Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 10:16 am

Marillion schreef:Belachelijk. De kaartverkoop is volledig geautomatiseerd. Als zij er niet in slagen om dat systeem aan te passen aan hun regels moeten ze niet bij de supporter zijn maar bij hun IT dienstverlener of interne afdeling.
Exact!

Bovendien, toen ik een paar weken in Oekraïne zat is iemand anders met mijn seizoenkaart naar de thuiswedstrijden tegen Groningen en Heerenveen gegaan.

Die persoon heeft dan mijn barcode, daar is verder bij mijn weten geen misbruik van gemaakt. Maar in principe kan ieder dus online zoveel e-tickets als mogelijk is met een barcode gaan bestellen en dan vindt Ajax het uiteindelijk volstrekt logisch dat ze de seizoenkaarthouder (in het toegestuurde bericht 'klant' genoemd) straffen voor de nogal 'losse' wijze waarop hun online verkoop in elkaar steekt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 29, 2014 10:52 am

Vak 409 is toch geen reet aan, hoe suf wil je het hebben. Ik zou 100% gaan voor een nieuwe scc op 424/425.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 10:57 am

Ja, ik ben ook nog niet akkoord met voorstel gegaan. Hoe dan ook moet ik ten koste van alles een scc voor Ajax behouden, ik ga al sinds seizoen 93/94 naar Ajax en toen was ik pas 10.

Ik sta veel liever op Zuid 2 dan op Noord 2 en had al een bescheiden plan van aanpak gemaakt om dat alsnog te fixen. Heb jij nog een strategie?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 29, 2014 11:05 am

Oh, jullie komen niet voor het voetbal maar voor de leut/gezelligheid in een vak, apart. :smile-ajax.gif:
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 29, 2014 11:06 am

Ik zou gewoon blijven bellen, mailen, langs gaan etc. Wellicht kun je met andere slachtoffers uit 410 samen wat op poten zetten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 11:14 am

InnerHarbour schreef:Oh, jullie komen niet voor het voetbal maar voor de leut/gezelligheid in een vak, apart. :smile-ajax.gif:
Ik kom voor beiden IH, maar voor de wedstrijdbeleving is het wel een stuk fijner om in een vak te staan waar je kunt roepen wat je wilt, ook al is dat lang niet altijd erg fraai en waar je om te beginnen ook kunt STAAN. En waar je af en toe op geleende of bijbestelde kaarten nog 3 of 4 man extra kunt meenemen die je dan ook naast je hebt en die niet ergens op rij 29 in een hoekje op hun stoelnummer moeten worden weggedrukt omdat de rest van het vak ook met de kaart in de hand zoekend naar zijn exacte rij en stoelnummer zijn plaatsje in de Arena gaat zoeken.

Aan de andere kant miste ik sinds '410' bestaat mijn oude plekkie best vaak. Mijn vader en ik hadden seizoenkaarten in vak 411 op rij 3 waar het af en toe levendig maar vaak net wat te rustig was voordat Vak 410 werd opgericht. Ik ben toen meteen aangehaakt bij de oprichtende jongens die van mijn leeftijd waren, bij alle beker en Europese wedstrijd stond ik met mijn klasgenoten altijd in 127.

Dat hoefde vanaf toen niet meer, we hadden 410 om de wedstrijd te beleven zoals wij dat wilden en om Ajax vuriger aan te sporen dan men in de Arena gewend was.

Maar ik miste ze ondertussen wel, die 40-plussers onderin het vak op de 2e ring die hevig meeleefden en licht cynisch met een Noord-Hollandse tongval het spel becommentariseerden en vaak wel wat te mekkeren hadden. Dat subtiele en relativerende mis je op de staantribunes bij het jonge grut dat veelal uit Brabant, Limburg of Gelderland komt en waarvan je de zachte G zelfs regelmatig op tv door de spreekkoren heen kon horen.
Laatst gewijzigd door Cruijff op do aug 14, 2014 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 11:21 am

brigade zuid schreef:Ik zou gewoon blijven bellen, mailen, langs gaan etc. Wellicht kun je met andere slachtoffers uit 410 samen wat op poten zetten.
Dat laatste daar reken ik sowieso op, ja. Wanneer Ajax deze 'dwang om je scc persoonlijk op te halen' doorvoert verdwijnen er tussen de 385 en 545 seizoenkaarthouders van 410. Bovendien dus ook alle personen die namens 410 lid zijn van het sfeerteam, de overleggen voeren en zelfs een medewerkerspas hebben. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Vrijwel niemand van 410 heeft in de tussentijd een JC Schaal ticket voor 424/425 gekocht. Bovendien, als ze meer dan 400 van de huidige seizoenkaarthouders vervangen door jonge gastjes op de wachtlijst die staan te springen om een plekje in dat vak te krijgen dan wordt het vak juist nog veel moeilijker beheersbaar dan het op dit moment is.

