Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo mar 26, 2014 12:16 pm

gaizka schreef:3 miljoen voor een half jaar is toch niet verkeerd in deze tijd?
Aegon pakt voor 3 miljoen de exposure van Ajax in de CL effe mee. Goede deal voor die jongens. Knoeiwerk van de kant van Ajax.

"Meer tijd". :excited.gif: If you can't do the job in time, you can't do the job.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » wo mar 26, 2014 12:23 pm

Van der Sar begint pas, hij wordt opgeleid. Dat was de deal. Tenslotte is een bureaubaan iets anders dan keepen. Juist door dit allemaal mee te maken - de onderhandelingen met potentiële sponsoren en alles wat daarbij komt kijken - leert hij een hoop. Je kunt hem niet in zijn eentje tegenover doorgewinterde topmensen uit het bedrijfsleven zetten, dan wordt hij weggeblazen.

Cocu is een ander verhaal. Hij blijft op het veld, heeft al een jeugdteam getraind, gewerkt als assistent en interim.

Dit gezegd hebbende, geen idee of Sar geschikt is. Dat zal moeten blijken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2014 12:27 pm

Ik wacht in ieder geval even het vervolg op deze, op zichzelf opvallende, deal af. Als er straks per 1 januari een prachtige nieuwe deal ligt dan blijken de zaken misschien wel heel anders te liggen. Dat is op dit moment giswerk.

Opvallend is het wel. Maar ik maak me er verder niet zo druk over. De vraag of onze selectie volgend jaar sterker is dan nu is wat mij betreft veel interessanter. Geld hebben we inmiddels zat en het is ook niet zo dat er niets meer binnenkomt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo mar 26, 2014 12:27 pm

Verre van ideaal inderdaad. Al was het maar om het feit dat je nu halverwege het seizoen een ander shirt (en alle andere kleding) krijgt, zoals Jinne aangeeft. Dat past niet bij een club als Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2014 12:36 pm

Zelfde spullen alleen een ander logo. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de spelers daarvan erg van slag zullen zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo mar 26, 2014 12:39 pm

Dat denk ik ook niet. Ik vind het vooral knullig, het oogt weinig professioneel.

Maar inderdaad, als deze extra tijd nodig is om een fantastische deal af te sluiten zal niemand er moeite mee hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo mar 26, 2014 12:45 pm

Yopi schreef: Dit gezegd hebbende, geen idee of Sar geschikt is. Dat zal moeten blijken.
Dat risico nemen - in de trant van "kost x miljoenen maar men weet wel wie ie is" - lijkt me voor een beursgenoteerde onderneming nogal gevaarlijk. Kan goed uitpakken (zie FdB op de werkvloer) en fout (DB, MvB).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo mar 26, 2014 12:56 pm

Overigens gaan de geruchten ook dat dit uitstel te maken heeft met de liberalisering van de gokmarkt per 1 januari 2015.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » wo mar 26, 2014 1:00 pm

Sowieso lastig. Voorheen hadden we op die positie managers uit het bedrijfsleven zitten, dat was geen succes. Misschien is het nu juist goed geregeld, met een ervaren man uit het bedrijfsleven (Kinsbergen) en een voetbalman (Sar).

Zoals Marillion aangeeft, het zal niet meevallen een deal te sluiten die even goed is als de vorige. Crisis en zo. De sponsors staan niet meer in de rij.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 26, 2014 1:48 pm

Duke schreef:Overigens gaan de geruchten ook dat dit uitstel te maken heeft met de liberalisering van de gokmarkt per 1 januari 2015.
Kijk, dat zou een logische verklaring kunnen zijn. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door jabu » wo mar 26, 2014 2:27 pm

Yopi schreef:Misschien is het nu juist goed geregeld, met een ervaren man uit het bedrijfsleven (Kinsbergen) en een voetbalman (Sar).
Als het goed geregeld zou zijn was er nu een mooie sponsorovereenkomst.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » wo mar 26, 2014 2:39 pm

Misschien is die er wel of bijna.

Gokbedrijf hoeft niet van mij. Ordinair.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door beelzebub » wo mar 26, 2014 2:48 pm

Jinne schreef:Geen goede beurt van Vd Sar. Dan krijgen we dus volgend seizoen sowieso 2 verschillende shirts.
Het shirt/de shirts van volgend seizoen gaan een collectors item worden. Jullie kunnen vast bij mij intekenen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » wo mar 26, 2014 3:51 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Ze hebben 'meer tijd nodig', dat is zo vaag. :confused.gif:
Dus hebben ze hun job niet goed gedaan.

Kán die vd Sar eigenlijk wat? :confused.gif:
Volgens Cruijff kan ie het. :smallgrin.gif:

Oud topvoetballer, dat moet ook een topper in het zakenleven zijn.

Maar goed, we hebben alle eieren in het mandje van Cruijff gelegd, nu maar hopen dat het goed gaat.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door ferry » wo mar 26, 2014 4:06 pm

Sar heeft een onderonsje gehad met Xi Jinping, de Chinese president. (en de onvermijdelijke Wim-Lex natuurlijk)

Ajax is wel erg op de Chinese tour de laatste paar jaar.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 27, 2014 6:22 am

Telesport
AJAX KOOPT TIJD MET LANGERE DEAL AEGON


door JAN BRAAKSMA
AMSTERDAM – Aegon blijft na dit seizoen nog zes maanden hoofdsponsor van Ajax. Commercieel directeur Edwin van der Sar was naarstig op zoek naar een sponsor die met ingang van het seizoen 2014/2015 het verzekeringsbedrijf wilde vervangen, vooralsnog zonder resultaat. De namen van smartphonefabrikanten Huawei en Samsung gingen nadrukkelijk rond als kandidaten om het roodwitte shirt de komende jaren te mogen sieren.

Ajax betaalt wel een behoorlijke prijs voor de verlenging. Waar Aegon eerder nog tussen de 10 en 12 miljoen euro per jaar aan de regerend landskampioen overmaakte, is dat bedrag in de nieuwe deal gehalveerd. Voor zes maanden betaalt de verzekeraar slechts 3 miljoen euro. Het tekent de nood bij de Amsterdammers, die volgens een bron pas vorige week bij Aegon aanklopten voor verlenging van de aflopende overeenkomst.

Genoeg bedrijven hadden interesse om hun naam aan Ajax te verbinden, maar alleen tegen een veel lager bedrag dan Aegon betaalde. Daardoor liepen de gesprekken vooralsnog spaak.

Het afstel hoeft niet per se nadelig te zijn voor Van der Sar en de zijnen. De regering is van plan op 1 januari 2015 de Nederlandse gokmarkt te moderniseren. Buitenlandse wedkantoren mogen dan een licentie aanvragen om in ons land kansspelen via internet aan te bieden. Bovendien nemen zij een flink marketingbudget mee. Experts schatten dat de wedkantoren volgend jaar minstens €100 miljoen aan reclame willen uitgeven, waarvan een deel terechtkomt bij de sponsoring van sportclubs.

Ingewijden melden dat Ajax al oriënterende gesprekken heeft gevoerd met het Zweedse Unibet (sponsor van FC Kopenhagen en partner van de Belgische Jupiler Pro League) en het op Gibraltar gevestigde Bwin, eerder sponsor van onder andere Real Madrid en AC Milan. Voorlopig hoeven de Amsterdammers nog niet te rekenen op een handtekening van de wedkantoren. Als alles volgens plan verloopt, besluit de Tweede Kamer pas in de zomer over de exacte invulling van de wet. Daarna besluiten de wedkantoren of zij een licentie in Nederland aanvragen en of zij in de race blijven om hoofdsponsor van Ajax te worden.
Het lijkt erop dat ze het gewoon niet goed voor elkaar hebben. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do mar 27, 2014 10:30 am

Ajaciedjuh schreef: Het lijkt erop dat ze het gewoon niet goed voor elkaar hebben. :blush.gif:
Het heeft idd alles weg van knoeiwerk. Rookie Sar kost Ajax v.w.b. sponsoring effe 3 M op half-seizoen basis. :excited.gif:

Iemand als Fontein had allang een sponsor van formaat binnengehaald.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 10:32 am

Wat had jij gedaan, Willem? Voor minder een deal afsluiten of wachten op een partij die wel wil betalen wat je nu krijgt?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do mar 27, 2014 10:35 am

Yopi schreef:Wat had jij gedaan, Willem? Voor minder een deal afsluiten of wachten op een partij die wel wil betalen wat je nu krijgt?
Geen van beiden. Ik ben zakenman en zou voor wereldmerk Ajax - binnen de gestelde tijd (!!) - een schip met geld binnenhalen.

Wachten is pcs wat vd Sar lijkt te hebben gedaan.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 10:38 am

Dus jij denkt niet dat bedrijven terughoudender zijn geworden door de crisis?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do mar 27, 2014 10:40 am

Yopi schreef:Dus jij denkt niet dat bedrijven terughoudender zijn geworden door de crisis?
A-J-A-X, Yopi. Een mooier platform voor exposure IS er voor een wereldmarktleider in NL gewoon niet.

Knoeiwerk van vd Sar e.c.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 10:57 am

Je suggereert dat het merk Ajax zichzelf verkoopt. Als dat zo zou zijn, zou je bij wijze van spreken geen commercieel directeur nodig hebben. Dan zouden de bedrijven zich zelf melden met het aanbod de sponsorverplichtingen van Aegon over te nemen voor hetzelfde bedrag.

Blijkbaar werkt het niet zo.

Niets nieuws, het kost steeds meer moeite om een sponsor te vinden. Niet alleen in het voetbal maar ook in andere sporten.

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Rutger » do mar 27, 2014 11:23 am

Aegon heeft geloof ik wel eens aangegeven dat het sponsorbedrag van Ajax eentje was die conform de tijd voor de crisis goed was, maar op dit moment te hoog ligt.
Maar Aegon heeft destijds wel aangegeven dat je bijna niet meer exposure in Nederland kunt krijgen dan met Ajax. Misschien dat Van der Sar e.c. wel heeft ingezet op een bedrag dat gelijk of hoger is aan dat van Aegon, terwijl ze misschien iets meer marktconform hadden moeten zijn. Al met al vind ik die 3 miljoen voor een half seizoen, waarin je CL exposure hebt wel te weinig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » do mar 27, 2014 12:31 pm

De vraag is hoe sterk het verhaal is dat op de achtergrond speelt. Als de verwachting is dat er straks per 1 januari een hele mooie deal ligt dan kan het de moeite waard zijn om deze, op zichzelf ongebruikelijke, stap te zetten.

Als het echt uit armoede is. Simpelweg omdat er geen goed concreet verhaal ligt. Dan is het een slechte zaak. Ik sluit niet uit dat we met een wat mindere deal genoegen moeten nemen. De markt is naar mijn inschatting relatief lastig. Maar voor een club als Ajax moet het op zichzelf toch niet al te moeilijk zijn om een fatsoenlijke deal binnen te halen.

Maar ik wacht dus nog maar even met m'n oordeel. Pakken we nu een relatief klein bedrag tot het einde van het jaar maar zijn we straks spekkoper met een mooie deal voor meerdere jaren doordat we even hebben gewacht dan is iedereen enthousiast. Ik zou overigens niet zoveel problemen hebben met een bedrijf als Unibet. Shirtsponsoring is nu eenmaal een commerciële aangelegenheid. En of een bank of verzekeraar nu zo'n voorbeeld bedrijf is.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » do mar 27, 2014 12:47 pm

Met dat laatste ben ik het eens. Shirtsponsering is sowieso een noodzakelijk kwaad. Welk kwaad er dan precies op het shirt staat maakt mij niet uit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie