De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door SylvievdVaart » ma dec 16, 2013 6:39 pm

Neefkens schreef:Hoe houden jullie dit in godsnaam vol? :1evil.gif:
Dat vraag ik mij ook af. En dat terwijl we allemaal van Ajax houden. Al die achter de schermen shit, bah.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 16, 2013 6:41 pm

Tja, dat is Cruijff he, die heeft een scheiding door de hele club getrokken. Bij de club zelf kan je allerlei foute mensen er simpelweg uitflikkeren, onder de supporters is dat wat lastiger. Maar dankzij die mooie revolutie is er van een groot Ajax geen sprake meer. Nou heeft Cruijff dat effect natuurlijk altijd, waar die man komt is er ruzie, conflict en worden mensen weg geschopt en geschoffeerd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door SylvievdVaart » ma dec 16, 2013 6:44 pm

We zijn het eens, het verschil is dat ik denk laat toch zitten. De tijd zal leren hoe het Ajax zal vergaan. In de tussentijd vooral van de spelers genieten en van iedere wedstrijd, hoe slap de instelling ook is.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 16, 2013 6:46 pm

Waar Cruijff komt, komen vaak ook prestaties. Het pleit heel erg voor je dat je voor zwakkeren opkomt, Luuk, maar in de topsport werkt het zo niet.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 16, 2013 6:49 pm

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk schat -zoals altijd-. Tegen gelovigen moet je niet willen discussieren!

Ik kom niet voor zwakkeren op Johnk. Bergkamp en Jonk, dat zijn de zwakke schakels. Of vd Sar. Mooi hoor, die oud-Ajacieden (hoewel, Jonk), maar als het ergens om vriendjes gaat is het wel bij Cruijff en volgelingen. Maar goed, ik ga proberen de wijze woorden van mijn vrouw te volgen. EN de verering van Cruijff en zijn slippendragers en de haatdragende hetze tegen van Gaal te laten gaan. Er zijn ergere dingen.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 16, 2013 6:49 pm

Dank je. :hypocrite.gif:

Maar leg eens uit waarom Jonk en Bergkamp zwakke schakels zijn. Ben ik oprecht benieuwd naar. Waar bestaat het dagelijks werk van Jonk uit, bijvoorbeeld. Concreet: wat doet hij goed, en wat doet hij verkeerd? Piet Keizer was laatst negatief over De Boer en Jonk, maar positief over Bergkamp. Hij prees zijn individuele methodiek. Ben jij dat met hem oneens, en zo ja: waarom?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 16, 2013 6:52 pm

Cruijff is geweldig, en naast drie landskampioenschappen hebben we nu ook al een aantal Europese overwinteringen en overwinningen tegen MU, MC en Barcelona aan hem te danken! :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door LucaS op ma dec 16, 2013 6:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma dec 16, 2013 6:53 pm

LucaS schreef:Je hebt natuurlijk helemaal gelijk schat -zoals altijd-. Tegen gelovigen moet je niet willen discussieren!

Ik kom niet voor zwakkeren op Johnk. Bergkamp en Jonk, dat zijn de zwakke schakels. Of vd Sar. Mooi hoor, die oud-Ajacieden (hoewel, Jonk), maar als het ergens om vriendjes gaat is het wel bij Cruijff en volgelingen. Maar goed, ik ga proberen de wijze woorden van mijn vrouw te volgen. EN de verering van Cruijff en zijn slippendragers en de haatdragende hetze tegen van Gaal te laten gaan. Er zijn ergere dingen.
Het gaat me steeds beter af moet ik zeggen. Tegen gelovigen in gaan is water naar de zee dragen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 16, 2013 6:56 pm

Holle Wilders retoriek, inclusief het afgeven op "gelovigen". Jammer.

Ben benieuwd naar het antwoord op mijn vraag. Maar die gaat over de inhoud, dus afwachten of er een antwoord komt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 16, 2013 6:58 pm

Ik heb zojuist gezegd dat ik die discussie niet meer aan ga. Dus het spijt me.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 16, 2013 7:02 pm

Geen antwoord. Wat een verrassing. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 16, 2013 7:14 pm

SylvievdVaart schreef:
Neefkens schreef:Hoe houden jullie dit in godsnaam vol? :1evil.gif:
Dat vraag ik mij ook af. En dat terwijl we allemaal van Ajax houden. Al die achter de schermen shit, bah.
+1
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma dec 23, 2013 10:53 am

Zaakwaarnemer denkt mee tijdens opleiding

Johan Cruijff

Bijna anderhalf jaar is Ajax bezig om op elk onderdeel stappen te maken. Neem de opleiding. Uitgangspunt is een talent de best denkbare opleiding op voetbalgebied te geven. Normaal gesproken moet je voor een opleiding betalen, in dit geval niet. Intussen krijg je van de club een optimale technische, tactische, mentale en medische begeleiding en wordt er extra op voeding gelet.

Ik wil er vooral mee zeggen, dat er op jonge leeftijd sprake is van een fantastische opleiding die hopelijk een mooie carrière op gaat leveren.

Pas tijdens het laatste traject van de opleiding komt het geld aan de orde. De verdiensten en de zaakwaarnemer. Ook de laatste moet iemand zijn die het talent verder wil helpen en meedenkt hoe de laatste stap van de opleiding het beste kan worden gezet.

In het verleden ging het binnen Ajax in deze fase vaak fout. Daarom gaat de taak van de zaakwaarnemer veranderen. De club gaat ook in dat opzicht rugdekking aan de speler geven.

De komende tijd zal het technisch hart alle jonge spelers gaan inschalen. Iedereen krijgt een soort van ranking, waar een vaste financiële vergoeding tegenover staat. Zodra ze een hogere status afdwingen, zoals Veltman, Klaassen en Denswil hebben gedaan, dan volgt automatisch een financiële bijstelling.

Hierin moet de zaakwaarnemer ondersteunend zijn en niet gaan dwarsliggen. Doet hij dat wel, dan kan de speler op zoek naar een andere club en komt die manager er bij Ajax niet meer in. Komt een ander talent met diezelfde zaakwaarnemer aanzetten dan heeft hij pech, want de club gaat niet in zee met mensen die uiteindelijk het opleidingsproces verstoren.

Zo wordt de filosofie aangescherpt. Ajax garandeert een talent de best denkbare opleiding, alleen is die niet op 17- of 18-jarige leeftijd afgerond. Als alles goed gaat blijft iemand tot zijn 22e of 23e bij de club. Dan krijgt hij van Ajax ook alle medewerking om door de voordeur te vertrekken. Zoals het afgelopen jaar met Eriksen en Alderweireld is gebeurd.

Als een zaakwaarnemer namens de speler van dit traject af wil stappen, dan geeft hij aan geen vertrouwen te hebben in de mensen die de voetballer opleiden. Als je dat vertrouwen niet hebt, dan hoef je ook niet te komen.

De naam van Ajax is altijd verbonden geweest met het succes van spelers. Wie, waar ook ter wereld, het over Ajax heeft, heeft het over spelers. Grote spelers. Maar ook bijna allemaal spelers die tot rond hun 22e door Ajax zijn opgeleid en daarna buiten Amsterdam ruim zijn beloond.

Dit willen we nog meer gaan uitstralen en daarom moet iedereen er zijn schouders onder zetten. Tot de zaakwaarnemer aan toe.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » ma dec 23, 2013 11:33 am

Houdt dat ook in dat Ajax alle talenten tot hun 22/23ste op de loonlijst houdt? Want als ze op hun 20ste niet blijken te voldoen dan worden ze er toch ook weer net zo hard uitgegooid? Feit is dat de meeste talenten het niet redden dus is het logisch te veronderstellen dat bepaalde spelers graag op een gegeven moment een transfer maken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 23, 2013 11:41 am

Raymon schreef:Houdt dat ook in dat Ajax alle talenten tot hun 22/23ste op de loonlijst houdt? Want als ze op hun 20ste niet blijken te voldoen dan worden ze er toch ook weer net zo hard uitgegooid? Feit is dat de meeste talenten het niet redden dus is het logisch te veronderstellen dat bepaalde spelers graag op een gegeven moment een transfer maken.
Volgens de initiële ranking kan een talent toch een beetje een idee krijgen hoe hij ervoor staat?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door beelzebub » ma dec 23, 2013 12:31 pm

Hmmz. Cruijff zal het niet willen horen, maar dit gaat steeds meer op personeelsbeleid van een gewoon bedrijf lijken.

In het bedrijfsleven is colour coding/talent management (spotten en markeren van talent)en management development al de orde van de dag.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » ma dec 23, 2013 7:47 pm

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post506833:
Geweldig voor Ajax, voor Jairo en voor het gezin Riedewald. Zijn broer speelde eerst bij Ajax, als linksbuiten... Werd elke wedstrijd verrot gescholden door JOR en zijn vrienden. Jongen had geen vertrouwen en plezier meer in voetbal. Vervolgens wilde Ajax Jairo hebben, waarop pa nee heeft gezegd. Laat hem eerst maar even kind zijn, want de cultuur is niet leuk. Later toch besloten om hem naar Ajax te laten gaan. Door middel van een gedegen plan wordt hij dagelijks beter. Plan Cruijff pakt goed voor hem uit.
Jopie bedankt voor een, toch nog, mooie wedstrijd! :ajax.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » ma dec 23, 2013 9:46 pm

Wanneer is Jairo eigenlijk naar Ajax gekomen? 2007 volgens Wikipedia?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di dec 24, 2013 3:23 pm

Dubbel schreef:http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post506833:
Geweldig voor Ajax, voor Jairo en voor het gezin Riedewald. Zijn broer speelde eerst bij Ajax, als linksbuiten... Werd elke wedstrijd verrot gescholden door JOR en zijn vrienden. Jongen had geen vertrouwen en plezier meer in voetbal. Vervolgens wilde Ajax Jairo hebben, waarop pa nee heeft gezegd. Laat hem eerst maar even kind zijn, want de cultuur is niet leuk. Later toch besloten om hem naar Ajax te laten gaan. Door middel van een gedegen plan wordt hij dagelijks beter. Plan Cruijff pakt goed voor hem uit.
Jopie bedankt voor een, toch nog, mooie wedstrijd! :ajax.gif:
Onmogelijk: Jairo Riedewald!

Wéér een product van de goeroe aller opleiders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di dec 24, 2013 3:35 pm

Het lijkt me dat de vorige opleiders er wel iets mee te maken hadden, de huidige zijn immers maar iets meer dan een jaar bezig.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » di dec 24, 2013 4:01 pm

Weet je wat? We wachten af wat die jongen er zelf over te vertellen heeft. Hij zal weten of hij baat heeft gehad bij het plan-Cruijff of niet.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di dec 24, 2013 4:20 pm

O, met die discussie bemoei ik me niet meer, maar als die jongen sinds 2007 bij Ajax zit, zullen er velen hun invloed gehad hebben. Ik betwijfel of hij kan vertellen of hij zonder plan Cruijff beter of slechter was geweest. Wat 5 jaar vergald wordt bouw je niet in 1 jaar compleet om. Ik twijfel er niet aan of hij heeft ook veel gehad aan de individuele trainingen het laatste jaar. Wie is zijn trainer eigenlijk?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di dec 24, 2013 5:15 pm

Yopi schreef:Weet je wat? We wachten af wat die jongen er zelf over te vertellen heeft. Hij zal weten of hij baat heeft gehad bij het plan-Cruijff of niet.
Wat hij op dit moment gaat zeggen lijkt mij niet zo belangrijk. Natuurlijk zegt hij niet m'n huidige trainer is een ongelofelijk nitwit.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » di dec 24, 2013 5:36 pm

Sluit het een het ander uit?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » di dec 24, 2013 5:41 pm

wimpey schreef:Onmogelijk: Jairo Riedewald!
:smallgrin.gif:

Vond het wel aardig dat een insider (zelfverklaard) wist te melden dat onze man-of-the-hour veel baat heeft bij het plan JC. Verder niks achter zoeken. Het stukje over het ancien regime was natuurlijk te verleidelijk om niet mee te plakken.

Plaats reactie