M..

Bericht door M.. » di jul 29, 2014 11:55 am

Cruijff schreef: Bovendien, als ze meer dan 400 van de huidige seizoenkaarthouders vervangen door jonge gastjes op de wachtlijst die staan te springen om een plekje in dat vak te krijgen dan wordt het vak juist nog veel moeilijker beheersbaar dan het op dit moment is.
Ligt dat er niet ook aan wat er met de leidende groep op 410 gebeurt? Jij zit een stuk dichter op het vuur dan ik (dat zit je al snel, heb een heel stuk meer afstand genomen). Maar als zij tussen de 385 en 545 zitten kan vak opnieuw beginnen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 29, 2014 7:59 pm

Ik zou het niet nemen en zelf actie in gang zetten om af te dwingen dat je die kaart alsnog krijgt. Ze komen met allerlei vage verhalen maar hebben dus feitelijk niet één concrete reden waarom ze je de toegang zouden kunnen weigeren. Als ze niet willen dat je extra kaarten kunt kopen met je kaart dan moeten ze die optie niet beschikbaar maken. En als ze vooraf geen eisen stellen aan de personen die vervolgens op die kaart naar binnen gaan dan is dat later ook geen argument om iemand voor de voeten te werpen.

Kortom, laat ze komen met een concrete reden waarom je geen recht zou hebben op die kaart óf verstrek hem alsnog op de wijze zoals ze dat een maand geleden al hadden moeten doen. Uiteraard vóór de start van het nieuwe seizoen. Zelf zou ik gewoon als individu handelen om te benadrukken dat het alleen om jouw zaak gaat en niet om allerlei andere dingen die wellicht spelen bij dat vak.
Nil volentibus arduum

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 30, 2014 9:13 am

Cruijff schreef:Wanneer Ajax deze 'dwang om je scc persoonlijk op te halen' doorvoert verdwijnen er tussen de 385 en 545 seizoenkaarthouders van 410.
Die snap ik niet helemaal. Waarom verdwijnen deze mensen? Willen die allemaal een statement stellen dor hem niet op te halen? Anders kun je die kaart toch gewoon ophalen? (los van het feit of je het eens bent met deze vreemde eis)
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 30, 2014 11:04 am

Marillion schreef:Ik zou het niet nemen en zelf actie in gang zetten om af te dwingen dat je die kaart alsnog krijgt. Ze komen met allerlei vage verhalen maar hebben dus feitelijk niet één concrete reden waarom ze je de toegang zouden kunnen weigeren.
brigade zuid schreef:Ik zou gewoon blijven bellen, mailen, langs gaan etc.

Ik leg me er sowieso ook niet bij neer, met de tactiek die ik voor ogen had zou ik na één telefoontje mijn vaste plekkie wel weer terug moeten hebben.

Klein issue is dat ik zowel in 2007 als in 2012 een 'klein dossier' heb opgebouwd bij Mick Werkendam en Joris de Lange die immers al behoorlijk wat jaren de security runnen. Het lijkt er soms op dat ze me liever buiten het stadion willen hebben dan er binnen, al hebben ze daar formeel geen gegronde redenen voor.

Ik had het zo bedacht dat ik de kaart die ik aangeboden kreeg (inmiddels in 410 ipv 409, is nog net wat goedkoper :smile-ajax.gif:) snel verleng zodat ik in ieder geval weer 'klant' ben en dan direct weer bel en zeg: "hee er is iets fout gegaan. Ik moet een kaart in vak 425 hebben, niet in 410'.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 30, 2014 11:10 am

Cruyff, zit jij zodanig diep in '410' dat je iets kan vertellen over de situatie van het vak op het moment? Die 300 a 500 man waar je het over had die nog geen scc voor komend seizoen heeft, is dat de harde kern van de groep? Is er echt het risico dat het vak een beetje ten dode opgeschreven is en zoals M. hier gisteren ook al aangaf straks weer helemaal opnieuw kan beginnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 30, 2014 11:20 am

Nee, ten dode opgeschreven is het zeker niet. Dat het vak 'doodbloedt' lijkt me zwaar onmogelijk, Het 'sfeervakje' uit 2001 is tot gigantische proporties gegroeid, is nationaal en internationaal voor voetbalsupporters een begrip geworden en er staan ruim anderhalf duizend jongens voor op de wachtlijst.

Pride of Amsterdam schreef:
Cruijff schreef:Wanneer Ajax deze 'dwang om je scc persoonlijk op te halen' doorvoert verdwijnen er tussen de 385 en 545 seizoenkaarthouders van 410.
Die snap ik niet helemaal. Waarom verdwijnen deze mensen? Willen die allemaal een statement stellen dor hem niet op te halen? Anders kun je die kaart toch gewoon ophalen? (los van het feit of je het eens bent met deze vreemde eis)
brigade zuid schreef:Cruyff, zit jij zodanig diep in '410' dat je iets kan vertellen over de situatie van het vak op het moment? Die 300 a 500 man waar je het over had die nog geen scc voor komend seizoen heeft, is dat de harde kern van de groep?

Ik heb vanochtend te horen gekregen dat inmiddels ongeveer 600 mensen hun seizoenkaart hebben opgehaald. Dat betekent dat ook een heleboel lieden dat niet hebben gedaan.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 30, 2014 12:47 pm

Het is dan ook vakantietijd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jul 31, 2014 9:48 am

Bekenden van iemand?

Politie
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 31, 2014 11:26 am

Nee, niet dat ik weet.

Al lijkt V12 wel behoorlijk veel op de jongen achter de kassa bij m'n Albert Heijn. Maar ook op de 15e persoon op de triangel bij de jostiband en op het ventje wiens fiets ik altijd afpakte.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 31, 2014 11:47 am

Allemachtig, hoe oud is dat grut? 16?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

elliquido

Bericht door elliquido » do jul 31, 2014 11:58 am

weet iemand wanneer de verkoop van de passe partouts cl begint.. (oh wat een heerlijke vraag eigenlijk)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 31, 2014 12:03 pm

Als je deze vraag 1 dag later zou hebben gesteld elliquido: dan zou ik als antwoord kunnen geven. "Ergens deze maand zal er naar verwachting weer een blinde verkoop met korting aan de seizoenkaarthouders worden gestart". :biggthumpup.gif: :onfire.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jul 31, 2014 12:12 pm

InnerHarbour schreef:Bekenden van iemand?

Politie
Inmiddels ataan er nogmaar 3 op. :smile-ajax.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 31, 2014 12:31 pm

Werkt prima dus. :biggthumpup.gif:

Zou men vaker moeten doen. Dan kan men de normale supporters ook weer eens als normale mensen gaan behandelen.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jul 31, 2014 12:47 pm

En nog twee, die gozer van achter de AH kassa is verdwenen. :biggrin.gif:
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » do jul 31, 2014 1:52 pm

Cruijff schreef:Als je deze vraag 1 dag later zou hebben gesteld elliquido: dan zou ik als antwoord kunnen geven. "Ergens deze maand zal er naar verwachting weer een blinde verkoop met korting aan de seizoenkaarthouders worden gestart". :biggthumpup.gif: :onfire.gif:
ik las ergens dat de verwachting donderdag 14 augustus is...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 31, 2014 4:16 pm

InnerHarbour schreef:En nog twee, die gozer van achter de AH kassa is verdwenen. :biggrin.gif:
Ja. In de Spaarndammerbuurt had de juut 2 kaartjes in vak 425 beschikbaar in ruil voor een NSB actie dus ik heb hem toch maar aangegeven. :biggrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jul 31, 2014 4:49 pm

:ajaxsmiley.gif:

Die laatste twee zitten zeker in Cerso achter de Haagse sletjes aan en hebben geen idee dat ze hier gezocht worden.
YNWA

Plaats reactie