De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Frisse » zo nov 04, 2012 2:52 pm

LucaS schreef:Het zal best dat van de jeugd pas over drie jaar vruchten te plukken zijn, maar komende vanuit twee kampioenschappen zou een goede technische leiding op zijn minst een team op de been moeten kunnen brengen dat kan blijven aanhaken bij de nationale top.
:biggthumpup.gif:

Ik zie dit Ajax (dus zonder winteraankopen of een jeugdspeler die zich spectaculair ontwikkelt) sowieso onder Twente, PSV en Vitesse eindigen. De basis van Vitesse is gewoon beter dan die van Ajax.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 04, 2012 3:41 pm

Frisse schreef:
LucaS schreef:Het zal best dat van de jeugd pas over drie jaar vruchten te plukken zijn, maar komende vanuit twee kampioenschappen zou een goede technische leiding op zijn minst een team op de been moeten kunnen brengen dat kan blijven aanhaken bij de nationale top.
:biggthumpup.gif:

Ik zie dit Ajax (dus zonder winteraankopen of een jeugdspeler die zich spectaculair ontwikkelt) sowieso onder Twente, PSV en Vitesse eindigen. De basis van Vitesse is gewoon beter dan die van Ajax.

Kom toch op man... De basis van Vitesse beter dan die van Ajax?

Over opportunisme gesproken... :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Frisse » zo nov 04, 2012 3:51 pm

Betere verdediging, betere centrumspits, buitenspelers met meer snelheid en lef, Ajax heeft Poulsen op het veld staan. Ik vind dit Vitesse gewoon niet zoveel zwakke plekken hebben. Gaan dit seizoen gewoon bovenin meedoen, mits het elftal bij elkaar blijft. A force to be reckoned with hoor, vergis je niet. Hielden gisteravond moeiteloos dit Ajax van zich af.

Vorig seizoen was het wel anders, maar afgelopen zomer is Ajax er op vier posities op achteruit gegaan, en op geen enkele positie op vooruit.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » zo nov 04, 2012 6:18 pm

Molenaar verklapt: 'Ajax is rond met nieuwe algemeen directeur'

Zondag, 4 november 2012 om 18:05

Ajax lijkt binnen afzienbare tijd met bestuursnieuws te gaan komen. Volgens Keje Molenaar, die geen officiële functie heeft bij de recordkampioen maar wel nauw bij Ajax betrokken is, heeft de club een nieuwe algemeen directeur gevonden. "Als ik het goed begrepen heb, zijn ze op dit moment rond. Ik ga uiteraard niet zeggen wie het is", zei Molenaar bij RTV Noord-Holland Sport.


Ajax stelde in de zomer Marc Overmars aan als nieuwe technisch directeur, maar heeft momenteel nog geen algemeen directeur bij de club zitten. Molenaar meent dat daar snel verandering in zal komen, al kon hij niet meer details prijsgeven. Zelf wordt hij het in ieder geval niet. Molenaar heeft ook geen behoefte aan een officiële functie bij Ajax: "Dat hoeft niet, ik ben blij met deze raad van commissarissen en Marc Overmars als technisch directeur."

Molenaar heeft nog vaak contact met Johan Cruijff, die de 'bestuursrevolutie' bij Ajax heeft ingezet. De rust lijkt te zijn teruggekeerd in de Amsterdamse bestuurskamer. "Ik ben nog steeds van de lijn Cruijff. Het is nu rustig, dat is goed. Van daaruit kan worden gebouwd aan een stabiele organisatie", aldus Molenaar.

VZ

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 04, 2012 6:30 pm

Ach, daar hebben we Molenaar weer die zich nergens mee bemoeit maar het tetteren niet kan laten ..

Marcel
Berichten: 766
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marcel » ma nov 05, 2012 1:20 pm

vermoeiende man die Molenaar

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma nov 05, 2012 11:14 pm

Ach, ik vind het voor Ajax begrippen al zeer hoopgevend dat nog steeds niet is uitgelekt wie de algemeen directeur wordt.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rachid » ma nov 05, 2012 11:58 pm

Wat is Molenaar's rol tegenwoordig?
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » di nov 06, 2012 12:15 am

Hij zit in de ledenraad, maar hij staat niet op de loonlijst van de N.V. Hij bekleedt geen officiële functie. Meneer heeft het te druk met zijn advocaten praktijken...

...Oh en hij behartigt nog steeds de belangen van de 'ticket bureaus'.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 06, 2012 6:36 am

Telesport
EDWIN VAN DER SAR DIRECTEUR BIJ AJAX


• Voormalig doelman Edwin van der Sar treedt toe tot de directie van Ajax. FOTO: ANP
Van onze speciale verslaggevers
MAN­CHES­TER – Ed­win van der Sar wordt bin­nen­kort toe­ge­voegd aan het di­rec­tie­team van Ajax. Het ligt in de plan­ning, dat de voor­ma­li­ge doel­man van Ajax en de re­cord­in­ter­na­ti­o­nal van Oran­je op kor­te ter­mijn wordt ge­pre­sen­teerd als nieu­we di­rec­teur. Van der Sar heeft po­si­tief ge­re­a­geerd op het ver­zoek van de nieu­we raad van com­mis­sa­ris­sen van Ajax on­der voor­zit­ter­schap van Hans Wij­ers om di­rec­teur te wor­den bij de Am­ster­dam­se club.

Van der Sar wordt de twee­de voor­ma­li­ge voet­bal­ler in de top van de N.V. Ajax, na­dat zijn oud-ploeg­ge­noot bij Ajax en Oran­je, Marc Over­mars, af­ge­lo­pen zo­mer al toet­rad tot de toen twee­kop­pi­ge di­rec­tie van Ajax met Je­roen Slop en Hen­ri van der Aat. Ajax is al ge­rui­me tijd op zoek naar ver­ster­king van het di­rec­tie­team. Bij Ajax wil­de nie­mand re­a­ge­ren op de nieu­we di­rec­teurs­func­tie van Ed­win van der Sar. Eer­de­re na­men die wer­den ge­noemd wa­ren die van AZ-di­rec­teur Toon Ger­brands en NOS-di­rec­teur Jan de Jong.

Van der Sar stop­te an­der­half jaar ge­le­den na een im­po­san­te spe­lers­car­rière met voet­bal­len bij Man­ches­ter Uni­ted en heeft nooit on­der stoe­len of ban­ken ge­sto­ken dat hij graag eens op be­leids­ni­veau in de top zou wil­len te­rug­ke­ren. Ajax’ ad­vi­seur Johan Cruijff had al­tijd een warm ge­voel bij Van der Sar, maar vo­rig jaar vond Van der Sar een toe­tre­ding tot de be­leids­be­pa­lers bij Ajax nog te vroeg.

Dit­maal acht hij na on­der meer het door­lo­pen van de In­ter­na­ti­o­nal Mas­ter of Sport­ma­na­ge­ment van het Johan Cruyff In­sti­tu­te de tijd wel rijp voor zich­zelf om als di­rec­teur in Ajax te stap­pen. In het kiel­zog der­hal­ve van zijn voet­bal­vriend Over­mars. Van der Sar was niet be­reik­baar voor com­men­taar. Hij zat dit week­ein­de in New York voor de ma­ra­thon, die hij van­we­ge de af­ge­las­ting uit­ein­de­lijk niet voor een twee­de keer kon lo­pen..
Gelukkig een ervaren man. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di nov 06, 2012 6:52 am

Wat maakt Vd Sar een goede AD?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 06, 2012 7:01 am

Jabu schreef:Wat maakt Vd Sar een goede AD?
Zijn ervaring! Oh nee, het is een ex topvoetballer, dus het komt goed.

Van Gerbrands was ik wel enthousiast geworden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marcel
Berichten: 766
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marcel » di nov 06, 2012 8:55 am

Dus omdat JC er een warm gevoel bij krijgt is het goed...
Van der Sar is een topper dat is duidelijk, maar algemeen directeur?? Op basis van wat?
Jol kon leuke functies aan vriendje toeschuiven, maar JC kan er ook wat van zeg. Sterker nog die is er een stuk beter in zelfs.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » di nov 06, 2012 8:59 am

Slop en vd Aat hebben al een decennia ervaring en maken nog steeds rookie-fouten. Ervaring is overschat, het gaat om kwaliteit.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Frisse » di nov 06, 2012 9:02 am

Over de kwaliteiten van Van der Sar valt echter nog weinig te zeggen. Behalve dat hij een diploma heeft van de Johan Cruijff University, kan ik me niet zoveel prestaties buiten het voetbal voor de geest halen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 06, 2012 9:10 am

D_skilled schreef:Slop en vd Aat hebben al een decennia ervaring en maken nog steeds rookie-fouten. Ervaring is overschat, het gaat om kwaliteit.
Kom op zeg. Voor dit soort functies, moet je jarenlange ervaring opdoen. Als je de illusie hebt dat je na een opleiding (van 1-2 jaar :smallgrin.gif: ) een bedrijf kunt runnen........ tjah.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » di nov 06, 2012 9:15 am

Het staat er toch echt:
Master Sport Management (MISM)

De International Master of Sport Management (MISM) is ontworpen voor sporters, ex-sporters en mensen met een passie voor sport die zich verder willen ontwikkelen in de sportsector. Deze Engelstalige, eenjarige master wordt in Amsterdam gegeven.

Tijdens de Master of Sport Management gebruik je alle kennis die je opbouwt tijdens de opleiding, om een sportgerelateerd Business Plan te schrijven. Na afronding van de studie ben je in staat een managementfunctie te bekleden binnen een sportorganisatie of -stichting. Je kunt tevens een sportaccommodatie of sportclub leiden en een strategische beleidsplan voor een sportorganisatie opzetten, of besluiten je eigen bedrijf op te zetten.
http://www.cruyffinstitute.nl/Master-Sp ... ement-MISM
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di nov 06, 2012 9:16 am

Ervaring is een indicator, er is iets om iemand op te beoordelen. Zonder ervaring is het een wilde gok. Voor de meeste mensen geldt dat je ergens steeds beter in wordt en dat sommigen op geven moment het niveau bereiken om aan de top te werken. Je moet wel een heel groot natuurtalent zijn om er na een jaartje scholing in één keer te staan. Na een jaartje keepen in de C1 laten ze je ook niet direct plaats nemen onder de lat bij het eerste.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 06, 2012 9:18 am

Zou ik ook doen als ik een opleidingsinstituut was.

Hopelijk koppelen ze een ervaren man aan vd Sar, dan kan het wel wat worden.

http://www.shownieuws.tv/video/edwin-va ... t-diploma/

Gelukkig heeft vd Sar al mavo gedaan. Aansluitend een 1-jarige opleiding en je bent geschikt om een voetbalclub te leiden. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marcel
Berichten: 766
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marcel » di nov 06, 2012 9:22 am

Ajaciedjuh schreef:Zou ik ook doen als ik een opleidingsinstituut was.

Hopelijk koppelen ze een ervaren man aan vd Sar, dan kan het wel wat worden.
Dus hebben we dan zometeen 5 directeuren? Begint de overheid te lijken onderhand.
Serieus, van der Sar heeft MAVO gedaan? Hoe kun je in godsnaam een Master diploma halen met een MAVOtje op zak. Ik moest toch echt VWO afronden voordat ik aan de universiteit mocht beginnen... Volgens mij zijn die opleidingen aan de Cruyff "University" ook maar een wassen neus.
Laatst gewijzigd door Marcel op di nov 06, 2012 9:25 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di nov 06, 2012 9:23 am

Duke schreef:De International Master of Sport Management (MISM) is ontworpen voor sporters, ex-sporters en mensen met een passie voor sport die zich verder willen ontwikkelen in de sportsector. Deze Engelstalige, eenjarige master wordt in Amsterdam gegeven.

Tijdens de Master of Sport Management gebruik je alle kennis die je opbouwt tijdens de opleiding, om een sportgerelateerd Business Plan te schrijven.
Je moet dus alle kennis gebruiken die je in de voorafgaande bachelorfase opbouwt? En als ex-topsporter krijg je dan vrijstelling voor de gehele bachelor obv elders verworven competenties?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 06, 2012 9:25 am

Marcel schreef:
Ajaciedjuh schreef:Zou ik ook doen als ik een opleidingsinstituut was.

Hopelijk koppelen ze een ervaren man aan vd Sar, dan kan het wel wat worden.
Dus hebben we dan zometeen 5 directeuren? Begint de overheid te lijken onderhand.
Slop en vd Aat exit lijkt me. Laat ik voorop stellen dat ik veel liever Gerbrands had gehad.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » di nov 06, 2012 9:38 am

Ik had nog zo gehoopt dat Rob Witschge het zou worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door El Clavo » di nov 06, 2012 10:03 am

Had Simon Tahamata niks te doen dan?

Even serieus, dit kan toch niet? Ik vind Van der Sar een geweldige sportman en bovenal een mooi mens. Maar de belangrijkste functie binnen Ajax met 0 ervaring?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di nov 06, 2012 10:05 am

Tis weer de zoveelste JC gok ..

Plaats reactie