De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » vr nov 25, 2011 12:08 am

Maar waarom nu dan excuses vragen en niet al eerder op zondag of maandag? Begrijp me niet verkeerd, ik vind de opmerking van cruijff ook beneden alle peil en het zoveelste bewijs dat er niet met die man samen te werken is, maar ik vind het optreden van Davids in deze niet sterk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr nov 25, 2011 12:13 am

bryan schreef:Is voetbal een solosport voor individualisten of is het een teamsport?

Ik snap het gezeik over Van Gaal nou niet. Hij zou ruzie hebben gehad met bijvoorbeeld Zlatan volgens de pro-Cruijff aanhangers. Maar Cruijff is een grote fan van Pep Guardiola bij Barca, en de huidige Barca zou dus het toonbeeld van de Cruijfiaanse visie zijn (mits je honderden miljoenen euro hebt liggen). Maar wie kreeg nou grote ruzie met Pep Guardiola omdat ie niet in het Barca-systeem zou passen, en uiteindelijk aan Milan is verkocht? Juist, Zlatan. Daarna won Barca twee keer de Europacup. Guardiola heeft die individualist flink aangepakt in het belang van de team.

Maar daar hoor je Cruijff aanhangers het weer niet over hebben. Nee, Van Gaal heeft Zlatan weggepest en daar blijft het bij. Ik keek gisteren Milan tegen Barca en Zlatan toonde nul overzicht, wel weer een doelpunt. Maar die gast is zijn hele carriere gewoon een grote illusie geweest, een show pony. De 36-jarige Seedorf - een typisch Van Gaal speler en ook nog een individualist - liet veel overzicht en klasse zien en zorgde voor een goede omschakeling. Seedorf, Litmanen, Davids... dit zijn allemaal typisch Van Gaal spelers. Hebben enorm veel klasse en zijn sterke individuelen, maar spelen ook in het belang van een team.

Franck Ribery, dat is een jongen met een kort lontje. Hebben we Robben eigenlijk horen klagen over Van Gaal?
Verhaal over Zlatan klopt niet, hij speelde het seizoen 2009/2010 voor Barcelona, het seizoen tussen de 2 laatste CL zeges van Barça in dus. In de zomer van 2004 werd Zlatan op de allerlaatste dag van de transferdeadline voor een te laag bedrag aan Juventus verkocht. "Ook zonder Zlatan Ibrahimovic wordt Ajax dit seizoen heus wel kampioen" zei Louis van Gaal toen direct. Ik had bij het horen van die uitspraak direct een aantal rillingen over mijn rug, want ik twijfelde er sterk aan. We hebben vervolgens 7 jaar op een nieuwe titel moeten wachten. Dat neem ik hem erg kwalijk...

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » vr nov 25, 2011 12:51 am

Ja en onder Van Basten zouden we ook kampioen worden.

Ibrahimovic ging van Ajax naar Juve voor 16 miljoen, dat was toendertijd een hoog bedrag voor een speler uit de Eredivisie. Later ging hij van Juve naar inter voor 24 miljoen. Dus zoveel meer waard was ie ook niet geworden in de Serie A.

Het was Barca die een heleboel geld + Eto'o op tafel legde voor Zlatan, waarschijnlijk een van de vreemdste transfers ooit, want Eto'o is een van de beste spitsen ter wereld van de afgelopen 10 jaar en net zo oud as Zlatan. Mourinho nam alle geld + teamspeler Eto'o al te graag in ontvangst en bouwde een CL winnende ploeg van.

Uiteindelijk deed Guardiola de individualist Zlatan weg en heeft voor in de plaats Villa gekregen, die veel meer een teamspeler is. En toen won Barca weer de CL. Wat denkt Cruijff daarvan?

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr nov 25, 2011 1:55 am

Juve was gedegradeerd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Hoeladans » vr nov 25, 2011 4:17 am

Je zus was ook gedegradeerd.

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 348
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door roelf » vr nov 25, 2011 5:16 am

bryan schreef:Ja en onder Van Basten zouden we ook kampioen worden.

Ibrahimovic ging van Ajax naar Juve voor 16 miljoen, dat was toendertijd een hoog bedrag voor een speler uit de Eredivisie. Later ging hij van Juve naar inter voor 24 miljoen. Dus zoveel meer waard was ie ook niet geworden in de Serie A.

Het was Barca die een heleboel geld + Eto'o op tafel legde voor Zlatan, waarschijnlijk een van de vreemdste transfers ooit, want Eto'o is een van de beste spitsen ter wereld van de afgelopen 10 jaar en net zo oud as Zlatan. Mourinho nam alle geld + teamspeler Eto'o al te graag in ontvangst en bouwde een CL winnende ploeg van.

Uiteindelijk deed Guardiola de individualist Zlatan weg en heeft voor in de plaats Villa gekregen, die veel meer een teamspeler is. En toen won Barca weer de CL. Wat denkt Cruijff daarvan?
Er wordt geprobeetd de jeugd een goede techniek aan te leren. dat heeft niets met egoisme of het wel of niet in teamverband kunnen spelen te maken.

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 348
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door roelf » vr nov 25, 2011 5:36 am

Le T. schreef:
roelf_schepers schreef:
999 schreef:Lol, de meeste voetballers zijn zakenman ( kwa contractbesprekingen ) of worden vertegenwoordigd door zakenmannen.Gewoon omdat de ( bergen aan ) centjes zo fijn zijn ... Net zoals Bergkamp en Jonk die er ook niet voor niks aan het rondlopen zijn bij AJAX ..
Van Gaal gaat zijn 200.000 euro per maand opzeggen bij Bayern. Hoeveel zou hij krijgen bij Ajax?
Als hij net zo'n Ajaxhart heeft als onze Volendamse vriend dan zal dat met factor 4 of zo omhoog moeten, dus 800.000 per maand, zo'n 10 miljoen per jaar dus. Als ze maar niet teveel treuzelen met dergelijke contracten of de factuurtjes die alvast stuurt, dat zou tegenwerking zijn.
hij is leuk :-) Dus jij hebt het salaris strookje van Jonk naast die van JOR gelegd en toen besloten dat Jonk geen Ajacied is. Alleen omdat hij betaald wilde worden? JOR is wel een Ajacied natuurlijk.

Oh, en Blind zou ook wel een verhoginkje gehad hebben, maar dat mag natuurlijk want dat is een echte. Die denkt alleen maar aan Ajax met alles wat hij doet. Wat zou zo'n interim Utrechtenaar nog kosten tegenwoordig? Die mag wel wat hebben natuurlijk. Echte Ajacied.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr nov 25, 2011 8:04 am

Raymon schreef:Maar waarom nu dan excuses vragen en niet al eerder op zondag of maandag? Begrijp me niet verkeerd, ik vind de opmerking van cruijff ook beneden alle peil en het zoveelste bewijs dat er niet met die man samen te werken is, maar ik vind het optreden van Davids in deze niet sterk.
Misschien omdat je er van uit gaat dat Cruijff zelf op dat idee zou komen, gezien de commotie?
Waarom moet de 'beledigde' zelf om excuses gaan hengelen? Omgekeerde wereld. Volgens mij lag het statement van Davids er al, voordat Cruijff inbelde bij VI TV. Vol verwachting klopte misschien nog wel zijn hart. Alleen werd na Cruijffs verklaringen duidelijk dat de man niet van zins was iets te laten horen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » vr nov 25, 2011 8:25 am

Ling tegen ten Have Sinterklaas z'n paard wil haver hebben , nou nou wat een populistisch gedrag :excited.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op vr nov 25, 2011 9:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr nov 25, 2011 8:37 am

TSCHEU LA LING DOET AANGIFTE TEGEN STEVEN TEN HAVE

WASSENAAR – Tscheu La Ling heeft bij de politie van Breukelen aangifte gedaan tegen Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, vanwege laster. Aanleiding zijn de verklaringen van de preses tegen de supportersvereniging en ledenraad van de Amsterdamse club, waarbij Ling tweemaal in verband werd gebracht met omkoping. De ex-international onderzocht de aantijgingen, kreeg van diverse aanwezigen bevestiging van de door Ten Have gebezigde tekst en besloot vervolgens juridische stappen te nemen.

Ten Have en medecommissaris Paul Römer gaven eerst tegenover een afvaardiging van de supporters de volgende verklaring af: „Omkoping in de Slowaakse competitie is schering en inslag en dat ligt ten grondslag aan de afwijzing van Ling. We kunnen het alleen niet bewijzen, omdat we geen bankafschriften hebben.”

Tijdens de ledenraadvergadering voegde Ten Have daar nog aan toe dat Ling volgens een ouddirecteur hem geld had geboden om aanvaller Fanendo Adi over te nemen van AS Trencin, de club waar Ling eigenaar van is. Dit was voor de voormalige Ajacied de laatste druppel. Sinds Johan Cruijff hem in mei naar voren schoof als algemeen directeur, is de voormalige rechtsbuiten ten prooi gevallen aan allerlei aantijgingen. De succesvolle zakenman zou een strafblad hebben, failliet zijn geweest en een crimineel verleden hebben. Hoewel er een sterk vermoeden bestond dat deze roddels uit de koker van de rvc kwamen, kon Ling er nooit een vinger achter krijgen. Zoals hij ook geen verklaring kreeg voor de afwijzing door de rvc, terwijl twee commissarissen (Römer en Edgar Davids) niet eens met hem hadden gesproken. Omdat Cruijff bleef hameren op een motivatie voor de afwijzing, bleef de naam van Ling boven Ajax hangen. Tot binnen Ajax de druk zo toenam, dat de rvc gedwongen werd om tekst en uitleg aan de supporters en ledenraad te geven.

Dat bood Ling eindelijk de kans om in te grijpen. Mr. Jan Kabalt, die de zaak voor de ex-international in behandeling heeft: „De brief met de motivatie voor de aangifte is ook naar de heer Ten Have gestuurd. Daarin wordt hij gesommeerd om voor morgenmiddag (vandaag, red.) aan te geven dat hij de supporters van Ajax en de ledenraad zal laten weten dat de door hem gedane uitspraken over Ling onjuist zijn en geen feitelijke grondslag hebben. Ook zal hij zijn aansprakelijkheid moeten erkennen voor de eventuele schade die Ling hierdoor gaat lijden. De heer Ten Have zal dit schriftelijk moeten bevestigen.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » vr nov 25, 2011 8:56 am

Goede actie van Ling.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » vr nov 25, 2011 9:17 am

Het wordt steeds kwalijker, de toekomstige AD, die zoveel voor Ajax over heeft, zoekt de rechter op, alles voor Ajax (of toch een beetje voor hemzelf?) Als ik lees dat het over omkoperij in Slowakije gaat, denk ik:"Is er iemand die daaraan twijfelt?"

Straatvechters zullen wel winnen, kunnen we "Henk en Ingrid" geen AD en TD maken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr nov 25, 2011 9:27 am

roelf_schepers schreef: hij is leuk :-) Dus jij hebt het salaris strookje van Jonk naast die van JOR gelegd en toen besloten dat Jonk geen Ajacied is. Alleen omdat hij betaald wilde worden? JOR is wel een Ajacied natuurlijk.
Ik snap niet dat je met droge ogen durft te beweren dat je het doet omdat Ajax je passie is en dat je vrienden niet begrijpen waarom je het doet, terwijl je voor jezelf een salarisverviervoudiging hebt geregeld en twee keer zoveel verdient als je voorganger in de functie die je hebt weten te bemachtigen langs dubieuze weg. Wat ik ook niet snap is dat iemand die zich journalist noemt het waagt zo'n vraag niet te stellen en wel doodleuk kopt met dat Ajax zijn passie is. Als Jonk nou gewoon tegen zijn oude salaris was blijven werken in een zwaardere baan, dan was dat wel enigzins geloofwaardig geweest. En als er dan een nieuwe AD was gekomen en Jonk functioneerde al een tijdje naar tevredenheid, en dan werd zijn salaris vrijwillig en zonder druk opgewaardeerd richting dat van zijn voorganger, gematigd voor gebrek aan ervaring en het feit dat hij hulp nodig heeft, dan had ik dat ook prima gevonden. Nu is het gewoon graaien.

Openheid in de salarisstroken, daar ben ik voor. Maar wat mij nog het meeste stoort is dat mensen die nog nooit een echte opoffering hebben gedaan voor Ajax maar vooral voordeel van Ajax hebben gehad voor echte Ajacieden worde versleten die het puur uit hun Ajaxhart doen, en dat mensen die voor Ajax daadwerkelijk aan het werk willen terwijl ze elders veel meer kunnen verdienen dubieuze motieven in de schoenen krijgen geschoven. Jonk noch Van Gaal worden marktconform betaald, maar bij Jonk omdat er niemand in de hele wereld zo gek is om hem meer dan 100K te betalen behalve Ajax, en Van Gaal omdat niemand in de hele wereld hem een aanbod durft te doen met minder dan 6 nullen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr nov 25, 2011 9:39 am

Demosthenes schreef:Het wordt steeds kwalijker, de toekomstige AD, die zoveel voor Ajax over heeft, zoekt de rechter op, alles voor Ajax (of toch een beetje voor hemzelf?) Als ik lees dat het over omkoperij in Slowakije gaat, denk ik:"Is er iemand die daaraan twijfelt?"

Straatvechters zullen wel winnen, kunnen we "Henk en Ingrid" geen AD en TD maken?
Tsja. Steven ten Have vond het ook nodig om Maarten Fontein neer te sabelen in een uitgelekte brief. Kun je nu met de vinger wijzen naar de beschuldigden, maar wat zou je zelf doen? Als je alles uitlekt, dan moet je ook niet zeiken dat je problemen krijgt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr nov 25, 2011 9:53 am

Het was natuurlijk veel beter geweest als Ling er nu geen aanstoot aan had genomen en over een half jaar in een interview met Joep Schreuder zijn beklag had gedaan. :hypocrite.gif:

Ten Have houdt ervan om lekker ongefundeerd te brallen. Zie inderdaad ook die uitgelekte brief. Zo werkt het dus niet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr nov 25, 2011 9:56 am

Le T. schreef: Als Jonk nou gewoon tegen zijn oude salaris was blijven werken in een zwaardere baan, dan was dat wel enigzins geloofwaardig geweest.
Dit is natuurlijk onzin. Dat je passie en clubliefde voor Ajax hebt, wil nog niet zeggen dat je meteen een filantroop moet worden.

Dit soort gekinnesin over salarissen staat echt totaal los van de inhoudelijke vraag hoe Ajax geleid moet worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr nov 25, 2011 10:29 am

Zeux schreef:
Le T. schreef: Als Jonk nou gewoon tegen zijn oude salaris was blijven werken in een zwaardere baan, dan was dat wel enigzins geloofwaardig geweest.
Dit is natuurlijk onzin. Dat je passie en clubliefde voor Ajax hebt, wil nog niet zeggen dat je meteen een filantroop moet worden.
Er gaapt ook nogal een gat tussen filantroop worden en een enorme salarissprong maken dankij je zelfverklaarde passie voor Ajax. Van mij hoeft Jonk ook geen miljoenen in te leveren zoals Van Gaal, maar ik had het niet gek gevonden wanneer hij gezien de omstandigheden waarin hij zijn positie heeft bemachtigd en het feit dat hij onervaren is en hulp nodig heeft voorlopig voor zijn oude salaris was blijven doorwerken ipv meteen keihard de contractonderhandelingen in te gaan op basis van het feit dat Cruijff hem daar wil hebben omdat hij Cruijff gesteund heeft en dan ook nog te zeuren dat het allemaal zo lang duurt.
Dit soort gekinnesin over salarissen staat echt totaal los van de inhoudelijke vraag hoe Ajax geleid moet worden.
Daar gaat die hele Cruijffrevolutie überhaupt niet over, het gaat in feite alleen maar over personen met de juiste loyaliteit, en die loyaliteit moet beloond worden. Voor de een bestaat de beloning in de grote Cruijff je vriend te mogen noemen, voor anderen bestaat die beloning in het niet kapotgeschreven worden, en voor sommigen in een spectaculaire salarissprong. Politici vertrouw je toch ook niet wanneer ze door een beslissing of steun aan een plan zelf 4 keer meer gaan verdienen en dan gaan roepen dat het in het algemeen belang is?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr nov 25, 2011 10:31 am

Jöhnk schreef:Het was natuurlijk veel beter geweest als Ling er nu geen aanstoot aan had genomen en over een half jaar in een interview met Joep Schreuder zijn beklag had gedaan. :hypocrite.gif:

Ten Have houdt ervan om lekker ongefundeerd te brallen. Zie inderdaad ook die uitgelekte brief. Zo werkt het dus niet.
Ah, hoor en wederhoor hoeft opeens nu niet meer.Maar gelukkig staan die uitspraken van Ten Have op tape ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr nov 25, 2011 10:32 am

@ Le T.: Je zit te drammen.

Gezeik over salarissen leidt af van waar het werkelijk om gaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr nov 25, 2011 10:55 am

Zeux schreef:@ Le T.: Je zit te drammen.

Gezeik over salarissen leidt af van waar het werkelijk om gaat.
Nee, het gaat namelijk om een ordinaire machtsstrijd, niks meer. Beloning van loyale ruggenprikkers is daar wel degelijk relevant in, net als wie er voor eigen gewin bezig is en wie niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 25, 2011 11:25 am

Past helemaal in het valse straatje van Ten Have om Ling op die manier in de rug aan te vallen. Op wat stuiptrekkingen na is Ten Have verleden tijd bij Ajax. De Cruijff-aanhang gaat dit lelijke gevecht makkelijk winnen. En dan zal van Gaal waarschijnlijk niet komen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » vr nov 25, 2011 11:37 am

Okee, wat heeft Ten Have en co. gedaan, ze hebben Van Gaal aangesteld als AD (en een tussenoplossing bedacht om de boel draaiende te houden). Voorderest hebben ze Cruijff niet dwarsgezeten, hebben ze niet de vernieuwing in de jeugdopleiding tegengewerkt en hebben ze ook aangegeven dat ze op dezelfde weg door willen gaan.

Dat zijn voorlopig de feiten. De rest is een kwestie van moddergooien van beide kanten maar feitelijk gezien hoeft er helemaal geen probleem te zijn.

Dus wat is het probleem??
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » vr nov 25, 2011 11:52 am

Raymon schreef:Okee, wat heeft Ten Have en co. gedaan, ze hebben Van Gaal aangesteld als AD (en een tussenoplossing bedacht om de boel draaiende te houden). Voorderest hebben ze Cruijff niet dwarsgezeten, hebben ze niet de vernieuwing in de jeugdopleiding tegengewerkt en hebben ze ook aangegeven dat ze op dezelfde weg door willen gaan.

Dat zijn voorlopig de feiten. De rest is een kwestie van moddergooien van beide kanten maar feitelijk gezien hoeft er helemaal geen probleem te zijn.

Dus wat is het probleem??
De ego's en eigen belangen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr nov 25, 2011 11:56 am

Raymon schreef:Okee, wat heeft Ten Have en co. gedaan, ze hebben Van Gaal aangesteld als AD (en een tussenoplossing bedacht om de boel draaiende te houden). Voorderest hebben ze Cruijff niet dwarsgezeten, hebben ze niet de vernieuwing in de jeugdopleiding tegengewerkt en hebben ze ook aangegeven dat ze op dezelfde weg door willen gaan.

Dat zijn voorlopig de feiten. De rest is een kwestie van moddergooien van beide kanten maar feitelijk gezien hoeft er helemaal geen probleem te zijn.

Dus wat is het probleem??
Dat mensen hun (machts)positie aan valse tegenstellingen hebben te danken en daar nu dus echte tegenstellingen van proberen te maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ride » vr nov 25, 2011 11:59 am

Je kan vinden wat je wilt van de mening van Le T. maar hij is wel één van de best onderbouwende in lange tijden.
Alhoewel ik je persoonlijke aversie tegen Cruijff (die je ooit vergeleek met een stinkende natte scheet) niet geheel snap. Ook niet tegen Jonk en Bergkamp.
Ik, als leek wat ik maar blijf herhalen, kijk ook vanaf een grote buitenkant naar dit geheel en geef mijn onderbuikgevoelens soms de voorrang.
Maar mijn simpele ogen zien Barcelona, zien het plezier en de grote spelers Xavi, Iniesta & Guardiola Johan roemen om zijn gedachte over voetbal en hoe je dat spelletje simpel kan laten lijken.
Ook zie ik een Frank Rijkaard bij Barcelona gloreren en fantastisch met Johan om kunnen gaan ondanks zijn bizarre afscheid in de jaren '80
Frank en Pep.. het zijn getrainde trainers zoals Louis en Co.. het waren topspelers die het voetbal snappen.

Ik zie ook een Ajax wat sinds 1998 mij maar 1 moment van trots en glorie gegeven heeft en dat was 15 mei jongstleden.
En ik vind dat triest, enorm triest. Sinds de Arena is onze club vervallen tot een geldverslindende wolf die prestaties ondergeschikt leken te maken aan de bedrijfsresultaten.
Elke keer kwamen er passanten langs die 'het beste' voor hadden met Ajax maar uiteindelijk met een dikke geldbuidel weggingen.
Nu Johan Cruijff uiteindelijk daadwerkelijk door gaat pakken en nu wel, met grote steun vanuit de ledenraad en ons supporters, een soort verantwoordelijkheid lijkt te nemen ben ik weer qua gevoel op 15 mei jongstleden beland.
Ik ben nog niet zolang supporter van Ajax als sommige oudgediende hier. Voor mij was de Ajaxliefde echt begonnen met de terugkeer van Johan Cruijff in 1982. Dat beeld dat ik 's avonds met mijn ouwe Studio Sport zit te kijken en dan Johan die bal met een lob over de doelman zag scoren. De bewondering van mijn vader vergeet ik nooit meer.. die had de jaren '70 heel bewust meegemaakt als supporter.
Ik was 9 dus een belangrijke tijd om je hart te verliezen aan dat wat je raakt.
En om die totaal niet rationele gedachte zie ik juist enorm graag Johan eindelijk terugkomen waar hij hoort.
Bij ons. Bij Ajax.

Ook ik schrok afgelopen zondag toen ik Davids dit hoorde zeggen op t.v. en zeker toen op Studio Voetbal door Ten Have duidelijk gemaakt werd dat Johan racistische opmerkingen maakte.
Gelukkig (en tevens helaas) is de nuancering de dagen voldoende om qua gedachten nog sterker tegen de RvC en de manier waarop zij handelen te ageren.
Met alle respect voor je antipathie tegen J.C. met enkele gegronde redenen zover ik wel eens tussen de regels lees maar wat de andere partij doet is nog vele malen erger.

Ze hadden één simpele taak. Ondersteun J.C. Niks meer, niks minder.
Dat was de opdracht van de ledenraad. Die Johan kozen om zijn visie uiteen te zetten binnen de gelederen van Ajax.

En nu is het wederom oorlog, een hele vuile zelfs. Zo vuil dat ik er zelfs over denk mocht J.C. a.s. maandag afgeserveerd worden en dus de RvC de winnaar wordt van dit hele gebeuren ik mijn rug omkeer naar Ajax.
Dan wordt ik wel vrouwenhockey-supporter.. zien er meestal ook beter uit dus ga daar mijn zondagmiddagen dan maar besteden.
Vakkie 129

Plaats reactie