De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Het is vooral volstrekt duidelijk dat jullie spijkers op laag water zoeken.
Tja, als je die spijkers ziet liggen...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
En op de woorden van een ander reken je Cruijff alvast af?Demosthenes schreef: Ik verbaas me nog steeds over een interview met Jongkind, genoemd door Menno de Galan (papieren NRC 8 februari 2012) die keihard stelt dat de eerste lichting in de jeugd die beoordeeld mag worden op wat JC voor ogen heeft de huidige D1/D2 is, jongens van 11/12 jaar.
Ik vraag maar effe. Ik rekende LvG immers af op de uitlatingen van Sturkenheuvel v.w.b. Jonk. Toen werd ik voor paranoide verklaard, omdat ik beweerde dat Sturkenwijk erop uit was om Jonk eruit te bonjouren.
Wat moet er op welke termijn bereikt zijn voordat de tegenstanders van Cruijff toegeven dat hij/het TH goed werk heeft verricht aan de jeugdopleiding?
Nemen we genoegen met minder dan 2 Messi's in de selectie van 2012-2013?
Onmogelijk.Arthur schreef:Wat moet er op welke termijn bereikt zijn voordat de tegenstanders van Cruijff toegeven dat hij/het TH goed werk heeft verricht aan de jeugdopleiding?
Dat de Ajax A1 die finale haalt, is leuk. Eens kijken hoeveel plezier Ajax-1 aan hoeveel van die jongens gaat beleven.
Klaassen en aankoop Fischer zullen het wel halen. Verder?
Dit is natuurlijk schandalig inderdaad. Cruijff bespreekt normaal gesproken iedere week de jeugduitslagen, en uitgerekend deze week doet hij dat niet. Heel opvallend.LucaS schreef:Normaal raakt hij niet uitgeouwehoerd over de Toekomst. Het tekent de man dat er nu niet eens een felicitatie af kan, of dat hij het niet eens meldt.
Liverpool.. Hmmm haalden die toen niet de bij ons weggestuurde Jordy Brouwer op? Die er in de A1 of het belofteteam 30 inlegde? En 2 jaar later bij Haaglandia speelt?
Voor de anti Cruijffianen: volgens mij betoogd Cruijff vaak genoeg dat uitslagen in de jeugd totaal niet belangrijk zijn. Ontwikkeling van de 1 à 2 toptalenten is het doel!
Voor de anti Cruijffianen: volgens mij betoogd Cruijff vaak genoeg dat uitslagen in de jeugd totaal niet belangrijk zijn. Ontwikkeling van de 1 à 2 toptalenten is het doel!
Dat is inderdaad een goede vraag. Ik denk niet dat Messi's op te leiden zijn, maar misschien vergis ik me en komen er straks 4 per seizoen door.Arthur schreef:Wat moet er op welke termijn bereikt zijn voordat de tegenstanders van Cruijff toegeven dat hij/het TH goed werk heeft verricht aan de jeugdopleiding?
Wat verwacht jij eigenlijk van Cruijff? Wanneer heeft hij in jouw ogen goed werk verricht en wat moet er gebeuren om te zeggen dat hij het níet goed gedaan heeft?
Tuurlijk, dit mag weer niet gezegd worden.Het zou de man sieren als ie er in iedergeval een paar regeltjes aan besteed had, net zoals hij dat deed in zijn Telegraaf columns om aan te geven dat het ruk was op de toekomst en het allemaal anders moet.
Niet voor mij, niet voor jou .. Maar gewoon voor die spelers van de A1 .. en nergens anders voor ..
Niet voor mij, niet voor jou .. Maar gewoon voor die spelers van de A1 .. en nergens anders voor ..
Blij met de punten ...
Cruijff illustreert zijn stelling dat het ruk gaat altijd met voorbeelden uit het eerste elftal. Ik heb hem nog nooit over de uitslag van een jeugdwedstrijd gehoord.999 schreef:Tuurlijk, dit mag weer niet gezegd worden.Het zou de man sieren als ie er in iedergeval een paar regeltjes aan besteed had, net zoals hij dat deed in zijn Telegraaf columns om aan te geven dat het ruk was op de toekomst en het allemaal anders moet.
Lijkt me leuker voor die spelers als hij dat dan even persoonlijk doet. En het lijkt me nog leuker als hij dat dan doet na de finale. Maar je zult zien dat Zeux/LucaS/AR dan gaan jammeren dat Cruijff het 'succes' claimt. En zo doet hij het dus nooit goed.
Als ze volgend jaar weer die finale halen, zal Johan dat zeker aan de goede omstandigheden op De Toekomst toeschrijven én er mee pronken.Jöhnk schreef:Cruijff illustreert zijn stelling dat het ruk gaat altijd met voorbeelden uit het eerste elftal. Ik heb hem nog nooit over de uitslag van een jeugdwedstrijd gehoord.999 schreef:Tuurlijk, dit mag weer niet gezegd worden.Het zou de man sieren als ie er in iedergeval een paar regeltjes aan besteed had, net zoals hij dat deed in zijn Telegraaf columns om aan te geven dat het ruk was op de toekomst en het allemaal anders moet.
Lijkt me leuker voor die spelers als hij dat dan even persoonlijk doet. En het lijkt me nog leuker als hij dat dan doet na de finale.
Is zo klaar als een klontje.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jouw edit kwam tegelijk met mijn post. :)
Jij dekt je al vast in zie ik.
Jij dekt je al vast in zie ik.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ja, Cruijff heeft het immers constant over jeugdresultaten van bijvoorbeeld Barcelona.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
De omstandigheden op de Toekomst zijn nu al goed. JOR wilde aanvankelijk niet eens deelnemen aan die CL.
Grappig, ik edit mijn post en vijf seconden later krijg ik gelijk. Zeux verwijt Cruijff alvast het succes te claimen.
Grappig, ik edit mijn post en vijf seconden later krijg ik gelijk. Zeux verwijt Cruijff alvast het succes te claimen.
Ik heb zijn natuur leren kennen. Is niet zo koffiedik kijken hoor.Jöhnk schreef:De omstandigheden op de Toekomst zijn nu al goed. JOR wilde aanvankelijk niet eens deelnemen aan die CL.
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Het blijft toch lastig discussiëren als mensen niet willen lezen.
Heeft hij persoonlijk gedaan dan ?.Dit gaat toch niet over de uitslag, niemand heeft het over de uitslag behalve jij.JC kan toch gewoon dat in zijn column mee nemen, dit succesje van de A1 ?.Net zoals ie altijd de minpunten van op toekomst meeneemt in zijn colimns ..Jöhnk schreef:Cruijff illustreert zijn stelling dat het ruk gaat altijd met voorbeelden uit het eerste elftal. Ik heb hem nog nooit over de uitslag van een jeugdwedstrijd gehoord.999 schreef:Tuurlijk, dit mag weer niet gezegd worden.Het zou de man sieren als ie er in iedergeval een paar regeltjes aan besteed had, net zoals hij dat deed in zijn Telegraaf columns om aan te geven dat het ruk was op de toekomst en het allemaal anders moet.
Lijkt me leuker voor die spelers als hij dat dan even persoonlijk doet. En het lijkt me nog leuker als hij dat dan doet na de finale. Maar je zult zien dat Zeux/LucaS/AR dan gaan jammeren dat Cruijff het 'succes' claimt. En zo doet hij het dus nooit goed.
Blij met de punten ...
Ik claim niemands gelijk hoor, ik beweer helemaal niets anders dat een klein woordje en felicitatie voor die jongens leuk was geweest. En dat Cruijff dat blijkbaar in zijn heilige gelijk niet op wil brengen. Ik vind dat sneu. Niet meer, niet minder.
I think I lost my fucking headache
Dat ene toptalent komt er dan uiteraard niet elk jaar, dat heeft het nooit gedaan en doet het ook bij Barcelona niet hoewel die groter achterland hebben, dan heeft die 1 jaar nodig om goed te worden, speelt dan nog hooguit 2 jaar en wordt dan weggekocht door een of andere Spaanse schuldenclub. Hoe gaat Ajax daarmee Europees succes behalen?Luciano schreef:Liverpool.. Hmmm haalden die toen niet de bij ons weggestuurde Jordy Brouwer op? Die er in de A1 of het belofteteam 30 inlegde? En 2 jaar later bij Haaglandia speelt?
Wollt ihr den totalen Mensch?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat blijkbaar zegt het alles. Het is echt spijkers op laag water zoeken, maar ik vind het allemaal prima.LucaS schreef:Ik claim niemands gelijk hoor, ik beweer helemaal niets anders dat een klein woordje en felicitatie voor die jongens leuk was geweest. En dat Cruijff dat blijkbaar in zijn heilige gelijk niet op wil brengen. Ik vind dat sneu. Niet meer, niet minder.
Spijkers op laag water? Cruijff laat geen gelegenheid onbenut om te melden dat de jeugd niet deugt. Het is opvallend dat hij hier niet even de moeite neemt om te feliciteren. Die spijkers zijn niet te vermijden hoor, daar trap je in, hoe goed je ook oplet.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Cruijff heeft het nooit over jeugdprestaties gehad. Niet toen de A1 vorig jaar kampioen werd, niet tijdens die andere toernooitjes (Terborg enzo), nooit over andere jeugdprestaties van Barcelona of weet ik veel wee. Nee, nooit. En dan nu wordt hem dat verweten? Waar waren jullie toen de A1 vorig jaar kampioen werd. Heeft 'ie toen niets over geschreven. De eikel.
Heeft de prestatie van de A1 nou wel of niet met Cruijffs gelijk te maken?LucaS schreef:Ik claim niemands gelijk hoor, ik beweer helemaal niets anders dat een klein woordje en felicitatie voor die jongens leuk was geweest. En dat Cruijff dat blijkbaar in zijn heilige gelijk niet op wil brengen. Ik vind dat sneu. Niet meer, niet minder.

Ik begrijp dat Cruijff moest feliciteren omdat dat leuk is voor de jongens van de A1. Een journalistiek oninteressant argument.
De reactie van Cruijff heeft niets te maken met het al dan niet gelijk hebben. Het lijkt me niet meer dan normaal dan dat een icoon als Cruijff, die wekelijks commentaar levert en in dat commentaar elke gelegenheid grijpt om die jongens de grond in te boren, bij een geweldige prestatie van diezelfde jongens even het fatsoen en betrokkenheid opbrengt om die geweldige prestatie te noemen en die jongens daarmee te feliciteren. Elk normaal mens zou dat doen. En eerlijk gezegd vind ik verbijsterend dat Cruijffvolgers dat opeens iets heel erg vreemds (b)lijken te vinden.
Cruijff boort geen enkele jeugdspeler de grond in.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!