Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » zo feb 19, 2012 2:30 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Je hebt misschien gelijk dat directieleden meer de directeur moeten zijn, maar ik zie de laatste tijd bij Ajax juist het omgekeerde, de werknemers worden opgehemeld, directieleden krijgen overal de schuld van, ook al zijn ze (nog?) niet dienst van Ajax.
Ik kan me een Boog herinneren, toen Jol dreigde om op te stappen. Ineens was de komst van EH mogelijk. Tegen een vet salaris. Een leider, man van de lange termijn, die z'n oren laat hangen naar een passant. :666.gif:
Wordt er een seizoen met winst afgesloten, is het dan te danken aan Slop?
Ja, wanneer daarvoor geen CL en uitgaande transfers à la Suarez nodig zijn. Die man heeft z'n winkel al jaren niet op orde. Moven dus.
Volgens mij ligt de komst van El H iets genuanceerder. Feit is dat Jol versterking wilde, nadat hij z'n halve voorhoede moest wegdoen. Pantelic en Rommedahl moesten moven. Maar van Jol werd wel verwacht dat ie de voorronde CL doorkwam... tja...
El-Ham ging in eerste instantie als een komeet. 10 doelpunten na een half seizoen. Die 5 miljoen had met gemak het 5-voudige opgebracht. Maar ja.. we hebben een fantastische people manager aan het roer.....

Ook had Slop volgens mij niets te zeggen toen Van Basten als een olifant door de porseleinkast denderde. Volgens mij had Van Basten een volledig zeggenschap zonder tegenwoord. Dat had Johan geregeld in z'n week dienstverband. En daar is de echte pijn ontstaan natuurlijk. 30 miljoen over de balk.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Luciano » zo feb 19, 2012 2:39 pm

Slop had niks te zeggen?! Hallo, die man is Financieel DIRECTEUR hoor.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » zo feb 19, 2012 2:40 pm

Luciano schreef:Slop had niks te zeggen?! Hallo, die man is Financieel DIRECTEUR hoor.
Tsja.. je zag hoeveel 4 man van de RvC te zeggen hebben......

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » zo feb 19, 2012 4:37 pm

GangstaRiB schreef: Ook had Slop volgens mij niets te zeggen toen Van Basten als een olifant door de porseleinkast denderde.
Van Basten dwong dat budget tijdens de onderhandelingen met de directie af. Je hebt ook directeuren die in zo'n geval 'nee, rot effe lekker op' zeggen.

Slop gedraagt zich als een fan i.p.v. als een manager. De knip trekken is geen stelselmatige oplossing!! Boog liet zich door Jol ringeloren. Lodeiro werd gehaald om Suarez te pleasen. :excited.gif:

De vis stinkt aan de kop, met zulke 'leiders' kom je als club vanzelf in zwaar weer.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » zo feb 19, 2012 4:42 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ook had Slop volgens mij niets te zeggen toen Van Basten als een olifant door de porseleinkast denderde.
Van Basten dwong dat budget tijdens de onderhandelingen met de directie af. Je hebt ook directeuren die in zo'n geval 'nee, rot effe lekker op' zeggen.

Slop gedraagt zich als een fan i.p.v. als een manager. De knip trekken is geen stelselmatige oplossing!! Boog liet zich door Jol ringeloren. Lodeiro werd gehaald om Suarez te pleasen. :excited.gif:

De vis stinkt aan de kop, met zulke 'leiders' kom je als club vanzelf in zwaar weer.
Lodeiro is inderdaad een missertje (vooral de manier waarop, niet tegen de voetballer an sich).

Voor de rest weet ik niet hoe Van Basten onderhandelde met de toenmalige directie. Het was toch Johan die in eerste instantie een pleidooi had gehouden waarbij Johan en Bassie het gingen doen en niet tegengehouden moesten worden door mensen die er geen verstand van hadden. Wellicht had Slop beter zelf de handdoek moeten gooien. Er is namelijk weinig eer te behalen als financiele man bij een voetbalclub die voornamelijk door emotie beheerd wordt. Hoeveel paleisrevoluties heeft die gast voor z'n kiezen gekregen? En toen de rook optrok, zaten ze met een gigantisch financieel (en sportief) probleem.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » zo feb 19, 2012 4:58 pm

Voor de duizendste keer: Cruijff heeft niets met de aanstelling van Van Basten te maken. Cruijff had nota bene alleen een opdracht van de vereniging en had binnen de NV niets te vertellen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » zo feb 19, 2012 5:58 pm

en hij maakte zich daar ook helemaal niet sterk voor, ben je gek ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » zo feb 19, 2012 6:00 pm

Dat is heel iets anders dan regelen dat Van Basten carte blanche kreeg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » zo feb 19, 2012 6:03 pm

Nee, dat regelde van Basten zelf .. Overgens was JC toen ook weer meteen weg toen er een verschil van inzicht was met Mvb .. ( hij zal toen wel niet aan een rechtszaak gedacht hebben tegen Marco zijn vriend ) ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » zo feb 19, 2012 6:11 pm

Als iemand heeft gepleit voor het aanstellen van MvB is het wel JC, de man die stond te zwaaien met het contract van MvB. Hij hoefde het niet eens te lezen, zo goed was het voor Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » zo feb 19, 2012 8:02 pm

GangstaRiB schreef: Wellicht had Slop beter zelf de handdoek moeten gooien. Er is namelijk weinig eer te behalen als financiele man bij een voetbalclub die voornamelijk door emotie beheerd wordt. Hoeveel paleisrevoluties heeft die gast voor z'n kiezen gekregen? En toen de rook optrok, zaten ze met een gigantisch financieel (en sportief) probleem.
Je blijft het omdraaien. Wanneer de financiele man een trainer kort houdt, schrijft de club - en dus Slop - zwarte cijfers. Maar Slop en zijn mededirecteuren laten zich, steeds weer, leiden door de wensen van een passant.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » zo feb 19, 2012 9:39 pm

Ik zou wel eens willen weten hoe de rolverdeling is. Als Slop nu zegt dat er geen geld is voor een transfer. Gaat het dan niet door of passeert men hem dan?

Eigenlijk zou hij in beide situaties op zoek moeten naar een andere baan. In het eerste geval vanwege slecht beleid en in het tweede geval omdat zijn functie dan kennelijk geen inhoud heeft.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » ma feb 20, 2012 9:32 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Wellicht had Slop beter zelf de handdoek moeten gooien. Er is namelijk weinig eer te behalen als financiele man bij een voetbalclub die voornamelijk door emotie beheerd wordt. Hoeveel paleisrevoluties heeft die gast voor z'n kiezen gekregen? En toen de rook optrok, zaten ze met een gigantisch financieel (en sportief) probleem.
Je blijft het omdraaien. Wanneer de financiele man een trainer kort houdt, schrijft de club - en dus Slop - zwarte cijfers. Maar Slop en zijn mededirecteuren laten zich, steeds weer, leiden door de wensen van een passant.
Zo zou het in een normaal bedrijf gaan ja. Maar we praten hier over een voetbalclub waarbij emotie de boventoon voert en waarbij we een zeer machtige buitenstaander hebben die maar even de pen hoeft te beroeren voor een zoveelste paniekreactie. Ajax lijkt wat dat betreft sterk op Griekse of Italiaanse clubs waar de voorzitter de opstelling bepaald. In ons geval zit er iemand op afstand te regeren. Overigens functioneert bijna geen enkele club volgens de normale financiele normen. Er zijn in Nederland maar een paar clubs (waaronder Ajax) die in de veilige categorie zitten. Moet je nagaan.. :smallgrin.gif:

Volgens mij worden directeuren bij Ajax constant overruled met de reden dat er geinvesteerd moet worden omdat we anders achterop raken. Juist om die reden zou Slop de handdoek moeten gooien, maar blijkbaar vind hij het nog wel leuk....

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma feb 20, 2012 9:34 am

Hahaha heerlijk dit. Nu is Slop het slachtoffer.
IK GELOOF!!!!!!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door M.. » ma feb 20, 2012 9:36 am

Rishi schreef:Hahaha heerlijk dit. Nu is Slop het slachtoffer.
Ik geloof niet dat hier iets is van de laatste maanden.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » ma feb 20, 2012 8:14 pm

GangstaRiB schreef: Maar we praten hier over een voetbalclub waarbij emotie de boventoon voert en waarbij we een zeer machtige buitenstaander hebben die maar even de pen hoeft te beroeren voor een zoveelste paniekreactie.
Nu krijgt Cruijff ook al de schuld van het feit dat Slop al jarenlang incapabel is?! :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma feb 20, 2012 10:52 pm

Das logisch :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door jabu » ma feb 20, 2012 10:54 pm

Op zich zou het Slop wel aan het denken moeten zetten als mister FM rishi nog behoudender met de financiën is dan hij :wink.gif: .

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 12:07 am

Ik bedoel maar. Je kan hier onmogelijk JC de schuld van geven. Of Marco.

Marco heeft dramatisch aangekocht. Mee eens. JC moet zich ook alleen met de jeugd en organisatie bezighouden. Maar hun blamen voor de financiële rotzooi? No way!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 12:17 am

Oja, Dat AJAX 1 onder MvB niet presteerde lag ook aan AJAX volgens ene Johan C.Die hadden hem van alle kanten tegengewerkt.Nou vraag ik je .. Mvb krijg carte blance en dat gebruikt ie dus ook dan roept zijn mentor/vriend dat het allemaal aan AJAX ligt ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 8:34 am

Dat Ajax niét presteerde lag aan Marco voor het grootste gedeelte. Want Jol deed het veel beter.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 8:48 am

Voor het grootste gedeelte ?, mmh .. Hij is toch verantwoordelijk . Dus lag het aan MvB .. ( Al had JC daar nu natuurlijk een andere mening over, zal wel komen om de vriendschap weer een beetje te herstellen ?) ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 8:49 am

Ach, het is natuurlijk een teringzooi bij Ajax..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 8:51 am

Ach dat valt ook wel mee.Vorig seizoen werden we met dezelfde ( overdreven teringzooi geroep ) kampioen ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 8:57 am

Veel geluk. Want Frank is ook geen Einstein.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie