yopi aangaf bij de deal van El Ghazi). Dit bericht duidt er op dat de meerderheid van de scouting niet achter de aankoop stond, op Ulderink na. Bericht rammelt wat mij betreft dus niet aan alle kanten.
Ulderink was in dienst als scout en blijkbaar was hij lovend over Milik. Dan is de conclusie dat de scouting er niet achter stond te kort door de bocht, zeker omdat het "meeste stemmen gelden" principe niet per se leidend is. Zoals gezegd: bij El Ghazi was er ook maar een scout volledig overtuigd. Dat kun je weinig vinden, maar er ligt dan tenminste wel een lovend rapport.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kassa voor Overmars

Bericht door Yopi » wo feb 18, 2015 1:02 pm

Tja, als Ulderink Milik een tijd heeft gevolgd, zal zijn stem zwaarder wegen dan die van Hans van der Zee achter zijn bureau. Zo is het steeds afwegen.

Mijn gevoel zegt dat Wim Jonk meer kijk heeft op spelers dan De Boer en Overmars. En dat de jeugdscouts daar blij mee mogen zijn.

Scouts zijn net mensen. Stel dat Ulderink Milik aanraadt, Overmars hem niet haalt vanwege de andere (negatieve) scoutingrapporten en die jongen maakt het elders, wat denk je dat er dan gebeurt? Ulderink in álle media: Ik had hem ontdekt voor Ajax, maar Overmars wilde hem niet. Daarentegen hoor je scouts nooit over mislukte spelers die op hun aanraden zijn gekomen. :smallgrin.gif:

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Kassa voor Overmars

Bericht door DelToro » wo feb 18, 2015 1:37 pm

Uiteraard, daar heb je gelijk in. Ik wilde ook helemaal niet aangeven dat het een fout is van Overmars, maar meer dat er de laatste jaren weinig spelers zijn aangetrokken waarvan we zeker weten dat de scouting er een positief advies over heeft gegeven. Sana is de enige waarvan we zeker weten dat hij is gehaald op basis van een scoutingsrapport en daarbij noem ik Milik een twijfelgeval.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kassa voor Overmars

Bericht door Yopi » wo feb 18, 2015 1:53 pm

Tja, succes heeft vele vaders... :smallgrin.gif:

Ik weet ook niet of je in alle gevallen X scoutingsrapporten nodig hebt. Je moet oppassen dat je de besluitvorming niet stroperig maakt.


In de ideale situatie vertrouwen de scouts en de TD elkaar, waardoor een scoutingsrapport een uitgangspunt is voor een open discussie. In de praktijk werkt het, in elk geval bij Ajax, blijkbaar anders. En niet alleen op dit moment, maar sinds jaar en dag. Dan dient een scoutingsrapport al snel als schaamblad, en heeft het verder geen waarde meer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kassa voor Overmars

Bericht door Jöhnk » wo feb 18, 2015 4:57 pm

Maar juist omdat men bij veel aankopen 'maar wat doet', blijft de scouting buiten schot. Misschien roept de scouting op dit moment in koor: zie je nou wel, Virgil van Dijk had je moeten nemen, en niet Van der Hoorn! Maar of Virgil van Dijk het bij Ajax had gered, had ik ook nog even moeten zien.

Andersom: als Jonk en Overmars niet overgegaan waren tot het halen van El Ghazi, dobberde die jongen misschien nog rond in de eerste divisie. En dan hadden we misschien wel geroepen: zie je wel, die scouts deugen voor niets. Ten onrechte.

Ik wil maar zeggen: de enige manier om de scouting echt te beoordelen, is ernaar luisteren. Zolang je dat niet doet, is de noodzaak om de scouting door te lichten er ook niet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kassa voor Overmars

Bericht door zeux » wo feb 18, 2015 5:05 pm

Jöhnk schreef:Maar juist omdat men bij veel aankopen 'maar wat doet', blijft de scouting buiten schot. Misschien roept de scouting op dit moment in koor: zie je nou wel, Virgil van Dijk had je moeten nemen, en niet Van der Hoorn! Maar of Virgil van Dijk het bij Ajax had gered, had ik ook nog even moeten zien.

Andersom: als Jonk en Overmars niet overgegaan waren tot het halen van El Ghazi, dobberde die jongen misschien nog rond in de eerste divisie. En dan hadden we misschien wel geroepen: zie je wel, die scouts deugen voor niets. Ten onrechte.

Ik wil maar zeggen: de enige manier om de scouting echt te beoordelen, is ernaar luisteren. Zolang je dat niet doet, is de noodzaak om de scouting door te lichten er ook niet.
Sturen ze ook naar spelers meerdere scouts? Als zo'n Zweedse scout met de optie Sana komt, dan lijkt het me toch dat vervolgens andere scouts ook gaan kijken. En vervolgens iemand van het TH. En dan op basis van meerdere rapporten een beslissing nemen. Wat bij AEG is gebeurt dus. Maar is dat ook bij Sana gebeurt? Bij vdHoorn?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Marc Overmars

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 2:10 am

Het financiële zaken en scouting gebeuren staat al vol genoeg, dus dan maar even een aparte topic voor onze directeur, want hij heeft de laatste tijd toch een hoop verdiend.


Van NU.nl:
'Overmars in opspraak door mogelijk onethische werkwijze bij Ajax'

Gepubliceerd: 10 november 2015 00:25 Laatste update: 10 november 2015 00:25

Afbeelding

Directeur voetbalzaken Marc Overmars is bij Ajax in opspraak omdat hij mogelijk onethisch heeft gehandeld.

Dat schrijft De Volkskrant.

Overmars gunde dit jaar de inrichting van een nieuwe school op jeugdcomplex De Toekomst aan het bedrijf van zijn zwager. In 2013 zou hij ook al een bedrijf hebben ingeschakeld waar hij zelf banden mee had.

Over gevolgen van de eventuele belangenverstrengeling voor de voormalig Oranje-international is nog niets bekend.

Sinds 2012 is de 42-jarige Overmars als directeur voetbalzaken verbonden aan Ajax. In zijn loopbaan als voetballer kwam hij naast Ajax ook uit voor onder meer Arsenal en FC Barcelona.
http://www.nu.nl/voetbal/4161773/overma ... -ajax.html

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 4:31 am

Ha!

De Volkskrant heeft de volledige berichtgeving op de website gedelete. Dan maar eventjes wachten tot de papieren versie binnenkomt. :smallgrin.gif:


Of ze hebben daar voor hun beurt gesproken, of ze komen nog voordat de meesten in Holland wakker worden met sappige update. :pepsi.gif:




:kjh.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Mano » di nov 10, 2015 9:01 am

Het gevecht is begonnen!

Jonk verlaat Ajax wegens 'onoverbrugbare' verschillen

Wim Jonk vertrekt bij Ajax als hoofd opleidingen. Volgens de Amsterdamse club zijn de verschillen met de oud-international 'onoverbrugbaar'.
Volgens Ajax is met Jonk een verschil van inzicht over de invulling en de werkwijze van het technisch hart. De Amsterdamse club spreekt van een 'langlopend' conflict tussen de oud-international en de andere leden van het technische hart en de directie.

'De problemen in en rondom het technisch hart bleven bestaan, ook na veel pogingen om de leden nader tot elkaar te krijgen', zegt algemeen directeur Dolf Collee. 'Edwin van der Sar is sinds begin september voorzitter van het technisch hart en ook hij heeft er veel tijd en energie in gestoken. Uiteindelijk zijn wij tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk bleek om alle leden aan boord te houden.'
Kamp 1 slaat toe, hoe krijgt Kamp 2 Overmars eruit.
De eerste berichten zijn al de wereld ingeslingerd.... :smallgrin.gif:


jammer dat deze 'wie heeft de grootste piemel-wedstrijd' over de rug van mijn geliefde ajax gaat
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » di nov 10, 2015 9:29 am

Op 6 juni 2013 vroeg de projectleider per mail om opheldering over de verbouwing van de kleedkamers en het gunnen aan de duurste en minst professionele ondernemer. 'Naar aanleiding van onze meetings waarin toch was afgesproken dat het om de prijs-kwaliteitverhouding zou gaan, snap ik deze beslissing niet', schrijft hij. Volgens hem zijn de twee andere bedrijven die een offerte uitbrachten beter: 'Op basis van het offertetraject is mijn conclusie dat TBP en A3 veel professioneler zijn (meer initiatief, meedenken, groter, snel in aanleveren gegevens) en dus ook veel goedkoper.'
Overmars had geen boodschap aan de bezwaren van de projectleider. 'Braakman & Pannekoek heb ik het meest vertrouwen in, ook met geen achteraf gezeur en meerwerk. Dus laat ze maar beginnen met mijn goedkeuring', antwoordde hij.
:drecul.gif:

De grasmeester uit Epe, de ondernemer uit Epe. Het ergste is nog dat er blijkbaar geen enkel controlerend orgaan ingrijpt.

Wellicht heeft Overmars nog wel een oom die verstand heeft van het opleiden van jeugd.

Maar Marc is een topper hoor, hij schuift tenminste wel aan bij vergaderingen :blub.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » di nov 10, 2015 11:05 am

Kleine toevoeging door Ajaxlife
Medewerkers brengen 'onethische' Overmars in opspraak

NIEUWS10 NOVEMBER 2015 OM 10:32
Overmars wordt beschadigd. Welke gevolgen heeft deze kras? © Pro Shots
Het was crisis, het is crisis en het blijft nog wel een tijdje crisis bij Ajax. Op de dag dat een punt wordt gezet achter het dienstverband van Wim Jonk raakt ook Marc Overmars in opspraak. Er speelt mogelijk een 'onethische' kwestie, die door medewerkers van de club aan het licht is gekomen.

Wat is er aan de hand? Er is dit jaar een schoolcomplex gebouwd op De Toekomst en dat moest ingericht worden. Overmars wist wel iemand, namelijk het bedrijf van zijn zwager. Overmars schakelde voor de verbouwing van de kleedkamers in 2013 ook een bedrijf in uit zijn woonplaats Epe.

Het hele punt is alleen dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is. En volgens de beursregels zorgt een transactie met je zwager voor een tegenstrijdig belang. Dat mag niet. Het volledige verhaal staat dinsdag in de Volkskrant. De krant meldt dat het balletje ging rollen door medewerkers van Ajax, die bij de raad van commissarissen aan de bel hebben getrokken.

Overmars laat in een reactie weten dat hij voor de inrichting van de campus het bedrijf ZO!interieurprojecten heeft aangedragen bij de overige leden van de directie. “Daarna heb ik er niets meer mee te maken gehad, het was aan anderen om te besluiten wie het zou worden,” aldus de directeur voetbalzaken.

Het gekke is dat de transacties niet zijn opgenomen in het jaarverslag over seizoen 2014/2015. En nog gekker klinkt de gang van zakken rond de verbouwing van de kleedkamers. Dit project werd gegund aan Braakman & Pannekoek uit Epe, terwijl deze firma het minst professioneel zou zijn en de duurste offerte had uitgebracht.

De Volkskrant claimt e-mails in bezit te hebben waaruit moet blijken dat Overmars – die ontkent er iets mee te maken te hebben – de projectleider opdroeg desondanks Braakman & Pannekoek in te huren. Het wordt interessant hoe dit nu verder moet. Ajax kan zijn goede naam niet laten verkwanselen door een directeur die zijn vriendjes hier en daar wat leuke opdrachten toeschuift.

Er vallen trouwens nog meer lijnen te tekenen tussen de Amsterdam Arena en Epe. Martin Brummel is sinds deze zomer als terreinknecht actief op De Toekomst. Het is ons niet geheel duidelijk hoe Ajax uitkwam bij Brummel, maar een mogelijke connectie ligt op sportcomplex De Wachtelenberg van SV Epe.

Toevallig oefende Ajax afgelopen zomer in de achtertuin van Overmars tegen Panathinaikos.
:excited.gif:

De timing van deze berichten is op z'n minst toch weer opmerkelijk te noemen. Het kaltstellen van Jonk direct gevolgd door het aan de stoelpoten zagen van Overmars.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Duke » di nov 10, 2015 11:25 am

Het gewraakte artikel:
Ajax-directeur Overmars speelde zwager werk toe

Bij voetbalclub Ajax is onrust ontstaan over mogelijk onethisch handelen van directeur Marc Overmars. Overmars gunde dit jaar de inrichting van de nieuwe school op jeugdcomplex De Toekomst aan het bedrijf van zijn zwager. Daarnaast schakelde hij in 2013 voor de verbouwing van het kleedcomplex een bouwbedrijf uit zijn woonplaats Epe in waarmee hij met zijn privévastgoedbedrijf ook zaken doet.

Volgens de regels die gelden voor beursgenoteerde bedrijven levert de transactie met de zwager van Overmars een tegenstrijdig belang op. Medewerkers van Ajax die het niet eens waren met de gang van zaken, rapporteerden de omstreden aanbesteding bij de raad van commissarissen van de club. Die liet volgens de medewerkers weten niet op de hoogte te zijn van de gang van zaken en zou hebben aangegeven maatregelen te treffen. Zichtbare stappen zijn vervolgens niet ondernomen.

Met de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op komst, aanstaande vrijdag, laait de kampenstrijd in de club weer op. Inmiddels zijn er drie kampen ontstaan. Inzet is de uitvoering van het 'Plan Cruijff', dat door leidinggevenden niet strikt genoeg zou worden gevolgd. Vorige maand ruimden voorzitter van de raad van commissarissen Hans Wijers en adviseur Tscheu la Ling al het veld. Een reden voor hun plotselinge vertrek gaven ze niet.

Overmars laat in een reactie weten dat hij het bedrijf van zijn zwager, ZO!interieurprojecten uit Waalwijk, bij Ajax heeft aangedragen en dat zijn relatie met het bedrijf bij de overige directieleden - Jeroen Slop, Edwin van der Sar en de inmiddels opgestapte Michael Kinsbergen - bekend was. 'Daarna heb ik er niets meer mee te maken gehad, het was aan anderen om te besluiten wie het zou worden', aldus Overmars.

Op de hoogte
De raad van commissarissen was volgens Ajax wel op de hoogte van de transactie. Desondanks is deze niet opgenomen in het jaarverslag over 2014/2015, zoals de code Tabaksblat voorschrijft. In de Code, die in 2003 van kracht werd om wangedrag van bestuurders te voorkomen, staat dat bij mogelijke tegenstrijdige belangen in het jaarverslag moet worden uitgelegd waarom de belangenverstrengeling gerechtvaardigd zou zijn.

Bij het inschakelen van bouwbedrijf Braakman & Pannekoek uit Overmars' woonplaats Epe heeft de directeur zich volgens Ajax ook niet met de uiteindelijke besluitvorming bemoeid. Uit interne mails, die in het bezit zijn van de Volkskrant, blijkt echter dat Overmars de projectleider van de club opdroeg het bouwbedrijf in te huren.

Op 6 juni 2013 vroeg de projectleider per mail om opheldering over de verbouwing van de kleedkamers en het gunnen aan de duurste en minst professionele ondernemer. 'Naar aanleiding van onze meetings waarin toch was afgesproken dat het om de prijs-kwaliteitverhouding zou gaan, snap ik deze beslissing niet', schrijft hij. Volgens hem zijn de twee andere bedrijven die een offerte uitbrachten beter: 'Op basis van het offertetraject is mijn conclusie dat TBP en A3 veel professioneler zijn (meer initiatief, meedenken, groter, snel in aanleveren gegevens) en dus ook veel goedkoper.'

Overmars had geen boodschap aan de bezwaren van de projectleider. 'Braakman & Pannekoek heb ik het meest vertrouwen in, ook met geen achteraf gezeur en meerwerk. Dus laat ze maar beginnen met mijn goedkeuring', antwoordde hij.

Bekende
Het bouwbedrijf Braakman & Pannekoek is een goede bekende van Overmars. Het bedrijf voert zo nu en dan opdrachten uit voor zijn vastgoedbedrijf, zoals de verbouwing van een winkelpand in de Hoofdstraat in Epe.

De opdracht die het bedrijf in 2013 van Ajax kreeg, had blijkens de offerte een waarde van 103 duizend euro. Dat jaar maakte het bouwbedrijf een winst van 11 duizend euro en kampte het met een negatief eigen vermogen van 144 duizend euro. In het jaarverslag staat dat door het negatieve eigen vermogen en het negatieve werkkapitaal de continuïteit onzeker lijkt.

Hoogleraar Ruud Pruijm, verbonden aan het Corporate Governance Instituut van Universiteit Nyenrode, vindt het 'een vreemde situatie'. 'De raad van commissarissen had het tegenstrijdig belang in het jaarverslag moeten vermelden. Pas de richtlijn toe of leg uit waarom je dat niet doet. Dat doen ze niet en dat hoort niet.'

