De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do okt 10, 2013 12:28 pm

Yopi schreef:Juist. Het is speculeren. Ajax kan geen toppers halen, dus bij elke aankoop is het weer de vraag of hij iets gaat toevoegen.
Zoals het ook allerminst zeker is of alle 'talenten' gaan renderen...

Met die houding moet je uit de voetballerij stappen, vrees ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 12:39 pm

Yopi schreef:Juist. Het is speculeren. Ajax kan geen toppers halen, dus bij elke aankoop is het weer de vraag of hij iets gaat toevoegen.
Psies, het is speculeren. Daarom vind ik het ook lastig om bonussen uit te delen aan figuren die misschien compleet miszitten met hun beleid, maar toevallig door een goede hoofdtrainer gered worden. Ik zeg niet dat Overmars er geen bal verstand van heeft, maar erg onder de indruk ben ik nou ook niet geraakt van zijn doen en laten.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do okt 10, 2013 12:43 pm

Yopi schreef: en had Maher geworsteld met zijn vorm. :confused.gif:
De Ajax-selectie wordt o.b.v. mindere wedstrijden in het nog jonge seizoen als 'kwalitatief uitgehold' geclassificeerd.

Wanneer je die logica consequent doortrekt, is Maher natuurlijk een peperdure miskoop die tot dusver het gelijk van het TH / de TD bewijst.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 12:54 pm

Dus omdat wij een speler niet hebben gehaald en die op dit moment worstelt met zijn vorm/rol bij een andere club zetten we die ook al op de AJAX rekening ?.

Moet toch niet gekker worden ...

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do okt 10, 2013 1:21 pm

999 schreef:Dus omdat wij een speler niet hebben gehaald en die op dit moment worstelt met zijn vorm/rol bij een andere club zetten we die ook al op de AJAX rekening ?.

Moet toch niet gekker worden ...
Lezen, Voetske. Ik probeer aan de hand van een voorbeeld aan te geven dat bij fans (ik bijv.) de waan van de dag regeert.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 2:58 pm

Dan kom je wel met kromme voorbeelden ... :) ...

Maar dat waan van de dag dat telt alleen als je tegen de fluwelen revolutie bent begrijp ik ?.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do okt 10, 2013 3:02 pm

999 schreef:Maar dat waan van de dag dat telt alleen als je tegen de fluwelen revolutie bent begrijp ik ?.
Ja, langduriger wanen vormen immers de basis onder die revolutie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do okt 10, 2013 3:10 pm

999 schreef:Dan kom je wel met kromme voorbeelden ... :) ...
Integendeel.

Maher worstelt met z'n vorm, Ajax is 'kwalitatief uitgehold'. Waarom worstelt Ajax niet met z'n vorm en Maher wel?

Wanneer Ajax 'kwalitatief uitgehold' is, is Maher tot dusver een peperdure miskoop. Die jongen heeft voor psv nog geen skippybal weten te raken dit seizoen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 3:18 pm

Je komt met kromme voorbeelden omdat je er speler van een andere club bijhaald.Zou het niet beter zijn om de naam Maher te vervangen door v.d. Hoorn ... Bij je eigen club blijven.

Omdat Maher met zijn rol/overgang/vorm worstelt bij Psv wil toch niet zeggen dat hij dat bij AJAX ook zou doen.Als je met zulke voorbeelden aan komt dragen om het gelijk van het TH te bewijzen dan klopt er mijn inziens niks van.

Er zijn ooit eens kalsbakken van spelers van AJAX naar het buitenland gegaan, die bakten er ook geen ruk van op dat moment.Tijdje later bij een andere club werden ze de sterren van het NLD voetbal.

Misschien is het wel zo dat Maher gewoon bij de verkeerde club zit.Maar nogmaals persoonlijk vind ik dat je bij de eigen spelers moet blijven en niet appels met peren proberen te vergelijken om het TH zijn gelijk te geven ..

Er wordt dus helemaal niks bewezen ...

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do okt 10, 2013 3:41 pm

999 schreef: Zou het niet beter zijn om de naam Maher te vervangen door v.d. Hoorn ... Bij je eigen club blijven.
Omdat Maher met zijn rol/overgang/vorm worstelt
Ook vd Hoorn worstelt met zijn vorm.
Als je met zulke voorbeelden aan komt dragen om het gelijk van het TH te bewijzen dan klopt er mijn inziens niks van.
Mag ik dan stellen dat Maher tot dusver het ongelijk van het TH niet heeft bewezen?
Misschien is het wel zo dat Maher gewoon bij de verkeerde club zit.
Kan ook voor vd Hoorn gelden.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 3:56 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Dan kom je wel met kromme voorbeelden ... :) ...
Waarom worstelt Ajax niet met z'n vorm en Maher wel?
Wat?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » do okt 10, 2013 3:58 pm

Nu belanden we weer bij dezelfde details die in bijna ieder topic naar voren komen. Is er nu niemand van de criticasters die met een tegenvoorstel wil komen voor de bekritiseerde bonusstructuur?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 4:06 pm

wimpey schreef:Mag ik dan stellen dat Maher tot dusver het ongelijk van het TH niet heeft bewezen?
Volgens mij kun je alleen maar stellen dat Maher tot nu toe er niet al te veel van bakt bij Psv

V.d Sar bakte er geen ruk van in Italië, welk ongelijk zou er dan bewezen zijn ?.Bergkamp idem ditto ...

Het probleem Wimpey is dat Maher op dit moment niet voldoet bij PSV, bij PSV dus, maar dat voor hetzelfde geld dat bij AJAX misschien wel zou hebben gedaan.

Tenminste zo zie ik het.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 4:09 pm

Marillion schreef:Nu belanden we weer bij dezelfde details die in bijna ieder topic naar voren komen. Is er nu niemand van de criticasters die met een tegenvoorstel wil komen voor de bekritiseerde bonusstructuur?
Gewoon een vast salaris zonder bonussen? Waar zijn in godsnaam die bonussen voor nodig? Iedereen (zeker JC) heeft schijt aan de zogenoemde beursgang, maar de organisatie vind het maar wat fijn dat ze als 'vrije markt' managers beloond worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 4:10 pm

Marillion schreef:Nu belanden we weer bij dezelfde details die in bijna ieder topic naar voren komen. Is er nu niemand van de criticasters die met een tegenvoorstel wil komen voor de bekritiseerde bonusstructuur?
Afschaffen.Wie was het ook weer die riep dat AJAX niet meer mee zou gaan in die soaps rond transfersommen, wie was het ook al weer die stond te roepen dat men graag bij AJAX ( een eer ) moet voetballen/werken en anders jammer maar helaas ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » do okt 10, 2013 4:11 pm

Dat is natuurlijk een optie maar ik ga nu even uit van de situatie dat er wel een bonusregeling is. Bijvoorbeeld een relatief laag basissalaris met een aantrekkelijke bonusregeling zou goed kunnen werken. De vraag is dan vervolgens dus weer. Welke criteria ga je hanteren om te bepalen of men het goed heeft gedaan. Zelfs als je geen bonus uit zou keren is het een interessante vraag. Wanneer hebben de beleidsbepalers het goed gedaan?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do okt 10, 2013 4:32 pm

Marillion schreef:Dat is natuurlijk een optie maar ik ga nu even uit van de situatie dat er wel een bonusregeling is. Bijvoorbeeld een relatief laag basissalaris met een aantrekkelijke bonusregeling zou goed kunnen werken. De vraag is dan vervolgens dus weer. Welke criteria ga je hanteren om te bepalen of men het goed heeft gedaan. Zelfs als je geen bonus uit zou keren is het een interessante vraag. Wanneer hebben de beleidsbepalers het goed gedaan?
Natuurlijk kun je 'kampioenschap' en 'financieel gezond resultaat (bijvoorbeeld een bepaalde hoeveelheid winst)' als ijkpunten nemen voor een bonus.
Wat alleen een beetje raar is - en daarin sluit ik me wel bij vorige posters aan - is dat het 'nieuwe beleid' is ingezet op resultaat op lange termijn (was de tijdshorizon niet 2017?), maar dat de bonussen gaan over resultaat op korte termijn. Daar wringt iets.

Eigenlijk zou je dus een systeem moeten hebben waarbij een bonus wordt uitgekeerd op basis van succes dat op de lange termijn met het nu ingezette beleid wordt gehaald. Dàn hebben ze nu hun werk goed gedaan.
Maar ja, kwanitificeer dat maar eens. En mensen hoppen door, naar grotere clubs, naar het buitenland. En bij een eventueel gebrek aan succes op de lange termijn is er dan weer zoveel gebeurt door 'anderen' dat er al snel excuses zijn. Tenzij het TH gewoon nog vijf jaar blijft zitten natuurlijk. :ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door zeux op do okt 10, 2013 4:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 4:35 pm

Om het goed te doen daar krijgen ze toch een jaarsalaris voor ?.Zeg AJAX stort nu volledig in elkaar omdat de beleidsbepalers de verkoop en opvolgers van Eriksen en de rest verkeerd hebben ingeschat ... Gaan ze dan iets terug betalen ?.

Tja, ik ben er nog eentje van een goed salaris en dat is het.Helaas is het door de jaren ingevoerd door het bedrijsleven en wordt het nu op veel plaatsen van hoog tot laag doorgevoerd.

Welke criteria moet je aanhouden, de Mickey Mouse competitie ?.Het aantal doelpunten voor ?.Het veldspel ?.Het aantal spelers waar je als supporter naar het stadion komt.De koffiejuffrouw omdat ze zulk goeie koffie maakt ?.

Daarnaast wordt er ook nog eens elk kritische noot de grond ingeboort, het is allemaal hosanna.En als het nu niet lukt dan over enkele jaren.Dat dan maar aanhouden als criteria ?.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do okt 10, 2013 5:20 pm

wimpey schreef: Kan ook voor vd Hoorn gelden.
Zeker, sterker nog, hij zit niet alleen bij de verkeerde club, hij zit bij een club van het verkeerde niveau. Hoewel die club hard naar zijn niveau aan het toegroeien is.

Het zou inderdaad kunnen ja, maar we hebben allemaal kunnen zien dat hij gewoon niet zo heel erg goed kan voetballen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » do okt 10, 2013 7:18 pm

Zeux schreef:
Marillion schreef:Dat is natuurlijk een optie maar ik ga nu even uit van de situatie dat er wel een bonusregeling is. Bijvoorbeeld een relatief laag basissalaris met een aantrekkelijke bonusregeling zou goed kunnen werken. De vraag is dan vervolgens dus weer. Welke criteria ga je hanteren om te bepalen of men het goed heeft gedaan. Zelfs als je geen bonus uit zou keren is het een interessante vraag. Wanneer hebben de beleidsbepalers het goed gedaan?
Natuurlijk kun je 'kampioenschap' en 'financieel gezond resultaat (bijvoorbeeld een bepaalde hoeveelheid winst)' als ijkpunten nemen voor een bonus.
Wat alleen een beetje raar is - en daarin sluit ik me wel bij vorige posters aan - is dat het 'nieuwe beleid' is ingezet op resultaat op lange termijn (was de tijdshorizon niet 2017?), maar dat de bonussen gaan over resultaat op korte termijn. Daar wringt iets.

Eigenlijk zou je dus een systeem moeten hebben waarbij een bonus wordt uitgekeerd op basis van succes dat op de lange termijn met het nu ingezette beleid wordt gehaald. Dàn hebben ze nu hun werk goed gedaan.
Maar ja, kwanitificeer dat maar eens. En mensen hoppen door, naar grotere clubs, naar het buitenland. En bij een eventueel gebrek aan succes op de lange termijn is er dan weer zoveel gebeurt door 'anderen' dat er al snel excuses zijn. Tenzij het TH gewoon nog vijf jaar blijft zitten natuurlijk. :ajaxscarf.gif:
Mee eens, daarom pleit ik ook voor een systeem waarbij je de directie vooral afrekent op de lange termijn en spelers en technische staf op de korte termijn.

In het geval van de "lange termijn bonus" moet je dus simpelweg ook lang genoeg in dienst blijven om daar aanspraak op te maken. Een speler kun je voor de korte termijn halen, directie wat mij betreft niet. Dus stel bijvoorbeeld een doel voor een periode van vijf jaar en plak daar een bonus aan vast. Daarmee stimuleer je dat mensen op cruciale functies lang blijven zitten en doelen nastreven die een positief effect hebben op de lange termijn.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo okt 16, 2013 10:36 pm

Wie zei dat Cruijff terug in de tijd wilde?

Innovatie is het toverwoord.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door thaumaturgy » do okt 17, 2013 12:33 am

Dat valt mij ook zeker mee. Mijn vrees was dat er na de revolutie er nog maar weinig plaats zou zijn voor dit soort dingen maar gelukkig is dat totaal niet het geval.


Het besef dat Ajax stil heeft gestaan en dat er veel moet veranderen om weer toonaangevend te zijn is nog wel de grootste winst geweest.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Baseman » do okt 17, 2013 7:55 am

Mij maakt het verder niets uit, maar ik kom nergens de naam Cruijff tegen in dit verhaal...zoals het staat beschreven is dit alles een initiatief van De Boer en de medische staf.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do okt 17, 2013 8:46 am

Het is leuk dat Frank er zo enthousiast over praat, maar hij heeft het natuurlijk niet bedacht. Net zo min als Cruijff dat heeft gedaan. De ingezette koers op medisch gebied is onderdeel van het plan-Cruijff. Daarin werd gesteld dat er meer aandacht moest komen voor de individuele verschillen tussen spelers (niet toevallig, gezien de benadering van Cruijff) en voor preventie. Alle spelers krijgen voedingsadvies, bijvoorbeeld.
Moisander: "Geen yoghurt en kaas meer"

Niklas Moisander is bij Ajax zo fit als een hoentje. Dat kwam naar eigen zeggen door een goede begeleiding. De Finse verdediger werd met Ajax kampioen van de Eredivisie.

Zijn aandeel was zo groot met dank aan de voedingsdeskundige van Ajax. "Ik was niet helemaal topfit toen ik bij Ajax kwam. Nu ben ik topfit, ik ben nog nooit zo fit geweest. Daar moet ik de technische staf en diëtiste voor bedanken", vertelde hij aan Ajax Life. "Er zijn veel spelers die zich nog fitter zijn gaan voelen dankzij de diëtiste. Er is mij geadviseerd niet veel melkproducten te gebruiken. Ik kreeg echt een speciaal dieet. Zoals geen yoghurt meer als toetje. En geen blokjes kaas. Mijn vetpercentage is nog nooit zo laag geweest."

De 27-jarige Moisander kon meer wedstrijden uitspelen. "Mijn fysieke gestel was dit seizoen heel belangrijk. Ook met al die wedstrijden in de Champions League. Ik ben nu de laatste tien minuten van de wedstrijd minder moe dan aan het begin van het seizoen."

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do okt 17, 2013 9:00 am

Yopi schreef:Het is leuk dat Frank er zo enthousiast over praat, maar hij heeft het natuurlijk niet bedacht. Net zo min als Cruijff dat heeft gedaan. De ingezette koers op medisch gebied is onderdeel van het plan-Cruijff. Daarin werd gesteld dat er meer aandacht moest komen voor de individuele verschillen tussen spelers (niet toevallig, gezien de benadering van Cruijff) en voor preventie. Alle spelers krijgen voedingsadvies, bijvoorbeeld.
Moisander: "Geen yoghurt en kaas meer"

Niklas Moisander is bij Ajax zo fit als een hoentje. Dat kwam naar eigen zeggen door een goede begeleiding. De Finse verdediger werd met Ajax kampioen van de Eredivisie.

Zijn aandeel was zo groot met dank aan de voedingsdeskundige van Ajax. "Ik was niet helemaal topfit toen ik bij Ajax kwam. Nu ben ik topfit, ik ben nog nooit zo fit geweest. Daar moet ik de technische staf en diëtiste voor bedanken", vertelde hij aan Ajax Life. "Er zijn veel spelers die zich nog fitter zijn gaan voelen dankzij de diëtiste. Er is mij geadviseerd niet veel melkproducten te gebruiken. Ik kreeg echt een speciaal dieet. Zoals geen yoghurt meer als toetje. En geen blokjes kaas. Mijn vetpercentage is nog nooit zo laag geweest."

De 27-jarige Moisander kon meer wedstrijden uitspelen. "Mijn fysieke gestel was dit seizoen heel belangrijk. Ook met al die wedstrijden in de Champions League. Ik ben nu de laatste tien minuten van de wedstrijd minder moe dan aan het begin van het seizoen."
Onzin, dat voedingsadvies doen ze al vanaf de jaren 90, inderdaad... toen Louis en Co de scepter zwaaiden. Bij het bedrijf waar ik werk, werkt de diëtiste die destijds dat hele proces gestart is bij Ajax. Wel leuk om af en toe wat inside verhalen te horen hoe het er destijds aan toeging. Voordat zij er kwam werd er bijvoorbeeld kilo's rood vlees (biefstuk) gegeten voor een wedstrijd, dat hebben ze maar gelijk afgeschaft.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op do okt 17, 2013 9:11 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie