Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods


Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » vr okt 25, 2013 7:32 pm

Het gelijk van Overmars.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » vr okt 25, 2013 8:20 pm

Welk gelijk is dat?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » zo okt 27, 2013 10:19 am

Het gelijk van Joep lijkt mij, de vergelijking met Dynamo Kiev mag hij toch (ook!) maken? Bij Ajax (en op AT) tevreden geluiden na de nederlaag tegen Barcelona, zoals vorig jaar na de nederlaag tegen Borussia, ook nu weer tevreden geluiden, dat is het ware "geroeptoeter".

Wat betekent "roeptoeteren"?
Roeptoeteren betekent dat iemand er lustig/druk op los praat met de bedoeling anderen te overklassen. Hierdoor ga je aan het inhoudelijke of de essentie van het gespreksonderwerp voorbij en verliest jouw boodschap dus aan kracht maar jijzelf hebt wel de aandacht getrokken door zelf te blijven ‘roeptoeteren’ en anderen tijdelijk hun mond te laten houden. Begrijp je? In feite is het een combinatie-variant op de werkwoord ‘lullen’ en ‘raaskallen’
http://www.goeievraag.nl/vraag/wetensch ... ren.298006
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Thijs » ma okt 28, 2013 11:19 am

En we gaan live naar De Toekomst:

Afbeelding

Woops..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 28, 2013 11:42 am

:icon_eek.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Rooie » ma okt 28, 2013 11:43 am

Het is toch een opblaashal? Hebben ze het niet preventief leeg laten lopen?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 28, 2013 11:45 am

Daar gaat het alternatief om binnen te trainen voor Serero, Andersen, Sana ......

Ps: al 2 doden door de storm in Amsterdam. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » ma okt 28, 2013 11:48 am

Benji schreef:Het is toch een opblaashal? Hebben ze het niet preventief leeg laten lopen?
Dat was ook mijn eerste reactie. Ben benieuwd.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » ma okt 28, 2013 12:25 pm

Misschien hadden ze ook even een bewegingsanalyse van de hal zelf moeten maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » ma okt 28, 2013 12:56 pm

Benji schreef:Het is toch een opblaashal? Hebben ze het niet preventief leeg laten lopen?
Blijkbaar niet:
http://www.ajaxlife.nl/updates/fotos-op ... ot-gewaaid
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » ma okt 28, 2013 1:10 pm

Dat valt ongetwijfeld volledig binnen de dekking van de verzekering bij onze hoofdsponsor. Geen vervelende clausules met uitsluiting van stormschade en zo.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » di okt 29, 2013 9:38 am

Slop hoopt op steun gemeente voor permanente hal op trainingscomplex

29 oktober 2013 - Telegraaf.nl

Ajax ontsnapte aan een ramp doordat de spelers niet in de opblaashal trainden. Of er een nieuwe trainingshal komt, weet Slop nog niet. De club is daarvoor afhankelijk van de gemeente. "We hebben tot dusver telkens een tijdelijke vergunning voor De Toekomst gekregen. En als zoiets gebeurt, moet je je afvragen of het zin heeft weer zo’n hal neer te zetten. Wat gebeurt er bij een volgende storm? Onze voorkeur gaat uit naar een permanente in plaats van een tijdelijke oplossing. Maar daar hebben we wel de steun van de gemeente bij nodig.”

Financiële consequenties heeft het echter niet."We zijn gelukkig goed verzekerd.”

Bron: AN
Hier maak ik uit op dat de constructie met de opblaashal er is gekomen omdat er slechts een tijdelijke vergunning ligt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di okt 29, 2013 10:18 am

Zou natuurlijk ontzettend stom en dom zijn geweest als men na al die waarschuwingen toch had besloten om in die opblaashal te vertoeven ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 16, 2013 7:17 am

Meer transparantie in het beleid van Ajax gewenst
Kort verslag van de AVA

Posted on November 15, 2013 by Matthias Jager
Vandaag was de AVA (Algemene Vergadering van Aandeelhouders) van Ajax en de avAJAX was daar natuurlijk bij. Bij binnenkomst kregen de aandeelhouders, zoals altijd, een cadeautje. Dit keer was het een wijnkoeler met het logo van Ajax er op. Achter de tafel zaten de RvC en de Directie. Voorzitter was de heer Weijers.

Na de opening van de heer Weijers begon Directeur Michael Kinsbergen met een presentatie over de doelstellingen waarbij veelvuldig werd verwezen naar het boekje ‘Onze jeugd in Ajax 1′. Vervolgens presenteerde Jeroen Slop de jaarrekening waarna een vragenronde werd gehouden.

Na de vragenronde werden enkele besluiten voorgelegd. Deze besluiten werden zoals altijd autonoom genomen door de vereniging Ajax aangezien de vereniging 73% van de aandelen heeft en daarmee in de praktijk alles bepaald. Bij het besluit over het dividendbeleid werd zinloos tegengesputterd door de vergadering. Iemand opperde dat de aandeelhouders na al het geduld in de afgelopen jaren wel eens dividend hebben verdiend maar de RvC en Directie waren van mening dat de winst gevoegd moest worden bij de reserves totdat Ajax financieel helemaal gezond is. De vereniging Ajax stemde daarmee in.

Ook bij het punt ter besluit van ‘Machtiging Directie tot inkoop van eigen aandelen voor de duur van 18 maanden’ werden vragen gesteld. Duidelijk was dat de RvC zelf ook niet precies wist wat dit punt inhield maar dat het nu eenmaal altijd op de agenda staat vanwege ‘iets’ dat nuttig is. In dit punt werd naar aanleiding van een vraag heel duidelijk aangegeven dat bij belangrijke strategische beslissingen altijd eerst een AVA zal worden gehouden. Weijers maakte het zelfs concreter: als Ajax van de beurs zou willen of bijvoorbeeld de Arena zou willen kopen dan gaat daar altijd eerst een AVA aan vooraf. (Goed om te weten.)

Er volgde daarna nog de benoeming van een nieuwe accountant, de rondvraag, de sluiting en tot slot de borrel met hapje waarmee de aandeelhouders toch nog een beetje dividend konden terug verdienen.

Een aantal zaken die mij zijn bij gebleven:

- De VBDO (De Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling) was blij met de maatschappelijke betrokkenheid van Ajax maar was van mening dat de RvC en Directie wel wat diverser zou kunnen zijn onder andere door het gebrek aan vrouwen achter de tafel. Een zeer terecht punt van VBDO en wat mij betreft mag in het algemeen het duurzame karakter van Ajax nog veel meer op de voorgrond komen.

- Het fiasco van de Ajax Experience, die komend jaar zal sluiten, kostte 9,6 miljoen euro. Kinsbergen vertelde naar aanleiding van een vraag uit de vergadering dat de museumartikelen (bekers etc) in een nieuw museum zullen komen die hopelijk in de Arena zal worden gevestigd.

- Ajax Capetown werd een aantal keren ter sprake gebracht, als eerste door onze voorzitter Frank Kales. Hij vroeg zich af wat Ajax Capetown opbrengt in materiele en immatriele zin. Eigenlijk werd hier geen duidelijk antwoord op gegeven.

- Frank Kales vroeg ook hoe Ajax het vroege vertrek van spelers wil voorkomen. Overmars reageerde door te zeggen dat het spelersbeleid van Ajax vooral op jeugd is gericht. Zodra een verdienstelijke speler na een aantal jaren wil vertrekken (zoals Eriksen) dan biedt Ajax de helpende hand. Ajax moet volgens Overmars trots zijn op zulke spelers. Aan de andere kant verklaarde hij voor de deur te gaan liggen als spelers tegen de afspraken in ineens vroegtijdig weg willen. Dit was natuurlijk niet een antwoord op de vraag van Frank.

- Ajax gaat elk jaar voor het kampioenschap en overwintering in Europa. Daarbij moet Ajax het beste jonge team van Europa zijn. Wat betreft het laatste (maar ook andere soortgelijke termen) werd door de vergadering meermalen tot concretisering gevraagd. Wat betekent het beste jonge team van Europa? Of: hoe meet je of we de beste jeugdopleiding van Europa hebben? Concretisering bleef steeds uit.

- David Endt kwam ter sprake. Van der Sar verduidelijkte de situatie: nadat Endt uit zijn functie was gezet, heeft hij een andere functie aangeboden gekregen die hij weigerde. Door de vergadering werd later geopperd om voor David Endt een afscheid te houden in de Arena. De heer Weijers kapte de discussie (terecht) af omdat over individuen niet op een dergelijke vergadering behoort te worden gesproken. Neemt wat mij betreft niet weg dat het een goed idee is om een Ajacied als Endt een passend afscheid te geven in de Arena.

- Ook over de bonussen is gestegeld maar of iemand uit die discussie echt wijzer werd, dat denk ik niet.

Dit is een korte weergave van wat ik heb onthouden, op- en aanmerkingen verneem ik graag in de comments. Ik ben zonder twijfel een hoop vergeten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door ferry » za nov 16, 2013 9:49 am

Endt zit niet op een officieel afscheid te wachten:
David Endt: 'Dit voelt als een dolksteek'

Door: Dennis Jansen, Sjoerd Mossou
16-11-13 - 08:57 bron: AD Sportwereld

Zijn pijn is slechts klein verdriet, vindt David Endt (59), deze zomer op een zijspoor gezet als teammanager van Ajax. De rancune mag het niet winnen van de clubliefde bij de man die decennialang verbonden was aan de ploeg uit Amsterdam. 'Maar er zijn veel te veel mensen doelbewust beschadigd bij Ajax. Daar verzet ik me tegen.'

Het gesprek nadert zijn einde, na bijna twee uur, wanneer David Endt plots moet vechten tegen zijn tranen. Hij probeert ze weg te lachen, want boven alles mocht dit geen huilverhaal worden, gedreven door rancune. Mijn waardigheid mag het niet verliezen van mijn wrok,'' vindt Endt, man van mooie volzinnen.

Of er nog een afscheid komt bij Ajax en hoe dat eruit moet gaan zien, wilden we weten. Een huldiging in een vol stadion, zoals zoveel trouwe clubmensen die tegenwoordig krijgen? Of een intiem vaarwel juist, achter de schermen? 'Laat mij maar gewoon vertrekken,' zegt Endt na een korte adempauze tegen AD Sportwereld. 'Ik moet er niet aan denken om naar een toespraakje te moeten luisteren van iemand uit de directie, die dan plechtig de loftrompet gaat afsteken.'

Zijn afscheid als teammanager kwam, na zeventien jaar, tamelijk abrupt. Een beslissing die stof deed opwaaien, want Endt was naast teammanager óók cultuurbewaker van Ajax in officieuze zin. Verdeeld over drie decennia bekleedde hij diverse functies 'van krullenjongen tot perschef'. Supporters herkenden in hem een trouw gezicht.

Dienstjaren
'Dat is geen verdienste, maar een kwestie van dienstjaren,' zegt Endt zelf. 'Er zullen ongetwijfeld supporters zijn die mij maar een ijdeltuit vinden, of een sentimentele kwast. Maar ik geloof wel dat ze mij vrijwel allemaal als een man van de club zagen. Of zien.'

Hij loopt naar zijn agenda om de datum van de dag des oordeels te checken, maar dat had goedbeschouwd niet gehoeven. Zijn hoofd had de datum al feilloos opgeslagen: donderdag 13 juni 2013.

Samen met Edwin van der Sar was hij 's ochtends naar de Akkerstraat in Betondorp gereden, op bezoek bij het geboortehuis van Johan Cruijff. Het voormalige winkelpand stond op de nominatie een museum te worden - en in zijn rol als cultuurbewaker ging Endt mee kijken. 'Op de terugweg vroeg Edwin of ik even een kop koffie wilde komen drinken op zijn kantoor. Hoezo, vroeg ik. Heb ik iets te vrezen dan? Een grapje. Dat paste bij de ontspannen sfeer in de auto.'

Verrassing
Niet veel later was het ernst. Eerst vroeg Van der Sar of Endt het nog een beetje naar zijn zin had als teammanager. Meer dan dat, zei Endt. 'Dit is de allermooiste baan die ik me kan bedenken.' Maar het hoge woord volgde direct daarop: enigszins ongemakkelijk deelde Van der Sar mee dat Ajax de functie van teammanager 'anders wilde gaan invullen'. Endt: 'Het kwam als een donderslag. Een volkomen verrassing.'

Tijdens de zogenoemde Cruijff-revolutie behoorde Endt tot de sceptici van de coup. Toch was Endt niet bang voor zijn plek. 'Door het succes van de laatste jaren was die emotie van onveiligheid er niet meer zo. Van buitenaf hoorde ik wel eens geluiden: pas op, jij moet op je plek letten. Maar intern werd dat altijd krachtig ontkend. Ja, ik heb wel zijdelings gevraagd hoe het zat. Nee hoor, zeiden ze dan. Jij hebt niets te vrezen.'

Weggewerkt
'Het valt niet te bewijzen te bewijzen dat ik ben weggewerkt', zegt Endt. 'Zelf kan ik het één moeilijk los zien van het ander, maar het wordt steevast ontkend. Binnen Ajax spelen nu eenmaal onzichtbare krachten, van bovenaf aangestuurd. De mensen die nu aan het roer zitten, zijn vaak jong en onervaren. Die laten zich leiden, moeten het vak nog leren op veel terreinen. Want geloof me: hoe onheus ik me ook behandeld voel, ik kan me nog steeds verplaatsen in jongens als Edwin van der Sar of Frank de Boer. Het klinkt gek, maar in zekere zin houd ik toch van hen. Ik begrijp dat ook zij worstelen. Dat ze het diep in hun hart heel moeilijk vinden. We hebben samen te veel meegemaakt om dat niet zo te voelen.'

Toch werd de teammanager niet gesteund door Van der Sar of De Boer. 'Ja, dat voelt als een dolksteek. Maar ik ben in staat om verder te kijken dan dat besluit of die mededeling alleen. Ik koester die mannen nog steeds in heel veel opzichten. Om wat ze hebben gepresteerd, om hoe ze de wereld hebben veroverd op hun eigen manier. En ik zie óók hun kwetsbaarheid in de posities die ze nu bekleden. Ze hebben me pijn gedaan, maar ik zal ze nooit veroordelen, of in woede van me afduwen.'
AD.nl

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » za nov 16, 2013 10:22 am

Pfffffff wat een jankmuil, man ga verder met je leven, je krijgt een mooie zak geld mee en ga wat anders doen. Iedereen wordt weleens ontslagen in zijn leven. Jankmuil.
YNWA

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za nov 16, 2013 11:40 am

Wat zakelijk allemaal, ik dacht dat met het verjagen van de stropdassen daar nu juist een einde aan zou komen.
I think I lost my fucking headache

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ronald! » za nov 16, 2013 12:05 pm

LucaS schreef:Wat zakelijk allemaal, ik dacht dat met het verjagen van de stropdassen daar nu juist een einde aan zou komen.
Een ontslag is nooit leuk, maar als ik het toch zou moeten aanhoren, dan liever zo. Straight to the point.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » za nov 16, 2013 12:09 pm

LucaS schreef:Wat zakelijk allemaal, ik dacht dat met het verjagen van de stropdassen daar nu juist een einde aan zou komen.
Dan heb je dus totaal niet opgelet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » za nov 16, 2013 12:37 pm

Mooi interview.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » za nov 16, 2013 12:45 pm

Meen je dat nou, Zeux? Ik lees niks nieuws. Waarom dit interview twee uur heeft geduurd wordt me ook niet helemaal duidelijk. Misschien werd de rest van de tijd gevuld met off the record materiaal? De columns van Sjoerd zullen het leren.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » za nov 16, 2013 12:54 pm

Jöhnk schreef: Misschien werd de rest van de tijd gevuld met off the record materiaal? De columns van Sjoerd zullen het leren.
Het AD is hét medium voor mensen die bij Ajax buiten de boot zijn gevallen, zo lijkt het.

Leuk voor Blind en Endt dat ze hun kant van het verhaal daar uit de doeken kunnen doen. Praten lucht op. Inhoudelijk heeft het wat mij betreft net zoveel waarde als de lofzangen vanuit De T. op het huidige Ajax.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » za nov 16, 2013 1:18 pm

Jöhnk schreef:Meen je dat nou, Zeux? Ik lees niks nieuws. Waarom dit interview twee uur heeft geduurd wordt me ook niet helemaal duidelijk. Misschien werd de rest van de tijd gevuld met off the record materiaal? De columns van Sjoerd zullen het leren.
Gewoon, eerlijk, open, no holding back, geen macho gedoe over 'je moet dit als een man nemen', terechte emoties. Hij is mens, voelt en uit dat. Mooi.

Interviews duren lang. Het mooiste netto materiaal vergaar je juist ingebed in een langer gesprek.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » za nov 16, 2013 7:46 pm

Endt is een dramaqueen, dat weten we al zo lang. Zo ijdel dat hij zich door het AD laat misbruiken. Jammer.

Plaats reactie