De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma dec 12, 2011 6:59 pm

999 schreef:
Arthur schreef:
bryan schreef:Dit gaat dus puur om dat Cruijff Van Gaal niet mag. RvC wil Cruijffs plan uitvoeren, Van Gaal wil Cruijffs plan uitvoeren, maar Cruijff mag Van Gaal gewoon niet. Dan maar Van Basten.

Te kinderachtig voor woorden eigenlijk.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen net blijven doen alsof Van Gaal echt de plannen van Cruijff zou willen uitvoeren.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen denken dat ie dat niet gaat doen terwijl dat tot nu nergens uit blijkt ..
Jaja, nog zo een die spontaan is vergeten dat Cruijff en Van Gaal elkaar niet moeten en dat Van Gaal van werkelijk niemand wat aanneemt behalve zichzelf.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 7:01 pm

999 schreef:
Arthur schreef:
bryan schreef:Dit gaat dus puur om dat Cruijff Van Gaal niet mag. RvC wil Cruijffs plan uitvoeren, Van Gaal wil Cruijffs plan uitvoeren, maar Cruijff mag Van Gaal gewoon niet. Dan maar Van Basten.

Te kinderachtig voor woorden eigenlijk.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen net blijven doen alsof Van Gaal echt de plannen van Cruijff zou willen uitvoeren.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen denken dat ie dat niet gaat doen terwijl dat tot nu nergens uit blijkt ..
Van Gaal is een "My way or the highway" type. Hij is zo eigenwijs als de pest en hij mag Cruijff absoluut niet. Dus reden genoeg om te denken dat hij Cruijffs plan niet zal uitvoeren. Van Gaal wil de reddende engel zijn en dat kan hij moeilijk worden als Ajax succes zou krijgen vanwege het plan van Cruijff.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » ma dec 12, 2011 7:01 pm

jamie schreef:
bryan schreef:Ik word eerder helemaal Ga Ga van al het gezeik.
http://www.youtube.com/watch?v=GEI4U5KyAS0
:biggthumpup.gif: :ajaxsmiley.gif:
YNWA

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 7:03 pm

18.42: De samenvatting van oud-directeur Frank Kales na een middagje vergaderen: 'geen besluit, geen visie, geen plan, geen tijdschema, jaarrekening goedgekeurd en de RvC blijft zitten. En heel veel emotie.'
Klinkt niet al te best

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » ma dec 12, 2011 7:04 pm

Jaren '80 blijft toch de top wat music videos betreft.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » ma dec 12, 2011 7:04 pm

Arthur schreef:
Jaja, nog zo een die spontaan is vergeten dat Cruijff en Van Gaal elkaar niet moeten en dat Van Gaal van werkelijk niemand wat aanneemt behalve zichzelf.
Van Gaal nam al niks aan van figuren en clublegendes als Hoeness en Rummenigge, erg logisch om te veronderstellen dat hij wel naar Cruijff zal luisteren inderdaad.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » ma dec 12, 2011 7:06 pm

Maar daarom is het de juiste oplossing. Van Gaal en Cruijff die elkaar in evenwicht houden. Laat je Cruijff z'n gang gaan dan krijg je overal z'n vriendjes in belangrijk posities te zien, of ze nou goed zijn of niet.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » ma dec 12, 2011 7:07 pm

Zeux schreef:
Luciano schreef:
Als ten Have nu loopt te beweren dat hij nog steeds wil samenwerken met Cruijff (wat hij niet wil, anders stel je van Gaal niet aan etc.) loopt hij gewoon weer gigantisch te liegen. De samenwerking van kamp ten Have en Cruijff in het voordeel van Ajax uit leggen is onzin, dat hebben de heren zelf bewezen met de enorme chaos die er nu is ontstaan.
Eén grote eenzijdige subjectieve interpretatie van jou, waar geen feitelijk bewijs voor te vinden is. Eerder het tegendeel (de RvC die altijd heeft gezegd dat hjet plan op De Toekomst overeind blijft).

Een instrument dus om Cruijff-critici te framen als 'fout'. Een geprojecteerd gelegenheidsargument.

Er wordt een tegenstelling geconstrueerd die er niet is, en vervolgens worden mensen verbaal afgeschoten vanwege die 'tegenstelling'.
Dat van Gaal en Cruijff niet kunnen samenwerken was al 20 jaar bekend. Blijkbaar was er toch een opening maar die krijg je niet als je een karakter als Cruijff zo loopt te piepelen. Dat laat hij niet gebeuren. Misschien wisten ten Have enzo het niet maar Davids zeker wel.

Als je denkt dat de RvC echt een samenwerking wilde tussen Cruijff en van Gaal heb je gewoon een hele ArenA voor je kop sorry hoor. Helemaal spijtig aangezien Cruijff en co er achteraf blijkbaar wel voor open stonden (gezien zijn uitspraken van vanmiddag bijvoorbeeld). Mits het op de normale manier was gegaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma dec 12, 2011 7:07 pm

Arthur schreef:
999 schreef:
Arthur schreef:
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen net blijven doen alsof Van Gaal echt de plannen van Cruijff zou willen uitvoeren.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen denken dat ie dat niet gaat doen terwijl dat tot nu nergens uit blijkt ..
Jaja, nog zo een die spontaan is vergeten dat Cruijff en Van Gaal elkaar niet moeten en dat Van Gaal van werkelijk niemand wat aanneemt behalve zichzelf.
En jij doet niet aan aannames ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 12, 2011 7:10 pm

Een van de vele hatelijkheden van Van Gaal over Cruijff:
Van Gaal: 'Zolang Cruijff er zit, is terugkeer onmogelijk'

05/11/2011 08:59

Louis van Gaal (60) voelt zich nog altijd betrokken bij Ajax en zou bij een aanbod van de Amsterdamse club goed moeten nadenken, zegt hij in Voetbal International 44.

'Er valt niets te lachen', zegt de coach als hem gevraagd wordt of hij kan lachen om de bestuurlijke onrust bij Ajax. 'Wat er nu allemaal gebeurt, dat vind ik echt heel erg voor een club als Ajax. Het is de nummer één van Nederland, in alle opzichten. Dan is een situatie als deze alleen maar heel erg zonde.'

Ze zouden wel een goede algemeen directeur kunnen gebruiken om daar verandering in te brengen.
'Het is nu natuurlijk uitgesloten dat ik dat word. Zolang Johan Cruijff daar zit, is dat onmogelijk. Van mijn kant in elk geval wel. En van zijn kant waarschijnlijk ook.'

En als Johan Cruijff weer is vertrokken?
'Dan ontstaat er een heel andere situatie. Dan zal ik een aanbieding van Ajax serieus gaan vergelijken met andere interessante aanbiedingen. Want ik krijg nog steeds ontzettend veel aanbiedingen hoor. Vergis je niet.'
www.vi.nl

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 7:16 pm

Luciano schreef:Dat van Gaal en Cruijff niet kunnen samenwerken was al 20 jaar bekend. Blijkbaar was er toch een opening maar die krijg je niet als je een karakter als Cruijff zo loopt te piepelen. Dat laat hij niet gebeuren. Misschien wisten ten Have enzo het niet maar Davids zeker wel.

Als je denkt dat de RvC echt een samenwerking wilde tussen Cruijff en van Gaal heb je gewoon een hele ArenA voor je kop sorry hoor. Helemaal spijtig aangezien Cruijff en co er achteraf blijkbaar wel voor open stonden (gezien zijn uitspraken van vanmiddag bijvoorbeeld). Mits het op de normale manier was gegaan.
Samenwerken? Waarom zouden ze moeten samenwerken? Cruijff wil geen officiele functie, en het plan was een week of 6 gelden al voor 95% ingevoerd. Het lijkt me dat samenwerking niet aan de orde is. En het lijkt me dat van Gaal inderdaad niet van plan zal zijn die wijzigingen op de toekomst terug te draaien.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma dec 12, 2011 7:18 pm

Jöhnk schreef:Een van de vele hatelijkheden van Van Gaal over Cruijff:
Van Gaal: 'Zolang Cruijff er zit, is terugkeer onmogelijk'

05/11/2011 08:59

Louis van Gaal (60) voelt zich nog altijd betrokken bij Ajax en zou bij een aanbod van de Amsterdamse club goed moeten nadenken, zegt hij in Voetbal International 44.

'Er valt niets te lachen', zegt de coach als hem gevraagd wordt of hij kan lachen om de bestuurlijke onrust bij Ajax. 'Wat er nu allemaal gebeurt, dat vind ik echt heel erg voor een club als Ajax. Het is de nummer één van Nederland, in alle opzichten. Dan is een situatie als deze alleen maar heel erg zonde.'

Ze zouden wel een goede algemeen directeur kunnen gebruiken om daar verandering in te brengen.
'Het is nu natuurlijk uitgesloten dat ik dat word. Zolang Johan Cruijff daar zit, is dat onmogelijk. Van mijn kant in elk geval wel. En van zijn kant waarschijnlijk ook.'

En als Johan Cruijff weer is vertrokken?
'Dan ontstaat er een heel andere situatie. Dan zal ik een aanbieding van Ajax serieus gaan vergelijken met andere interessante aanbiedingen. Want ik krijg nog steeds ontzettend veel aanbiedingen hoor. Vergis je niet.'
http://www.vi.nl
Zomaar een citaatje van Jc.
Johan Cruijff was maandagavond te gast bij het tv-programma Holland Sport. De legendarische nummer veertien sprak zich onder meer uit over zijn moeizame relatie met Louis van Gaal. "Of we ooit door één deur kunnen? Dan zal 'ie wat moeten afvallen", aldus Cruijff.
Maar goed, gaan we nu de quotes van van Gaal en JC er bij om halen te kijken wie het er het beste van af brengt ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma dec 12, 2011 7:20 pm

Niemand verkondigt hier dat Cruijff graag met Van Gaal samenwerkt of zijn plannen zou willen uitvoeren, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 7:24 pm

Nogmaals, ze gaan niet samenwerken toch? Cruijff wordt adviseur, die wil helemaal geen officiele functie. EN ik lees toch net dat Cruijff dit vindt:

"Van Gaal had eerst met Dennis (Bergkamp, red), Wim (Jonk, red) of mij kunnen praten. In mijn vakantie is alles afgerond met Van Gaal. Er is geen verschil in het voetbaltechnische verhaal. Het gaat om normen en waarden."

De bron is de T, dus ik neem aan dat dit ook werkelijk een quote is, en niet bedoeld om Cruijff in een raar daglicht te stellen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma dec 12, 2011 7:34 pm

Als Cruijff werd aangesteld om Van Gaals plannen uit te voeren, dan zo ik dat net zo ongeloofwaardig vinden.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 7:49 pm

Van Gaal is niet aangesteld om welk technisch plan dan ook uit te voeren, van Gaal is aangesteld als AD.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 12, 2011 7:54 pm

Want Ajax gaat in het algemeen over beursregels, marketing en andere financiele aangelegenheden?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » ma dec 12, 2011 7:56 pm

Luciano schreef:
Le T. schreef:
De Dominee schreef:Bizarre opmerking van Ten Have. Is puur aan het overleven lijkt me.
Vanuit het belang van Ajax gedacht is het helemaal niet bizar. Vanuit het belang van Cruijff gedacht wel, maar dat lijkt me niet aan de orde noch relevant.
Als je zelfs die opmerking nog gaat lopen verdedigen met de gebeurtenissen van afgelopen maand in je hoofd dan ben je echt het spoor bijster.
Het punt is dat er een aantal eigenschappen van Cruijff als gegeven worden geaccepteerd, waaronder dat hij Van Gaal niet kan tolereren in een Ajax waar hij slechts op afstand bij betrokken is. Als je vanuit het belang van Ajax redeneert dan is het onzin om dat als gegeven te accepteren, net als een aantal andere eigenaardigheden die bij Cruijff horen overigens. Als het echt om Ajax zou gaan zou deze voorgenomen benoeming niet zo'n probleem zijn, en de manier waarop ook niet want dan had het zo niet gehoeven. Kennelijk gaat het velen vooral om Cruijff.
Arthur schreef:Als Cruijff werd aangesteld om Van Gaals plannen uit te voeren, dan zo ik dat net zo ongeloofwaardig vinden.
Vooral omdat Cruijff aanstellen om daadwerkelijk aan het werk te gaan totaal ongeloofwaardig is. Vergeet niet dat Cruijff niet het alternatief voor Van Gaal is, dat is Ling. Of Van Basten samen met de Telegraafredactie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 7:58 pm

Jöhnk schreef:Want Ajax gaat in het algemeen over beursregels, marketing en andere financiele aangelegenheden?
Ook ja. Of begrijp ik nu opeens dat Ling of van Basten dadelijk de technische baas worden, en dus de baas zijn van Jonk en Bergkamp? Een AD/CEO bemoeit zich niet met operationele uitvoering.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 12, 2011 8:05 pm

Nee, maar de AD moet wel op hoofdlijnen controleren of er goed gewerkt wordt, moet zijn handtekening zetten onder contractverlengingen, moet het boegbeeld zijn en gaat over de opvolging van mensen die wegvallen in de organisatie. Een voetbalachtergrond en het delen van de juiste visie is dan vereist. Dat vind ik serieus interessanter dan de vraag of de AD ook ijsjes kan verkopen in Azie of een nieuwe ik ben Ajacied campagne kan lanceren. Het enige wat hij eigenlijk over financiele zaken hoeft te weten, is dat je niet meer moet uitgeven dan er binnenkomt.

Natuurlijk is de AD de baas van Bergkamp, De Boer en Jonk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma dec 12, 2011 8:10 pm

Ik lees alles zo even snel, maar er is dus niets besloten? Of is het nog niet afgelopen?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 8:11 pm

O, dus je vindt ook dat Jonk volgende keer naar Sturkenboom moet luisteren?

Maar goed, een AD bemoeit zich niet met de inhoud van de werkzaamheden van die technische mensen. Overigens, ik begrijp dat je dat nu negeert, maar nu na de rechtzaak verklaart Cruijff dat er geen verschil is in de technische visie.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma dec 12, 2011 8:14 pm

Luisteren naar Sturkenboom? Die voldoet totaal niet aan het profiel. Ik zou ook niet weten wat die man te zeggen heeft.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma dec 12, 2011 8:18 pm

Wat zou eigenlijk de profielschets zijn waaraan Sturkenboom moet voldoen? Nogal een nadrukkelijke breuk met kandidaten als Overmars, Ling, Hiddink, Van Basten en ook Van Gaal namelijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 8:23 pm

Ajax Rules schreef: Waarom zou Jonk NIET naar Blind moeten luisteren op technisch vlak?

Dit is weer die dubbele moraal / selectieve argumentatie die je zo vaak ziet in dit topic? Alleen voetballers mogen iets zeggen over voetbal, maar Van Basten, Blind, Keizer en Davids zijn dan weer minder geloofwaardig dan Cruijff, Jonk en Peter Boeve.

WAAROM?

Blind was een succesvoller speler dan Jonk... Misschien heeft hij gegaald als trainer van Ajax-1, maar Jonk heeft zelfs gefaald als technisch bestuurslid bij bloody VOLENDAM!
:drecul.gif:

17.48: Ten Have: 'Danny Blind staat als technisch directeur niet boven technisch hart (Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, red.).'

@AR: dat krullenjongen Blind al sinds 1999 in iedere functie binnen Ajax door de mand valt, neem je niet mee in je betoog? :aai.gif:

Ten Have geeft het n.b. toe: Danny is gewoon een glorified technisch manager. Gewoon de krullenjongen die hij al sinds 1999 is. Een stagiaire die nog steeds op zoek is naar een hem passend baantje.

Plaats reactie