De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » ma dec 12, 2011 6:05 pm

"Normen en waarden." Gadver, ik dacht dat de dagen van Bakellende verleden tijd waren.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 6:07 pm

LucaS schreef:
jamie schreef:nice try Lucas.
Klopt hoor. Het punt was dat Jonk zijn baas schoffeert en niet luistert. Dat is met Sturkenboom toch echt het geval.
Nope, jij zei dat Blind de baas van Jonk was en Ten Have zegt dat dit niet het geval is. Ik had het niet over Sturkenboom. Dus je zat dus wel fout.
Laatst gewijzigd door jamie op ma dec 12, 2011 6:09 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma dec 12, 2011 6:07 pm

bryan schreef:"Normen en waarden." Gadver, ik dacht dat de dagen van Bakellende verleden tijd waren.
En dat is ook zo. Want ik heb geen van de ruziënde partijen bij Ajax op normen en waarden kunnen betrappen, de afgelopen maanden. A bloody shame.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma dec 12, 2011 6:12 pm

Luciano schreef:
Als ten Have nu loopt te beweren dat hij nog steeds wil samenwerken met Cruijff (wat hij niet wil, anders stel je van Gaal niet aan etc.) loopt hij gewoon weer gigantisch te liegen. De samenwerking van kamp ten Have en Cruijff in het voordeel van Ajax uit leggen is onzin, dat hebben de heren zelf bewezen met de enorme chaos die er nu is ontstaan.
Eén grote eenzijdige subjectieve interpretatie van jou, waar geen feitelijk bewijs voor te vinden is. Eerder het tegendeel (de RvC die altijd heeft gezegd dat hjet plan op De Toekomst overeind blijft).

Een instrument dus om Cruijff-critici te framen als 'fout'. Een geprojecteerd gelegenheidsargument.

Er wordt een tegenstelling geconstrueerd die er niet is, en vervolgens worden mensen verbaal afgeschoten vanwege die 'tegenstelling'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » ma dec 12, 2011 6:17 pm

Eindelijk écht nieuws: "Molenaar weigert om de pers te woord te staan". :ajaxsmiley.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma dec 12, 2011 6:21 pm

Ferry schreef:Eindelijk écht nieuws: "Molenaar weigert om de pers te woord te staan". :ajaxsmiley.gif:
:smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 6:22 pm

18.17: Uri Cornonel komt naar buiten. Hij wil geen commnentaar geven. 'Ik ben klaar, mijn rol is uitgespeeld.'
Zwart op wit AUB

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma dec 12, 2011 6:27 pm

Als Blind niet boven het technisch hart staat, waarom moest hij dan per se per direct technisch directeur worden? Volgens mij had hij nog een doorlopend contract als technisch manager. Ik vind het maar een raar verhaal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma dec 12, 2011 6:29 pm

Bertje schreef:Als Blind niet boven het technisch hart staat, waarom moest hij dan per se per direct technisch directeur worden? Volgens mij had hij nog een doorlopend contract als technisch manager. Ik vind het maar een raar verhaal.
Alles wordt een raar verhaal als je de boel zo bij elkaar liegt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 6:30 pm

jamie schreef:
LucaS schreef:
jamie schreef:nice try Lucas.
Klopt hoor. Het punt was dat Jonk zijn baas schoffeert en niet luistert. Dat is met Sturkenboom toch echt het geval.
Nope, jij zei dat Blind de baas van Jonk was en Ten Have zegt dat dit niet het geval is. Ik had het niet over Sturkenboom. Dus je zat dus wel fout.
Lees je even de hele discussie na. Inderdaad, ik ging ervan uit dat Blind de baas was over Jonk. Dat gingen Jonk en Bergkamp trouwens ook, getuige hun commentaar. Nou ja, alweer een punt minder voor de sekte om zich boos over te maken. Maar de discussie ging er over dat Jonk opdrachten van zijn superieuren in de wind slaat en die mensen in het openbaar wegzet. Je mist dus de essentie. De voorbeelden die ik gaf gingen ook niet over Blind, maar over Sturkenboom en vd Boog. Ook het eigenhandig beeindigen van de stage van Davids omdat die, in zijn verantwoordelijkheid, een beslissing nam die Jonk niet welgevallig is, valt natuurlijk in de rij van gebeurtenissen die ontsalg op staande voet rechtvaardigt. Maar goed, als je denkt dat 'Blind is de baas van Jonk' de essentie van de discussie is, heb je gelijk.
I think I lost my fucking headache

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 6:30 pm

Bertje schreef:Als Blind niet boven het technisch hart staat, waarom moest hij dan per se per direct technisch directeur worden? Volgens mij had hij nog een doorlopend contract als technisch manager. Ik vind het maar een raar verhaal.
Ten Have probeert het een allemaal een beetje goed / recht te lullen. Hij snapt nu wel dat hij wat foutjes heeft gemaakt.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 6:37 pm

LucaS schreef:
Lees je even de hele discussie na. Inderdaad, ik ging ervan uit dat Blind de baas was over Jonk. Dat gingen Jonk en Bergkamp trouwens ook, getuige hun commentaar. Nou ja, alweer een punt minder voor de sekte om zich boos over te maken. Maar de discussie ging er over dat Jonk opdrachten van zijn superieuren in de wind slaat en die mensen in het openbaar wegzet. Je mist dus de essentie. De voorbeelden die ik gaf gingen ook niet over Blind, maar over Sturkenboom en vd Boog. Ook het eigenhandig beeindigen van de stage van Davids omdat die, in zijn verantwoordelijkheid, een beslissing nam die Jonk niet welgevallig is, valt natuurlijk in de rij van gebeurtenissen die ontsalg op staande voet rechtvaardigt. Maar goed, als je denkt dat 'Blind is de baas van Jonk' de essentie van de discussie is, heb je gelijk.
Natuurlijk was Blind in die positie gezet door Ten Have zodat hij eind verantwoordelijk op het technisch gebied zou zijn anders benoem je hem niet als TD. Ik snap ook wel dat jij of wie dan ook zou denken dat Blind de baas van Jonk was. Maar ten Have laat nu zijn true colors zien en probeert er zich er uit te lullen. (Trying to save his ass) Of zie je dat niet zo Luuk?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 6:38 pm

Nee, dat zie ik niet zo. Waar probeert ie zich uit te lullen? Volgens mij heeft de rechter zojuist bepaalt dat er werkelijk helemaal niets mis is met de benoeming van Blind.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » ma dec 12, 2011 6:41 pm

Denkt Cruijff dat de aandeelhouders straks Ling aanstellen als AD?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 6:44 pm

Nee, van Basten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma dec 12, 2011 6:44 pm

Als ik het goed begrijp zet hij eerder in op Van Basten.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 6:47 pm

LucaS schreef:Nee, dat zie ik niet zo. Waar probeert ie zich uit te lullen? Volgens mij heeft de rechter zojuist bepaalt dat er werkelijk helemaal niets mis is met de benoeming van Blind.
Ik weet wat de rechter bepaalt heeft maar het is heel duidelijk dat er veel leden en aandeelhouders tegen hem zijn. Daarom probeert hij nu plotseling iedereen te paaien en zijn fouten recht te lullen.

Kom op Luuk. Je promoveert Blind van TM naar TD voor welke reden dan? Dan begint Blind zich te bemoeien met wat Jonk en Bergkamp aan het doen zijn en probeert de baas te spelen als TD zijnde en Jonk die pikte dat niet. Nadat ten Have al die shit over zich heen kreeg tijdens de vergadering roept hij plotseling dat Blind niet de baas van Frank, Dennis en Wim is. Dat had hij dan gelijk al moeten zeggen en niet nu pas want daardoor kwamen er problemen op de werkvloer.

Dus ja... hij probeert er zicht uit te lullen. Als je dat niet ziet dan ben je ook Blind :biggrin.gif:
Laatst gewijzigd door jamie op ma dec 12, 2011 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » ma dec 12, 2011 6:49 pm

Dit gaat dus puur om dat Cruijff Van Gaal niet mag. RvC wil Cruijffs plan uitvoeren, Van Gaal wil Cruijffs plan uitvoeren, maar Cruijff mag Van Gaal gewoon niet. Dan maar Van Basten.

Te kinderachtig voor woorden eigenlijk.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » ma dec 12, 2011 6:50 pm

YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma dec 12, 2011 6:54 pm

bryan schreef:Dit gaat dus puur om dat Cruijff Van Gaal niet mag. RvC wil Cruijffs plan uitvoeren, Van Gaal wil Cruijffs plan uitvoeren, maar Cruijff mag Van Gaal gewoon niet. Dan maar Van Basten.

Te kinderachtig voor woorden eigenlijk.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen net blijven doen alsof Van Gaal echt de plannen van Cruijff zou willen uitvoeren.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » ma dec 12, 2011 6:55 pm

Ik word eerder helemaal Ga Ga van al het gezeik.
Laatst gewijzigd door bryan op ma dec 12, 2011 6:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 6:55 pm

Arthur schreef:
bryan schreef:Dit gaat dus puur om dat Cruijff Van Gaal niet mag. RvC wil Cruijffs plan uitvoeren, Van Gaal wil Cruijffs plan uitvoeren, maar Cruijff mag Van Gaal gewoon niet. Dan maar Van Basten.

Te kinderachtig voor woorden eigenlijk.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen net blijven doen alsof Van Gaal echt de plannen van Cruijff zou willen uitvoeren.
+1

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma dec 12, 2011 6:56 pm

Arthur schreef:
bryan schreef:Dit gaat dus puur om dat Cruijff Van Gaal niet mag. RvC wil Cruijffs plan uitvoeren, Van Gaal wil Cruijffs plan uitvoeren, maar Cruijff mag Van Gaal gewoon niet. Dan maar Van Basten.

Te kinderachtig voor woorden eigenlijk.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen net blijven doen alsof Van Gaal echt de plannen van Cruijff zou willen uitvoeren.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen denken dat ie dat niet gaat doen terwijl dat tot nu nergens uit blijkt ..

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » ma dec 12, 2011 6:56 pm

bryan schreef:Ik word eerder helemaal Ga Ga van al het gezeik.
http://www.youtube.com/watch?v=GEI4U5KyAS0

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma dec 12, 2011 6:59 pm

Bertje schreef:
Jabu schreef:Coronel en c.s. mogen van velen niet meer in welke functie dan ook terugkomen bij Ajax. Datzelfde geldt ook voor Ten Have c.s., voor Cruijff c.s. dus ook nadat de gehele RvC verzocht is op te stappen?
Wie zijn c.s. hier?
Terechte vraag. Ik neem aan dat je op de 'Cruijff c.s.' doelt, omdat het bij de anderen wel duidelijk zal zijn. Cruijff c.s. is idd meer alleen Cruijff zelf waar mijn vraag over gaat, met hopelijk ook het bijbehorende negatieve mediacircus. Molenaar, Jonk, Bergkamp, etc. hoeven natuurlijk niet op te stappen.
Arthur schreef:
bryan schreef:Dit gaat dus puur om dat Cruijff Van Gaal niet mag. RvC wil Cruijffs plan uitvoeren, Van Gaal wil Cruijffs plan uitvoeren, maar Cruijff mag Van Gaal gewoon niet. Dan maar Van Basten.

Te kinderachtig voor woorden eigenlijk.
Wat ik vooral kinderachtig vind is dat mensen net blijven doen alsof Van Gaal echt de plannen van Cruijff zou willen uitvoeren.
Misschien kan jij dan even uitleggen waaruit zo overduidelijk blijkt dat dit niet het geval zou zijn?

Plaats reactie