Bij de opdracht die Overmars zijn zwager gunde, is volgens hem sprake van een tegenstrijdig belang. De opdracht van Overmars aan het bouwbedrijf vindt Pruijm 'uitermate onverstandig'. 'Je moet je afvragen of hij hiermee het belang van Ajax dient.'
http://www.volkskrant.nl

Daarnaast beide topics over Overmars samengevoegd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » di nov 10, 2015 12:04 pm

Ajax ontkent dat Overmars iets fout heeft gedaan. Nou, kom op Volkskrant, maak die mails openbaar :blush.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Arthur » di nov 10, 2015 12:08 pm

Beetje gemaakt dit probleem. Iedereen gunt eerder bekenden een opdracht en zolang dat voor een faire prijs gebeurt is daar niks mis mee.

Maar goed, als het betekent dat Marc oprot ben ik er blij mee.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » di nov 10, 2015 12:13 pm

Arthur schreef:Beetje gemaakt dit probleem. Iedereen gunt eerder bekenden een opdracht en zolang dat voor een faire prijs gebeurt is daar niks mis mee.

Maar goed, als het betekent dat Marc oprot ben ik er blij mee.
Heb je het artikel gelezen? De Volkskrant insinueert dat Overmars druk heeft uitgeoefend en dat de projectleider zijn aangedragen partij de slechtste partij vond. Daarnaast lijkt het erop dat de controlerende organen hiervan op de hoogte waren en er niets mee hebben gedaan. Als dat waar is, kan het (juridisch) behoorlijk vervelende gevolgen hebben voor Ajax.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Mano » di nov 10, 2015 12:13 pm

Tuurlijk werkt het zo, alleen als beursgenoteerde niet.
daar zit 't em
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » di nov 10, 2015 12:32 pm

Afbeelding

Iconische foto, qua symboliek op gelijke hoogte met de foto van Blatter en de vliegende geldbiljetten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 3:15 pm

:smallgrin.gif:

@ Benji: inderdaad is blijft dat een prachtig plaatje.

Voor degenen die de situatie niet direct (her)kennen is wellicht de uitleg handig dat in Oostenrijk de dancing naast het hotel waar Ajax in het zomerkamp verbleef in brand vloog.

Opzich sympathiek dat Marc meteen naar de verzekeraar telefoneert om te informeren hoeveel Oostenrijkse shillings zo'n schade bedraagt. :smallgrin.gif: In Oostenrijk hadden ze er echter niet zoveel aan dat hij naar Apeldoorn telefoneerde. :biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door wimpey » di nov 10, 2015 3:17 pm

Het bouwbedrijf Braakman & Pannekoek is een goede bekende van Overmars.
:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Marc Overmars

Bericht door beelzebub » di nov 10, 2015 4:30 pm

Overmars is dan ook groot geworden met zijn pannenkoekenrestaurants.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door LucaS » di nov 10, 2015 6:11 pm

Bij de berichten over Ling is al uitgebreid aangetoond dat de Volkskrant buijtengemeen onbetrouwbaar is als het over Ajax gaat.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Demosthenes » di nov 10, 2015 6:57 pm

LucaS schreef:Bij de berichten over Ling is al uitgebreid aangetoond dat de Volkskrant buijtengemeen onbetrouwbaar is als het over Ajax gaat.
Dit bericht lag al een paar weken klaar, het is nog van die stagiair die beschuldigd werd van plagiaat. Hij had dit bericht waarschijnlijk van De T. en dan is het weer betrouwbaar of is dit iets als "De Kretenzer zegt dat alle Kretenzers liegen"?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » di nov 10, 2015 7:03 pm

De Volkskrant zegt dat ze emails hebben van medewerkers van Ajax met betrekking tot deze zaak. Ik neem aan dat ze bereid zijn hier iets over uit de doeken te doen om hun claim te onderbouwen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » di nov 10, 2015 7:10 pm

Benji schreef:De Volkskrant zegt dat ze emails hebben van medewerkers van Ajax met betrekking tot deze zaak. Ik neem aan dat ze bereid zijn hier iets over uit de doeken te doen om hun claim te onderbouwen.
Journalisten kunnen hun bron beschermen. Sommige journalisten worden daar zelfs voor 'gegijzeld'.

Mogelijk kunnen ze de mails geanonimiseerd tonen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Arthur » di nov 10, 2015 7:12 pm

Ook als ze geanonimiseerd zijn kan de directie natuurlijk zo zien van wie die mails zijn.

Plaats reactie