De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za dec 10, 2011 4:33 pm

Bertje schreef:
Jabu schreef:Ik neem gemakshalve maar aan dat je nu weer een grap maakt en het niet nodig is om allerlei ranglijsten en andere statistieken van de afgelopen paar jaar erbij te pakken. Ik kan mij nml niet voorstellen dat je in je drang om alles van Cruijff en de Telegraaf goed te praten echt meent dat Feyenoord over een elftal vol exceptionele talenten beschikt waar Ajax jaloers op zou moeten zijn.
Kunnen Brard cs er iets aan doen dat Been liever spelers als Meeuwis, Bahia etc. opstelde? Daarnaast onderschrijft het gegeven dat er nu weer spelers met specifieke kwaliteiten doorkomen, zoals Clasie, Cabral, De Vrij, juist mijn stelling dat je afhankelijk bent van specifiek talent.
Dus dat de door jou genoemde spelers specifieke kwaliteiten hebben komt niet door de opleiding? Om herhalingen te voorkomen jan ii je dan misschien beter vragen: wat doet Feyenoord dan zo goed waar Ajax zich aan zou moeten spiegelen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 4:56 pm

De jongens uit de eigen jeugd steunen, dat doet Feyenoord wel goed. Mario Been is een type die spelers afbrandt om zelf te overleven, Koeman heeft daar ook een handje van, maar de clubleiding begeleidt en steunt die jongens goed. John Guidetti wordt ook fantastisch opgevangen, bij Ajax kon dat met name beter toen Sulejmani, Bodul en Cvitanich binnenkwamen (understatement).

Maar eigenlijk zijn het Excelsior en Sparta die goed opleiden, Van Persie, Wijnaldum, Willems, Duarte, Viergever, Strootman, Falkenburg. En het is wel lekker dat zo'n Clasie een jaartje kan rijpen bij Excelsior. Eigenlijk is dat wat er bij Ajax ontbreekt, een echt Amsterdamse Jupiler, Eredivisie of desnoods Topklasse club (met de ambitie om te promoveren). Blauw-Wit, DWS, FC Amsterdam. Ik mis ze.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za dec 10, 2011 4:59 pm

Dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat de intrinsieke talenten die een speler zijn niet evenredig over alle facetten van het voetbal zijn verdeeld. Om dus te zorgen voor een bepaalde ondergrens is het van belang een speler op ieder gebied een bepaalde minimale ontwikkeling te laten doormaken. Zoiets is in grote mate maakbaar.

Dat een speler daarnaast enkele uitschieters qua talent (die uiteraard ook ontwikkeld moeten worden, al zullen die uiteraard makkelijker ontwikkeld worden) heeft (of kan hebben, eigenlijk) staat daar los van. Clasie (om hem maar even als voorbeeld te nemen) heeft als uitzonderlijke intrinsieke kwaliteit dat hij het spel dusdanig leest dat hij constant aanspeelbaar is en de juiste momenten kiest om vooruit te denken (zowel met als zonder bal). Dat hij die uitzonderlijke kwaliteiten goed kan gebruiken is voor grote mate te danken aan zijn basisniveau, waardoor z'n basisniveau goed is. Op het moment dat hij net uit de opleiding komt lopen dus.

Als je dat vergelijkt met Anita, om maar een voormalig groot talent van Ajax te noemen, op twintigjarige leeftijd, dan ligt Clasies ondergrens op dit moment simpelweg hoger. Dat zegt verder niet alles over het talent van Anita, maar meer over zijn ontwikkeling.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 5:01 pm

Klopt Bertje, Clasie is een beetje een type De Zeeuw. Iets jonger, nog iets lichter en in mijn ogen met iets meer groeipotentie. Maar wat waren we blij dat De Zeeuw voor wat miljoenen vertrok, want hij zou toch op de bank zijn beland dacht iedereen in koor...

...Denk eigenlijk dat we hem nog prima hadden kunnen gebruiken aangezien je altijd blessures hebt en veel van onze middenvelders nogal eens door de 'ondergrens' zakken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » za dec 10, 2011 5:45 pm

Vind het een beetje apart dat er zo lacherig wordt gedaan over die jeugdopleiding van Feyenoord. Als ik de lichtingen vergelijk, dan ben ik geneigd om te zeggen dat ze bij Feyenoord een hoger basisniveau hebben en ook een breder patroon hebben. Dan zeg je toch niets raars? Natuurlijk hebben ze daar geen jongens als Janssen, Sigthorsson, Boerrigter, Vertonghen en dergelijke, maar jongens als Cabral, de Vrij, Clasie, Castaignos, Fer en Wijnaldum zijn stuk voor stuk jongens van eind '90 t/m begin '92. Een buitenspeler, centrale verdediger, middenvelder, middenvelder, spits en een creatieve middenvelder. Doen ze niet slecht. Tuurlijk zijn ze niet allemaal even goed, maar het basisniveau ligt vrij hoog. Bij ons moet je goed zoeken in dezelfde leeftijdscategorie, hoor. Dat zijn de jongens Castillion, Sneijder, Ligeon, van Rhijn, Koppers, Ozbiliz, Bonevacia en Ebecilio.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » za dec 10, 2011 6:36 pm

Bertje schreef:Dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat de intrinsieke talenten die een speler zijn niet evenredig over alle facetten van het voetbal zijn verdeeld. Om dus te zorgen voor een bepaalde ondergrens is het van belang een speler op ieder gebied een bepaalde minimale ontwikkeling te laten doormaken. Zoiets is in grote mate maakbaar.

Dat een speler daarnaast enkele uitschieters qua talent (die uiteraard ook ontwikkeld moeten worden, al zullen die uiteraard makkelijker ontwikkeld worden) heeft (of kan hebben, eigenlijk) staat daar los van. Clasie (om hem maar even als voorbeeld te nemen) heeft als uitzonderlijke intrinsieke kwaliteit dat hij het spel dusdanig leest dat hij constant aanspeelbaar is en de juiste momenten kiest om vooruit te denken (zowel met als zonder bal). Dat hij die uitzonderlijke kwaliteiten goed kan gebruiken is voor grote mate te danken aan zijn basisniveau, waardoor z'n basisniveau goed is. Op het moment dat hij net uit de opleiding komt lopen dus.

Als je dat vergelijkt met Anita, om maar een voormalig groot talent van Ajax te noemen, op twintigjarige leeftijd, dan ligt Clasies ondergrens op dit moment simpelweg hoger. Dat zegt verder niet alles over het talent van Anita, maar meer over zijn ontwikkeling.
Ja, maar ik was niet ontevreden over het niveau waarmee Anita toetrad tot de selectie. Dat was ik zeker ook niet bij Emanuelson, Babel gedeeltelijk maar ook niet bij Maduro en Sneijder en ook niet bij Eriksen. Het probleem met die talenten van Ajax lijkt voor een belangrijk deel te zitten in de ontwikkeling die ze bij het 1e doormaken, die is er niet of nauwelijks.

Dat is ook niet zo raar als je ziet dat ze in die 2 a 3 drie nog vaker van positie wisselen dan van trainer, terwijl er trainers bij zitten die er helemaal niets van kunnen en vooral bezig zijn met iets anders dan die spelers ontwikkelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 6:42 pm

Peter schreef:Vind het een beetje apart dat er zo lacherig wordt gedaan over die jeugdopleiding van Feyenoord. Als ik de lichtingen vergelijk, dan ben ik geneigd om te zeggen dat ze bij Feyenoord een hoger basisniveau hebben en ook een breder patroon hebben. Dan zeg je toch niets raars? Natuurlijk hebben ze daar geen jongens als Janssen, Sigthorsson, Boerrigter, Vertonghen en dergelijke, maar jongens als Cabral, de Vrij, Clasie, Castaignos, Fer en Wijnaldum zijn stuk voor stuk jongens van eind '90 t/m begin '92. Een buitenspeler, centrale verdediger, middenvelder, middenvelder, spits en een creatieve middenvelder. Doen ze niet slecht. Tuurlijk zijn ze niet allemaal even goed, maar het basisniveau ligt vrij hoog. Bij ons moet je goed zoeken in dezelfde leeftijdscategorie, hoor. Dat zijn de jongens Castillion, Sneijder, Ligeon, van Rhijn, Koppers, Ozbiliz, Bonevacia en Ebecilio.
Klopt, je moet zeker niet lacherig doen over wat Feyenoord voort heeft gebracht tussen 1964 en 2011. Dat was ook één van de dingen waardoor JC in 1983 overstag ging, die dacht: "Het Ajax anno nu doet heel arrogant alsof het, net als 10 jaar eerder, nog steeds de allerbeste ter wereld is. Feyenoord is niet veel minder, als Ton Harmsen en anderen mijn salaris willen halveren en beweren dat ik te oud aan het worden ben zal ik even aantonen hoe de verhoudingen op het voetbalveld echt liggen."

De laatste, pak hem beet 8 jaar, heeft Feyenoord een betere doorstroming gehad dan Ajax. Veel talenten hadden daar de pech dat het niet helemaal werkte met Van Hooijdonks en dat Hofland's en Makaay's niet meer brachten wat ze in Rotterdam gehoopt hadden. Daarnaast is en blijft Feyenoord een beetje een schlemielige club. Het staat in de sterren geschreven dat die club gedoemd is om regelmatig pijn te lijden en tegenslagen te incasseren. Maar diverse Feyenoord talenten zouden bij Ajax tot bloei zijn gekomen als wij ze tussen hun 15e en 20e op hadden kunnen pikken voor door ontwikkeling.

De Ajax jeugdopleiding kan beter, maar mondiaal gezien zijn we nog steeds goed. Maar je moet niet te arrogant zijn door te denken dat De Graafschap (Luuk de Jong, El Hasnaoui) of Ado, Feyenoord, Vitesse, AZ en Utrecht niet af en toe iets betere spelers, betere jeugdlichtingen of betere menselijke begeleiding in hun club verweven hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za dec 10, 2011 6:56 pm

Pfff, JC vertrok gewoon voor het geld naar Feyenoord, nergens anders voor ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 7:00 pm

Oh ja? Noem eens namen en rugnummers dan? Wat bood Feyenoord? Wat bood Ton Harmsen? Wie hadden er allemaal ruzie met elkaar? Hoeveel toeschouwers trok De Meer als Johan niet meespeelde? Johan was begin jaren 80 al zijn poen kwijtgeraakt en moest dus weer gaan ballen voor z'n brood. Men sprak af dat hij ook een deel van de Ajax kaartverkoop zou opstrijken, maar na een aantal maanden zag hij daar zelf weer vanaf (ondanks dat Ajax in de jaren 80 zonder hem tussen de 5.000 en 8.000 toeschouwers trok en met Cruijff een volle Meer of Olympisch Stadion).

Direct na de winst van de dubbel in 1984 wilde Feyenoord Cruijff ook toevoegen aan de trainers staf. Ze dachten met hem en Van Hanegem de Europese top weer te kunnen bestormen. Tussen 1965 en 1987 was Feyenoord één van de rijkste voetbalclubs in Europa. Maar JC voelde zich er toch niet lekker bij om een nieuw Feyenoord icoon te worden. Hoe goed hij ook met Ruud Gullit en vele anderen daar overweg kon.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za dec 10, 2011 7:12 pm

Ach, zomaar een dingetje b.v. Als je uit rancune op sportiefvlak en niet voor de munten de overstap naar Feyenoord wilde maken hoef je niet zoals JC daar maanden over te onderhandelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za dec 10, 2011 7:42 pm

Bestuursraad Ajax laat op zich wachten
De invulling van de nieuwe bestuursraad van Ajax laat voorlopig nog even op zich wachten. Een speciale voordrachtscommissie heeft zijn opdracht teruggegeven uit onvrede over het gedrag en vele manipulaties van en door kandidaten en andere betrokkenen.
Mark Geestman, Marc Stuut, Co Meijer en Reinier van Dantzig laten in een mail aan alle leden van de ledenraad en ereleden van Ajax weten dat het onmogelijk is geworden om te zoeken naar zeven geschikte kandidaten voor de bestuursraad, die eind december de huidige ledenraad en het bestuur van 27 personen zou moeten vervangen.
www.rtl.nl

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 7:54 pm

999 schreef:Ach, zomaar een dingetje b.v. Als je uit rancune op sportiefvlak en niet voor de munten de overstap naar Feyenoord wilde maken hoef je niet zoals JC daar maanden over te onderhandelen.
Rancune was er over en weer, JC heeft in zijn carrière meerdere keren flink de pest gehad in dingen mbt Ajax. Dat Piet Keizer weer tot aanvoerder werd gekozen, dat ze zijn afscheidswedstrijd tegen Bayern verneukten, Jaap van Praag en Ton Harmsen zelf het geld de kas in (of uit?) wilden duwen.

Overstappen naar de aartsrivaal ging niet over één nacht ijs, hij had het er zwaar mee, zoon Jordi speelde notabene nog in de Ajax jeugd en was in 83/84 ook altijd ballenjongen (bij Ajax!). Bovendien was stoppen met voetbal ook iets wat ik in 1983 serieus overwoog.
Wouter schreef:Vaak komt dat doordat de commentator te weinig verstand van de spelregels heeft, en de boel graag overdramatiseert. Een goede videoscheidsrechter zou, als het onduidelijk is, gewoon zijn mond moeten houden of de scheidsrechter op het veld moeten vertellen dat hij het ook niet weet.
Klopt, de commentator ziet ook niet alles en is ook niet altijd objectief. Ze hebben ook zo hun voorkeuren voor spelers en clubs, of juist een aversie tegen een club. Hier goed hoorbaar.
http://www.youtube.com/watch?v=3hdshoJgt40

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za dec 10, 2011 9:27 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Lijkt het wel op inderdaad. Deze mensen zitten in ieder geval niet op de lijn Cruijff, zoveel is me wel duidelijk geworden in de afgelopen maanden. Verder moeten we het ook niet groter maken dan dat het is, want het gaat hier om vier mensen uit de ledenraad.
Heel goed nieuws dit. Al moet je nooit te vroeg juichen, want voor je het weet duiken Henrichs en die andere Uri-adepten weer op in de een of andere commissie.

Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar volgens Parool waren deze mensen min of meer op de hand van Cruijff.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » za dec 10, 2011 10:17 pm

Misschien, maar de bestuursraad die ze gingen aanstellen was in ieder geval niet in het voordeel van Cruijff.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za dec 10, 2011 10:38 pm

Arthur schreef:Misschien, maar de bestuursraad die ze gingen aanstellen was in ieder geval niet in het voordeel van Cruijff.
Ik begrijp maar steeds niet waarom dat zou moeten. Waarom moet je in alle geledingen van de club louter pro-Cruijff-mensen hebben. Is een kritische houding of, oh oh, enige oppositie zo verkeerd?

Juist het feit dat op ieder niveau alle Cruijff-kritiek weggewerkt moet worden - iets dat alle kenmerken van een dictatoriale houding in zich draagt - zorgt ervoor dat ik heel erg sceptisch tegenover de Cruijff-clan sta. Ik hou niet van dictaturen. En al helemaal niet als ze de media misbruiken om hun machtspositie te verwerven.

Ik ben absoluut niet tegen de ingezette lijn van Cruijff op De Toekomst. Maar ik geloof ook in een gezond evenwicht van krachten. Dus Van Gaal als AD - zeker als hij zich ook expliciet achter de ingezette lijn op De Toekomst schaart - is voor mij een win-win situatie. En een RvC en ledenraad en bestuursraad (of hoe die instanties ook allemaal heten) die niet heel eenzijdig gefocused zijn, is alleen maar gezond voor een organisatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » za dec 10, 2011 11:29 pm

In de echte wereld is het niet zo handig als de mensen op de werkvloer een andere kant op werken dan de top van het bedrijf wil.
Ze moeten elkaar juist steunen en aan een gezamenlijk doel werken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za dec 10, 2011 11:38 pm

In de echte wereld bepaalt de top van het bedrijf welke kant het bedrijf uitgaat. En hoeven ze niet eerst de zegen van de plaatselijke Jonk te gaan halen.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za dec 10, 2011 11:59 pm

De top heeft het plan van Cruijff omarmd. Dat is net het punt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za dec 10, 2011 11:59 pm

Arthur schreef:In de echte wereld is het niet zo handig als de mensen op de werkvloer een andere kant op werken dan de top van het bedrijf wil.
Ze moeten elkaar juist steunen en aan een gezamenlijk doel werken.
Allemaal ongefundeerde aannames over wat Van Gaal allemaal wel en niet zal willen. Er is gewoon geen enkel bewijs dat 'de lijn Cruijff' bedreigd gaat worden.

Wat mij verbijstert is de Angst die gepaard gaat met de amechtige pogingen van Cruijff & co om tegenstanders - eventueel uit voorzorg - kallt te stellen.
Laatst gewijzigd door zeux op zo dec 11, 2011 12:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo dec 11, 2011 12:02 am

Jöhnk schreef:De top heeft het plan van Cruijff omarmd. Dat is net het punt.

Dan is er toch niks aan de hand! Hoef je ook niet zo bang te zijn voor mensen die Cruijff kritisch in de gaten houden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo dec 11, 2011 12:10 am

Nou, het kamp Coronel probeerde alweer via het snel doorvoeren van een dubieuze bestuursraad het pluche in handen te krijgen. Men dacht dat dat nu wel even kon omdat iedereen in deze rokende chaos het overzicht verloren zou zijn. Gelukkig is daar voorlopig een stokje voor gestoken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » zo dec 11, 2011 12:19 am

Sinds de rechtszaak afgelopen week hoef je niet meer net te doen alsof het nog de bedoeling is dat Cruijffs plan gevolgd gaat worden. Daar werd duidelijk dat het als niks meer dan een advies wordt gezien en niet als een plan waar officieel voor gekozen is.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo dec 11, 2011 12:21 am

Arthur schreef:Sinds de rechtszaak afgelopen week hoef je niet meer net te doen alsof het nog de bedoeling is dat Cruijffs plan gevolgd gaat worden. Daar werd duidelijk dat het als niks meer dan een advies wordt gezien en niet als een plan waar officieel voor gekozen is.
Is dat letterlijk zo gezegd?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 666 » zo dec 11, 2011 1:08 pm

Voer voor psychologen:
Cruijff schreef:Overstappen naar de aartsrivaal ging niet over één nacht ijs, hij had het er zwaar mee, zoon Jordi speelde notabene nog in de Ajax jeugd en was in 83/84 ook altijd ballenjongen (bij Ajax!). Bovendien was stoppen met voetbal ook iets wat ik in 1983 serieus overwoog.
Is dit net zo'n Koemanisme als "je verliest omdat je niet scherp bent" als ie "we verliezen omdat ik een kuttrainer ben" had moeten zeggen?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » zo dec 11, 2011 1:27 pm

666 schreef:Voer voor psychologen:
Cruijff schreef:Overstappen naar de aartsrivaal ging niet over één nacht ijs, hij had het er zwaar mee, zoon Jordi speelde notabene nog in de Ajax jeugd en was in 83/84 ook altijd ballenjongen (bij Ajax!). Bovendien was stoppen met voetbal ook iets wat ik in 1983 serieus overwoog.
Is dit net zo'n Koemanisme als "je verliest omdat je niet scherp bent" als ie "we verliezen omdat ik een kuttrainer ben" had moeten zeggen?
Haha ja, maar dan hebben we het over dezelfde Koeman die narekende dat zijn ploeg uit 2 wedstrijden 5 punten had moeten halen. :biggrin.gif:

Plaats reactie