Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » wo okt 12, 2011 6:41 pm

Duke schreef:
Rik van den Boog: Trots op recordcijfers Ajax

Ajax schreef in het voorbije boekjaar 2010-11 recordcijfers met een omzet van 97,1 miljoen euro en een nettoresultaat van 5,5 miljoen voornamelijk door de deelname aan de Champions League en de transfers van Luis Suarez en, in mindere mate, Urby Emanuelson. De opgestapte directeur Rik van den Boog is trots. 'Ik hoop dat ze nu rustig kunnen doorbouwen.'

Piet Keizer
Op de dag dat Ajax de recordcijfers bekendmaakte, rinkelde bij Rik van den Boog de telefoon. 'Het was Piet Keizer', onthult de gewezen directeur van Ajax in het AD. 'Hij zei tegen me: 'Ik ben trots op je. Dit heb jij voor elkaar gekregen'. Dat doet me wel goed. We hebben het inderdaad toch maar mooi geflikt.'

Johan Cruijff
Van den Boog, die in november 2008 aan het roer kwam bij Ajax, is één van de slachtoffers van de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff, met wie hij in de clinch lag. De Amsterdammer stapte afgelopen juni op, toen het boekjaar bijna was afgerond. Van den Boog gaf leiding aan een driekoppige directie van wie de twee anderen, Henri van der Aat (commercie) en Jeroen Slop (financiën) gisteren in de Arena de cijfers presenteerden. De omzet van de beursgenoteerde onderneming steeg met 40,5 procent van 69,1 miljoen euro naar 97,1 miljoen euro, terwijl Ajax een nettoresultaat overhield van 5,5 miljoen euro. Het operationele resultaat, het saldo van de dagelijkse inkomsten en uitgaven, komt op 1,8 miljoen euro. Het zijn recordcijfers van de club die een jaar eerder nog met verlies van 22,8 miljoen euro afsloot.

Winstgevend bedrijf
'Knap hè', zegt Van den Boog. 'Ik denk dat ik trots mag zijn, zeker ook op al die mensen die daaraan hebben meegewerkt. We zijn begonnen met veertig miljoen euro verlies, Ajax is nu een structureel winstgevend bedrijf.'

Krediet
Ajax zit dik in de zwarte cijfers dankzij deelname aan de Champions League en de opbrengsten van de transfers van Luis Suarez naar Liverpool en Urby Emanuelson naar AC Milan. De laatste twee leverden 25,2 miljoen euro op, al stond daar 20,7 miljoen tegenover, onder meer vanwege de aankoop van Mounir El Hamdaoui. Het bal der kampioenen leverde Ajax 11,3 miljoen euro op. 'Ajax is kampioen geworden en de club heeft meer jeugdspelers dan ooit bij de eerste selectie. Meer gelijk kun je niet hebben, volgens mij', zegt Van den Boog. 'Misschien dat er nu wat krediet komt.'
http://www.ad.nl

:hypocrite.gif:

Geweldig. Verkoop je Suarez niet, dan maak je gewoon weer 20 miljoen verlies. En dat met CL-voetbal. :confused.gif: :excited.gif:

Het gaat volgens mij niet zo goed met Piet Keizer.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door M.. » wo okt 12, 2011 6:56 pm

Duke schreef:
Rik van den Boog: Trots op recordcijfers Ajax

Ajax schreef in het voorbije boekjaar 2010-11 recordcijfers met een omzet van 97,1 miljoen euro en een nettoresultaat van 5,5 miljoen voornamelijk door de deelname aan de Champions League en de transfers van Luis Suarez en, in mindere mate, Urby Emanuelson. De opgestapte directeur Rik van den Boog is trots. 'Ik hoop dat ze nu rustig kunnen doorbouwen.'

Piet Keizer
Op de dag dat Ajax de recordcijfers bekendmaakte, rinkelde bij Rik van den Boog de telefoon. 'Het was Piet Keizer', onthult de gewezen directeur van Ajax in het AD. 'Hij zei tegen me: 'Ik ben trots op je. Dit heb jij voor elkaar gekregen'. Dat doet me wel goed. We hebben het inderdaad toch maar mooi geflikt.'

Johan Cruijff
Van den Boog, die in november 2008 aan het roer kwam bij Ajax, is één van de slachtoffers van de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff, met wie hij in de clinch lag. De Amsterdammer stapte afgelopen juni op, toen het boekjaar bijna was afgerond. Van den Boog gaf leiding aan een driekoppige directie van wie de twee anderen, Henri van der Aat (commercie) en Jeroen Slop (financiën) gisteren in de Arena de cijfers presenteerden. De omzet van de beursgenoteerde onderneming steeg met 40,5 procent van 69,1 miljoen euro naar 97,1 miljoen euro, terwijl Ajax een nettoresultaat overhield van 5,5 miljoen euro. Het operationele resultaat, het saldo van de dagelijkse inkomsten en uitgaven, komt op 1,8 miljoen euro. Het zijn recordcijfers van de club die een jaar eerder nog met verlies van 22,8 miljoen euro afsloot.

Winstgevend bedrijf
'Knap hè', zegt Van den Boog. 'Ik denk dat ik trots mag zijn, zeker ook op al die mensen die daaraan hebben meegewerkt. We zijn begonnen met veertig miljoen euro verlies, Ajax is nu een structureel winstgevend bedrijf.'

Krediet
Ajax zit dik in de zwarte cijfers dankzij deelname aan de Champions League en de opbrengsten van de transfers van Luis Suarez naar Liverpool en Urby Emanuelson naar AC Milan. De laatste twee leverden 25,2 miljoen euro op, al stond daar 20,7 miljoen tegenover, onder meer vanwege de aankoop van Mounir El Hamdaoui. Het bal der kampioenen leverde Ajax 11,3 miljoen euro op. 'Ajax is kampioen geworden en de club heeft meer jeugdspelers dan ooit bij de eerste selectie. Meer gelijk kun je niet hebben, volgens mij', zegt Van den Boog. 'Misschien dat er nu wat krediet komt.'
http://www.ad.nl

:hypocrite.gif:
Kan iemand me helpen? Ik was er altijd heilig van overtuigd dat je meerdere keren achter elkaar winst moet maken voordat je structureel winstgevend bent?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » wo okt 12, 2011 7:09 pm

Jöhnk schreef:Het gaat volgens mij niet zo goed met Piet Keizer.
Heeft Keizer naar hetzelfde nummer gebeld als waar Hiddink en Van Marwijk (waren het toch?) destijds naar belden rond de aanstelling van De Boer?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » wo okt 12, 2011 7:14 pm

Haha, dat zou inderdaad kunnen.

Jeroen Slop heeft na 15 jaar geld tellen plotseling het licht gezien:
Slop: 'Geen topsalarissen meer'
Door sv, 12 oktober 2011 10:07, , Bron: De Telegraaf |Wed 50 euro gratis op wedstrijden Financieel directeur Jeroen Slop heeft duidelijk gemaakt dat er geen topsalarissen meer komen voor nieuwe spelers. Volgens hem 'groeien de bomen niet meer tot aan de hemel'.

'De salariskosten bedroegen afgelopen boekjaar 56 procent van de omzet en daarmee liggen we onder de lijn van de KNVB, die 60 als maximum ziet. Die 56 procent is mooi en goed voor onze licentieclassificatie bij de KNVB. Maar wij willen onze salariskosten koppelen aan normale inkomsten en niet afhankelijk zijn van de Champions League. Daarom moet voor nieuwe spelers duidelijk zijn, dat ook hier de bomen niet meer tot aan de hemel reiken', zegt Slop in De Telegraaf.
bron: AjaxShowtime

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » wo okt 12, 2011 7:20 pm

Boekhouder van niks die Slop. Randdebiel is een betere omschrijving voor die vent.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo okt 12, 2011 8:18 pm

Jöhnk schreef: Geweldig. Verkoop je Suarez niet, dan maak je gewoon weer 20 miljoen verlies.
Inderdaad. Boog heeft boter op zijn hoofd. Denkt dat we collectief z'n humbug vreten.
En dat met CL-voetbal. :confused.gif: :excited.gif:
Is die opbrengst dan al in het boekjaar 2010 / 2011 opgenomen?
Het gaat volgens mij niet zo goed met Piet Keizer.
Iemand die voor de Aktueel over voetbal 'schrijft'... Keizer was ook HtC-fan. Die man is al decennia de weg kwijt.

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Fregge » wo okt 12, 2011 8:27 pm

M schreef:Kan iemand me helpen? Ik was er altijd heilig van overtuigd dat je meerdere keren achter elkaar winst moet maken voordat je structureel winstgevend bent?
Technisch gezien heeft die gelijk. Okay, het is 2 jaar. Maar toch. Als die op '0' begon, had die nu 40+ miljoen winst. En dat in 2 jaar.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Harm » wo okt 12, 2011 8:43 pm

Jöhnk schreef:Haha, dat zou inderdaad kunnen.

Jeroen Slop heeft na 15 jaar geld tellen plotseling het licht gezien:
Slop: 'Geen topsalarissen meer'
Door sv, 12 oktober 2011 10:07, , Bron: De Telegraaf |Wed 50 euro gratis op wedstrijden Financieel directeur Jeroen Slop heeft duidelijk gemaakt dat er geen topsalarissen meer komen voor nieuwe spelers. Volgens hem 'groeien de bomen niet meer tot aan de hemel'.

'De salariskosten bedroegen afgelopen boekjaar 56 procent van de omzet en daarmee liggen we onder de lijn van de KNVB, die 60 als maximum ziet. Die 56 procent is mooi en goed voor onze licentieclassificatie bij de KNVB. Maar wij willen onze salariskosten koppelen aan normale inkomsten en niet afhankelijk zijn van de Champions League. Daarom moet voor nieuwe spelers duidelijk zijn, dat ook hier de bomen niet meer tot aan de hemel reiken', zegt Slop in De Telegraaf.
bron: AjaxShowtime
Slop moet voor de grap de incidentele baten (20+ miljoen) en de extra salariskosten maar eens uit de cijfers halen... Dan was hij boven de 60% uitgekomen.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo okt 12, 2011 10:30 pm

Creatief boekhouden van het ergste soort inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » do okt 13, 2011 5:29 am

Helemaal niet waar, Slop heeft gewoon gelijk. En hij is zich bewust van het feit dat die omzet ook weer omlaag zal (kunnen) gaan, want hij zegt dat de salariskosten verder omlaag moeten om die salariskosten beneden die 60% te houden.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » do okt 13, 2011 8:03 am

Goh, is hij zich daarvan bewust? Een beetje laat dan. :excited.gif:

Die man heeft wat afgeprutst. Alles mocht van hem. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » do okt 13, 2011 9:03 am

Dat ontken ik dan ook niet.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Harm » do okt 13, 2011 10:25 am

LucaS schreef:Helemaal niet waar, Slop heeft gewoon gelijk. En hij is zich bewust van het feit dat die omzet ook weer omlaag zal (kunnen) gaan, want hij zegt dat de salariskosten verder omlaag moeten om die salariskosten beneden die 60% te houden.
Slop heeft in die zin gelijk dat puur cijfermatig gezien het percentage nu lager is dan 60%. Dit komt echter niet dankzij zijn beleid (eerder ondanks zijn beleid), maar het overkomt hem. Ik vraag me af van welk percentage men uitgegaan is in de begroting, ik verwacht dat het percentage daarin hoger was dan 60%.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » do okt 13, 2011 10:35 am

Hij zegt ook niet dat het dankzij zijn beleid komt. Overigens is er wel degelijk gesneden in de salarissen, ook afgelopen zomer weer.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Harm » do okt 13, 2011 11:23 am

En vorige zomer is nog vrolijk 1,8 miljoen aan El H geboden. Wisten ze dit toen niet?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » do okt 13, 2011 12:09 pm

Ongetwijfeld wel. Er is de laatste 2 jaar een groot aantal spelers met zeer hoge salarissen weggegaan. Per saldo daalt de post.
Bovendien, het 2e heeft ook een midvoor nodig!
I think I lost my fucking headache

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » do okt 13, 2011 12:52 pm

We hebben net nog Janssen voor een godsvermogen gehaald en ook onze Russische vriend zal ook niet gratis komen voetballen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » vr okt 14, 2011 8:20 am

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Het gaat volgens mij niet zo goed met Piet Keizer.
Heeft Keizer naar hetzelfde nummer gebeld als waar Hiddink en Van Marwijk (waren het toch?) destijds naar belden rond de aanstelling van De Boer?
En ja hoor, Van der Loog weer in de bocht:
Keizer in het AD schreef:Ajax presenteerde deze week wel verheugende zwarte cijfers. Rik van den Boog zei dat u hem had gebeld om hem te complimenteren.
'Dat is onzin.'

Onzin? Van den Boog zei dat u trots op hem was.
'Dat heb ik niet gezegd. Ik heb hem wel gesproken. In dat gesprek begon hij zelf een aantal keren over de zwarte cijfers. Maar die interesseren me niet. Het is dus niet waar.'
Het moet toch bijna pathologisch zijn dat hij zelfs over onbelangrijke zaken als dit de boel bij elkaar blijft liegen?

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » vr okt 14, 2011 8:50 am

Arthur schreef:
Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Het gaat volgens mij niet zo goed met Piet Keizer.
Heeft Keizer naar hetzelfde nummer gebeld als waar Hiddink en Van Marwijk (waren het toch?) destijds naar belden rond de aanstelling van De Boer?
En ja hoor, Van der Loog weer in de bocht:
Keizer in het AD schreef:Ajax presenteerde deze week wel verheugende zwarte cijfers. Rik van den Boog zei dat u hem had gebeld om hem te complimenteren.
'Dat is onzin.'

Onzin? Van den Boog zei dat u trots op hem was.
'Dat heb ik niet gezegd. Ik heb hem wel gesproken. In dat gesprek begon hij zelf een aantal keren over de zwarte cijfers. Maar die interesseren me niet. Het is dus niet waar.'
Het moet toch bijna pathologisch zijn dat hij zelfs over onbelangrijke zaken als dit de boel bij elkaar blijft liegen?
Laten we vooral conclusies trekken uit een eenzijdig interview.....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » vr okt 14, 2011 9:31 am

Het AD is steeds de spreekbuis van VDB en Coronel geweest, GangstaRib.

Zoals Arthur zegt, VDB is een pathologische leugenaar. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » vr okt 14, 2011 9:50 am

joey schreef:Het AD is steeds de spreekbuis van VDB en Coronel geweest, GangstaRib.

Zoals Arthur zegt, VDB is een pathologische leugenaar. :aai.gif:
Spreekbuis dit, spreekbuis dat. Van den Boog krijg constant de volle laag. Misschien is het terecht, misschien niet. Fijn dat jij het zo zeker weet.

Ik ben er klaar mee. Van den Boog had het beste voor met Ajax. Heeft de tering naar de nering gezet. Kreeg daarvoor alle shit over zich heen. Nu begint Keizer het vuurtje weer op te poken. Wordt er een beetje moe van, dat gebekvecht in de media.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » vr okt 14, 2011 9:55 am

GangstaRiB schreef:Nu begint Keizer het vuurtje weer op te poken.

Wel bij de feiten blijven, graag. VDB citeert Keizer onjuist en Keizer reageert daarop. Wie stookt het vuurtje dus op?

VDB kan beter uit de publiciteit blijven. HIj maakt het alleen maar erger voor zichzelf. Hij is verleden tijd bij Ajax, dus journalisten bedekken zijn leugens niet meer met de mantel der liefde. Ze hebben nu niets meer aan hem.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » vr okt 14, 2011 9:58 am

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Nu begint Keizer het vuurtje weer op te poken.

Wel bij de feiten blijven, graag. VDB citeert Keizer onjuist en Keizer reageert daarop. Wie stookt het vuurtje dus op?

VDB kan beter uit de publiciteit blijven. HIj maakt het alleen maar erger voor zichzelf. Hij is verleden tijd bij Ajax, dus journalisten bedekken zijn leugens niet meer met de mantel der liefde. Ze hebben nu niets meer aan hem.
En wie zegt dat Van den Boog in eerste instantie niet onjuist is geciteerd?

Neefkens
Erelid
Berichten: 573
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Neefkens » vr okt 14, 2011 9:59 am

Ouwe koeien.... :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » vr okt 14, 2011 10:00 am

Keizer kan ook onjuist geciteerd zijn. :confused.gif:

Tering naar de nering? Ajax speelt CL, verkoopt Suarez en maakt welgeteld vijf miljoen winst. Ik vind dat ongelofelijk slecht. Dat had heel verkeerd kunnen aflopen.

Plaats reactie