De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma dec 12, 2011 8:23 pm

Bertje schreef:Wat zou eigenlijk de profielschets zijn waaraan Sturkenboom moet voldoen? Nogal een nadrukkelijke breuk met kandidaten als Overmars, Ling, Hiddink, Van Basten en ook Van Gaal namelijk.
Hij doet de algemene zaken. Voor voetbaltechnische zaken is hij ondersteunend aan van Gaal omdat hij daar gewoon geen verstand van heeft. Hij weet wel hoe je een directeurschap moet invullen en daar neemt hij van Gaal in mee. Vrij vertaald, maar dit haal ik uit dat interviewtje van Ajax.nl .

Maar ik lees voor de rest helemaal niets speciaals. Is er louter wat geroepen en is er voor de rest niets gebeurd?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma dec 12, 2011 8:25 pm

Er kon ook niets besloten worden, want een stemming moet ruim van tevoren op de agenda van de AvA worden gezet.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma dec 12, 2011 8:25 pm

Het lijkt AT wel ;)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma dec 12, 2011 8:26 pm

Arthur schreef:Er kon ook niets besloten worden, want een stemming moet ruim van tevoren op de agenda van de AvA worden gezet.
Had stiekem nog wel gehoopt op een informele stemming ofzo.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma dec 12, 2011 8:31 pm

Peter schreef:Hij doet de algemene zaken. Voor voetbaltechnische zaken is hij ondersteunend aan van Gaal omdat hij daar gewoon geen verstand van heeft. Hij weet wel hoe je een directeurschap moet invullen en daar neemt hij van Gaal in mee. Vrij vertaald, maar dit haal ik uit dat interviewtje van Ajax.nl .
Oké, maar wat maakte dan dat hij stante pede als interim-directeur aangesteld moest worden? Doet hij dingen die Slop en Vd Aat niet konden? Hij past namelijk totaal niet tussen de overige namen die vielen als algemeen directeur.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 12, 2011 8:31 pm

Een stemming was overbodig geweest. De stemming was behoorlijk pro-Cruijff als je de verhalen mag geloven.

Bovendien leidde Ten Have de vergadering, en die houdt niet zo van stemmingen. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 8:33 pm

Bertje schreef:Wat zou eigenlijk de profielschets zijn waaraan Sturkenboom moet voldoen? Nogal een nadrukkelijke breuk met kandidaten als Overmars, Ling, Hiddink, Van Basten en ook Van Gaal namelijk.
Al tig keer opgemerkt: Sturkenboom moet de weg voor LvG vrij maken. Kan als extern interim-manager de JC-clan wegwerken. Dat kan AD LvG niet doen, want dan zou het afbreukrisico voor hem enorm zijn.

Alledaags fenomeen in het bedrijfsleven. Yours truly maakt dit proces nu al een jaar mee bij m'n eigen opdrachtgever.

Sturkenboom als boeman die Jonk, Bergkamp etc. eruit werkt en LvG die straks ongestoord aan de gang kan. Is LvG op de hoogte van dit spelletje: uiteraard. Sturkenboom laat zich er vet voor betalen en krijgt 'straks' een vervolgopdracht in de vorm of eoa commissariaat.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 8:37 pm

Je kunt het nog 1000 keer herhalen, dat maakt het nog niet waar. E.e.a. was mede op verzoek van de OR. Ik neem aan dat die ook in het complot zitten.
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » ma dec 12, 2011 8:46 pm

Ik ben er even uit geweest dus ik sta nog erg raar te kijken van de keuze voor Van Gaal als AD... Nog even los van de gevolgde procedure (en daarmee het schofferen van zo'n beetje alles wat Ajax is) vind ik Louis de slechtste van alle tot nu toe genoemde kandidaten. Gewoon omdat zijn CV totaal niet de AD-kant opwijst en hij ook nooit die ambitie heeft getoond. Vraag mezelf echt af met welke verborgen agenda Ten Have opereert zeker nu blijkt dat hij weigert op te stappen terwijl 90% van Ajax hem weg wil hebben.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Kowalczyk » ma dec 12, 2011 8:47 pm

Even tussendoor... Waar is Joey eigenlijk? Op vakantie? AT de rug toegekeerd?

Ik volg de discussies maar matig de laatste tijd, maar ik zie hem nergens meer... Of heb ik het mis?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma dec 12, 2011 8:48 pm

Kowalczyk schreef:Even tussendoor... Waar is Joey eigenlijk? Op vakantie? AT de rug toegekeerd?

Ik volg de discussies maar matig de laatste tijd, maar ik zie hem nergens meer... Of heb ik het mis?

K.
AT de rug toegekeerd

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma dec 12, 2011 8:49 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef:Wat zou eigenlijk de profielschets zijn waaraan Sturkenboom moet voldoen? Nogal een nadrukkelijke breuk met kandidaten als Overmars, Ling, Hiddink, Van Basten en ook Van Gaal namelijk.
Al tig keer opgemerkt: Sturkenboom moet de weg voor LvG vrij maken. Kan als extern interim-manager de JC-clan wegwerken. Dat kan AD LvG niet doen, want dan zou het afbreukrisico voor hem enorm zijn.

Alledaags fenomeen in het bedrijfsleven. Yours truly maakt dit proces nu al een jaar mee bij m'n eigen opdrachtgever.

Sturkenboom als boeman die Jonk, Bergkamp etc. eruit werkt en LvG die straks ongestoord aan de gang kan. Is LvG op de hoogte van dit spelletje: uiteraard. Sturkenboom laat zich er vet voor betalen en krijgt 'straks' een vervolgopdracht in de vorm of eoa commissariaat.
Wow. Hoeveel subjectieve gevolgtrekkingen kun je in één post proppen. :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 8:54 pm

LucaS schreef:Je kunt het nog 1000 keer herhalen, dat maakt het nog niet waar.
Waarom stapt LvG er niet meteen in dan? :hypocrite.gif:

Juist: Sturkie moet nog even wat mensen uit de weg ruimen, zodat LvG met een schone lei kan beginnen.
E.e.a. was mede op verzoek van de OR. Ik neem aan dat die ook in het complot zitten.
Ik geloof niet in complotten, ik zie het ook niet zo zwart / wit. Zoals bijv. jij doet.

De puzzelstukjes vallen wel steeds meer in elkaar. Blind wordt tot TD gepromoveerd, maar mag niet baasje spelen over het 'technisch hart'. Dat maakt wel duidelijk dat er enkel sprake was van een provocatie, omdat de TD-functie in het plan van Cruijff immers niet voorkomt.

Sturkie zal er alles aan doen om Jonk weg te krijgen. In de hoop dat Bosman, Ronald de Boer etc. solidair zullen zijn. Kan je nu al vertellen dat Jonk en Sturkie elkaar voor de AC of de burgerlijke rechter zullen treffen, binnen niet al te lange tijd. Hopelijk - voor de Ajax NV dan - is deze AD beter voorbereid dan de vorige AD was in zijn strijd tegen HvdZ.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 8:56 pm

Zeux schreef: Wow. Hoeveel subjectieve gevolgtrekkingen kun je in één post proppen. :biggthumpup.gif:
Hear hear. :biggrin.gif:

Het bericht dat krullenjongen Blind niet de baas is van Jonk en Bergkamp heeft je inmiddels bereikt? :hypocrite.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » ma dec 12, 2011 8:56 pm

Kowalczyk schreef:Even tussendoor... Waar is Joey eigenlijk? Op vakantie? AT de rug toegekeerd?

Ik volg de discussies maar matig de laatste tijd, maar ik zie hem nergens meer... Of heb ik het mis?

K.
joey komt vast wel weer terug, als je een tijdje weg bent van het forum ga je t vanzelf weer missen. Tenzij Ajax echt in handen komt van de Sturkenbooms van deze wereld, dan is het misschien wel klaar voor hem.

PS hebben jullie het gehoord? Pujols èn CJ Wilson komend seizoen te bewonderen in de big-A! :onfire.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 9:06 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Je kunt het nog 1000 keer herhalen, dat maakt het nog niet waar.
Waarom stapt LvG er niet meteen in dan? :hypocrite.gif:
O, daar zijn wel een aantal redenen voor. Het is erg verstandig dat dat niet gelijk gebeurt. Maar de belangrijkste reden is ongetwijfeld dat dat een paar miljoen zou kosten.
Juist: Sturkie moet nog even wat mensen uit de weg ruimen, zodat LvG met een schone lei kan beginnen.
Je kunt het nog 999 keer herhalen, dat maakt het nog niet waar.
Ik geloof niet in complotten, ik zie het ook niet zo zwart / wit. Zoals bijv. jij doet.
Als je 'analyse' over de aanstelling van Sturkenboom geen complotdenken is, dan bestaat het fenomeen niet. En ik zie hier allerlei Cruijffadepten als jij over zichzelf beweren dat ze zo genuanceerd zijn. Grappig.
De puzzelstukjes vallen wel steeds meer in elkaar. Blind wordt tot TD gepromoveerd, maar mag niet baasje spelen over het 'technisch hart'. Dat maakt wel duidelijk dat er enkel sprake was van een provocatie, omdat de TD-functie in het plan van Cruijff immers niet voorkomt.
Complot!
Sturkie zal er alles aan doen om Jonk weg te krijgen. In de hoop dat Bosman, Ronald de Boer etc. solidair zullen zijn. Kan je nu al vertellen dat Jonk en Sturkie elkaar voor de AC of de burgerlijke rechter zullen treffen, binnen niet al te lange tijd. Hopelijk - voor de Ajax NV dan - is deze AD beter voorbereid dan de vorige AD was in zijn strijd tegen HvdZ.
Complot!
Overigens zal Ajax een rechtzaak vanwege ontslag tegen Jonk winnen. Sturkenboom is de baas van Jonk, dus Jonk kan niet bezig blijven met acties van zijn baas saboteren en opdrachten niet uitvoeren. Als hij dat nog eens doet, is ontslag volkomen terecht. Ik weet wel dat Cruijffianen denken boven de wet te staan en zelf wel uit te maken wat er gebeurt, maar Sturkenboom is de baas, en Jonk heeft te doen wat zijn baas van hem vraagt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma dec 12, 2011 10:04 pm

Jöhnk schreef:Bovendien leidde Ten Have de vergadering, en die houdt niet zo van stemmingen. :hypocrite.gif:
Die houdt meer van vormvoorschriften. Daar hebben anderen weer minder mee. :hypocrite.gif:
wimpey schreef:Ik geloof niet in complotten, ik zie het ook niet zo zwart / wit. Zoals bijv. jij doet.
Daar lopen er hier wel meer van rond die menen dat juist zij de enige objectieve ziener zijn.
Dubbel schreef:PS hebben jullie het gehoord? Pujols èn CJ Wilson komend seizoen te bewonderen in de big-A! :onfire.gif:
Er zijn zoveel leukere dingen dan voetbal! Deze bestuurssoap bijvoorbeeld :biggthumpup.gif:
LucaS schreef:Overigens zal Ajax een rechtzaak vanwege ontslag tegen Jonk winnen. Sturkenboom is de baas van Jonk, dus Jonk kan niet bezig blijven met acties van zijn baas saboteren en opdrachten niet uitvoeren. Als hij dat nog eens doet, is ontslag volkomen terecht.
Ik hoop dat hij snel weer opdondert.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma dec 12, 2011 10:06 pm

Jonk of Sturkenboom?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma dec 12, 2011 10:12 pm

Jonk. Sturkenboom interesseert mij weinig of hij blijft of vertrekt. Ken hem niet goed genoeg.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma dec 12, 2011 10:18 pm

Wat heeft Jonk precies gedaan?

Red
Berichten: 107
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 7:25 pm
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Red » ma dec 12, 2011 10:26 pm

Peter schreef:Wat heeft Jonk precies gedaan?
Aan Cruijff hangen en verantwoording dragen.
...een beet're club dan deze is er niet!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Scherrer » ma dec 12, 2011 11:07 pm

Een dagje rechtzaak heeft dus maar één ding geleerd: alles, maar dan ook werkelijk álles hangt af van wie er in de bestuursraad komen. In die bestuursraad zitten voorlopig nog geen 'voetballers', maar alleen Cruijff-haters van het clubje Coronel. Ik zie het dus somber in voor Cruijff. En dus voor AJAX als opleidingsinstituut.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma dec 12, 2011 11:07 pm

Keje Molenaar weer bij Pauw en Witteman nu.

Keje heeft, van horen zeggen, dat niet alleen de ledenraad het vertrouwen heeft opgezegd in de huidige RvC maar ook Delta Lloyd en Strating.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma dec 12, 2011 11:12 pm

Voor de verandering maar een keer. Wat een mediageile glijer is dat. P&W is in deze ook niet serieus te nemen zo eenzijdig.
Peter schreef:Keje heeft, van horen zeggen, dat niet alleen de ledenraad het vertrouwen heeft opgezegd in de huidige RvC maar ook Delta Lloyd en Strating.
En heeft hij ook nog van horen zeggen aan wie dat allemaal binnen de RvC ligt?
Peter schreef:Wat heeft Jonk precies gedaan?
Zijn gekoketteer met dat hij zo leip van Ajax is, terwijl het hem geen moeite heeft gekost om naar PSV te gaan toen hij terug kon keren bij Ajax. Toen koos hij voor het geld van PSV, net zoals hij erg op geld uit was bij zijn contractonderhandelingen voor zijn huidige functie. Dat moet hij zelf weten, maar doe dan niet alsof Ajax alles voor je is. Die man zit er m.i. puur voor eigen eer en glorie en omdat Cruijff het toevallig in hem ziet zitten. Veel heeft hij als leidinggevende iig nog niet bewezen.

Maar buiten dat vind ik hem vooral achterbaks jegens zijn oud-ploeggenoten Davids en Blind en hoe hij zich direct tegen zijn oud-trainer Van Gaal keert.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma dec 12, 2011 11:16 pm

Peter schreef:Keje Molenaar weer bij Pauw en Witteman nu.
Heeft er in de afgelopen weken ooit een criticus van Cruijff aan tafel gezeten daar? Ik geloof één keer Ten Have, maar dat is lang, lang, lang geleden. De afgelopen weken is de schriftlezing verzorgd door Molenaar, als ik me niet vergis.

Overigens, resumerend, zou ik als ik Van Gaal en de RvC was dit 'gevecht' opgeven. Een vuile oorlog kun je niet winnen.

Schandalig, maar het is niet anders. Het is de huidige 'mores' bij Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie