Moet je eerst wel aangenomen worden, is me nog niet gelukt...joey schreef:Het blijkt bijzonder lucratief om bij Ajax ontslag te nemen.

Moderator: mods
Moet je eerst wel aangenomen worden, is me nog niet gelukt...joey schreef:Het blijkt bijzonder lucratief om bij Ajax ontslag te nemen.
Volgens mij werd hij tot het eind van het jaar doorbetaald, dat was dezelfde maand al in het nieuws. En wat hij precies gezegd heeft, jij bent degene die iets publiceert in een massamedium, ik zou zeggen, zoek dat dan even uit. Mij staat niets bij van wat jij hier zo weergeeft, ik had begrepen dat de arbeidsovereenkomst in overleg is beeindigd, en wie daartoe dan het initiatief neemt lijkt me niet zo belangrijk.Kowalczyk schreef:Dat dácht ik niet, ik vermoedde altijd al dat hij gewoon ontslagen was en dat zijn vertrek Ajax heel goed uitkwam. Waar het om gaat: Van den Boog beweerde voortdurend dat Jol zelf was opgestapt, dat hij nog had geprobeerd hem voor Ajax te behouden, maar dat Jol niet te vermurwen was - en dat dat Van den Boog heeeel erg speet. En nee, hij had ab-so-luut geen vertrekpremie meegekregen. Dat heeft hij voortdurend lopen verkondigen, die V/d Boog.Le T. schreef:Op grond waarvan dacht jij dan dat Jol geheel zelfstandig het bijltje erbij neergooide en zo schadeplichtig werd aan Ajax?
Ik claim ook niet dat je ze napraat, in mijn optiek doe je het hetzelfde.Ik lees De Telegraaf nooit en ik kijk ook nooit naar VI. Dus nee.Daarmee schaar je je nu onder de demagogen als De Groot en Derksen (ik zapte er gisteren nog langs, man, man, dat iemand daar intrapt), die de blijkbaar beperkte geheugenfunctie van de supporter gebruiken om aan geschiedvervalsing te doen.
K.
Ik kijk nu al uit naar de volgende Balgevoel. Nail the bastard!!!Kowalczyk schreef:Het gaat erom dat Rik van den Boog, als algemeen directeur van een beursgenoteerd bedrijf, uitdrukkelijk heeft gelogen over het (al dan niet) ontslag van Martin Jol. Hij heeft uitdrukkelijk en bij herhaling verkondigd dat Jol géén geld mee had gekregen.
Die stunt heeft hij bij zichzelf herhaald, nu.
Het is onbestaanbaar dat iemand die uit eigen beweging vertrekt een enorme vertrekpremie meekrijgt. Dat kan niet, daar moet een beursgenoteerde onderneming te allen tijde open kaart over spelen. Over zulke zaken liegen, is in strijd met de wet.
K.
Deze begrijp ik niet. Wij hadden de leugen van vd Boog al die tijd moeten doorzien omdat het niet mogelijk is voor Jol om uit zichzelf op te stappen? Aangezien vd Boog hem aan zijn contract had kunnen houden?Le T. schreef:Je misvatting is dat een trainer eenzijdig een arbeidsovereenkomst zou beeindigen tegen de wil van de werkgever zonder verdere consequenties. Zo werkt het niet, en een dergelijke misvatting is nogal een slechte basis voor een zware beschuldiging.
Het gaat erom dat er sowieso een regeling is, een akkoord tussen werkgever en werknemer. De werknemer kan helemaal niet eenzijdig opzeggen.Jesse schreef:Deze begrijp ik niet. Wij hadden de leugen van vd Boog al die tijd moeten doorzien omdat het niet mogelijk is voor Jol om uit zichzelf op te stappen? Aangezien vd Boog hem aan zijn contract had kunnen houden?Le T. schreef:Je misvatting is dat een trainer eenzijdig een arbeidsovereenkomst zou beeindigen tegen de wil van de werkgever zonder verdere consequenties. Zo werkt het niet, en een dergelijke misvatting is nogal een slechte basis voor een zware beschuldiging.
ASVan den Boog twijfelde al aan El Hamdaoui
Rik Van den Boog had bij de onderhandelingen met Mounir El Hamdaoui al grote twijfels aan de spits.
De voormalig algemeen directeur van Ajax vertelt dit in het boek 'De coup van Cruijff' van Menno de Galan. Van den Boog stoorde zich aan zijn houding. 'De onderhandelingen met El Hamdaoui heb ik de tweede dag van mijn verblijf in Nederland (hij kwam terug van vakantie red.) afgekapt. Ik dacht: Ik doe het niet meer. Hij was wispelturig. Een beetje hoogmoedig. Hij ging te ver: toen heb ik nee gezegd', zegt hij in het boek.
Van den Boog ging terug naar zijn vakantie adres in Italie. Twee dagen later kreeg hij midden in de nacht een smsje van Henri Van der Aat dat de onderhandelingen waren heropend. 'Niet te geloven', zegt hij nu. 'Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ik er niets mee te maken wil hebben'. Van den Boog gaf zijn verantwoording uit handen en sms'te naar Van der Aat: 'Het is een zaak tussen jou en de RvC'.
'Verder heb ik niets meer van me laten horen. Als ik in Nederland was, dan was Mounir niet gekomen', sluit hij het stuk af.
WantRishi schreef:Dit geloof ik niét..
Dat doet hij natuurlijk niet (een journalist die het heeft over verantwoording uit handen geven snapt er sowieso niks van en zou nog niet eens voor een schoolkrant mogen werken), maar het lijkt mij een goedkope poging om in het gevlei te komen bij de supporters. Een poging die toch niet zal lukken omdat die alleen maar op zoek zijn naar bevestiging van hun beeld en voorkeuren, en die het slechts tegen El Hamdaoui zullen gebruiken en niet voor Van den Boog.Alexander schreef:Pff, Rikkie Rikkie toch! Zo een salaris + bonus ontvangen, en dan zo de verantwoordelijkheid afschuiven. Dat moet je maar durven.
Dit mag en kan hij toch nooit tegen iemand gezegd hebben?Ride schreef:WantRishi schreef:Dit geloof ik niét..![]()
Ik verbaas me nergens meer over
Ik ben benieuwd hoe dit seizoen dan aflooptCruijff schreef: Sometimes things just happen the way they go...
Wat een proleet. Liegt en bedriegt en durft óók zijn verantwoordelijkheid nog eens niet te nemen.Neefkens schreef:Erg zwakke move van vdB, dit dóe je gewoon niet.