De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo apr 25, 2012 8:39 am

Ajax Rules schreef:Mooi! Zou toch mooi zijn als de verschillende kampen gewoon naast elkaar op de tribune kunnen zitten en allemaal deel kunnen uitmaken van de prachtclub Ajax? :biggthumpup.gif:

Of zou Louis nog steeds azen op de positie van AD? :hypocrite.gif:
Waarom zou hij niet op de positie van AD mogen azen? Als je het over normale verhoudingen hebt dan moet dat ook gewoon kunnen zonder dat het persoonlijk wordt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » wo apr 25, 2012 8:45 am

Nou Johan gefeliciteerd en snel met pensioen, lekker met je vrouw op de berg blijven en achter de bouganville. Spaanse Gerainiums. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo apr 25, 2012 9:20 am

Was gewoon een moment voor van Gaal om wat te verdienen en te kunnen zeggen “kijk mij eens groot zijn” dat mensen daar toch intrappen.
YNWA

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 25, 2012 9:55 am

Zou het voor jou wel acceptabel zijn als Van Gaal met Cruijff voor een reclame aan een ontbijttafel gaat zitten, a la Völler en Rijkaard, IH?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo apr 25, 2012 10:01 am

Louis van Gaal heeft dat zelf ook ooit gedaan toch, met wat sportjournalisten?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo apr 25, 2012 10:04 am

InnerHarbour schreef:Was gewoon een moment voor van Gaal om wat te verdienen en te kunnen zeggen “kijk mij eens groot zijn” dat mensen daar toch intrappen.
Dagelijkse hoeveelheid azijn weer op, IH?

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » wo apr 25, 2012 10:06 am

Marillion schreef:Ach, het is heel simpel. Van Gaal zal er misschien een paar euro's voor hebben gehad maar hij heeft ze niet nodig. Als zijn ego hiervoor te groot was geweest dan was hij er nooit aan begonnen.

Is gewoon een mooi gebaar.
ALS van Gaal al iets gehad heeft voor deze reclame, dan is het zeer waarschijnlijk naar Spieren voor Spieren gegaan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » wo apr 25, 2012 10:08 am

AD schreef:Cruijff regisseert ook Ajax van De Boer

Trainer Frank de Boer van Ajax vaart wel bij de adviezen van Johan Cruijff en Tonny Bruins Slot. 'Ik sta altijd open voor goede informatie', zegt hij. 'Het zou wel stom zijn als ik niets met de kennis van Cruijff en Bruins Slot doe. Johan heeft zo veel verstand van het spelletje. Natuurlijk ben ik blij met zo'n adviseur.'

De Boer spreekt Cruijff regelmatig. 'Ik had hem laatst nog aan de lijn. Toen zei hij dat onze rechtsback vaker op de positie van rechtshalf moest gaan staan. Die linksbuiten van de tegenstander zou dan vanzelf met hem meelopen. Een rechtsback die een paar meter naar voren gaat staan. Dat lijkt een hele simpele mededeling, maar we hebben daar al veel voordeel van gehad.'

In De Boers tijd als trainer van de A1 overtuigde Cruijff de huidige hoofdcoach van Ajax al om met de punt naar achteren te spelen. De vandaag 65 geworden Cruijff vertelde De Boer ook dat hij niet meer met Theo Janssen op de plek van verdedigende middenvelder moest spelen, maar met Vurnon Anita.

Bruins Slot, de voormalige rechterhand van trainer Cruijff, analyseert voor De Boer de tegenstanders van Ajax. 'Dat kan hij als de beste', weet de hoofdtrainer van de club uit Amsterdam. 'Ik krijg zulke uitgebreide rapporten van hem dat ik bij wijze van spreken zelf de wedstrijden van de tegenstander niet eens meer hoef te bekijken. Echt niet normaal wat hij allemaal ziet.'
Mocht het inderdaad aan Cruijff liggen dat Vurnon weer als verdedigende middenvelder is gaan spelen, dan kun je zonder overdrijven zeggen dat Johan een belangrijke rol heeft gehad in deze titel. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat De Boer hier zelf ook niet was opgekomen, want vorig jaar deed Anita het ook al goed.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » wo apr 25, 2012 10:54 am

Dat lijkt me ook wat sterk. Dat had ik 'm als eenvoudige supporter ook wel kunnen vertellen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 25, 2012 11:47 am

Marillion schreef:Dat lijkt me ook wat sterk. Dat had ik 'm als eenvoudige supporter ook wel kunnen vertellen.
Inderdaad; hoe vaak hebben we op AT niet geroepen dat Theo niet als verdedigende middenvelder moest worden opgesteld?!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jinne » wo apr 25, 2012 12:44 pm

Uiteindelijk is Johan ook maar een eenvoudige supporter.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » wo apr 25, 2012 2:19 pm

Louis had door de overval al volledig afgedaan maar dit slaat werkelijk alles...
Die vent doet dus echt alles voor een paar centen. :furious3.gif: :kots:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo apr 25, 2012 2:48 pm

Wat een kunst- en vliegwerk om JC als de grote man achter een kampioenschap te maken. Frank de Boer heeft in de jeugd Vurnon Anita zo vaak zien voetballen (Stond erbij, zag Vurnon Anita en Dhr. De Boer), drie keer raden op welke plaats: juist verdedigende middenvelder, soms ook als inkomende verdediger. Nooit als linksback o.i.d.

Theo Janssen als verdedigende middenvelder? Had hij, denk ik, nog nooit gedaan, wie zou op dat idee zijn gekomen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo apr 25, 2012 2:58 pm

Denken jullie echt dat LvG dit voor de centen doet? Ik vraag het me af hoor, lijkt me toch niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Feest » wo apr 25, 2012 3:23 pm

Vind het eerder pijnlijk dat hij de verjaardag van een ander laat draaien om hem.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo apr 25, 2012 3:36 pm

Van Gaal is eerder iemand die die centen die hij hiervoor krijgt doneert aan een goed doel, zo'n geldwolf is het ook weer niet.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo apr 25, 2012 3:45 pm

Feest schreef:Vind het eerder pijnlijk dat hij de verjaardag van een ander laat draaien om hem.
Dat is weer wat anders, inderdaad.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » wo apr 25, 2012 3:46 pm

Thijs schreef:Van Gaal is eerder iemand die die centen die hij hiervoor krijgt doneert aan een goed doel, zo'n geldwolf is het ook weer niet.
Tuurlijk, heeft Sturkenboom soms ook zijn gage aan een goed doel geschonken dan?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo apr 25, 2012 5:25 pm

Thijs schreef:Van Gaal is eerder iemand die die centen die hij hiervoor krijgt doneert aan een goed doel, zo'n geldwolf is het ook weer niet.
Het lijkt mij dat hij er geen centen voor krijgt maar Aegon de advertentie betaalt en niet hijzelf. Dat zijn namelijk best dure dingen en Van Gaal heeft een heleboel centen moeten laten liggen om bij Ajax aan de slag te gaan. Ik blijf me verbazen hoe van Van Gaal een geldwolf wordt gemaakt terwijl het kamp Cruijff zichzelf salarisverveelvoudigingen toebedeelt omdat het kan want Cruijff steunt hen en ook Cruiff zelf ging voor het geld naar Feijenoord. Iemand die fors inlevert voor Ajax is een geldwolf en figuren die dankzij Cruijff zich schaamteloos weten te verrijken op de zak van Ajax zonder iets te presteren zijn de echte Ajaxharten.
Feest schreef:Vind het eerder pijnlijk dat hij de verjaardag van een ander laat draaien om hem.
Hoezo? Het is toch een felicitatie en een veer in de reet? Een felicitatie van een rivaal is meer een gebaar dan zo'n gratuite van een of andere slijmbal bij een omroep, maar het blijft hetzelfde gebaar. Dat het om Van Gaal zou draaien komt uitsluitend omdat sommige rare figuren beginnen te schuimbekken als Ajax grootste trainer überhaupt iets van zich laat horen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo apr 25, 2012 5:54 pm

Wat een naïviteit. Van Gaal deugt net zomin als die achterbakse doorgeleerde professor.
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jinne » wo apr 25, 2012 6:49 pm

Ligt die oude plaat nog steeds bij jou. :excited.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo apr 25, 2012 7:22 pm

Ja daar ben ik in dit topic echt de enige in. :drecul.gif:
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » wo apr 25, 2012 8:29 pm

Ik doe dit niet vaak maar trof in deze topic zo'n enorm slechte post aan dat ik hem ter leering ende vermaeke even voor het licht wil halen...
Le T. schreef:
Thijs schreef:Van Gaal is eerder iemand die die centen die hij hiervoor krijgt doneert aan een goed doel, zo'n geldwolf is het ook weer niet.
Het lijkt mij dat hij er geen centen voor krijgt maar Aegon de advertentie betaalt en niet hijzelf.
> Het een sluit het ander niet uit. En waar is het verband?
Dat zijn namelijk best dure dingen en Van Gaal heeft een heleboel centen moeten laten liggen om bij Ajax aan de slag te gaan.
> Is een aanname, en bovendien aantoonbaar onjuist gezien LVG's riante regeling met Bayern
Ik blijf me verbazen hoe van Van Gaal een geldwolf wordt gemaakt terwijl het kamp Cruijff zichzelf salarisverveelvoudigingen toebedeelt omdat het kan want Cruijff steunt hen en ook Cruiff zelf ging voor het geld naar Feijenoord
> Adviseur/commisaris Cruyff is gratis voor Ajax en om te zeggen dat hij als speler voor het geld voor Feijenoord is geschiedvervalsing. Als je doelt op Jonk en Bergkamp dan vind ik het een gezocht argument. Wie zegt mij dat ze niet gewoon krigen wat ze waard zijn?
Iemand die fors inlevert voor Ajax is een geldwolf en figuren die dankzij Cruijff zich schaamteloos weten te verrijken op de zak van Ajax zonder iets te presteren zijn de echte Ajaxharten.
> Nu komen er dus conclusies op basis van eerdere foute annames dus zal ik daar uit niet opnieuw overheen pissen. Echter als die lui, die rondlopen zonder bij Ajax iets te presteren, dit jaar met het 1e elftal voor de 2e keer op rij kampioen worden dan maak ik een lekkere lange jodenneus naar deze poster!
Feest schreef:Vind het eerder pijnlijk dat hij de verjaardag van een ander laat draaien om hem.
Hoezo? Het is toch een felicitatie en een veer in de reet? Een felicitatie van een rivaal is meer een gebaar dan zo'n gratuite van een of andere slijmbal bij een omroep, maar het blijft hetzelfde gebaar. Dat het om Van Gaal zou draaien komt uitsluitend omdat sommige rare figuren beginnen te schuimbekken als Ajax grootste trainer überhaupt iets van zich laat horen.
> Als de poster dit echt denk dan moet hij zich wat meer in sociale vaardigheden verdiepen, Judas gaf volgens de overlevering een kus aan Jezus,... ook een mooi gebaar?

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo apr 25, 2012 8:36 pm

> Is een aanname, en bovendien aantoonbaar onjuist gezien LVG's riante regeling met Bayern
Wat heeft dat ermee te maken?
> Als je doelt op Jonk en Bergkamp dan vind ik het een gezocht argument. Wie zegt mij dat ze niet gewoon krigen wat ze waard zijn?
Ook een aanname.
> Nu komen er dus conclusies op basis van eerdere foute annames dus zal ik daar uit niet opnieuw overheen pissen. Echter als die lui, die rondlopen zonder bij Ajax iets te presteren, dit jaar met het 1e elftal voor de 2e keer op rij kampioen worden dan maak ik een lekkere lange jodenneus naar deze poster!
Gelukkig ga jij wel uit van de juiste feiten. :excited.gif:

Maakt Van Gaal eens een mooi gebaar, waarbij het lijkt alsof hij over z'n schaduw wil heenstappen.. is het weer niet goed. Een oprechte felicitatie wordt ook weer uitgelegd zodat het in Jopie's straatje past. Ik hoop dat Jopie zelf niet zo complot-denkerig is als vele forumleden alhier.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » wo apr 25, 2012 8:54 pm

GangstaRiB schreef:
> Is een aanname, en bovendien aantoonbaar onjuist gezien LVG's riante regeling met Bayern
Wat heeft dat ermee te maken?

>> Alles, namelijk dat LVG een riante wachtgeld regeling van Bayern had bedongen waardoor je onmogelijk kunt zeggen dat hij geld liet liggen door met Ajax te onderhandelen.
> Als je doelt op Jonk en Bergkamp dan vind ik het een gezocht argument. Wie zegt mij dat ze niet gewoon krigen wat ze waard zijn?
Ook een aanname.

>> Misschien verwarring over het begrip 'aanname'. Ik zeg alleen dat ik het me voor kan stellen dat ze krijgen wat ze waard zijn.
> Nu komen er dus conclusies op basis van eerdere foute annames dus zal ik daar uit niet opnieuw overheen pissen. Echter als die lui, die rondlopen zonder bij Ajax iets te presteren, dit jaar met het 1e elftal voor de 2e keer op rij kampioen worden dan maak ik een lekkere lange jodenneus naar deze poster!
Gelukkig ga jij wel uit van de juiste feiten. :excited.gif:

>> Losse flodder?

Maakt Van Gaal eens een mooi gebaar, waarbij het lijkt alsof hij over z'n schaduw wil heenstappen.. is het weer niet goed. Een oprechte felicitatie wordt ook weer uitgelegd zodat het in Jopie's straatje past. Ik hoop dat Jopie zelf niet zo complot-denkerig is als vele forumleden alhier.

>> Ik weet niet of dat in Jopie's straatje past maar een felicitatie van deze Judas (nog even helemaal los van de vraag of dit onbezoldigd was of niet) komt op mij eerder over als 'hallo, hij zit dan wel bij Ajax en ik niet maar IK ben er ook nog'. Wat mij betreft LVG nooit weer naar Ajax.

Plaats reactie