De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » do nov 17, 2011 4:10 pm

Zeer betrouwbare bron: Cruijff, Bergkamp, Jonk, Blind, De Boer, Molenaar en Swart dreigen met opstappen. Ook AEGON zet, naar verluidt, twijfels bij het hoofdsponsorschap. We kunnen informatie niet verifiëren maar kunnen melden dat de bron zeer betrouwbaar was en is. Bron meldde maandag al de komst van Louis van Gaal als algemeen directeur en voortijdig de komst van Bulykin.
Ajax1nl
Lijkt me sterk. Blind ook?!
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » do nov 17, 2011 4:12 pm

Ik kan me nou toch niet aan de indruk onttrekken dat het bij Ajax op bestuurlijk gebied nog nooit zo'n puinhoop is geweest als de afgelopen 6 maanden. En ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat de huidige situatie 100% het gevolg is van de, wat schertsenderwijs ook wel eens de fluwelen revolutie wordt genoemd, machtsgreep door Cruijff en volgelingen. Het is nu zelfs zo dat een groot aantal talenten geen contract(sverlenging) krijgt aangeboden omdat Cruijff en zijn kliek de situatie niet helemaal onder controle hebben.
I think I lost my fucking headache

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » do nov 17, 2011 4:13 pm

Dat laatste is natuurlijk onacceptabel. Straks lopen onze grote en waardevolle talenten de deur uit!
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 4:15 pm

De Dominee schreef:
Zeer betrouwbare bron: Cruijff, Bergkamp, Jonk, Blind, De Boer, Molenaar en Swart dreigen met opstappen. Ook AEGON zet, naar verluidt, twijfels bij het hoofdsponsorschap. We kunnen informatie niet verifiëren maar kunnen melden dat de bron zeer betrouwbaar was en is. Bron meldde maandag al de komst van Louis van Gaal als algemeen directeur en voortijdig de komst van Bulykin.
Ajax1nl
Lijkt me sterk. Blind ook?!
Welnee.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 4:21 pm

LucaS schreef:Ik kan me nou toch niet aan de indruk onttrekken dat het bij Ajax op bestuurlijk gebied nog nooit zo'n puinhoop is geweest als de afgelopen 6 maanden. En ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat de huidige situatie 100% het gevolg is van de, wat schertsenderwijs ook wel eens de fluwelen revolutie wordt genoemd, machtsgreep door Cruijff en volgelingen. Het is nu zelfs zo dat een groot aantal talenten geen contract(sverlenging) krijgt aangeboden omdat Cruijff en zijn kliek de situatie niet helemaal onder controle hebben.
Dit scenario werd al tot vervelens toe door mij en anderen voorspeld , maar nee.... Cruijff ging het doen bla bla bla.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Feest » do nov 17, 2011 4:21 pm

Swart dreigt met opstappen als wat? Die gaat z'n erelidmaatschap echt niet teruggeven..

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » do nov 17, 2011 4:23 pm

Van De Boer (Frank?) en Blind lijkt het me ook nogal onwaarschijnlijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 4:23 pm

Het zou dit soort hypocrieten echter veel beter staan wanneer zij zich volledig koest zouden houden. Vooral Uri is een exponent van een stroming bestuurders die er nu juist de laatste pakweg 10 a 15 jaar een enorme bende van gemaakt hebben, die de hele heisa van vandaag de dag in de hand hebben gewerkt.
Hoe dom kun je zijn zeg? Een exponent van een stroming.... wat is dat voor beschuldiging? Iemand die gladde advocaat a la Molenaar wil worden maar elk talent mist?

Coronel is de man die een rapport schreef waarin o.a. stond dat er geen onervaren trainers benoemd moesten worden, zoals Van Basten, dat er geen aankopen moesten worden gedaan voor de breedte, dat de jeugdopleiding moest veranderen en dat het accent moest komen te liggen op de ontwikkeling van spelers en er minder naar presteren moest worden gekeken, en die het zooitje van Jaakke en Fontein met onduidelijke verantwoordelijkheden afserveerde. En nadat Cruijff toch Van Basten er doorheen kwam drukken ging hij nog proberen dat in goede banen te leiden ook en toch zoveel mogelijk uitvoering aan het rapport te geven.

Die staat dus volkomen los van die bestuurders in de 10 jaar ervoor die, vaak geadviseerd door Cruijff, beinvloed door Cruijf, zich verschuilend achter Cruijf, er een bende van maakten, en de bende die de ledenraad ervan maakte omdat Cruijff langskwam heeft hij grotendeels zelf opgeruimd. Om vervolgens er op een schandalige manier uitgewerkt te worden door Cruijff.

Als er nou één man is die niet hoeft te doen alsof hij het heel erg vindt voor Cruijff dan is het Coronel wel. Gadverdamme, wat spuug ik op die lui die constant de feiten aan het verdraaien zijn voor publiek dat nog dommer is dan zijzelf op te hitsen voor mensen die zich belangenloos voor Ajax hebben ingezet. Zit er eigenlijk wel iets in de capuchonnetjes?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » do nov 17, 2011 4:30 pm

ANN:
Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Uit: trekken die kleren, chivu23
Vak: -
Droomaankoop: -
Posts: 11445
Reg.: 14 maart 2002
Gepost op 17 november 2011 om 16:27:55.

Het bestuur van de vereniging is gisteren ook nog aangedragen: http://www.vi.nl/Nieuws-item/211142/Led ... dragen.htm en die zes hebben het geaccepteerd. Het is nu wachten op de ALV op 12 december om het officieel te maken.

Dat zijn de mannen die de RvC naar huis kunnen sturen. Twee daar van (de beide Ceesen) zaten in de benoemingscommissie. Eén van de zes heeft een voetbalachtergrond. Dat lijkt me geen eerlijke reflectie van de huidige ledenraad, die met deze bestuursraad opgeheven moet gaan worden.

In ruil krijgen we Henrichs (1997-2000, 2005-2008) en Blocks (2001-2006, doorgestroomd vanuit de ledenraad) weer terug in het bestuur van de vereniging Ajax, daar zaten ze al eens in.
Cees Van Oevelen is een oud jeugdspelers (tot de A-jeugd) en speelt sindsdien bij Ajax zaterdag.
Cees Vervoorn is een oud Olympisch zwemmer, die in '96 en '00 als chef de mission verantwoordelijk was voor het Nederlands paralympisch team. Daarnaast was hij van 1996 tot 2001 voorzitter van de ALO in Amsterdam. En verder: "Cees Vervoorn is sinds begin 2010 lector Topsport en Onderwijs aan de Hogeschool van Amsterdam/Universiteit van Amsterdam. Daarvoor was hij vanaf 2006 voorzitter van het domein Bewegen, Sport en Voeding aan de Hogeschool van Amsterdam waaronder de ALO en de studierichtingen ‘Sport, Management & Ondernemen’ en ‘Voeding’ vallen." Een UvA mannetje dus.
Ruud Suurendonk is een oud ploeggenoot van Cruijff, hoewel hij de eeuwige reserve was van Michels. Wel een oud voetballer.
Tot slot Jan Buskermolen. Dat is een reclamemannetje.

Dit alles is verzonnen door de klankbordgroep verenigingszaken. De leden van die klankbordgroep: Uri Coronel, Cor van Eijden, Molenaar, Van Oevelen, Ruud Haarms, Mark Geestman en Hennie Henrichs. Molenaar nam pas na erg aandringen (van zijn kant) plaats in deze commissie. Anders had Coronel cs het allemaal zelf kunnen beslissen (hoewel Van Oevelen en Geestman nog tot jong Ajax in de jeugd hebben gebald).

Er zit dus één oud-voetballer in het orgaan wat de RvC naar huis kan sturen. Er zit één collega van de UvA in de bestuursraad. Nee, ik had gisteren nog even de hoop dat de ledenraad iets uit zou kunnen richten om voor Cruijff te kiezen, maar dat zie ik met deze raad echt niet gebeuren. Coronel en Van Eijden zijn er mede verantwoordelijk voor dat er geen meerderheid in het orgaan zit wat Cruijff weg kan sturen. Die bloedhonden hebben de revolutie overleefd. .
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 4:35 pm

Daar verwacht ik helemaal niets van. Ik weet hoe het gaat bij Ajax.

Wat ik wel leuk vind: die Römer die Cruijff zogenaamd niet wilde inlichten om de boel niet te vertragen. Wanneer begint Van Gaal dan precies? Juist.... :excited.gif:

Johan Cruijff is nog altijd verbaasd door de plotselinge komst van Louis van Gaal als algemeen directeur bij Ajax. "Vorige week nog heb ik drie uur met Ten Have gesproken om een conflict tussen ons proberen op te lossen", zegt hij in het Algemeen Dagblad. "Daarna hebben we nog een lange vergadering met de rest gehad. Niemand heeft toen ook maar iets over de contacten met Van Gaal gezegd. Ik ga nu afwachten, kijken wat er in de rest van de club gaat gebeuren. Het gaat niet om een strijd tussen Cruijff en Van Gaal. Het gaat om Ajax, en de club maken ze op deze manier kapot."
Met andere woorden, Ten Have zit urenlang met Cruijff in één ruimte en vertelt hem niets? En daarna komen de andere commissarissen erbij en ze zeggen niets? En dan durven ze nog te suggereren dat Cruijff alleen niet op de hoogte was omdat hij de vergadering van gisteren gemist had?


Je moet maar durven.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 4:40 pm

joey schreef:Daar verwacht ik helemaal niets van. Ik weet hoe het gaat bij Ajax.

Wat ik wel leuk vind: die Römer die Cruijff zogenaamd niet wilde inlichten om de boel niet te vertragen. Wanneer begint Van Gaal dan precies? Juist.... :excited.gif:
Wel bij de feiten blijven: Sturkenboom begint per direct als a.i. en Louis begint dan per juli 2012.

De RvC wil gewoon nu een directie bij Ajax installeren om contracten te kunnen verlengen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 4:42 pm

Sturkendinges had niet kunnen beginnen zonder dat Van Gaal was aangesteld? :confused.gif:

Ik heb Ten Have niets horen zeggen over contracten. Wel over de beurs en de sponsoren...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 17, 2011 4:42 pm

Dan had je het dus helemaal kunnen hebben over van Gaal. Daar was dan helemaal genoeg tijd voor namelijk.

Verder weet nu eigenlijk niemand wat die Sturkenboom precies gaat doen na 1 juli. Ook wel weer apart.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » do nov 17, 2011 4:42 pm

Wie is die Sturkenboom dan? Is dat de droomkandidaat? Of is dat gewoon een soort Van der Aat die niets komt toevoegen en enkel komt innen?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » do nov 17, 2011 4:44 pm

Bij LvG als AD heb ik mijn twijfels, maar ik wil hem het voordeel van de twijfel geven. Mits hij de jeugdopleiding in de stijl van Cruijff gaat opzetten, al dan niet in samenwerking met Cruijff zelf. Als hij de jeugdopleiding naar zijn visie gaat neerzetten, verliest Ajax zijn belangrijkste levensader: jeugdspelers. Dat Jonk en Bergkamp hulp krijgen: prima.

Blind als TD: hell no. JOR of Co als hoofd opleiding (zoals LvG opperde begin 20110: hell no.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de RvC mag blijven zitten van de ledenraad en Cruijff aangeeft ook te blijven zitten.
Face your fears and live your dreams, No Fear


wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wizard_w » do nov 17, 2011 4:53 pm

Sturkedinges heeft jaren lang bij de plaatselijk FC in utrecht een hoge functie gehad, maar jongens wat doet dit me me pijn, ongetwijfeld wie er wel of niet moet komen de AFC AJAX is verrot, verrot tot op het bot, en wat doet dat godverdomme een pijn. Word er zelfs een beetje agresief van.

Niemand heeft geen respect voor de club, er komen mensen aan het roer die alles en iedereen tegen elkaar opzetten en geloof me het intereseert ze geen moer want na Ajax komt er toch wel weer een baantje wat interesant is.

Heb net wat interviews gezien met jonk ronald de boer overmars....word je ook niet vrolijk van. Mischien word het tijd dat de suporters zich er maar eens mee gaan bemoeien ivp al die overschatte KUTBESTUURDERS die denken dat ze het allemaal wel ff weten. ik zeg OPTYFEN, vuile stokers en leugenaars. :1evil.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 4:58 pm

Zo verrot is het helemaal niet. Er zit gewoon één rotte plek bij Ajax en dat is Cruijff. Als die weg is (lees: als we hem niet serieus meer nemen), dan ben je van de Telegraaf en VI af. Vervolgens laat je een sterk bestuur z'n werk doen en niemand denkt meer aan Cruijff.

Zoals gezegd: het is de laatste stuiptrekking van een fossiel die niet met de tijd is meegegaan. Alle babyboomers die je nu hoort gillen, zijn idolaat van Cruijff omdat ze em nog 'live' hebben zien voetballen. De volgende generatie heeft veel minder met Cruijff, zeker als blijkt dat ie de boel loopt te frustreren.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » do nov 17, 2011 4:58 pm

Cruijff: Gaat niet om Van Gaal of mij. Ajax, dát gaat kapot

UPDATE AD-correspondent Edwin Winkels heeft Johan Cruijff opgezocht in Barcelona. Het lid van de raad van commissarissen van Ajax kreeg gisteren op de verjaardag van zijn dochter te horen dat de overige vier bestuursleden van de Amsterdamse club Louis van Gaal per medio 2012 hebben aangesteld als algemeen directeur.

'Het gaat niet om een strijd tussen Cruijff en Van Gaal', zegt Cruijff tegen het AD. 'Het gaat om Ajax, en de club maken ze op deze manier kapot.'

Overdonderd
Het besluit van de overige leden van de Raad van Commissarissen overviel Cruijff gisteren volledig. 'Vorige week nog heb ik drie uur met Ten Have gesproken om een conflict tussen ons proberen op te lossen. Daarna hebben we nog een lange vergadering met de rest gehad. Niemand heeft toen ook maar iets over de contacten met Van Gaal gezegd.'

Opstappen
Aan opstappen denkt Cruijff voorlopig niet. 'Ik ga nu afwachten, kijken wat er in de rest van de club gaat gebeuren.'

Verdeeldheid
De verdeeldheid in de club is ondertussen groot. Ajax-iconen zoals Sjaak Swart kwamen vanochtend op De Toekomst de trainers, waaronder Frank de Boer, Wim Jonk en Dennis Bergkamp, een hart onder de riem steken.

Steun aan Cruijff
Twee weken geleden spraken de trainers van zowel het eerste elftal als de jeugdteams nog hun steun uit in de toen op De Toekomst aanwezige Cruijff.

Kloof nóg groter
Met de actie van voorzitter Steven ten Have van gisteravond, waarbij zowel de ledenraad, aandeelhouders als trainers niet werden ingelicht, lijkt het kloof tussen de voetballers op de De Toekomst en de directie en commisarissen in de Arena - letterlijk maar één kilometer - alleen maar groter te zijn geworden.

Mag RvC blijven?
De tweedeling tussen Cruijffianen en Van Gaalianen lijkt alleen opgelost te kunnen worden door de ledenraad en de aandeelhouders. Zij kunnen de RvC onder leiding van Ten Have steunen óf hun vertrouwen opzeggen. Zolang één van de twee niet is gebeurd, blijft de toekomst van veel Ajacieden onzeker. Een samenwerking tussen aartsrivalen Van Gaal en Cruijff is, zo werd vandaag nog maar eens bevestigd, onmogelijk.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » do nov 17, 2011 4:59 pm

Het voetbal heeft verloren, Ajax heeft verloren. De situatie is nog nooit zo kritiek geweest als nu en toch zijn er zoveel Ajacieden die staan te dansen op de rokende puinhopen... Kan er met mijn verstand niet bij. Volgens mij is Cruijff de enige die het belang van Ajax voorop heeft staan.

wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wizard_w » do nov 17, 2011 5:04 pm

Ik dacht dat van gaal nooit en niets meer Ajax te maken wilde hebben en dat heeft ie al gezegd lang voordat cruyff zich met met Ajax ging benoemen, en nu wil hij ineens wel wat bij ajax gaan doen, vraag me af of hij het ook had gedaan als Cruyff er niet was geweest.....

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do nov 17, 2011 5:06 pm

De Dominee schreef:
Zeer betrouwbare bron: Cruijff, Bergkamp, Jonk, Blind, De Boer, Molenaar en Swart dreigen met opstappen. Ook AEGON zet, naar verluidt, twijfels bij het hoofdsponsorschap. We kunnen informatie niet verifiëren maar kunnen melden dat de bron zeer betrouwbaar was en is. Bron meldde maandag al de komst van Louis van Gaal als algemeen directeur en voortijdig de komst van Bulykin.
Ajax1nl
Lijkt me sterk. Blind ook?!
Kamp-Cruijff zal krachtiger zijn dan Kamp-Van Gaal.

Deze bom was nodig, want proces zat muurvast in drijfzand.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » do nov 17, 2011 5:08 pm

Natuurlijk is het pure rancune. Een jaar terug was Ajax van Gaal niet waard en nu mag meneer even de club gaan leiden. Hou op schei uit. De jeugdopleiding wordt vertiefd (je kan er donder op zeggen dat Jonker/JOR of Co'tje dit wordt) en het technische beleid komt in handen van Davids, v Gaal en Blind. Alsjeblieft man... Davids die v Gaal controleert? V Gaal en Blind die contracten gaan verlengen en het spelersbeleid gaan bepalen? Ik kan er met mijn verstand niet bij..

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » do nov 17, 2011 5:09 pm

Zeux schreef:
De Dominee schreef:
Zeer betrouwbare bron: Cruijff, Bergkamp, Jonk, Blind, De Boer, Molenaar en Swart dreigen met opstappen. Ook AEGON zet, naar verluidt, twijfels bij het hoofdsponsorschap. We kunnen informatie niet verifiëren maar kunnen melden dat de bron zeer betrouwbaar was en is. Bron meldde maandag al de komst van Louis van Gaal als algemeen directeur en voortijdig de komst van Bulykin.
Ajax1nl
Lijkt me sterk. Blind ook?!
Kamp-Cruijff zal krachtiger zijn dan Kamp-Van Gaal.

Deze bom was nodig, want proces zat muurvast in drijfzand.
Dit is geen bom maar een misschien wel allesvernietigende kernbom afgevuurd door mensen zonder enige liefde voor Ajax.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 5:12 pm

Luciano schreef:Het voetbal heeft verloren, Ajax heeft verloren. De situatie is nog nooit zo kritiek geweest als nu en toch zijn er zoveel Ajacieden die staan te dansen op de rokende puinhopen... Kan er met mijn verstand niet bij. Volgens mij is Cruijff de enige die het belang van Ajax voorop heeft staan.
Het is toch zijn eigen rokende puinhoop? Zonder Cruijff, zijn schuurpapieren revolutie, het feit dat hij geen alternatief klaar had staan toen hij bestuur en directie eruit werkte, zijn gejengel en getraineer maandenlang, dat is waardoor de situatie kritiek was en Ten Have de boel wel moest opblazen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie