Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » ma nov 03, 2014 11:55 pm

Klaasen, Veltman en Fisher blijven alleen vrijwillig bij Ajax tot hun 24st als ze eigenlijk niet goed genoeg zijn voor Ajax.
YNWA

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di nov 04, 2014 9:32 am

Giacomo Puccini schreef: Ik hoop dat Ajax volgend jaar Van Rhijn, Cilessen, Veltman, Schöne en Klaassen weet te behouden. Aangevuld met talenten als El Ghazi, Zivkovic, Riedewald, Van de Beek en Muric kan er iets moois ontstaan.
Dat denk ik ook. En ik ben ook met je eens dat het TH tekort is geschoten v.w.b. de korte termijn. Stop gap signings van een beter niveau dan Viergever, Zimling e.c. zijn echt wel te vinden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di nov 04, 2014 11:33 am

Nou, Sneijder is beschikbaar hoor! :biggrin.gif:
Sneijder weigert uitstel van salaris bij Galatasaray

Wesley Sneijder heeft een conflict met de clubleiding van Galatasaray. De middenvelder heeft als enige speler van de selectie geweigerd akkoord te gaan met uitstel van salarisbetaling tot januari.

Dat zegt zijn zaakwaarnemer Guido Albers tegen het AD.

De Turkse club uit Istanbul verkeert in financiële problemen en had de spelers gevraagd de salarisbetaling tijdelijk op te schorten.

Sneijder weigerde en zat vrijdag vervolgens op de bank tijdens de competitiewedstrijd tegen Kasimpasa. Ook moest hij vorige week plotseling met het tweede team trainen.

Het was niet de eerste keer dat Galatasaray de spelers vroeg om uitstel van salaris. "We hebben in eerdere situaties steeds meegedacht, maar nu heeft Wesley zijn geld opgeëist en gekregen, als enige speler", stelt Albers.

"Voor Turkse jongens zal het moeilijk zijn om tegen de club op te staan, maar een buitenlander kan wel eens een statement maken. Als speler wil je niet steeds speelbal zijn van de club. Maar als je zo je nek uitsteekt, weet je dat er kan gebeuren wat er nu gebeurt", aldus Albers.

Transfer

De zaakwaarnemer wil volgende week duidelijkheid van de club. Hij sluit een transfer van Sneijder in de winter niet uit.

"Als de eerlijke boodschap van de nieuwe machthebbers is: we willen of we kunnen niks meer door de financiele situatie en we hebben een transfer van Sneijder nodig voor het geld, dan even goede vrienden. Dan weet iedereen waar hij aan toe is."

Sneijder heeft nog een contract bij Galatasaray tot medio 2016. De ploeg van coach Cesare Prandelli speelt dinsdagavond in de Champions League tegen Borussia Dortmund.

Door: NU.nl
Let's make Le T's day!!!! :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di nov 04, 2014 12:23 pm

Zou mooi zijn maar die komt niet. Zie hem eerder naar Qatar of Amerika gaan. Monaco kan ook.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » di nov 04, 2014 2:33 pm

zeux schreef:Nou, Sneijder is beschikbaar hoor! :biggrin.gif:

Let's make Le T's day!!!! :neutral.gif:
Het schijnt dat Manchester United voor het 8e achtereenvolgende jaar interesse heeft getoond, en wederom zonder dat de trainer daar iets vanaf weet. Dus dat wordt nog lastig.

Hij moet natuurlijk gewoon zijn geld krijgen, maar zo'n grote meneer is hij ook daar niet. Ben benieuwd waar hij terecht zou komen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » di nov 04, 2014 4:16 pm

zijn vrouw is te High Maintaince voor een overstap naar een Ajax salaris plafond :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di nov 04, 2014 4:37 pm

Mano schreef:zijn vrouw is te High Maintaince voor een overstap naar een Ajax salaris plafond :blush.gif:
Haar man ook. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di nov 04, 2014 11:14 pm

Haha, was natuurlijk onvermijdelijk: praat over Wesley naar Ajax.

Co zegt dat hij te paaien zou zijn met een toekomstperspectief als trainer bij Ajax...

Ik dènk het niet. Wat verdient hij in Istanbul? Twee maal de cap van Ajax? Drie maal?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » di nov 04, 2014 11:17 pm

Laten we daar alsjeblieft niet aan beginnen zeg

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » wo nov 05, 2014 10:30 am

Wesley is 30 jaar en zal dus nog minimaal 2-3 jaar zijn zakken elders willen vullen.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo nov 05, 2014 10:38 am

peter schreef:Wesley is 30 jaar en zal dus nog minimaal 2-3 jaar zijn zakken elders willen vullen.
En uitbuiken. Net als z'n maat uit HH. Ze kunnen het nu fysiek al niet meer aan. En halen vaker de voorpagina van Privé dan een voetbalblad. Die lui hoef ik dus niet meer bij Ajax te zien. Lekker rolmodel ook voor jonge spelers... :excited.gif:

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo nov 05, 2014 10:41 am

zeux schreef: Ik dènk het niet. Wat verdient hij in Istanbul? Twee maal de cap van Ajax? Drie maal?
En de rest, Zeux. Elia zit bij Bremen op een salaris van 2.8 M. Elia! Boula pakte bij VfB 2.5 M. Wederom: Boula!

Augsburg pakt een keer of 6 aan TV-gelden wat Ajax binnenhaalt. Cardiff vorig seizoen - ik meen - 60 M aan TV-gelden meer dan Ajax.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » wo nov 05, 2014 10:46 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Ik dènk het niet. Wat verdient hij in Istanbul? Twee maal de cap van Ajax? Drie maal?
En de rest, Zeux. Elia zit bij Bremen op een salaris van 2.8 M. Elia! Boula pakte bij VfB 2.5 M. Wederom: Boula!

Augsburg pakt een keer of 6 aan TV-gelden wat Ajax binnenhaalt. Cardiff vorig seizoen - ik meen - 60 M aan TV-gelden meer dan Ajax.
Je hoeft mij niet uit te leggen dat Ajax dat soort salarissen niet kan betalen. :-) Nooit beweerd ook.

Wat zal Wesley krijgen in Istanbul? Drie miljoen? Turkse league is toch ook weer wat anders dan Bundesliga.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » wo nov 05, 2014 10:50 am

Galatasaray heeft openheid van zaken gegeven over de inkomsten van de deze week aangetrokken Wesley Sneijder. De Oranje-aanvoerder tekende dinsdag een contract tot medio 2016 bij de Turkse grootmacht en die transfer legt hem allesbehalve windeieren.

Sneijder, die ook al twee miljoen meekreeg bij het achterlaten van Internazionale, ontvangt liefst 3,9 miljoen tekengeld voor zijn komst naar Istanbul. Dat bedrag wordt verspreid over drie seizoenen uitbetaald vanaf de zomer van 2013. Het komende halfjaar heeft Galatasaray het netto salaris van Sneijder vastgesteld op twee miljoen euro. Daarbovenop krijgt hij een premie van 25 duizend euro per gespeelde wedstrijd.

Met ingang van het seizoen 2013/14 toucheert de voormalige Ajacied 3,2 miljoen euro per jaar, plus 25 duizend euro per duel. Aan dat laatste element zit overigens een grens, want opgeteld kan Sneijder per seizoen maximaal 500 duizend euro aan wedstrijdpremies bijverdienen.

VI
In Turkijke is het bijna bruto/netto. Oftewel, dan moet Ajax dus ongeveer 7 miljoen bruto per jaar ophoesten. :smallgrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » wo nov 05, 2014 10:58 am

zeux schreef:Haha, was natuurlijk onvermijdelijk: praat over Wesley naar Ajax.

Co zegt dat hij te paaien zou zijn met een toekomstperspectief als trainer bij Ajax...
Conditietrainer? Of gaat hij ze combinaties over meerdere schijven leren zien?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » wo nov 05, 2014 11:00 am

Nah, 5 a 6 zeker ja. (@Peter)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » wo nov 05, 2014 11:01 am

Wesley zou toch wel gewoon vanaf januari gratis komen spelen? :hypocrite.gif: Mag zijn advocaat met Galatasaray juridisch om de nog resterende eurootjes gaan vechten... :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo nov 05, 2014 11:13 am

zeux schreef: Je hoeft mij niet uit te leggen dat Ajax dat soort salarissen niet kan betalen. :-) Nooit beweerd ook.
Nee, maar ik moet je wel uitleggen dat ie een veelvoud verdient van 2 of 3 keer de cap bij Ajax. :excited.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » wo nov 05, 2014 11:39 am

Cruijff schreef:Wesley zou toch wel gewoon vanaf januari gratis komen spelen? :hypocrite.gif: Mag zijn advocaat met Galatasaray juridisch om de nog resterende eurootjes gaan vechten... :hypocrite.gif:
Nee zeg niet nog mee kabouters. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo nov 05, 2014 11:52 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Ik dènk het niet. Wat verdient hij in Istanbul? Twee maal de cap van Ajax? Drie maal?
En de rest, Zeux. Elia zit bij Bremen op een salaris van 2.8 M. Elia! Boula pakte bij VfB 2.5 M. Wederom: Boula!
Dezelfde Boula die nu bij Feyenoord zit? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo nov 05, 2014 11:54 am

The very same Boula.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door gaizka » do nov 06, 2014 8:55 pm

Arthur schreef:
zeux schreef:Maar waarom zou dan zo'n Red Bull-speler niet kunnen?
Omdat wij geen Red Bull-salarissen betalen.
Schiet er wel weer 3 in vanavond, zou echt een uitstekende versterking zijn geweest voor dit Ajax!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door elliquido » vr nov 07, 2014 9:03 am

Welkom Ziggo :rules.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Thijs » vr nov 07, 2014 9:04 am

8 miljoen vast, 2 variabel
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » vr nov 07, 2014 9:07 am

Staat niet zo mooi op ons fantastische shirt. :blush.gif:

Plaats reactie