De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 11:02 am

Tja, die reactie van AR heb ik ook gelezen. Maar het eerste dat Van Gaal zal doen is ALLES dat Cruijff in werking heeft gezet terugdraaien, dat kan ik je verzekeren. We gaan gewoon weer terug naar TIPS en de grote rondo.

0% kans dat hij iets van Cruijff overneemt. Van Gaal houdt niet van improvisatie.

Je moet dus wel degelijk kiezen. Tijd om kleur te bekennen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 18, 2011 11:06 am

Baseman schreef: Ik lees het echt met open mond door...al maakt het ook weer duidelijk dat voetbal voor sommigen niet alleen een spelletje is, blijkbaar raakt de huidige situatie een aantal mensen hier nogal diep.
Is dat bij psv en Depla anders dan? Ik heb uit jouw toetsenbord ook de meest onmogelijke verhalen betreffend dat thema mogen lezen. :hypocrite.gif:

Ze zoeken het verder maar uit. Het gaat niet om Ajax, maar om macht en ego. Ik hoop enkel dat men de hervormingen die op De Toekomst in gang zijn gebracht met rust laat. Want deep down zou het bij een voetbalclub eigenlijk om de best mogelijke ontwikkeling van voetballertjes moeten gaan.

Ik hoop nog altijd - tegen beter weten in - dat hét icoon van het nederlandse voetbal en dé trainer van de 90er jaren zich op een of andere manier kunnen leren verdragen.

JC is (veel) te ver gegaan met Ling. Ik heb mijn twijfels over de motieven van Van Gaal. Boksbeugel Davids heeft quasi alleen de AD mogen benoemen. En de incompetente slijmbal Blind is blijkbaar niet uit te roeien. Deze kwestie kent alleen maar verliezers. Incl. de mensen die de club een warm hart toedragen.

JC is aan zet. Eens kijken of hij nog wat tricks up his sleeve heeft. Ik hoop dat hij de handdoek niet in de ring gooit. Want lvG aan het hoofd van een organisatie wordt een fiasco.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » vr nov 18, 2011 11:07 am

Ik verwacht ook niet dat Van Gaal heel enthousiast is over de lijn van Cruijff bij de jeugd. Hij is volgens mij veel meer van het teambelang en didactisch sterke elftalleiders.

Maar ik zou het persoonlijk wel op prijs stellen als Van Gaal hier zelf eens over naar buiten zou treden. De hele Ajax wereld gaat vechtend over straat maar onze nieuwe AD heb ik nog niet gehoord. Allemaal leuk en aardig zo'n sabbatical en de keiharde euro's van Bayern Munchen maar ik wil wel eens horen hoe hij nu tegen de huidige situatie aankijkt. Wat is zijn visie en wat is zijn plan voor de toekomst?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr nov 18, 2011 11:14 am

Dan heb je wel een journalist nodig die daarnaar vraagt. Maar ja, journalisten houden meer van intriges.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 18, 2011 11:18 am

Marillion schreef: Wat is zijn visie en wat is zijn plan voor de toekomst?
En wat zijn zijn motieven om er niet meteen in te stappen? En zijn motieven om er überhaupt in te stappen? De door JC / Jonk aangerichte 'schade' weer ongedaan maken?

Wat is de reden dat Danny Blind weer opgepoetst wordt? Ik lees dat de belangrijkste talenten nog geen nieuw contract hebben, is dat niet de opgave van een technisch manager? :confused.gif:

Danny Drankrijder zal toch niet plots de mogelijkheid om een fles poepel te mogen ontkurken aan zich voorbij willen laten gaan? :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr nov 18, 2011 11:23 am

Motief is simpel: 3 miljoen netto
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 11:29 am

3 miljoen netto? Wie gaat dat krijgen, en is daar dan ook een bron voor?
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr nov 18, 2011 11:31 am

Dat verdient Louis bij Bayern.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 18, 2011 11:36 am

Rishi schreef:Motief is simpel: 3 miljoen netto
Van de achterbakse Blind had ik niets anders verwacht, die kleeft aan zijn stoel en speelt ieder politiek spelletje mee. Maar van Louis 'ik ben eerlijk en direct' Van Gaal had ik toch wel verwacht dat hij z'n vml. protégés FdB, Jonk en Bergkamp vooraf op de hoogte zou stellen. Nu staan die mensen voor een voldongen feit en met een bek vol tanden.

Meest kwalijke rol speelt natuurlijk Davids. Die schuift zelfs zijn vijand Blind naar voren om Cruijff maar een hak te kunnen zetten... Ik vraag me nog altijd af wat iemand met het verleden van Davids als commissaris bij een beursgenoteerd bedrijf te zoeken heeft.

Het is nu dus zo dat Ajax wordt geregeerd door een wife beater en een drankrijder. En dat mensen als Jonk en Bergkamp, met hun smetteloze verleden, door dat soort figuren buiten worden gewerkt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr nov 18, 2011 11:39 am

Tja, mij ontgaat een beetje wat Blind bewust ten nadele van AJAX heeft gedaan waarom hij nu achterbaks is ..

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 18, 2011 11:40 am

Rishi schreef:Dat verdient Louis bij Bayern.
Louis verdiende daar v-e-e-l meer. Lahm en Schweini verdienen daar 9 miljoen bruto. Kahn en Ballack zaten ooit op 10. Ludwig zat daar net onder. En ja, ik heb daarvoor een bron. En nee, die verklap ik niet.

Daarom: Ludwig's liefde voor Ajax is zó groot, dat hij tot 1/7'12 wil wachten om erin te stappen. Hij is eerlijk en consequent (z'n eigen woorden) genoeg om mensen als Jonk en FdB niét in te lichten over zijn directeursschap. En bij hem staat kwaliteit natuurlijk wél voorop: daarom omgeeft hij zich met mensen als Blind, Hoek en Jonker. :hypocrite.gif:

Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Zou iemand als Menno de Galan eens een boek over moeten schrijven misschien...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr nov 18, 2011 11:45 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Dat verdient Louis bij Bayern.
Louis verdiende daar v-e-e-l meer. Lahm en Schweini verdienen daar 9 miljoen bruto. Kahn en Ballack zaten ooit op 10. Ludwig zat daar net onder. En ja, ik heb daarvoor een bron. En nee, die verklap ik niet.

Daarom: Ludwig's liefde voor Ajax is zó groot, dat hij tot 1/7'12 wil wachten om erin te stappen. Hij is eerlijk en consequent (z'n eigen woorden) genoeg om mensen als Jonk en FdB niét in te lichten over zijn directeursschap. En bij hem staat kwaliteit natuurlijk wél voorop: daarom omgeeft hij zich met mensen als Blind, Hoek en Jonker. :hypocrite.gif:

Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Zou iemand als Menno de Galan eens een boek over moeten schrijven misschien...
Men is bezig om hem per 01-01-2012 te laten instappen.Jesus, we hebben weer een bron ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 11:46 am

Jöhnk schreef:Dan heb je wel een journalist nodig die daarnaar vraagt. Maar ja, journalisten houden meer van intriges.

Inderdaad. :biggthumpup.gif:

Journalisten vragen ook niet door. Ik verwacht dat ze straks gaan beweren dat ze willen doorgaan op de lijn van Cruijff. Om vervolgens álles af te breken.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 11:47 am

Het lijkt me dat Blind nu juist stelling heeft genomen. In tegenstelling tot wat beweert wordt, glibbert Blind er, in ieder geval nu niet, doorheen. Als Blind het vooroordeel waar zou maken zou hij overleven, hoe deze situatie nu ook uitpakt. En om dat te bereiken moet hij zich op de vlakte houden. Dat heeft hij echter niet gedaan, hij heeft een wiel gekozen waarvan het hoogst onzeker is of dat het juiste wiel is. Ergo, de vooroordelen over dit icoon van Ajax (om die term ook maar eens te gebruiken), blijken in ieder geval in deze situatie complete flauwekul. Ik snap dan ook niet dat mensen daar maar aan vast blijven houden terwijl duidelijk is dat het exit Blind is als 'kamp Cruijff' aan het langste eind gaat trekken. En die situatie is nog lang niet duidelijk, ik hou het zelf maar even op 50-50.

Mensen als Jonk en Bergkamp worden helemaal door niemand buiten gewerkt. Hoe kom je daar nou bij? Wat ik heb begrepen, verbinden zij zelf hun lot aan iemand en bemoeien ze zich met zaken waar ze helemaal niets over te vertellen hebben. Is het eerder aan de jeugdtrainers gevraagd of ze toestemming willen geven om een bepaalde AD aan te stellen?

Het lijkt me overigens verstandig dat van Gaal niet onmiddellijk aan de slag gaat. Laten we eerste maar eens afwachten hoe e.e.a. uiteindelijk gaat uitpakken. Hoewel misschien niet al te voor de hand liggend, misschien zegt van Gaal wel dat hij zich niet met de jeugdopleiding gaat bemoeien.
Laatst gewijzigd door LucaS op vr nov 18, 2011 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr nov 18, 2011 11:48 am

Het gaat Ajax geld kosten om Bayern af te kopen. Gisteren gehoord bij een van de programma's.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » vr nov 18, 2011 11:55 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Motief is simpel: 3 miljoen netto
Van de achterbakse Blind had ik niets anders verwacht, die kleeft aan zijn stoel en speelt ieder politiek spelletje mee. Maar van Louis 'ik ben eerlijk en direct' Van Gaal had ik toch wel verwacht dat hij z'n vml. protégés FdB, Jonk en Bergkamp vooraf op de hoogte zou stellen. Nu staan die mensen voor een voldongen feit en met een bek vol tanden.

Meest kwalijke rol speelt natuurlijk Davids. Die schuift zelfs zijn vijand Blind naar voren om Cruijff maar een hak te kunnen zetten... Ik vraag me nog altijd af wat iemand met het verleden van Davids als commissaris bij een beursgenoteerd bedrijf te zoeken heeft.

Het is nu dus zo dat Ajax wordt geregeerd door een wife beater en een drankrijder. En dat mensen als Jonk en Bergkamp, met hun smetteloze verleden, door dat soort figuren buiten worden gewerkt.
Ik vind het eerder de taak van de RvC om intern te communiceren dat men met Van Gaal bezig is. Waarom zou hij, terwijl hij nog helemaal niet is aangesteld, contact leggen met de medewerkers van Ajax om zijn komst aan te kondigen? Dat is niet aan hem.

Wat Davids betreft. Ik weet ook niet of hij geschikt is als commissaris. Ik ken die jongen niet. Maar om nu maar gelijk te stellen dat hij een vijand naar voren schuift om Cruijff maar dwars te zitten gaat me wat te ver. Het kan zomaar zijn dat hij denkt dat Blind wel degelijk geschikt is. Waarom zou Davids niet proberen om in zijn ogen de beste situatie voor de club te bereiken? Het is niet zo dat iedereen per definitie alleen maar met politieke spelletjes bezig is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » vr nov 18, 2011 12:02 pm

LucaS schreef:Het lijkt me overigens verstandig dat van Gaal niet onmiddellijk aan de slag gaat. Laten we eerste maar eens afwachten hoe e.e.a. uiteindelijk gaat uitpakken. Hoewel misschien niet al te voor de hand liggend, misschien zegt van Gaal wel dat hij zich niet met de jeugdopleiding gaat bemoeien.
Hij zal misschien wachten tot de confrontatie tussen de RvC en de ledenraad voorbij is om te zien of het volledige draagvlak onder zijn aanstelling niet word weggevaagd. Daar is ook wel wat voor te zeggen natuurlijk.

Maar als de aanstelling dan overeind blijft zou ik toch wel graag willen horen wat zijn visie is. De club heeft behoefte aan duidelijkheid. Er is veel onrust binnen de club. We kunnen simpelweg niet wachten tot halverwege 2012. Waarom moest er anders zo'n haast zijn met die aanstelling? Moet nu Sturkenboom als interim de kastanjes uit het vuur gaan halen?
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr nov 18, 2011 12:02 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Dat verdient Louis bij Bayern.
Louis verdiende daar v-e-e-l meer. Lahm en Schweini verdienen daar 9 miljoen bruto. Kahn en Ballack zaten ooit op 10. Ludwig zat daar net onder. En ja, ik heb daarvoor een bron. En nee, die verklap ik niet.

Daarom: Ludwig's liefde voor Ajax is zó groot, dat hij tot 1/7'12 wil wachten om erin te stappen.
Nee, hij zit tot die datum nog vast aan Bayern, dat is zo afgesproken. Wanneer hij eerder naar Ajax gaat, dan moet Bayern meewerken, dat zullen ze wel willen, want dat bespaart hen geld. Maar dat kost Van Gaal dan ook geld.

Het is niet voor het eerst dat hij inlevert om voor Ajax te mogen werken, dat heeft hij eerder gedaan. Niet alleen toen hij TD van Ajax werd terwijl hij elders 10 keer meer kon verdienen als trainer, en na een jaar eruit gewerkt werd. Maar ook na 95 kon hij overal ter wereld werken en voor de hoogste bieder. Cruijff daarentegen was weg zodra Barcelona riep. Bergkamp heeft ook een grotere liefde, Jonk ging minstens 3 keer zoveel verdienen door zich als echt Ajacied te profileren in het voetspoor van Cruijff.

