De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Le T.

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr mar 09, 2012 6:57 pm

Arthur schreef:
Zeux schreef:
Neem de manier waarop de beslissingen genomen worden. Ik had alleen met de clubeigenaar te maken en in goed overleg zijn er knopen doorgehakt over samenwerking met andere clubs, het wel of niet handhaven van alle elftallen en de scouting.
De oorzaak van alle conflicten bij Ajax in een notendop.
Jij vindt het wel goed dat bij Ajax zo ontzetten veel mensen iets te zeggen hebben? RvC, directie, aandeelhouders, ledenraad, bestuursraad, ondernemingsraad, tig commissies. Ik zou er ook gek van worden, want met zo'n bureaucratie krijg je nooit wat gedaan.
Wat een onzin, die hebben allemaal hun eigen taak, hun eigen bevoegdheden en hun eigen verantwoordelijkheden, maw, die staan in een georganiseerd verband. Daarom is het een organisatie, althans, was het een organisatie. Als Cruijff langskomt dan moeten directie en RvC weg, gaan commissarissen op de stoel van de directie zitten, de ledenraad op de stoel van de directie of RvC, moet er een bestuursraad komen, moet de ondernemingsraad alarm slaan en zijn adviescommissies er ineens om bevelen uit te delen.

En als je dan ook nog achterover gaat zitten wachten tot er vanzelf een nieuwe RvC komt en een nieuwe directie, om intussen smoesjes te verzinnen waarom je niets zou kunnen doen, dan krijg je inderdaad niks voor elkaar. Maar dat heeft niks met de structuur te maken zoals die was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

999

Bericht door 999 » ma mar 12, 2012 8:12 am

Nu de NV nog

Na een paar hectische weken gaan veel dingen nu de goede kant op. Zowel binnen Ajax als de twee andere clubs waar ik als adviseur aan verbonden ben, Chivas Guadalajara en Mamelodi Sundowns, worden er stappen voorwaarts gemaakt.

Het door Johan Neeskens gecoachte Mamelodi gaat aan kop in de Zuid-Afrikaanse profleague en Chivas won de derde wedstrijd op rij. Hoe het in het voetbal werkt, blijkt weer eens in Mexico. Eerst kwamen er 15.000 mensen naar de thuiswedstrijden, vervolgens waren er 30.000 mensen in het stadion en dit keer zaten er meer dan 40.000 mensen op de tribunes.

Wat voor de zoveelste keer duidelijk maakt, dat het binnen een club niet om de directeur of de raad van commissarissen gaat, maar altijd om het eerste elftal. Als dat draait, dan profiteert de rest.

Daarom baal ik ook zo, dat wat bij Chivas Guadalajara binnen veertien dagen in gang is gezet, bij Ajax nu al veertien maanden duurt. Daarom zullen er deze week gewoon stappen moeten worden gemaakt. Het kan niet anders. Het heeft al veel en veel te lang geduurd.

Wat dat betreft heeft de club Ajax alvast het goede voorbeeld gegeven. Via de leden en de supporters zijn de twee resterende kandidaten voor de bestuursraad naar voren geschoven. Daardoor heeft de club niet alleen de boel prima bij elkaar gehouden, maar straalt het eindelijk weer een eenheid uit. Zoals de ex-spelers op De Toekomst in dat opzicht al eerder hebben laten zien hoe het werkt.

Nu de NV Ajax nog. Wat ik al aangegeven heb, moeten er deze week stappen worden gemaakt. En maar hopen dat iedereen eindelijk meewerkt. Tussen nu en anderhalve maand moeten echt alle beslissingen voor het nieuwe seizoen genomen worden. Gebeurt dat niet, dan is Ajax weer te laat.

Dat moet voorkomen worden en dan maar hopen dat we nog genoeg op het schema in kunnen lopen. Dat zal nog moeilijk genoeg worden, maar als iedereen hetzelfde belang voor ogen heeft, dan is er nog een kans. Ik ben benieuwd.
JC
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma mar 12, 2012 11:34 am

Altijd handig om jezelf alvast in te dekken... Als het goed gaat komt dat volgens Cruijff altijd door hem, maar je moet natuurlijk wel alvast een excuus hebben als er iets niet goed gaat.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 13, 2012 4:53 pm

zeux

Bericht door zeux » di mar 13, 2012 4:57 pm

De vervolmaking van de NV Cruijff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

bryan

Bericht door bryan » di mar 13, 2012 5:56 pm

Wat is dit nou? Cruijff is voor Ajax en zit ie ook nog Mamelodi Sundowns te adviseren, die gewoon concurrent is van Ajax Cape Town?

En dan zegt ie: "als iedereen hetzelfde belang voor ogen heeft, dan is er nog een kans"

Die gast kent echt geen schaamte heh

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 13, 2012 7:01 pm

wimpey schreef:Nieuwe RvC schijnt a.s. te zijn: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -voor.html
Eindelijk. Kunnen we een keertje beleid gaan maken/voeren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 13, 2012 7:02 pm

Ajax Cape Town wordt alleen maar sterker van een krachtige concurrentie bryan! :neutral.gif:

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di mar 13, 2012 7:05 pm

Peter schreef:
wimpey schreef:Nieuwe RvC schijnt a.s. te zijn: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -voor.html
Eindelijk. Kunnen we een keertje beleid gaan maken/voeren.
Met open vizier!

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 13, 2012 7:34 pm

Zeux schreef:De vervolmaking van de NV Cruijff.
Ik zie dat liever dan een Ajax o.l.v. beroepscommissaris Ten Have, die totaal geen feeling heeft met de materie.

Voor Ten Have was Ajax een commissariaat als alle andere. Fout. Ajax is uniek en emotioneel bezit van miljoenen mensen.

zeux

Bericht door zeux » di mar 13, 2012 7:42 pm

wimpey schreef: Ajax is uniek en emotioneel bezit van miljoenen mensen.
Emotie kan een hele foute raadgever zijn.

En het is natuurlijk heel valide dat je dat vindt, maar stap dan ook uit de NV-constructie als je niet de bestuurders wilt die bij een NV horen.

Wat de NV Cruijff bereft: ik ben er niet blij mee, dat Ajax is verworden tot een (zakelijk) speeltje van Cruijff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » di mar 13, 2012 8:16 pm

wimpey schreef:
Ik zie dat liever dan een Ajax o.l.v. beroepscommissaris Ten Have, die totaal geen feeling heeft met de materie.

Voor Ten Have was Ajax een commissariaat als alle andere. Fout.
Dat denk ik niet. Ten eerste betaalt het niks en ten tweede zou er veel meer voldoening uit te halen zijn.
Ajax is uniek en emotioneel bezit van miljoenen mensen.
Waarom doet er dan eentje alsof hij eigenaar is en staan anderen daar ook nog bij te juichen ook?

Alexander

Bericht door Alexander » di mar 13, 2012 8:59 pm

Lekker he dat het zo rustig is met de club nu?

zeux

Bericht door zeux » di mar 13, 2012 9:16 pm

Alexander schreef:
Lekker he dat het zo rustig is met de club nu?
Nee. Althans, niet de manier waarop.

Alexander

Bericht door Alexander » di mar 13, 2012 9:58 pm

Nee inderdaad, we missen die propaganda wel.

zeux

Bericht door zeux » di mar 13, 2012 10:04 pm

Alexander schreef:Nee inderdaad, we missen die propaganda wel.
Iedere maandagochtend in de T. en 's avonds bij VI. Je krijgt echt wekelijks je hostie hoor.

Luciano

Bericht door Luciano » di mar 13, 2012 10:50 pm

Ik zou Kees Boef bijna nog gaan missen!

999

Bericht door 999 » ma mar 19, 2012 8:11 am

AZ goed voorbeeld

De competitie in Nederland wordt met de week spannender. Na dit weekeinde is de top-6 nog dichter bij elkaar gekomen. Daarom neem ik extra mijn pet af voor AZ, dat als enige Nederlandse club nog voor drie prijzen gaat en bereid is daar alles voor te geven.

Ik heb begrepen, dat FC Twente het wat dat betreft in de Europa League tegen Schalke 04 iets anders heeft ingevuld. Het complete verhaal weet ik niet, dus kan ik daar moeilijk over oordelen.

Maar normaal gesproken hou ik niet van dat soort praktijken. Ga gewoon voetballen en kijk waar het schip gaat stranden. Een blessure oké, maar voetballers fysiek sparen, daar heb ik meer moeite mee. Bekijk eerst hoe de tegenstander het best kan worden aangepakt en daar moeten de spelers op gekozen worden. Als iemand geblesseerd is, dan houdt het natuurlijk op, maar voor de rest zijn er geen beperkingen.

Het beste voorbeeld van hoe het moet is het positiespel van Barcelona. Als je zo speelt, dan is het bijna uitgesloten dat een speler fysiek over de grens gaat. Kom je toch tot de conclusie, dat er een te grote wissel op spelers wordt getrokken, verbeter dan eerst het positiespel.

Je slaat dan twee vliegen in één klap. Het voetbal wordt er beter op en de voetballers sparen kracht door minder meters af te leggen.

Daarom geeft AZ gewoon het goede voorbeeld en gaat zowel voor het landskampioenschap, de beker als de Europa League. En op alle drie de fronten maken de Alkmaarders kans. Ik krijg in ieder geval een warm gevoel bij die club.

Intussen zit Ajax in de eredivisie AZ op de hielen. Hopelijk wordt deze opmars niet verstoord door de interne problemen. Deze week benoemen de leden de nieuwe bestuursraad en zodra die geïnstalleerd is, moet er doorgepakt worden richting het eerste elftal. De komende vijf weken zijn namelijk beslissend voor het volgend seizoen.

Daarom is het eerste wat de bestuursraad voor elkaar moet krijgen, dat de directie en raad van commissarissen de goede kant gaan opkijken. Zo moet er meteen een interim-directeur worden benoemd, die de komende weken het hele voetbalgedeelte kan begeleiden. Waardoor uitgevoerd kan worden wat moet worden uitgevoerd. In relatief korte tijd moet er heel veel worden gedaan.

Het kan dus niet zo zijn, dat dit proces nog dwarsgezeten wordt. De leden en supporters hebben met de adequate benoemingen voor de bestuursraad de toon gezet en die lijn moet door worden getrokken. Anders gaat er weer een seizoen verloren. Dat kan niemand Ajax aandoen.
JC kan het niet laten.Of moet ik zeggen J. de Groot kan het niet laten.Het was even stil, en wie is degene die het weer onrustig maak via de media ... Juist JC zelf ... En natuurlijk geen woord over de prestaties van de A1 ...

Overgens staat Barcelona 8 punten achter op RM, die achterstand is voor het grootste gedeelte veroorzaakt door tegenstanders die dat op fysieke kracht deden .. of Barcelona een of meer van hun gouden driehoek moest missen ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 19, 2012 8:49 am

Ik ben wel een voorstander van een ad-interim directeur. Los van het slagveld, moeten er nu belangrijke keuzes worden gemaakt voor het komende seizoen.

Ik zou van Duivenbode wel toejuichen. Lijkt me een vakman en heeft al meerdere malen zich onafhankelijk uitgelaten over belangrijke zaken. Hij is geen voorstander van aankopen in de breedte. Geld wat er niet is, kan ook niet uitgegeven worden. Hij is destijds ook opgestapt, omdat het rapport Cornonel niet nageleefd werd.

Daarna kan hij in de RvC.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 19, 2012 10:31 am

Een warm gevoel bij AZ? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 19, 2012 10:39 am

AEGON wil verlengen!? Ook voor hetzelfde geld?
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -ajax.html
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 19, 2012 10:48 am

Hij werkt de directie eruit, hij werkt een RvC eruit, hij werkt nog een RvC eruit, en hij werkt de interim directeur eruit. En dan gaat hij roepen dat er een nieuwe moet komen. Als je ook maar een greintje fatsoen of verantwoordelijkheidsgevoel hebt dan had je al gezorgd dat die nieuwe er zijn.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 19, 2012 11:06 am

Ajaciedjuh schreef:AEGON wil verlengen!? Ook voor hetzelfde geld?
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -ajax.html
Hoe kan dat nou, volgens die achterbakse doorgeleerde professor zou Ajax miljoenen verliezen als hij moest opstappen, ik moet hem denk ik maar die liegende achterbakse doorgeleerde professor gaan noemen. :drecul.gif:
YNWA

bryan

Bericht door bryan » ma mar 19, 2012 12:10 pm

Misschien wordt Cruijff ook nog eens adviseur bij AZ, als ie zo'n warm gevoel krijgt.
Hopelijk wordt deze opmars niet verstoord door de interne problemen.
Nou, vorig jaar zijn ze ook al kampioen ondanks dat jij alles liep af te kraken.
Je slaat dan twee vliegen in één klap. Het voetbal wordt er beter op en de voetballers sparen kracht door minder meters af te leggen.
Oh, nee toch? Dat we er neit aan hebben gedacht!

Barca heeft Ajaxvoetbal gecopieerd maar met een grotere budget. Dat weten we inmiddels wel, dhr. Cruijff. Jij leerde ook voetballen bij De Meer. Beetje respect voor de vereniging die je alles heeft geleerd. Maar nogmaals bedankt voor ons weer op de hoogte brengen over hoe je Barca alle Ajax geheimen heeft geleerd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 19, 2012 12:27 pm

IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie