De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Het is een gemiste kans dat ze dit niet live uitzenden. Was ideaal geweest op zo'n druilerige zondag. Misschien komt het later nog op dvd uit?
Nil volentibus arduum
Die is raak!Marillion schreef:Het is een gemiste kans dat ze dit niet live uitzenden. Was ideaal geweest op zo'n druilerige zondag. Misschien komt het later nog op dvd uit?

Zenden ze trouwens weer wat over Ajax uit nu of is het schaatsen?
Laatst gewijzigd door Starring op zo nov 20, 2011 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
Jij betwist dat ledenraad en uitvoerende technische mensen buiten het traject zijn gehouden? Jij betwist dat Cruijff erbuiten is gehouden, terwijl Römer dit op nationale televisie heeft aangegeven?Zeux schreef:Daar is hier net op AT anderhalf uur over gediscussieerd...
Dat is een feit. Waarbij Cruijff overigens op zeer correcte wijze uitlegde dat het totaal geen disqualificatie van Van Gaal was.999 schreef:Wat vond je van de opmerking van JC bij P&W dat van Gaal weliswaar een voetballer is geweest, JC stokpaardje, maar dan wel op een lager nivo ..
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Waar komt die 48 uur vandaan? De NOS weet van niks.
I think I lost my fucking headache
Wat gaat het weer traag en wat is het onduidelijk. Typisch Ajax anno nu.
Update: Bitterballen en kipstukjes de zaal in. Volgens mij is het er gewoon hartstikke gezellig en lachen ze zich een ongeluk om alle aandacht van de media die buiten staan te wachten.
Nil volentibus arduum
Waar heb je dit vandaan?Benji schreef:Over 48 uur dus uitsluitsel.
De ledenraad er buiten gehouden? Sinds wanneer overleggen commissarissen met onderdelen van individuele aandeelhoudersverenigingen?
Laatst gewijzigd door LucaS op zo nov 20, 2011 2:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Was blijkbaar onbevestigd...
Wel nieuwe bitterballen en kipstukjes!
Wel nieuwe bitterballen en kipstukjes!
Laatst gewijzigd door Rooie op zo nov 20, 2011 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lees even terug wat ik allemaal heb gepost in de afgelopen uren. Komt dit allemaal in aan de orde.Bertje schreef:Jij betwist dat ledenraad en uitvoerende technische mensen buiten het traject zijn gehouden? Jij betwist dat Cruijff erbuiten is gehouden, terwijl Römer dit op nationale televisie heeft aangegeven?Zeux schreef:Daar is hier net op AT anderhalf uur over gediscussieerd...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De NOS bericht dat Davids zojuist een vlammend betoog heeft gehouden
En daarna toch in een financiële functie?Starring schreef:Sturkenboom is ad-interim!Zeux schreef:??Arthur schreef:Ik denk dat de AD die zowel zakelijk uitblinkt als voetbalverstand heeft uberhaupt niet bestaat, of in ieder geval niet beschikbaar is voor Ajax. Er is dus sowieso ondersteuning nodig van overige directieleden. Van Gaal zou een 'voetbal-AD' zijn en dus moeten worden ondersteund door experts op zakelijk gebied. Helaas is nu al bekend dat dat niet het geval zal zijn.
Sturkenboom toch?
Van Gaal, de trainer-coach moet die zwaargewicht worden in de directie, nou, ik hou me Ajax-hart vast! Alles alles maar goed komt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Uitvoerende technische mensen? Het moet toch niet gekker worden, sinds wanneer hebben commissarissen toestemming nodig van Jonk en Bergkam om een AD aan te stellen?
Ja, gaat nergens over ...Neefkens schreef:Komt straks vast een extra nieuwsuitzending op NED.1....![]()
Wat een totale waanzin dit.
Blij met de punten ...
LucaS schreef:De NOS bericht dat Davids zojuist een vlammend betoog heeft gehouden

Wat doet hij daar eigenlijk?

Het is een voetbalman, met krediet en overwicht bij zowel supporters als technische mensen, het is een harde werken met hele concrete ideeen over hoe een voetbalorganisatie geleid moet worden en hij is absoluut toegewijd aan Ajax.jamie schreef:Fair point Le T.Le T. schreef: Dat doet er toch ook niet toe? Een leidinggevende bij Top Oss moet toch ook echt heel wat bijzonders laten zien om in aanmerking te komen voor een zelfde positie bij RKC, laat staan Ajax? Trencin, waar hebben we het over? Dat is toch geen vraag van waarom niet, maar waarom wel?
Zelfde heb ik met Van Gaal. Hele goede coach maar keer op keer blijkt dat hij niet goed met andere kan spelen (hij kreeg steeds ruzie met de hele top van München). Hij heeft ook geen zakelijke ervaring. Dus wat maakt hem wel een goede keus als AD?
Ik had er ook mijn bedenkingen bij, en ik vreesde dat hij als trainer aan de slag zou moeten bij Ajax. Maar ik meen afgelopen week ontdekt te hebben hoe Ten Have het wil en waarom. Ik denk dat hij het als een structureel probleem ziet dat een stropdas of bobo of hoe je het ook noemt nooit sterk genoeg kan staan om Ajax succesvol te leiden en geen weerstand kan bieden aan een storm van media, supporters en voetbalmensen. Hij kan nooit met autoriteit over voetbal spreken, en moet altijd luisteren naar mensen die verstand hebben van voetbal, of dat menen te hebben. Terwijl je naar een baas moet luisteren in de zin van gehoorzamen, moet die baas luisteren in de zin van uitgelegd krijgen wat er moet gebeuren. Daar zit altijd een spanning tussen lijkt me, ook in technologiebedrijven, maar met zoveel publiciteit erbij wordt die spanning te groot.
Daarom heeft hij ervoor gekozen de hoogste baas een voetbaldeskundige te maken, en die dan op de andere vlakken te ondersteunen. Vandaar ook dat hij de RvC minder op afstand wilde van de directie. Bij veel organisaties is het andersom, daar geven de juristen, boekhouders en marketeers leiding aan de techneuten, maar bij Ajax werkte dat in ieder geval niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Letterlijke tekst van een grappenmaker op Twitter.LucaS schreef:De NOS bericht dat Davids zojuist een vlammend betoog heeft gehouden

Ik heb geen idee, ik neem aan dat hij daar is in zijn rol als commissaris. En aangezien de overige RvC leden er ook nog zijn neem ik aan dat de besloten ledenraad nog niet is gestartJöhnk schreef:LucaS schreef:De NOS bericht dat Davids zojuist een vlammend betoog heeft gehouden![]()
Wat doet hij daar eigenlijk?Volgens sommigen was het heel ongepast dat Cruijff, als erelid, op deze vergadering zou spreken. Waarom heb ik dan eigenlijk geen enkele wanklank gehoord over de toespraak van de stagiair?
Laatst gewijzigd door LucaS op zo nov 20, 2011 2:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Cruijff is toch ook commissaris? En die mocht niet spreken. 

Jawel een half uur. Daarna kwartiertje vragen beantwoorden. Ten Have en co idem.Jöhnk schreef:Cruijff is toch ook commissaris? En die mocht niet spreken.
Hoe kom je er bij? Cruijff zou 20 minuten toelichten, Ten Have zou 20 minuten toelichten. Daarna zou de ledenraad zich terugtrekken zonder de RvC leden, maar dus wel met Cruijff, omdat die erelid is. Walgelijk, Sowjet Unie praktijkenJöhnk schreef:Cruijff is toch ook commissaris? En die mocht niet spreken.
Die sprak toch al als erelid?Jöhnk schreef:Cruijff is toch ook commissaris? En die mocht niet spreken.
Allebei half uur. Prima toch?
Volgens Radio 1 is er nog geen beweging. Melden niks over die 48 uur.
Dat over Davids zullen ze trouwens wel van http://twitter.com/#!/DiedericSalis hebben. Gozer pretendeert naar de ledenraadsvergadering te gaan maar is helemaal geen lid.
Dat over Davids zullen ze trouwens wel van http://twitter.com/#!/DiedericSalis hebben. Gozer pretendeert naar de ledenraadsvergadering te gaan maar is helemaal geen lid.
De redenatie was volgens mij dat de RvC lijdend voorwerp in deze discussie was, en dat Cruijff daarom niet mocht spreken. Maar nu Ten Have gesproken blijkt te hebben, is dat opeens geen probleem meer.Zeux schreef:Die sprak toch al als erelid?Jöhnk schreef:Cruijff is toch ook commissaris? En die mocht niet spreken.

Nogmaals, Cruijff kreeg spreektijd, Ten Have kreeg spreektijd en daarna zou de ledenraad (inclusief Cruijff) doorgaan zonder commissarissen.Jöhnk schreef:De redenatie was volgens mij dat de RvC lijdend voorwerp in deze discussie was, en dat Cruijff daarom niet mocht spreken. Maar nu Ten Have gesproken blijkt te hebben, is dat opeens geen probleem meer.Zeux schreef:Die sprak toch al als erelid?Jöhnk schreef:Cruijff is toch ook commissaris? En die mocht niet spreken.