Dus laten al die Feijenoordspelers in de ledenraad en in de RvC alseblieft hun mond houden over de clubliefde van Van Gaal. Die is niet voor iedereen gratis of winstgevend namelijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr nov 18, 2011 12:06 pm

LucaS schreef:Mensen als Jonk en Bergkamp worden helemaal door niemand buiten gewerkt. Hoe kom je daar nou bij? Wat ik heb begrepen, verbinden zij zelf hun lot aan iemand en bemoeien ze zich met zaken waar ze helemaal niets over te vertellen hebben. Is het eerder aan de jeugdtrainers gevraagd of ze toestemming willen geven om een bepaalde AD aan te stellen?
Een jaar geleden gingen ze toch ook over het vertrek van hun eigen hoofd jeugdopleidingen? Je wijst er gewoon op hoe goed je wel niet kon voetballen en hoeveel mensen je naam wel niet kennen.

Het is zo lagere school, daar wilden de jongens die het best konden voetballen ook altijd de baas spelen over dingen waar ze totaal niet goed in waren. Als je een jaar of 11 bent groei je daar overheen lijkt me.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 12:21 pm

De leden van die verzoeningscommissie zullen zich ook zwaar genaaid voelen. Die waren nog druk aan het verzoenen toen Ten Have zijn actie om Cruijff buiten te werken al had ingezet.

Römer 'herkent zichzelf niet in de woorden van Cruijff', namelijk dat hij en de andere drie achterbaks zouden zijn. Wat een sukkel. :biggrin.gif: :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 12:28 pm

Nou is Cruijff natuurlijk de laatste die daar iets van mag zeggen. Komt een beetje hypocriet over.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 12:42 pm

Dat is een ordinaire jij-bak, Luuk. Komt niet sterk over.

Steven ten Have werd vast als laatste gekozen met gym. Een intelligente man, maar hij moet geen voetbaltechnische beslissingen nemen. Dat bewijst hij nu: hij komt met een grote naam omdat hij het niet meer weet. Want Van Gaal is ongeschikt gebleken als TD.

Ajax is een voetbalclub, maar opnieuw worden de voetbalmensen buitenspel gezet. Voor Ajax geldt: hoe meer de koers bepaald wordt door bobo's, hoe slechter de prestaties zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » vr nov 18, 2011 12:46 pm

Gelukkig lijken de motieven van Ten Have, Römer, Olfers en Davids puur.
Zowel Van Gaal als Danny Blind hebben hun sporen verdiend en in het verleden bewezen geschikt te zijn als Algemeen- en Technisch-Directeur. Tevens is de volledige RvC volledig op de hoogte geweest van deze aanstellingen, vooral dé commissaris met alleen interesse voor het voetbaltechnische vlak.

:hypocrite.gif:

Overigens; er waren toch twijfels over de juridische 'waterdichtheid' m.b.t. de wijze waarop 4 van de 5 RvC-leden LvG en DB hebben aangesteld? Heeft huisjurist WeekendCees zich hier al over uitgesproken?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr nov 18, 2011 1:05 pm

joey schreef:Dat is een ordinaire jij-bak, Luuk. Komt niet sterk over.

Steven ten Have werd vast als laatste gekozen met gym.
Nee, dat is sterk.
Een intelligente man, maar hij moet geen voetbaltechnische beslissingen nemen.
Dat doet hij ook niet.
Dat bewijst hij nu: hij komt met een grote naam omdat hij het niet meer weet.
Klopt, met Cruijff blijkt niet te werken. Dan moet hij wat anders.
Want Van Gaal is ongeschikt gebleken als TD.
Wanneer?
Ajax is een voetbalclub, maar opnieuw worden de voetbalmensen buitenspel gezet.
Wat zijn voetbalmensen? Van Gaal en Davids zijn dat kennelijk niet. Jaap de Groot wel?
Voor Ajax geldt: hoe meer de koers bepaald wordt door bobo's, hoe slechter de prestaties zijn.
Van Praag was en is een Bobo. Het probleem was er bij groepjes bobo's, die allemaal samen verantwoordelijk waren en dus niet, en dan maar achter Cruijff aanliepen en zich achter hem verscholen.

Cruijff is al vele keren ongeschikt gebleken als Ajax-bemoeial. Na zijn bemoeienis werden de prestaties telkens slechter.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » vr nov 18, 2011 1:15 pm

Ajax persco #frankdeboer : 'ik voel me als een vader die tussen zijn zoon en dochter moet kiezen. Ik kan met beiden goed opschieten.'
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie