De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Toppie

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » do feb 09, 2012 1:15 pm

Blind ook pleite :666.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 09, 2012 1:16 pm

De onthoofding wordt serieus. Er zal echt snel doorgeschakeld moeten worden, anders voorzie ik op korte termijn een sportieve en financiële ramp. Wie onderhandelt nu bijvoorbeeld met een Vertonghen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 09, 2012 1:19 pm

Scholletje en Schurkenboom ook weg! :ajaxscarf.gif:

martijn401

Bericht door martijn401 » do feb 09, 2012 1:19 pm

Ajax Life @ajaxlife
'Ajax heeft grote behoefte aan rust, dus Danny en ik nemen onze verantwoordelijkheid door ruimte te maken', voegt Sturkenboom toe.
Ajax Life Ajax Life @ajaxlife
'Nu zijn (lees: Louis van Gaal) komst niet meer aan de orde is, kan en wil ik zelf ook niet verder', luidt de reactie van Blind.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 09, 2012 1:19 pm

Blind en Sturkenboom vertrekken bij Ajax

09 februari 2012
Danny Blind en Martin Sturkenboom hebben besloten hun functies bij Ajax neer te leggen. De technisch directeur ad interim en de algemeen directeur ad interim doen dit met onmiddellijke ingang. Daarmee is de feitelijke leiding van Ajax in handen van de statutaire directieleden Henri van der Aat en Jeroen Slop.

Blind (50) en Sturkenboom (58) kwamen tot dit besluit nadat het Gerechtshof afgelopen dinsdag uitspraak deed inzake de voorgenomen benoemingen van Sturkenboom en Louis van Gaal tot statutair directeur bij Ajax. Met Louis van Gaal is in onderlinge afstemming de conclusie getrokken dat zijn komst naar Ajax niet wordt doorgezet.

Blind: ,,Ik heb een hele duidelijke visie op de toekomst van Ajax. Deze sluit aan op de mogelijke komst van Louis van Gaal. Nu zijn komst niet meer aan de orde is, kan en wil ik zelf ook niet verder. Ik heb een jarenlang verleden bij Ajax, wat het extra moeilijk maakt om deze beslissing te nemen. Maar ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid.”

Sturkenboom: ,,Ik heb een groot vertrouwen in de visie en de samenwerking met Louis van Gaal en Danny Blind. Wij begonnen aan deze klus in de veronderstelling dat Louis er vanaf 1 juli 2012 bij zou komen. Nu duidelijk is dat dit niet meer gaat gebeuren, is het voor mij en Ajax verstandig dat ik opstap. De interim-aanstellingen van Danny en mij waren weliswaar door de rechter niet betwist, maar het wordt na de recente uitspraak van de rechter nog moeilijker ons werk voor Ajax goed te kunnen doen. De club heeft grote behoefte aan rust, dus Danny en ik nemen onze verantwoordelijkheid door ruimte te maken. Met deze stap hopen wij dat Ajax in rustiger vaarwater komt.”

Blind kwam op 15 mei 2008 terug bij Ajax. Sturkenboom begon op 18 november 2011 aan zijn werkzaamheden in Amsterdam.

Ajax.nl

peter

Bericht door peter » do feb 09, 2012 1:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:De onthoofding wordt serieus. Er zal echt snel doorgeschakeld moeten worden, anders voorzie ik op korte termijn een sportieve en financiële ramp. Wie onderhandelt nu bijvoorbeeld met een Vertonghen?
Van der Aat en Jeroen Slop denk ik zo.

Er moet nu direct een nieuwe RvC geïnstalleerd worden. AD aanstellen, vdAat en Slop ontslaan en klaar is kees.

Blind geeft in ieder geval aan dat de visie van LvG de zijne is en dat hij daarom niet verder kan. Transparant en helder. Ook goed voor veel AT'ers om het nu eens van kamp LvG te horen dat de visie dus niet hetzelfde is.

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 1:26 pm

Nu nog Henri van der Aat en Jeroen Slop en de onthoofding is compleet ....
Blij met de punten ...

Starring

Bericht door Starring » do feb 09, 2012 1:27 pm

Wat een prachtige dag in de geschiedenis van Ajax! Cruijff heeft na een lange wedstrijd ondanks vieze overtredingen van de tegenstander aan het langste eind getrokken en gezegevierd op het terrein der Nutty Professors! Nu snel dat Cruijff-plan doorvoeren en de juiste poppetjes op de juiste plaats zetten.

Hier en daar moet er nog wat onkruid uit de organisatie gesneden worden maar ik heb er vertrouwen in! :ajaxscarf.gif:
AFCA!

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 1:27 pm

Dat zal dan wel Boeve Roy Molenaar en via een omweg JC worden en Mvb ( of erger Ling ) als AD ..
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 09, 2012 1:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:De onthoofding wordt serieus. Er zal echt snel doorgeschakeld moeten worden, anders voorzie ik op korte termijn een sportieve en financiële ramp. Wie onderhandelt nu bijvoorbeeld met een Vertonghen?
Rob Witschge zoekt nog een baan van een paar ton geloof ik. Als Van der Aat en Slop nou ook nog even hun bureau leegmaken hebben de linkerhersenhelften vrij spel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Michael_B

Bericht door Michael_B » do feb 09, 2012 1:30 pm

:onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 09, 2012 1:30 pm

999 schreef:Nu nog Henri van der Aat en Jeroen Slop en de onthoofding is compleet ....
Nee, Coronel en kornuiten moeten ook oprotten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 09, 2012 1:33 pm

Het waren twee fantastische dagen.

Die Sturkenboom is dus bijna de helft van zijn dienstverband op vakantie geweest. :aai.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 09, 2012 1:42 pm

http://www.afca.nl/nieuws/top-10-hooligans-ajax/

In deze top 10 staan nog een aantal mensen die weg moeten.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 09, 2012 1:59 pm

Duke schreef:
Jinne schreef:Bij de Bijenkorf zullen ze toch nog wel wat etalagepoppen over hebben die de functie kunnen vervullen.
Jij hebt er geen vertrouwen in?
Als je geen tegengas wil van de RvC dan maar gelijk maar poppetjes in dienst nemen die letterlijk helemaal niks te zeggen hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 09, 2012 2:01 pm

Peter schreef:

Er moet nu direct een nieuwe RvC geïnstalleerd worden. AD aanstellen, vdAat en Slop ontslaan en klaar is kees.

Blind geeft in ieder geval aan dat de visie van LvG de zijne is en dat hij daarom niet verder kan. Transparant en helder. Ook goed voor veel AT'ers om het nu eens van kamp LvG te horen dat de visie dus niet hetzelfde is.
Respect voor Blind. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 2:03 pm

Peter schreef:

Blind geeft gewoon aan dat hij zo niet meer kan werken, immers JC ziet niks in hem.Niks meer niks minder.Die visie verschillen zijn niet zo groot, ook dat is algemeen bekend ..
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 09, 2012 2:03 pm

Peter schreef:Blind geeft in ieder geval aan dat de visie van LvG de zijne is en dat hij daarom niet verder kan. Transparant en helder. Ook goed voor veel AT'ers om het nu eens van kamp LvG te horen dat de visie dus niet hetzelfde is.
Dat Cruijff eerder Blind buiten wilde gooien zal er wel niets mee te maken hebben...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 09, 2012 2:04 pm

Verdorie, er blijft wel niemand meer over zo voor de capuchonnetjes om te bedreigen. Het is voor hen te hopen dat de nieuwe mensen er snel een zooitje van maken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 09, 2012 2:05 pm

De trainer of enkele spelers?
Of mogen alleen kantoormensen bedreigd worden?

peter

Bericht door peter » do feb 09, 2012 2:06 pm

999 schreef:
Peter schreef:

Blind geeft gewoon aan dat hij zo niet meer kan werken, immers JC ziet niks in hem.Niks meer niks minder.Die visie verschillen zijn niet zo groot, ook dat is algemeen bekend ..
Uiteraard is dat algemeen bekend. En uiteraard zegt Blind iets anders, maar bedoelt hij het niet zo. Stom, stom, stom.

Arthur

Bericht door Arthur » do feb 09, 2012 2:06 pm

Jinne schreef:
Duke schreef:
Jinne schreef:Bij de Bijenkorf zullen ze toch nog wel wat etalagepoppen over hebben die de functie kunnen vervullen.
Jij hebt er geen vertrouwen in?
Als je geen tegengas wil van de RvC dan maar gelijk maar poppetjes in dienst nemen die letterlijk helemaal niks te zeggen hebben.
Er is een belangrijk verschil tussen tegengas geven en kritisch volgen. Dat laatste moet uiteraard wel gebeuren, maar het lijkt me niet erg handig als de werkvloer en de top van de organisatie allebei een andere kant op werken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 09, 2012 2:06 pm

Hoe kan hij niet werken? Het enige wat Blind aangeeft is dat hij zijn lot verbindt aan Van Gaal.

Als ik Baseman was zou ik het ook jammer vinden dat Blind bij Ajax vertrok. :smallgrin.gif:

Misschien wordt hij wel assistent bij PSV.

Alexander

Bericht door Alexander » do feb 09, 2012 2:08 pm

Mooi nieuws. Fantastisch nieuws. De mensen die onze club ten gronde willen richten zijn opgerot. Dat is winst. Nu is het wachten op het vertrek van Slop en van der Aat. Want je kan zeggen wat je wilt, maar voorlopig overleeft Slop ook deze orkaan weer.

Feit is wel dat er nu verschrikkelijk snel gehandeld moet worden. Nu moeten de juiste mensen aangetrokken worden, en snel! Hoop wel dat Cruijff niet weer in de RVC komt, maar dat hij een sleutelrol op de achtergrond krijgt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 09, 2012 2:12 pm

Nou... Wimpey's complotheorie mbt Van Gaal, Blind en weet ik wie nog meer.. klopt dus van geen kant.

Ze hebben de eer aan zichzelf gehouden na een 'trial by media' door Cruijff geinitieerd.

Mogen de kampioenschappen zich aaneenrijgen.
Whitey on the moon.

Plaats reactie