Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » di jan 07, 2014 2:02 pm

Theo van Duivenbode verdient die taart. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33972
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo jan 08, 2014 9:32 am

Barcelona wil samenwerken met Ajax op opleidingsniveau

Barcelona heeft Ajax benaderd om tot een samenwerking te komen op het gebied van jeugdopleiding. De eerste gesprekken daarover vonden plaats rond de onderlinge duels in de UEFA Youth League, vorig najaar.

'De beleidsbepalers bij de jeugdopleiding van Barcelona waren zeer geïnteresseerd in hoe wij werken', vertelt Ruben Jongkind, hoofd talentontwikkeling bij Ajax. 'En wij kunnen leren van hún werkwijze. Na de eerste kennisuitwisseling gaan we nu een vervolgtraject in. Jeugdtrainers van ons gaan bij Barcelona meelopen en andersom. We krijgen zestig tot zeventig verzoeken per jaar van clubs die bij ons in de keuken willen kijken. Daar kunnen we onmogelijk aan voldoen. Maar Barcelona is natuurlijk een ander verhaal.'

Hoofd opleiding Wim Jonk (foto) benadrukt dat het de clubs niet is te doen om het kopiëren van elkaars aanpak. 'We willen bij Ajax onze eigen identiteit bewaren en dat wil Barcelona ook', stelt de oud-international. 'Maar het kan nooit kwaad te bekijken op welke vlakken je iets kunt opsteken van een andere grote club.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Daily Blind » wo jan 08, 2014 9:39 am

Ik zie weinig reden om met welke andere club samen te werken op dit gebied. Een keer wat kennis uitwisselen prima, gebeurt overal en al jaren, maar laat het lekker daarbij.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Rooie » wo jan 08, 2014 9:42 am

Zo klinkt het ook als ik dit artikel lees. Blijkbaar levert het hits op als je het woord 'samenwerking' gebruikt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33972
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo jan 08, 2014 9:54 am

Simon Zwartkruis is tamelijk stellig:
simon zwartkruis ‏@simonzwartkruis 49m
Barcelona en #Ajax gaan samenwerken op gebied van jeugdopleiding. Zie de nieuwe #VI en vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 20, 2014 8:30 am

Hier maar even: Volgens de media heeft Urby zich versproken en gaat Stam naar AC Milan. Wat vinden jullie hiervan?

M.b.t. capaciteiten vind ik het jammer dat hij vertrekt. Je merkt en hoort dat spelers zeer tevreden over Stam zijn. Hetzelfde heeft FdB uitgesproken. Aan de andere kant als hij zo snel weer vertrekt, dan gelooft hij ook niet in de nieuwe filosofie van Ajax. Een zeer verkeerd signaal wordt dan afgegeven. Laat hem dan maar meteen vertrekken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » di jan 21, 2014 1:05 pm

Hij gelooft er wel in, anders had hij destijds niet met de anderen voor de rechter gestaan.

Stam is hyperambitieus. Nu krijgt hij wellicht de kans om ook bij Milan in de keuken te kijken.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33972
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » do jan 23, 2014 10:47 am

Hier maar:
Video-analist Ajax per direct assistent Livorno

Video-analist Michele Santoni heeft Ajax met onmiddellijke ingang verlaten. De Nederlandse Italiaan is per direct bij de Italiaanse Serie A-club Livorno aangesteld als asistent-trainer. Dat meldt Santoni op Twitter.

Santoni, oud-jeugdtrainer van voormalig profclub Haarlem, was tijdens het EK van 2012 ook werkzaam voor de NOS. Sinds 2011 maakte de geboren Italiaan deel uit van de technische staf van Ajax, waar hij wedstrijden analyseerde met behulp van cijfers.

Bij Serie A-club Livorno wordt hij asistent van hoofdtrainer Domenico Di Carlo, die dinsdag werd aangetrokken. De 49-jarige Di Carlo is al de derde coach bij Livorno in het lopende seizoen. Hij zat werkloos thuis sinds Chievo Verona hem in oktober 2012 ontsloeg. Livorno bezet de op één na laatste plaats met slechts 13 punten uit 20 duels.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52101
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do jan 23, 2014 10:50 am

Tot welk kamp behoort die Santoni?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33972
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » do jan 23, 2014 11:09 am

Volgens mij is hij ten tijde van Jol binnen gekomen.

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... a6#p884393
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48010
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » do jan 23, 2014 11:12 am


Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33972
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » do jan 23, 2014 11:25 am

Een veelzijdig man dus! :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » do jan 30, 2014 2:20 pm

http://www.youtube.com/watch?v=tpCvp3ni ... e=youtu.be

Wat een moeite. Krijgen we een Chinese hoofdsponsor?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33972
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo feb 05, 2014 3:49 pm

Zaakwaarnemer Stam is een beetje teleurgesteld in Ajax

Boos is misschien een te groot woord, maar de zaakwaarnemer van Jaap Stam, Henk van Ginkel, is toch zeker wel een beetje teleurgesteld in Ajax. Hij is niet blij dat Ajax geld wil zien als de trainer vertrekt naar AC Milan. “Ik vind dat niet netjes,” aldus de zaakwaarnemer.

Volgens Van Ginkel is er afgelopen zomer bij het tekenen van het driejarige contract mondeling afgesproken dat er na een jaar van twee kanten geëvalueerd wordt hoe het bevalt. “Als Jaap het dan niet naar zijn zin heeft, kan hij weg en als Ajax niet tevreden is, kan de club zo weer van Jaap af,” aldus de belangenbehartiger van Stam in de papieren editie van de VI.

Ondanks dat er een verschil zit tussen het niet naar je zin hebben en een volgende stap willen maken in je trainerscarrière, vindt Van Ginkel dat Ajax Stam best gratis en voor niks naar Milan kan laten gaan. “Volgens mij is dat een heldere afspraak, maar nu hoor ik mensen van Ajax zeggen dat ze Jaap niet voor een appel en een ei willen laten gaan. Trainer Frank de Boer riep zelfs dat Ajax veel in Jaap had geïnvesteerd. Ik vraag me af: wat dan?”

Voor Van Ginkel is het wel duidelijk waarom Ajax zo reageert. “Volgens mij gaat dit gewoon om geld, terwijl de afspraken anders zijn. Ik vind dat niet netjes. Ajax heeft Jaap gevraagd er te komen werken, niet andersom en nu doet de club net of hij daarvoor God op zijn blote knieën moet danken.” Wordt ongetwijfeld vervolgd.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47609
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo feb 05, 2014 4:04 pm

Mond snoeren die man.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33972
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » za feb 08, 2014 3:17 pm

Een samenvatting van het interview met Overmars in het AD van vandaag.
'Het stoort me alleen dat ik steeds dikker word'

Marc Overmars (40) kwam helemaal van de Veluwe om bij Ajax als technisch directeur de blauwdruk van Johan Cruijff verder uit te werken. Het wachten is nu op een uitduel met Real Madrid, zegt hij, 'waar ik achterover kan hangen en denken: 'laat maar komen'. Zoiets kan als trainer nooit.' Ook dáárom werd hij geen trainer, maar directeur.
Elke dag stapt hij 'fluitend' zijn auto in om binnen anderhalf uur vanuit het oosten naar het westen te rijden. 'Het gaat me goed en als het hier goed gaat, geniet ik. Het komt ons niet zo maar aanwaaien hier, hè. Je wordt niet zomaar elk jaar kampioen, daar zit veel werk in. We hebben veertig contractspelers, dat zijn driehonderd afspraken per jaar', legt Overmars uit in het AD. 'Dat gaat gelukkig goed. De samenwerking met (Michael) Kinsbergen, (Edwin van der) Sar en (Jeroen) Slop gaat voortreffelijk. Op maandag begin ik met een overleg op de Arena en vanaf dinsdag ben ik vooral op de Toekomst. Dan zit ik hier. Mooi werk. Het stoort me alleen dat ik dikker word. Ik merk dat Sarretje er ook mee worstelt. Lopen we samen te hijgen halverwege een trap. Buiten adem gewoon.'

'Met 'ons' eerste kampioenschap, vorige zomer dus, was ik verschrikkelijk blij. We hadden toch voor een bepaalde weg gekozen. De salarissen moesten omlaag en we wilden geen tien, twintig, dertig miljoen meer uitgeven aan een speler. 'Geef eens geld uit', riep iedereen toen het minder ging. Nou, dan moet je niet bij mij zijn. Maar je hoort het geroep wel. Daarom kwam die titel goed uit.'

Gevraagd naar zijn doelen, breekt er passie in hem los. 'We zijn heel blij als we Champions League spelen, maar we willen ook weer niet te afhankelijk worden van een balletje wel of niet binnenkant paal eruit. Daarom leiden we op en scouten we vroeg door heel Europa. Maar ja, dat zoeken doet elke grote club inmiddels. Wij kunnen gewoon geen doorgebroken spelers van 21 meer kopen. Als we in België een jong ventje scouten, hebben de ouders soms al 350.000 euro ontvangen van een club. Dat is in feite een lening die terug afgetikt moet worden als de speler een andere club kiest dan die de lening verstrekte. Dat is lastig, maar we moeten het wel op deze manier doen. De hele eredivisie moet dat.'

En dat sterkt Ajax in het ultieme doel. 'Wat wij willen is een elftal dat in Europa meedoet. De finale van de Champions League halen is best lastig, maar een groep gemiddeld twee á drie jaar bijeenhouden en een finale van de Europa League halen, dat moet toch kunnen?'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door jabu » ma feb 10, 2014 11:52 am

De scouting is dit jaar (wederom) niet echt gelukkig te noemen. Bojan brengt weinig, Duarte kan voorlopige ook nog niet echt aanhaken en Vd Hoorn bakt er zeer weinig van.

Lionel
Berichten: 47609
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 12:04 pm

Echt een drama gewoon. Voorin moet er echt gewoon wat bij. En op het middenveld ook. Want Kishna zit nu, ondanks het gepruts voorin, niet eens bij de selectie...
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » di feb 11, 2014 11:33 am

We hadden toch voor een bepaalde weg gekozen. De salarissen moesten omlaag en we wilden geen tien, twintig, dertig miljoen meer uitgeven aan een speler. 'Geef eens geld uit', riep iedereen toen het minder ging. Nou, dan moet je niet bij mij zijn. Maar je hoort het geroep wel. Daarom kwam die titel goed uit.'
Holle retoriek.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » di feb 11, 2014 12:03 pm

Niet alles, de uitgaven aan salarissen zijn de laatste jaren toch met miljoenen gedaald?

Er is de laatste paar jaar wel erg aandacht geweest voor het scouten van (volwassen) voorhoedespelers, zie Bojan, Cuenca, Sana, Hoesen, Van Kessel, Hendriks, Meleg, Höner, Andersen (en ik zal er wel een paar vergeten, er was ook nog belangstelling voor Ola John, Elia enz.) dat het vreemd is dat middenvelders als De Jong, Schöne en Fischer de voorhoede vormen. Sightorsson zit er ook pas sinds 2011? Boerrigter is al weer weg (2011-2013?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47609
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 11, 2014 12:32 pm

Bojan speelt toch ook in de aanval? Cuenca was voor een half jaar gehuurd. Hoesen is verhuurd. Heeft speeltijd nodig. Andersen en Meleg zijn nog jong. De rest kan er niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » di feb 11, 2014 2:04 pm

Demosthenes schreef:Niet alles, de uitgaven aan salarissen zijn de laatste jaren toch met miljoenen gedaald?

Er is de laatste paar jaar wel erg aandacht geweest voor het scouten van (volwassen) voorhoedespelers, zie Bojan, Cuenca, Sana, Hoesen, Van Kessel, Hendriks, Meleg, Höner, Andersen (en ik zal er wel een paar vergeten, er was ook nog belangstelling voor Ola John, Elia enz.) dat het vreemd is dat middenvelders als De Jong, Schöne en Fischer de voorhoede vormen. Sightorsson zit er ook pas sinds 2011? Boerrigter is al weer weg (2011-2013?)
Volgens mij heeft Ajax maar één keer meer dan 10 miljoen uitgegeven, en dat was na de vorige Cruijff-ingreep. De transfersommen zijn over de hele breedte lager geworden, zowel nationaal als internationaal, op de bedragen voor enkele absolute topspelers na. Als je dan vervolgens Van Ginkel wil kopen voor een miljoen of 8, Sigthorsson koopt voor 5 miljoen, VdH voor 4 miljoen en een heleboel goedkope spelers haalt waar we vervolgens nooit meer iets van horen dan komen de verschillen volgens hier op neer:

- De dure aankopen zijn nog net zo duur maar veel vaker miskopen, in die mate dat eigenlijk geen een van de dure aankopen echt een succes is.
- Opvallend veel beoogde aankopen mislukken al in de onderhandelingsfase
- Er worden een heleboel koopjes gehaald en die mislukken ook allemaal
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52101
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di feb 11, 2014 3:09 pm

Dat is feitelijk onjuist. Koopjes Schöne en Poulsen functioneren prima. De 'dure' aankopen Cillessen, Serero en Moisander zijn basisspeler.

Wat Ajax gelukkig niet meer doet is onzinaankopen als De Zeeuw voor 6 M. Of bejaarden als Atouba een miljoenensalaris geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41149
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » di feb 11, 2014 3:42 pm

In de edele schaaksport hebben ze hier remise door herhaling van positie voor uitgevonden. Jullie zouden eens een potje tegen elkaar moeten spelen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33972
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » di feb 11, 2014 4:56 pm

Rishi schreef:Bojan speelt toch ook in de aanval? Cuenca was voor een half jaar gehuurd. Hoesen is verhuurd. Heeft speeltijd nodig. Andersen en Meleg zijn nog jong. De rest kan er niks van.
Ik meen me uit het interview met Overmars te herinneren dat hij niet tevreden was over het aantrekken van Bojan en Cuenca.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie