Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door beelzebub » do mar 27, 2014 12:50 pm

Toen de deal met Aegon werd gesloten was het Europees gezien zelfs een uitstekende deal. Als tegensprestatie zijn we een keer op trip geweest in Brazilie en een keertje in Indonesie geloof ik.

Daar moet meer uit te halen zijn, met of zonder sponsor. Elke zomer spelen de echte grote clubs vriendschappelijke wedstrijden in de VS en na elke competitie gaan er een paar richting China.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » do mar 27, 2014 12:51 pm

beelzebub schreef:Toen de deal met Aegon werd gesloten was het Europees gezien zelfs een uitstekende deal. Als tegensprestatie zijn we een keer op trip geweest in Brazilie en een keertje in Indonesie geloof ik.

Daar moet meer uit te halen zijn, met of zonder sponsor. Elke zomer spelen de echte grote clubs vriendschappelijke wedstrijden in de VS en na elke competitie gaan er een paar richting China.
Maar als Ajax een keer zo'n tripje doet schreeuwen we hier weer moord en brand dat we onze oren laten hangen naar de sponsor en niet naar de sportieve kant van de zaak kijken.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » do mar 27, 2014 1:03 pm

Marillion schreef:De vraag is hoe sterk het verhaal is dat op de achtergrond speelt. Als de verwachting is dat er straks per 1 januari een hele mooie deal ligt dan kan het de moeite waard zijn om deze, op zichzelf ongebruikelijke, stap te zetten.

Als het echt uit armoede is. Simpelweg omdat er geen goed concreet verhaal ligt. Dan is het een slechte zaak. Ik sluit niet uit dat we met een wat mindere deal genoegen moeten nemen. De markt is naar mijn inschatting relatief lastig. Maar voor een club als Ajax moet het op zichzelf toch niet al te moeilijk zijn om een fatsoenlijke deal binnen te halen.

Maar ik wacht dus nog maar even met m'n oordeel. Pakken we nu een relatief klein bedrag tot het einde van het jaar maar zijn we straks spekkoper met een mooie deal voor meerdere jaren doordat we even hebben gewacht dan is iedereen enthousiast. Ik zou overigens niet zoveel problemen hebben met een bedrijf als Unibet. Shirtsponsoring is nu eenmaal een commerciële aangelegenheid. En of een bank of verzekeraar nu zo'n voorbeeld bedrijf is.
Sterker nog, ik zie liever reclame voor gokken met eigen geld dan voor gokken met andermans geld.

Maar het ziet er niet naar uit dat Ajax over een half jaar een sterke onderhandelingspositie heeft. Daarvoor zouden dan meerdere gokkantoren naar de gunsten van Ajax moeten dingen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » do mar 27, 2014 1:51 pm

Misschien speelt zich dat op de achtergrond wel vrij concreet af. Als het die richting op gaat zou de tijdelijke oplossing met Aegon voor mij wel acceptabel zijn. Dan laat je in half jaar misschien wat liggen maar dat pak je dan later dubbel en dwars terug.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door ferry » do mar 27, 2014 3:08 pm

Telegraaf:
do 27 mrt 2014, 08:16
'Ajax sprak met wedkantoren'

Jan Braaksma
Commercieel directeur Edwin van der Sar was naarstig op zoek naar een sponsor die met ingang van het seizoen 2014/2015 hoofdsponsor van Ajax wilde worden, vooralsnog zonder resultaat.

Daarom blijft Aegon na dit seizoen nog zes maanden hoofdsponsor van Ajax.
De namen van smartphonefabrikanten Huawei en Samsung gingen nadrukkelijk rond als kandidaten om het roodwitte shirt de komende jaren te sieren.
Slechts 3 miljoen euro
Ajax betaalt wel een behoorlijke prijs voor de verlenging. Waar Aegon eerder nog tussen de 10 en 12 miljoen euro per jaar aan de regerend landskampioen overmaakte, is dat bedrag in de nieuwe deal gehalveerd. Voor zes maanden betaalt de verzekeraar slechts 3 miljoen euro. Het tekent de nood bij de Amsterdammers, die volgens een bron pas vorige week bij Aegon aanklopten voor verlenging van de aflopende overeenkomst.
Genoeg bedrijven hadden interesse om hun naam aan Ajax te verbinden, maar alleen tegen een veel lager bedrag dan Aegon betaalde. Daardoor liepen de gesprekken vooralsnog spaak.

Gokmarkt
Het afstel hoeft niet per se nadelig te zijn voor Van der Sar en de zijnen. De regering is van plan op 1 januari 2015 de Nederlandse gokmarkt te moderniseren. Buitenlandse wedkantoren mogen dan een licentie aanvragen om in ons land kansspelen via internet aan te bieden. Bovendien nemen zij een flink marketingbudget mee. Experts schatten dat de wedkantoren volgend jaar minstens €100 miljoen aan reclame willen uitgeven, waarvan een deel terechtkomt bij de sponsoring van sportclubs.
Ingewijden melden dat Ajax al oriënterende gesprekken heeft gevoerd met het Zweedse Unibet (sponsor van FC Kopenhagen en partner van de Belgische Jupiler Pro League) en het op Gibraltar gevestigde Bwin, eerder sponsor van onder andere Real Madrid en AC Milan.
Voorlopig hoeven de Amsterdammers nog niet te rekenen op een handtekening van de wedkantoren. Als alles volgens plan verloopt, besluit de Tweede Kamer pas in de zomer over de exacte invulling van de wet. Daarna besluiten de wedkantoren of zij een licentie in Nederland aanvragen en of zij in de race blijven om hoofdsponsor van Ajax te worden.
Ik ken de wetgeving niet, dus weet niet wat er al wel of niet mag, maar als er van de zomer nog gesproken gaat worden over de exacte invulling van de wet, dan lijkt me dat rijkelijk laat.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door beelzebub » do mar 27, 2014 3:24 pm

Daar moet je sowieso niet op wachten. Want het kan evengoed afgeschoten worden en moet ook nog langs de eerste kamer. Dit lijkt me dus speculatie van de pers.

Ik denk eerder een gebrek aan netwerk/juiste connecties, of men wil teveel geld(niet achteruitgaan qua opbrengst tov huidig contract), mikt te hoog (per se een 'premium' merk) of wil een langjarige deal ipv een of twee jaartjes.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » do mar 27, 2014 4:43 pm

Niet dat ik Van der Sar verdedig, maar het lijkt mij dat hij niet in zijn eentje zo'n belangrijke zaak hoeft te regelen. Van Kinsbergen is er toch om hem te ondersteunen?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door jabu » do mar 27, 2014 6:25 pm

Yopi schreef:Wat had jij gedaan, Willem? Voor minder een deal afsluiten of wachten op een partij die wel wil betalen wat je nu krijgt?
Er wordt de laatste tijd heel wat afgewacht bij Ajax. Van der Sar wacht af, Overmars wacht met de hand op de knip af, met de jeugdopleiding moet nog jaren gewacht worden, Ajax 1 wacht iedere wedstrijd 90 minuten lang.... :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 6:50 pm

Haastige spoed is zelden goed. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Thom » do mar 27, 2014 7:01 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Wat had jij gedaan, Willem? Voor minder een deal afsluiten of wachten op een partij die wel wil betalen wat je nu krijgt?
Geen van beiden. Ik ben zakenman en zou voor wereldmerk Ajax - binnen de gestelde tijd (!!) - een schip met geld binnenhalen.

Wachten is pcs wat vd Sar lijkt te hebben gedaan.
Moeten we ons niet afvragen of Ajax nog een wereldmerk is? Ik denk dat we onszelf overschatten. Helaas.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 11:00 pm

Daar ben ik ook bang voor. :blush.gif:

Ajax is een grote naam in het voetbal, maar naar de Nederlandse competitie kijkt geen hond.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » vr mar 28, 2014 9:08 am

Je hoeft toch ook niet perse voetbal te kijken? Ajax is het grootste sportmerk in Nederland.. daar moet wat uit gehaald worden.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » vr mar 28, 2014 9:54 am

In Nederland zit het geld niet meer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 9:55 am

Ajax is nog altijd een sterk merk en daarmee interessant voor sponsors. Daar ben ik van overtuigd. De internationale uitstraling is in Europa wellicht wat minder geworden maar als je het hebt over andere delen van de wereldmarkt dan maak je als sponsor nog altijd een geweldige entree met Ajax. Uiteraard is dat in Nederland ook het geval.

Er moet nog altijd een hele mooie deal mogelijk zijn. Daar ben ik van overtuigd. Misschien was Aegon destijds een uitschieter. Maar net een tikje minder moet zeker nog haalbaar zijn schat ik zo in.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » vr mar 28, 2014 10:41 am

Marillion schreef:Ajax is nog altijd een sterk merk en daarmee interessant voor sponsors. Daar ben ik van overtuigd. De internationale uitstraling is in Europa wellicht wat minder geworden maar als je het hebt over andere delen van de wereldmarkt dan maak je als sponsor nog altijd een geweldige entree met Ajax. Uiteraard is dat in Nederland ook het geval.

Er moet nog altijd een hele mooie deal mogelijk zijn. Daar ben ik van overtuigd. Misschien was Aegon destijds een uitschieter. Maar net een tikje minder moet zeker nog haalbaar zijn schat ik zo in.
Wereldmarkt.... alsjeblieft zeg.... niemand kent Ajax. Ze kennen alleen de gehele PL, Barca, Real en Bayern. That's it.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 10:45 am

Dat is pertinent niet waar. De naam Ajax doet het nog altijd goed. Al is het puur op basis van onze historie.

Ik zeg niet dat ze daar denken dat we op dit moment hetzelfde niveau hebben als de huidige Europese top. Maar als bedrijf kom je met Ajax nog altijd prima binnen. Mensen kennen onze club en dat is geld waard.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » vr mar 28, 2014 10:49 am

Marillion schreef:Dat is pertinent niet waar. De naam Ajax doet het nog altijd goed. Al is het puur op basis van onze historie.

Ik zeg niet dat ze daar denken dat we op dit moment hetzelfde niveau hebben als de huidige Europese top. Maar als bedrijf kom je met Ajax nog altijd prima binnen. Mensen kennen onze club en dat is geld waard.
We zitten in een historisch rijtje met Ferencvaros en Panatinaikos. Vroeger grote clubs, nu helemaal niks. Daar krijg je weinig centen voor hoor.

Sponsors willen een team waar spelers als Zlatan, Suarez en Rooney spelen. Die iedere week in 100 landen te zien zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 10:59 am

Ferencvaros en Panathinaikos? :confused.gif:
Ze moeten jou maar niet op pad sturen voor die nieuwe sponsordeal. :smallgrin.gif:

Natuurlijk hebben we niet de uitstraling van een club als Real Madrid. Maar ik ben er echt van overtuigd dat je met de naam Ajax op veel plaatsen in de wereld nog altijd geweldig kunt binnenkomen. Er zijn talloze bedrijven die daar interesse in kunnen hebben. Niet iedereen kan op het shirt van Madrid staan.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Thijs » vr mar 28, 2014 11:17 am

GangstaRiB schreef: We zitten in een historisch rijtje met Ferencvaros en Panatinaikos.
Heb even al hun Champions League-deelnames van de afgelopen jaren gemist, blijkbaar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » vr mar 28, 2014 11:56 am

En wat te denken van hun prijzenkast vol met Europese trofeeën?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » vr mar 28, 2014 12:17 pm

Jabu schreef:
Yopi schreef:Wat had jij gedaan, Willem? Voor minder een deal afsluiten of wachten op een partij die wel wil betalen wat je nu krijgt?
Er wordt de laatste tijd heel wat afgewacht bij Ajax. Van der Sar wacht af, Overmars wacht met de hand op de knip af, met de jeugdopleiding moet nog jaren gewacht worden, Ajax 1 wacht iedere wedstrijd 90 minuten lang.... :smallgrin.gif:
Ik denk dat de sponsors ook afwachten tot ze signalen zien dat Ajax Europees wel wat klaar gaat maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » vr mar 28, 2014 8:52 pm

Ik denk dat de sponsors ook afwachten tot ze signalen zien dat Ajax Europees wel wat klaar gaat maken.
Die sponsors zullen toch wel weten dan het JC-plan al in 2016 voor Europese successen kan zorgen. Ze tekenen voor vijf jaar, omdat dan Europees succes gegarandeerd is.

Van 10 à 12 miljoen per jaar naar 3 miljoen per half jaar is wel een gigantische financiële tegenvaller (voor het duo Kinsbergen en van der Sar)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo apr 09, 2014 11:31 am

Scouts zoeken naar direct inzetbare spits

PUZZELSTUK - Voetbal International wijdt deze week een artikel aan 'de zoektocht naar de nieuwe Kluivert'. Ajax zou scouts de opdracht hebben gegeven 'om een direct inzetbare spits op te sporen'. De Amsterdammers kochten onlangs Richairo Zivkovic, maar die is met zijn zeventien jaar nog jong en mag rustig rijpen in Amsterdam.

De Boer zegt dan ook in het weekblad dat Zivkovic 'er vooral eerst van moet genieten dat hij Ajacied is' en 'lekker met Dennis Bergkamp aan de slag moet gaan'. Mochten ook Siem de de Jong, Bojan Krkic en Kolbeinn Sigthorsson nog vertrekken dan heeft Ajax zeker een nieuwe spits nodig. Vandaar dat de scouts al op zoek zijn.

De hoofdtrainer van Ajax is tevreden over de ontwikkeling van Sigthórsson, die zich met name laat gelden in topwedstrijden. Maar de IJslander vertrekt mogelijk omdat hij, als iedereen fit is, toch vaak op de bank zit. Directeur voetbalzaken Marc Overmars: 'Veel zal afhangen van de ontwikkelingen de komende maanden. Er valt nu geen zinnig woord te zeggen over wat er met Kolbeinn en Siem gaat gebeuren. We kunnen komende zomer zes spitsen hebben en het kunnen er ook zomaar één of twee zijn.'

Hendriks
Overmars laat ook de naam van een talent uit de jeugd vallen. 'We hebben ook Sam Hendriks nog, die ontwikkelt zich goed. Sam is nog maar A-junior, hij krijgt volgend seizoen bij Jong Ajax de kans zich verder te ontwikkelen', zegt Overmars. 'Of we de optie op Bojan gaan lichten bepalen we aan het eind van dit seizoen. Afhankelijk van dat soort beslissingen bepalen we of we naast Zivkovic nog een meer ervaren spits aantrekken. Dat zou ook op huurbasis kunnen zijn, als overbrugging naar het moment dat de jonge talenten er klaar voor zijn.'

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo apr 09, 2014 2:44 pm

Heb het gevoel dat we geen nieuwe Zlatan hoeven te verwachten. Eerder een Buly of Pantelic.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » wo apr 09, 2014 5:09 pm

Dat zou ook op huurbasis kunnen zijn, als overbrugging naar het moment dat de jonge talenten er klaar voor zijn.'
Wie heeft Barcelona nog meer over behalve Bojan?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie